Puerto Jimenez / Corcovado Nat Park - Reisverslag uit Puerto Jiménez, Costa Rica van Ellen Geus - WaarBenJij.nu Puerto Jimenez / Corcovado Nat Park - Reisverslag uit Puerto Jiménez, Costa Rica van Ellen Geus - WaarBenJij.nu

Puerto Jimenez / Corcovado Nat Park

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

16 Maart 2020 | Costa Rica, Puerto Jiménez

Hola.
Busreis naar Puerto Jimenez van 8 u goed doorstaan. Het is weer een stuk warmer hier. Leuk hostel met al veel vogels en vooral veel Macows(ara's) die kreisen boven in de boomtoppen.
2 leuke dagtrips gemaakt met Dayana, één Kayak tocht en één birdwatching tour. Geweldig leuk en mooi.
Vervolgens de 3 dgn tour naar Corcovado. Pittige tocht, maar super mooi.
Drie dagen in het Park en wat hebben we veel gezien. We waren met z'n drieën, Angel de gids, Jonathan(22 uit België Wallonië, frans) en ik. Super relaxed.
Dag 1 was van Los Patos naar Serena; 20 km. Dag 2 waren 3 hikes rond Serena. Dag 3 naar Leona 17 km + 3,5 naar de auto. Heel afwisselend en divers. Kijk de foto's maar, de rest is bijzaak. Jammergenoeg geen Tapir(zaten er wel) , Ocelot, Jaguar of slangen gezien. Het was zeker vermoeiend, vroeg op en weinig kunnen slapen in slaapruimte. Gelukkig geen dichte ruimte, alleen een dak en geen wanden. Corona buiten gelaten, hoop ik. Wel veel last van ieniemienie teken, had er steeds wel een stuk of 10.
Nu weer terug in hostel en hhop teken vrij. Slapen.
Mijn volgende en tevens laatste verslag zal van thuis zijn, want zaterdag ben ik er weer. Ga morgen weer met de bus terug naar San Jose. Kartonnen dozen scoren om de fiets in te pakken.
Groetjes.

• 16 Maart 2020 - 15:04

Harry Mos:

Hey Ellen! Geniet er nog even lekker van. Maar bereid je ook voor op een bijzondere thuiskomst. Nederland zit inmiddels 'op slot' vanwege de Corona-dreiging. Scholen, horeca, sportclubs..., alles is gesloten. Best heftig allemaal. Groetjes, een goede thuisreis en graag tot gauw!

• 16 Maart 2020 - 15:06

Lianne:

Hoi Ellen, weer genoten van je reisverslagen. Een goeie terugreis en dan welkom thuis. Groeten ook van Gerard,

• 16 Maart 2020 - 16:50

Peter En Janny:

Tot zaterdag.

• 16 Maart 2020 - 21:02

Elsie:

Hmmm hoogstwaarschijnlijk mag jij ook niet aan het werk. Rare tijden. Terwijl n corona biertje nog steeds smaakt

• 17 Maart 2020 - 13:57

Monique:

Ha die Ellen,
    Wat is dat weer omgevlogen. Hopelijk kom je zonder problemen het lang uit want de corona ligt overal op de loer. Een goede thuisreis en dat wordt een rare thuiskomst in de huidige sfeer. Bedankt voor je verslagen en hartelijke groet, Monique

• 19 Maart 2020 - 14:07

Trudi En Jan :

Ha Ellen, meid goeie reis naar huis, hopelijk verloopt dit voorspoedig! Genoten van je verslagen en foto’s. Zoals zovelen heb ik nog steeds het gevoel in welke film zijn we nu eigenlijk beland, ook vwb werk. Nou zie eerst maar dat je veilig in Nederland aankomt en daarna zie je wel verder. Dikke kus en take care, Trudi

• 20 Maart 2020 - 12:41

Barbara:

Hoi Ellen,
    Ik wens je een goede terugreis naar huis en ik hoop dat dit allemaal gaat lukken. Laat in ieder geval toch nog even weten via deze site, dat je weer terug bent. Is voor iedereen fijn denk ik.
    Hou je haaks en tot snel.
    dikke kus, Barbara

• 20 Maart 2020 - 12:50

Marie-jose:

Goede reis terug. Victor zit ook nog in costa en vraagt zich af hoe de situatie op vliegveld en omgeving van san jose is. Hij hoopt te vertrekken op 25 maar is niet zeker.

• 03 April 2020 - 10:34

Lenie Turk:

Dag Ellen,
    Wat heb je een mooie reis gemaakt. Prachtige foto's! Goed dat je alles zo goed beschreven hebt. Want wat heb je waanzinnig veel gedaan vrijwel iedere dag!
    Ik hoop van harte dat je goed thuis hebt kunnen komen. Dan heb je nu wel tijd om alles te laten bezinken.
    Veel in huis is het devies in deze tijd.
    Ik heb het laatste verslag nog niet gelezen. Hoop dat je veilig thuis hebt kunnen komen.
    Ik verheug me op de tijd dat we elkaar gewoon weer kunnen treffen.
    Met een hartelijke groet,
    Lenie

• 28 Juni 2020 - 22:16

Karin Rasenberg / Middelkoop:

Hey Ellen ken je me nog? Kwam je op het spoor via deze site!!
    Hoe gaat het met je?