Adios Colombia - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Ellen Geus - WaarBenJij.nu Adios Colombia - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Ellen Geus - WaarBenJij.nu

Adios Colombia

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

22 Januari 2020 | Colombia, Cartagena

Vanmorgen mijn bagage gestored in hotel en met de boot naar Isla Grande voor 2 nachten. We varen via Playa Blanca (Baru), the beach in dit gebied. Wat een circus daar. Ik word op de verkeerde EK afgezet en moet het halve eiland over om op mijn eco lodge Las Palmeras te komen. Het ligt heerlijk rustig een stuk van de Beach af en dat is heel prettig. Ik heb er een rieten hut, zie foto. Prima. Het waait nl zo hard daar bij het strand dat je levend gezandstraald wordt. Zwem er nog wel een poosje en loop nog wat rond en ga dan terug naar de lodge. Lekker lezen in een hangmat. Later nog een rondje gelopen naar de 2 andere strandjes, ook. Veel wind. Na avondeten met 2 Duitse meiden en 2 Britse mannen, wonen in Mexico, naar het licht gevend plankton wezen kijken. Dat is bizar mooi zeg. Geen foto van.
Snorkelen staat vandaag op het programma. Mannetje geregeld en dan wachten, 25 min voor de boot vertrekt. Mag op een stoel zitten, fout, blijkt later want er moet voor betaald worden. Maar goed eerst nog onderhandelen over de snorkel prijs want die is natuurlijk weer hoger dan de Engelse jongens hadden betaald gister. Nadat ik dat had gemeld mocht ik voor dezelfde prijs. Maar een uur snorkelen bleek 30 min en aan de wind kant vh eiland. Geen succes dus. De luwe kant is nl veel mooier wat koraal betreft. Nu mag ik morgen om 10u. mee naar de luwe kant voor gratis. Weet nog niet of ik ga want moet ook uitchecken en mijn boot gaat om 12.30 terug. Alles is nl altijd later dan ze zeggen. Rest vd dag gelezen, stukkie lopen en s'avonds met z'n vijfen gegeten, reiservaringen uitgewisseld.
Vanmorgen rond 10 u uitgecheckt en naar Playa Libre gelopen, lekker nog aan het strand zitten lezen tot 12u. Zou dan om half 1 met de boot vertrekken. Niet meer gaan snorkelen ivm de steeds wisselende vertrektijden. Maar wat blijkt, het wordt toch 2 pm en dus weer terug naar de Playa en daar nog geluncht. Uiteindelijk 2.30 pm in de boot, we zitten achterin en dat bleek een prima plek. De golven waren nog erg woest en we bonkten er overheen. Een heftige tocht van 1,5 u. Eenmaal weer op vaste land, afscheid genomen van Steward&Ritchard en de Duitse meiden en gaan ieder een kant op. Ik terug naar hotel en ga lekker zwemmen om zout af te spoelen. Nog poosje zitten kletsen met Ned stel en later pizza gegeten. Morgen verhuizen naar ander hotel. Hier geen kamer meer, jammer genoeg.
Vanmorgen verhuist naar ander hotel, prima plek voor de laatste 2 nachten. Bij Blue Sailing mijn paspoort afgegeven voor check out Colombia en check in Panama plus pesos in dollars omwisselen om boot te betalen en alvast wat dollars te hebben voor Panama. Voor morgen nog een tour geboekt naar Nat Park Aviario, hier zijn 170 soorten vogels (wel in volières schijnt). Ik ga het zien. In park Centenario nog even bij de luiaards gekeken en de moeder met baby zat nu heel laag in de boom, super goed te zien. Ook waren de Engelse mannen er net, grappig. In oude stad zitten lezen onder het genot van een drankje en net de hond met de 3 poten (4e poot is een frommeltje) een zakje hondenvoer gebracht en water. Ging erin als... Ga vanavond weer eens voor de Colombian food. Muy Rico. Nog wat mooie graffiti plaatjes gemaakt.
Wat doe je als je ruim een uur moet wachten voordat je tour vertrekt? Mensen kijken en foto's nemen van verkopers die langs lopen.
Dan eindelijk van start en zijn pas om 10.30 bij Nat Park Aviario, een vogel Park. Hier zou ik 2,5 u vertoeven maar ze stelde het bij tot 1,5u. Nou dat feestje ging niet door en dus kon ik er tot 13u blijven. En dat was prima, ruim tijd om alles goed te bekijken. Veel verschillende vogels, klein/groot, kleurrijk, kuifje, drijfsijsen, etc. Volgens de gegevens 170 soorten, nou zoveel heb ik er niet gezien. Het was zeker de moeite waard.
13u werd ik opgehaald voor de lunch bij Playa Blanca en nog wat relaxen daar alvorens terug te keren naar Cartagena.
S'avonds de bijeenkomst met kapitein James van de Sovereign Grace, voor een briefing omtrent de zeilreis en kennismaking met de andere gasten. Veel (9) Nederlanders, 5 Duitsers, 3 Engelse, 2 Spanjaarden en 1 US. Ben veruit de oudste en ze zeggen U tegen mij.

  • 22 Januari 2020 - 19:51

    Barbara:

    Hoi Ellen, Wat een gave reis maak je toch weer. Volgens mij heb je het echt maar je zin.
    Wij zijn inmiddels ook weer terug van Tenerife. Hebben het heerlijk gehad en goed weer.
    Jij ziet er ook goed en relaxed uit bij het mooie Isla Grand. Veel plezier en lieve groeten van ons.
    xx

  • 22 Januari 2020 - 20:44

    Steffi :

    Ha Ellen, wat genieten steeds je berichtjes, ik hoor het je allemaal zo vertellen :) Nu lekker zeilen, hopelijk rustige zee!
    Groetjes uit motregenachtig Nederland!

  • 23 Januari 2020 - 07:44

    Nicolette:

    Wow, echt prachtig Ellen wat super mooi en gave foto's. Leuk om je zo te volgen. En Zuid Amerika is bij mij ook favoriet.. top , genieten nog daar !!!

  • 23 Januari 2020 - 08:11

    Lenie Turk:

    De jonge mensen zullen veel respect voor je hebben. En terecht. Wat een mooie foto van moeder met baby luiaard. Een mooie en goede reis naar Panama. Op naar het volgende paradijs!

  • 23 Januari 2020 - 08:46

    Trudi:

    U oud? Hoe komen ze erbij, je springt nog over iedereen heen !! Haha. Weer mooie foto’s en een prachtig reisverhaal El, take care en een mooie zeilreis toegewenst, knuffel Truud

  • 23 Januari 2020 - 20:03

    Marja:

    Klinkt weer goed, wat een avontuur..... en Isla Grand is wel een paradijsje.
    Tja.... dat ze u zeggen.... dat krijg je op onze leeftijd...ha...ha... nog even en ze gaan voor je staan in een volle bus.
    Op naar Panama

  • 23 Januari 2020 - 21:58

    Francis:

    Wat ziet die playa er fijn uit. Heerlijk zo uitkijken over zee!
    Goeie reis verder!

  • 26 Januari 2020 - 13:02

    Monique:

    Ha die Ellen, Wat maak je toch allemaal leuke dingen mee. Dat hutje aan het strand doet me denken aan mijn Mexico verblijf waar ik soms nog steeds naar terug verlang. Sla het allemaal in je op en je kunt de rest van je leven op reis in je hoofd. Nog heel veel plezier en die leeftijd moet je uitbuiten. Doei

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Een spontane, ondernemende, bijzonder aardige, leuke vrouw. Daar is er maar één van en dol op fietsen all over the world. Het ultieme vrijheids gevoel is op de fiets daar waar de weg je brengt.

Actief sinds 24 Juli 2006
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 179619

Voorgaande reizen:

19 April 2022 - 05 Augustus 2022

Ciao Italië

03 December 2019 - 21 Maart 2020

Waar je ook gaat.....

14 Mei 2017 - 22 September 2017

The Great Divide Trail Noord- Amerika en Canada

04 November 2014 - 24 Februari 2015

Twee zien meer dan één!!!!

15 Oktober 2012 - 26 Januari 2013

Zuid-Amerika 2012-2013

28 Oktober 2010 - 23 Februari 2011

Fietsen in China, Laos en Cambodja

26 September 2008 - 23 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: