Santa Catalina - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Ellen Geus - WaarBenJij.nu Santa Catalina - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Ellen Geus - WaarBenJij.nu

Santa Catalina

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

14 Februari 2020 | Panama, Panama-stad

Hola
Ben langer in El Valle gebleven dan gepland. Er was genoeg te doen en ik zou do 13 mijn fiets + bagage mee laten rijden met een auto die naar Santa Catalina ging om 2 mensen weg te brengen. Ik kon dan zelf met de bus en zo geschiedde.
Dag 2: Eerst naar het park van de Zipline, met gids Erwin naar boven en hij wees me al diverse vogels, waaronder de Tucan, en 2 soorten luiaards. De Ziplines waren weer super leuk, in een prachtige omgeving en langs de waterval. De rode bloem is van de passievrucht.
Daarna naar het Serpentarium, de slangen waren een beetje sneu in die hokken, veel te klein. Mocht er een vasthouden, blijft toch een beetje eng en koud.
En de orchideeën tuin was weer verrassend met vooral veel vogelsoorten. Heel gaaf.
Dag 3: Uitgeslapen en rond 11u koffie gedronken in town en naar de "terminaal" baden gefietst. Water was heerlijk warm 38 gr maar alles is wel een beetje achterhaald. Gelukkig was het niet druk, anders is het veel te klein. Einde van de middag friet met kip nuggets gegeten. Ha ha, niet bij M hoor.
S'avonds kampvuur bij het hostel met alle gasten en live music door de eigenaar.
Dag 4: Vandaag naar de Zoo 'El Nispero' geweest, een kleine dierentuin waarvan sommige dieren in te kleine hokken of met teveel zaten of te weinig vliegruimte. Beetje jammer, want de ruimte is er wel maar het geld waarschijnlijk niet. Wat er zoal zat: great curassow, tapir, bougainville, ara's, jonge luiaard in soort couveuse met knuffel, spider monkey, jaguar, Nandoe in een verwaaide jas, black hawk met een zwakke linker kant, Coyote, de IJsvogel zag ik in het wild(vrije vogel) bij de vijver en nogmaals de kop van de jaguar. Die de hele dag op een plank ligt. Zo gaat dat in dierentuinen. Met wederom muziek in de avond.
Dag 5: Niets, einde ochtend naar dorp gefietst om een bakkie te doen, een paar boodschapjes voor morgen onderweg en maaltijd voor de avond. De rest van de dag in hangmat gelegen en gelezen en wat ingelezen over Costa Rica. Foto: hostel Don Daniel.
Tassen gepakt. Morgen ga ik met de bus naar Santa Catalina en de fiets + bagage met een taxi. Speciale service van vriend hostel eigenaar. De weg naar Santa Catalina is niet boeiend, weer veel Panamericana highway en weinig accommodation (wat er is is nogal prijzig, zeker omdat je er alleen maar slaapt).
Dus morgen weer aan de kust, tot morgen. Dan hoop ik dat alles is aangekomen, anders heb ik niks meer.
Dag 6: Vandaag verplaatst naar Santa Catalina. Vroeg op en rond 8.10am kwam Roberto de fiets en mijn bagage ophalen en ben daarna met de bus vertrokken. Van El Valle naar Penonome naar Santiago naar Sona en Santa Catalina. Prima aansluitingen alleen in Sona een uur wachten. Toen ik bij het hostel aan kwam, stond Roberto net mijn fiets af te laden. Wat een timing. Ingecheckt, dormroom met 3 bedden, lekker rustig. Eerst even in de zee gezwommen, heerlijk, en daarna wat rondgelopen en bij de lokale gegeten. Klein spinnetje in de tuin, even groot als mijn hand. Met Patricia zitten kletsen uit Hamburg, zij is mijn kamer genootje.
Zo, weer helemaal bij, Hasta luego.

• 14 Februari 2020 - 14:42

Barbara:

Lekker spinnetje in de tuin en leuk handtasje op je arm.
    Je ziet er lekker gebruind uit Ellen. Wat ben je toch goed bezig!
    Heel veel plezier weer.
    gr. Rob en Babs

• 15 Februari 2020 - 18:28

Monique:

Ha die Ellen,
    Als krenten uit de pap zou ik kiezen voor de thermaalbaden en de zee. Dat fietsen laat ik wel aan jou over, bent daar veel beter in dan ik. Mooie vogels trouwens ook en dat slangenleren tasje mooi maar dan wel dood. Een plezierig vervolg van je reis en hartelijke groet Monique

• 18 Februari 2020 - 20:00

Marianne:

Ha die Ellen, je maakt weer wat mee onderweg. Hier mis je niets. veel wind en nog best veel donkere dagen. Wat gek dat die slaapplaatsen zo duur zijn. Goed bezig in ieder geval. Gr Marianne