Ontzettend uitgerust - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Ellen Geus - WaarBenJij.nu Ontzettend uitgerust - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Ellen Geus - WaarBenJij.nu

Ontzettend uitgerust

Door: Ellen de Geus

Blijf op de hoogte en volg Ellen

09 December 2010 | Laos, Vientiane

Hoi allemaal
Hier een berichtje van een ontzettend uitgerust persoon. Bijna te lang niets gedaan, is ook niet goed want dan heb je straks helemaal nergens meer zin in. Maar dat moment zal ik niet laten gebeuren.
Wat ik de afgelopen dagen zo'n beetje gedaan heb, met het accent op een beetje. Ik heb een anderhalf uur durende massage ondergaan, erg vermoeiend. Daarbij is mijn schelpje van m'n ketting afgebroken. Het ging een keer gebeuren, het was al aardig aan het doorslijten. Dus na 10 jaar is hij eraf, bewaar hem nu maar in m'n knip. Verder een beetje door de stad gedwaald en verschillende Wats bekeken, markten bezocht en op de Arc de Triompfe gestaan. Ja die hebben ze hier ook. Mooi uitzicht over de stad. Heb ook mijn eerste souvenier gekocht, 5 Chinezen met muziekinstrument. Die heb ik in parken in het echt gezien, ze zijn in Laos gemaakt en zijn 15 cm hoog. Ik vond ze wel grappig. Morgen stuur ik ze vanuit Thailand naar huis samen met nog wat spullen die ik al 5 weken mee zeul voor Jan l.. zoals mijn helm, dichte schoenen, fleecetrui/broek. Kan allemaal terug, veel te heet voor hier.
Ben ook nog langs de fietsenmaker geweest om m'n zadel te laten repareren. Helaas was dat niet mogelijk. Hij heeft hem weer extra vast gezet en had er alle vertrouwen in dat het zo wel goed bleef zitten. Dus gaan we daar maar vanuit. Verder nog wat aan de versnelling gesteld. Het is een fransman die hier een fietswinkel heeft. Verder gaf hij nog te kennen dat het stuk richting het zuiden niet aantrekkelijk was om te fietsen, saai en tegenwind. Nou was ik toch al van plan om de Thaise kant van de Mekong te nemen, dus dat komt mooi uit. Ik moet nl maandag ook het land uit om mijn visum weer te laten verlengen. Twee vliegen in een klap dus. Verder wat geskypt met Wim, Marianne (woont in Bangkok)Bert en mensen mails gestuurd. Had gisteravond even een dipje. Moest denken aan m'n pa. 3 jaar geleden hadden we een hele verdrietige maar ook zeer bijzondere tijd met hem voorafgaand aan zijn sterven (12 dec) met mijn zus, Rob, Gerard en Ellen. En als je dan hier alleen zit dan is het wel eens moeilijk. Maar gelukkig is even skypen met een bekende dan een prettige uitkomst, even hart luchten.
Nou dit was het voor deze keer, ik zal nog wat foto's bijvoegen van de afgelopen tijd en dan zal het volgende berichtje uit Thailand komen denk ik.
Groetjes voor iedereen en veel succes met de voorbereidingen voor Kerst. Heb er hier geen last van, soms zie je wat Kerstversiering in een winkel maar niet zo overdone als bij ons.
Verder alle jarigen voor de komende tijd alvast GEFELICITEERD.
Jan en Netty gefeliciteerd met jullie 2e kleinkind.
Jaco en Ineke, Har en Jo succes met verhuizen, want dat zal nu binnenkort wel eens gaan gebeuren toch?

Dikke kus, Ellen

  • 09 December 2010 - 07:25

    Anneke:

    he zus, ja ik heb ook natuurlijk aan papa geus moeten denken, maar niet verdrietig.
    eigenlijk alleen de leuke dingen en wat hebben we veel gelachen. ook met erik nog veel over gekletst deze week.
    opa komt regelmatig langs op de galderseweg. mooie foto's. kus van jezus

  • 09 December 2010 - 08:19

    Sandra:

    Hoi Ellen,

    Heerlijk om je verhalen steeds te lezen. Het neemt je mee in je enorme belevenissen,

    groet, Sandra

  • 09 December 2010 - 09:25

    Monique:

    Ha die Ellen,
    Volgens mij ben je toch voor het leuk op stap dus luieren mag. Sneller dan ooit weer een berichtje van je. Ik ben hier veel aan het roeiluieren want het is geen roeiweer de laatste tijd. Het is hier niet voorstelbaar dat je straks weer in een hemdje zit zoals jij nu. Leuk ook weer die foto's bij je verhaal. Ja de kerst komt eraan met alle toeters en bellen en het is goed als het ook weer voorbij is maar kerst in het warme weer lijkt me ook een vreemde gewaarwording. Maak het goed de komende tijd, veel plezier en groet,
    Monique

  • 09 December 2010 - 09:30

    Trudi:

    Hoi lieverd

    Vanmorgen vroeg Renate gesproken ze had jou op skype gesproken, ik ook nog geprobeerd je te skypen maar je was al offline! Jammer dat ik je gemist heb ik had graag even je stem willen horen. Ik zal vanavond tegen Jan zeggen dat hij het ook maar eens moet proberen maar je gaat vlgs Renate morgenochtend vroeg al op pad en dan is Jan nog niet op zijn werk en ik zit morgen in Zeeland dus kan niet skypen (geen internet).
    Dag El goede reis richting Thailand ik hoop dat je dan weer even een fiets-maatje tegenkomt!

  • 09 December 2010 - 09:36

    John En Cock:

    Geweldig Ellen, jij maakt toch wat mee hoor! Dan is het hier maar saai. De wind giert om het huis en de sneeuw/hagel tikt tegen het raam.
    Dus hoog, nat en koud op de Hoogegeest. We blijven lekker binnen.
    We vermaken ons overigens prima. We hebben altijd wel wat te doen dus niks niet vervelen. En ook nog regelmatig jouw reisverslag dat geeft de nodige afwisseling!hahahaha.
    Ja, pa Geus komt hier ook nog regelmatig voorbij. We hebben goede herinneringen aan hem.
    Verder alles OK hier.
    Nog een goede tijd en GEZONDHEID!
    Groet, John en Cock

  • 09 December 2010 - 09:41

    Marja:

    Hoi Ellen,
    Ik blijf genieten van je verslagen. Dat je je af toe alleen voelt, Lijkt mij dat dat erbij hoort. Af en toe een klein dipje, kan je daarna weer genieten. Hoop dat je snel weer leuke en gezellige mensen tegenkom om een babbeltje te maken.
    Groet Marja

  • 09 December 2010 - 10:11

    Rietje:

    Even stilstaan bij herinneringen is goed. Je komt weer uit je dalletje.
    Mijn revalidatie zit er bijna op.
    Is het meegevallen; nee, het is niet meegevallen, maar ik had geen andere keuze. Ik ben nu wel hélemaal transplantproof.
    Je vervangster bezorgt ons (ook)spierpijn. Groetjes, ook van Aad.
    Rietje

  • 09 December 2010 - 11:11

    H.Nak:

    Nou, ontzettend . . . . . . .

  • 09 December 2010 - 13:35

    Maaike En Bram:

    lekker hoor ff genieten van de rust, mooie foto's herken er ook een paar echt leuk! zo rustig als het daar is zo onrustig is het hier, ellende met verkiezingen en ik heb de race van je overgenomen, haha lekker zitten en laten stromen! geniet er maar weer van en veel plezier in thailand! liefs kus ook van bram

  • 09 December 2010 - 14:37

    Jan Hopman:

    Je bent lekker in de weer Ellen,even uitrusten en dan weer vol goede moed verder,heerlijk.
    Maar.....dat je schelpje afbreekt van alleen een massage gelooft natuurlijk niemand.

    Veel plezier nog en een goede reis.

  • 09 December 2010 - 17:00

    Netty:

    Hoi Ellen,

    Wat heb je weer prachtige foto's bij je verslag gestuurd. We kijken echt uit naar je reisverslagen en moeten veel aan je denken. Deze maand al weer 3 jaar geleden, het is of we vorige week nog even langs geweest zijn op Akersloot.
    Sem is een mooi mannetje dat al weer een paar ons boven z'n geboortegewicht is na 10 dagen. Dat loopt allemaal goed te gaan.
    Veel fietsplezier in Thailand.

    Dikke kus

  • 09 December 2010 - 18:18

    Bert:

    Mooie foto's heb je weer gemaakt.En het word inderdaad tijd dat je weer gaat fietsen,want zo begint het wel op vakantie te lijken.Ik zal zaterdag de bollen in de grond timmeren,en een nieuwe plant halen,want één plant heeft een gebrek aan water niet overleeft.De volgende keer als je weggaat ,moet je maar plastice planten in de kamer zetten.En dan breng ik de katten wel naar Renate,dan kunnen ze mooi spelen met die 2 straatkatten van haar.Dat vind ze vast niet erg.Veel plezier in Thailand.mazzel

  • 09 December 2010 - 19:33

    Renate:

    Hoi,

    dacht ik dat je in een stoffig dorpje zat op het platteland...zie ik op de foto een moderne stad of heb ik het verkeerd gezien?? Was ff fijn om vanmorgen te skypen!! En begrijp dat je soms ff een lastig momentje hebt. Heb nu ook skype op computer en op mobiel...dus moet gek zijn als je me niet te pakken krijgt!! Hou je haaks en ik spreek je snel. Dikke kus. ps succes als je morgen weer op pad gaat!!

  • 09 December 2010 - 20:11

    Hans (+heleen):

    ha el

    we zitten in tentamenstress!
    Heleen was gister jarig maar weinig aan gedaan. Het is vooral leren leren leren

    Half jan. is het klaar en eind jan. gaan we naar londen! (jeuh!)
    15 dec (mams verjaardag) heb ik sollicitatie in eindhoven voor afstudeerproject (wil in juni klaar zijn).
    Vind 15% klimmen geen uitrusten hoor :) veel plezier en succes met de lastige stukken.
    Dat je zadel maar mag blijven zitten :)

    doeg!

  • 09 December 2010 - 20:31

    Els Merel En Lisa:

    hai Ellen, we zaten net wat fotos van je te kijken. Lisa wil ook wel eens zo ver, naar Griekenland of zo!!!! Ze willen in ieder geval al verder dan ik, Akersloot is ver genoeg voor mij, dat weet je,
    Kerstsfeer begint hier nu te komen in huis. Oja, ben vandaag ook gemasseerd: lekker hoor,
    Gaat goed met je he, gelukkig,
    Ook al wordt je er een beetje verdrietig van, dat je aan je vader en moeder denkt is juist goed. Ook daar zijn ze bij je!!! xxx Els merel en lisa

  • 10 December 2010 - 14:41

    Marianne:

    Nou Ellen, je kijkt inderdaad alsof ze je haar niet goed hebben geknipt en je heeeel erg boos bent.
    Het ziet er zwaar uit. Ja, van lang zitten wordt je lui, en dat kan niet bij dames van een bepaalde leeftijd.
    we kijken weer naar je volgend reisverslag uit.
    Sawaaidi kha!, Marianne

  • 10 December 2010 - 15:46

    Rob:

    Hoi Ellen, mooie fotos weer, vooral door de rivier ik dacht dat ik je moeder zag hahaha. ja je Pa geweldige vent heb zeer zeer goede herinneringen aan hem en hij komt zelfs hier in de Filippijnen regelmatig in huis lol, als ik vrienden fotos laat zien. Goede trip verder je zult nog heel wat oranje boedhas tegenkomen. Kom je straks ook langs de golden triangel?? Hug

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Een spontane, ondernemende, bijzonder aardige, leuke vrouw. Daar is er maar één van en dol op fietsen all over the world. Het ultieme vrijheids gevoel is op de fiets daar waar de weg je brengt.

Actief sinds 24 Juli 2006
Verslag gelezen: 471
Totaal aantal bezoekers 179728

Voorgaande reizen:

19 April 2022 - 05 Augustus 2022

Ciao Italië

03 December 2019 - 21 Maart 2020

Waar je ook gaat.....

14 Mei 2017 - 22 September 2017

The Great Divide Trail Noord- Amerika en Canada

04 November 2014 - 24 Februari 2015

Twee zien meer dan één!!!!

15 Oktober 2012 - 26 Januari 2013

Zuid-Amerika 2012-2013

28 Oktober 2010 - 23 Februari 2011

Fietsen in China, Laos en Cambodja

26 September 2008 - 23 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: