Laatste dagen in Bangkok en dan naar huis - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ellen Geus - WaarBenJij.nu Laatste dagen in Bangkok en dan naar huis - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ellen Geus - WaarBenJij.nu

Laatste dagen in Bangkok en dan naar huis

Door: Ellen de Geus

Blijf op de hoogte en volg Ellen

20 Februari 2011 | Thailand, Bangkok

Hallo Allemaal

Mijn 1na laatste reisverslag vanuit Bangkok.
We waren op Ko Samet gebleven. Marianne had een heerlijke bruine boterham met hollandse kaas voor me. Wat was dat heerlijk zeg na zo'n lange tijd. We moesten de volgende dag naar een ander huisje verhuizen. Dit lag nog iets hoger op de berg maar was nog veel mooier en een prachtig uitzicht over zee door de palmboomtoppen. S'morgens na een heerlijk ontbijtbuffet gaan wij naar het strand, lekker zonnen (de fietsverschillen zijn inmiddels aardig weggewerkt), zwemmen, lezen, cocktailtje drinken, puzzelen en af en toe een stukje langs de baai lopen. Heerlijk relaxed. S'avonds gaan we dineren aan het strand aan de andere kant van het eiland waar we met de taxi naar toe rijden.
Donderdag rond de middag vertrekken we met de speedboot naar het vaste land, einde fantasie-eiland. Einde van de middag zijn we in Bangkok. Best even raar om in de auto te zitten met de fiets naast je. Marianne en Jack wonen in een zeer sfeervol huis in Bangkok met een prachtige binnentuin met zwembad. Je hebt echt niet in de gaten dat je midden in Bangkok zit. Net een klein paradijsje, heerlijk rustig.
Hier breng ik mijn laatste dagen door. Ga nog 1x naar de massage en nog 1x m'n nagels laten doen en misschien nog naar de kapper. Heb al een lange broek gekocht voor de terugweg en aankomst in Holland. Best warm om te passen. Morgen wordt de fiets ingepakt voor het transport naar Nederland en dan ben ik er klaar voor. Dinsdag om 5 voor 12 s'nachts vertrekt mijn vliegtuig en dan ben ik woensdagmorgen om 6.45 weer op Nederlandse bodem. Zal wel weer even wennen zijn, denk ik.
Maar ik kijk terug op een prachtige mooie reis met veel mooie momenten. Laos was mijn hoogtepunt, toch wel. Mooie natuur, afwisselend, lieve vriendelijke mensen en prachtig om te fietsen, veel afwisseling.
Ik heb 4622,7 km gefietst in 58 fietsdagen en ben 7kg afgevallen. Marianne moet me niet te veel verwennen anders zit het er straks al weer aan voor ik thuis ben. Zo jullie zijn weer bij. Wij gaan zo naar de weekend markt, beetje rond snuffelen en daarna denk ik nog even een duik in het zwembad. (Tot nu toe nog geen dag overgeslagen, heerlijk weer in het water)
Mijn laatste verslag zal weer vanuit Nederland zijn.
Tot horens allemaal weer en dikke kus, Ellen

Urmi en Leon, veel plezier in Thailand, geniet ervan. Het is wel warm hoor.
Wim, ik skyp weer met je als ik thuis ben, want vanuit hier lukt het niet goed. Ben je in de stad en dan gaat het nog het minst makkelijk. Ben wel benieuwd hoe de modeshow is verlopen.
Tiny, nog ff en dan ben ik weer bij je, kus Lau

• 20 Februari 2011 - 06:50

Rietje:

Hele goeie reis en welkom in Holland!!
    Tot ziens, Rietje

• 20 Februari 2011 - 09:18

Marja:

Hoi Ellen
    Tot in Zoeterwoude. Tip: Doe iets warms aan.... Het zal woensdagochtend vroeg een paar graden vriezen. Ben benieuwd naar je verhalen en je foto's.
    Groet Marja

• 20 Februari 2011 - 09:29

Anneke En Erik:

ha zus en tante,
    als we nu buiten kijken is het WIT!!!!!!!!!!!! dus bereid je maar voor op het ergste.
    ben blij dat je zoveel genoten hebt.
    groetjes jezus en neef

• 20 Februari 2011 - 09:34

Romy:

Goede reis terug! Hier is het koud hoor!

• 20 Februari 2011 - 09:40

Tiny:

he Lau kom maar lekker snel naar huis, kan je godv.. ook weer eens gewoon gaan werken, moet het ook altijd allemaal zelf opknappen he, daar krijg je toch huilbuien van! ;-) blij dat je terug komt, tot snel! x

• 20 Februari 2011 - 10:43

Bert:

Hey avonturier,
    Je hebt een mooie trip achter de rug,met vele mooie ontmoetingen.Ik vind het knap van je,dat je dit helemaal alléén hebt gedaan.Maar de kans zit er wel in,dat ik de volgende keer met je mee ga (een stukje).Geniet nog wat van de laatste dagen bij Marianne en Jack.En misschien dat we elkaar straks nog even spreken.Mazzel

• 20 Februari 2011 - 11:05

Ellen:

Hoi meisje nog eventjes dus..... goed van die lange broek, hier ligt geen sneeuw hoor maar wie weet wacht het wel op jou ? Raar hoor dat je straks weer op schiphol staat. Wij genieten van al je verhalen net nog Thijs zijn blog gelezen...Die is HARD aan het werk....kan ook als je lang weg bent...
    geniet je laatste dagen en tot gauw...

• 20 Februari 2011 - 11:23

Sanne:

Geniet van je laatste daagjes in de heerlijke zon!

xx

• 20 Februari 2011 - 11:58

Jan En Netty:

Hoi Ellen,

Een heel goeie reis en we horen weer van je in het koude Holland.
    Straks vieren we m'n vader's verjaardag in het restaurant bij m'n moeder. We zullen de laatste berichten van jou overbrengen.

gr
    Jan en Netty

• 20 Februari 2011 - 13:55

Monique:

Ha die Ellen,
    Prettige afsluiting van je reis gewenst en een hele goede terugreis. Deze week is het hier weer koud met vervelende oostenwind dus doe je wolletje maar aan onderweg. Dankjewel voor je leuke verslagen en ik vind je helemaal top dat je dit weer volbracht hebt.
    Groet en tot ziens,
    Monique

• 20 Februari 2011 - 15:28

Janny En Teun:

Ellen,
    we hebben elke keer weer genoten van je reisverslagen en de foto's, geweldig! We zullen ze missen.
    Geniet nog even, wensen je een heel goede reis naar huis.

• 20 Februari 2011 - 16:24

Peter En Francis:

Hoi tante!

Wat is de tijd eigenlijk toch snel gegaan. Er gebeurd hier natuurlijk allemaal niet zoveel bijzonders en dan lijkt de tijd veel sneller te gaan. Anyway, ik wil je alvast een hele goede terugreis wensen en nog veel plezier op je laatste dagen daar.

Liefs Peter en Francis

• 20 Februari 2011 - 16:28

Ineke:

zal wel weer wennen zijn in ons koude kikkerlandje! De rest van de week vrij om bij te komen?
    Geven je graag een romdleiding in ons nieuwe huis!
    Geniet van de laatste daagjes,
    gr. Ineke

• 20 Februari 2011 - 17:42

Greet:

Dag Ellen,

Erg genoten van alle verhalen, heel erg meegeleefd. Ik wens je nog een paar heel prettige dagen, een heel goede vliegreis en een hartelijk welkom van allen, die je lief zijn. En dan zul je je snel weer thuisvoelen en lijkt het over een paar dagen vast wel dat die reis alwseer een poos achter je ligt. Maar je hebt je verhalen en de prachntige en interessante foto's. Dan geniet je er weer van.
    Greet

• 20 Februari 2011 - 19:20

Urmi:

Zodra wij terug zijn uit Thailand nemen we contact met je op.
    Geniet nog van de laatste dagen en een heel goede terugreis gewenst.
    Je hebt het geweldig gedaan!
    Leon en Urmi.

• 20 Februari 2011 - 22:08

Aad. P'tient Z'woude:

Zie dat de reis er bijna opzit.
    Mede middels Rietje, je verhalen
    voor een gedeelte gevolgd en ik
    grijp nu nog snel de kans om je
    te feliciteren met het bereiken van
    het einde van je Tour d'Azie.
    Welkom in ons dorp a.s. dinsdag !

• 21 Februari 2011 - 10:32

Elsu:

Hoi El.
    Mooi dat je weer nar huis komt. Kunnen we weer een beetje gaan lopen hier. Moet trouwens oefenen want ik ga naar Nepal op 8 april. Spreek je zo snel mogelijk dikke zoen Els.

• 21 Februari 2011 - 14:06

Lydia:

Goede terugreis!!
    Leuk je weer te zien op het RRC volgende week,
    en sterkte met de aanpassing......

doeei

• 22 Februari 2011 - 09:42

John En Cock:

Hele goede reis terug, Ellen.
    En jammer genoeg een koud welkom in Holland!
    Groet,
    Cock

• 23 Februari 2011 - 18:13

Els:

Ha die Ellen weer back in town.
    Heb al je verhalen gevolgd en ben nieuwsgierig hoe je het in nederland weer op gaat pakken.
    Gelukkig mag je weer werken enzo!!!!! net als wij allemaal.
    Il spreek/zie je gauw. Blij dat je weer heelhuids thuis bent.
    liefs Els