Links rijden - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ellen Geus - WaarBenJij.nu Links rijden - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ellen Geus - WaarBenJij.nu

Links rijden

Door: Ellen de Geus

Blijf op de hoogte en volg Ellen

15 December 2010 | Thailand, Bangkok

Hoi allemaal

Hiep hiep hoera de zus is vandaag jarig. Ank ontwijs gefeliciteerd, dikke kus en een fijne dag.
Vanuit Vientiane via een alternatieve route langs de Mekong naar de Friendshipbridge gefietst en voordat ik daar over heen ging eerst nog even het Boeddha-park bezocht. Was wel bijzonder met veel boeddha's. Toen terug naar de brug en via de formaliteiten van visa etc naar Nongkhai. Hier in een rustig resort overnacht en de 7-eleven geplunderd. Lekkere ice-coffee en snacks, pinda's en joghurt. Ff lekker schransen. Markt bezocht en een rokje gekocht. Heb nl weer plek want ik heb een postpakketje met spullen die ik toch niet gebruikte terug gestuurd naar Nederland, oa m'n e-reader, fleecejack, dichte fietsschoenen, helm en zweetshirt. De volgende dag rond 8 u op de fiets via de 212 richting Phonepisai. Onderweg stopt er een auto en de meneer geeft me zijn kaartje van het guesthouse dat hij runt. Daar rij ik dan ook heen. Het zijn hele gastvrije mensen en alles is top in orde en niet duur, gratis internet, ontbijt en drinken. Spreken ook goed engels en dus leuk om mee te praten. Heb wel weer ruzie met de douche. Er zitten vaak veel knoppen op en het is me al een keer eerder gebeurt dat ik een koude douche had, wat later niet nodig bleek te zijn. Ook heb ik regelmatig dat de kraan in zijn totaliteit meedraait.
zo 12 dec. Sterfdag papa Geus, toch weer even een moment om bij stil te staan al weer 3 jaar geleden. Vandaag kreeg ik een heuse regenbui op m'n kop, heerlijk maar echt opfrissen deed het niet. Zo nu en dan ga ik van de 212 af door kleine dorpjes en dat leukt de weg een beetje op. Mensen zijn hier zeker geen falang gewend en zijn dan ook heel verbaasd. Met de Mekong aan mijn linkerzijde en Laos aan de overkant, fiets ik soms in gedachten en soms ook denkende aan niets, maar alle indrukken binnen latend, de nodige kms weg. Vlak voor PhakKhat is nog een grote markt en daar ben ik dan weer de bezienswaardigheid. Langs de weg kom ik regelmatig fruitstalletjes tegen met dan weer bananen, ananassen, mais of watermeloen. Daar maak ik dat gretig gebruik van, heerlijk dat verse fruit. Natuurlijk scoor ik weer een 7-eleven onderweg en als ik in m;n onderkomen ben hou ik vaak even een siesta na het douchen om daarna het plaatje te bekijken of een Wat te bezoeken.
Ma 13 dec. Vandaag een lange fietsdag, 134 km, veel rechte stukken maar wel regelmatig dorpjes en er staan bomen langs de weg die schaduw bieden. Nu is het wat bewolkter vandaag, dus dan maakt het niet zoveel uit. Hou regelmatig pauze om te drinken, want het zweet guts echt je lijf uit. Zolang je fietst heb je er niet zoveel erg in maar als je even zit dan gaat het met stralen. Dus veel drinken, is erg belangrijk. De laatste 40 km brengt nog een vervelend moment met zich mee. Er staat ineens een man in de kant die zich aan het aftrekken is. Zielig maar je schrikt er toch van en daarna zie je in alle mannen weer even een potentiele "rukker". Dat vind ik het vervelendste ervan. Want dat is natuurlijk niet zo. Om half 3 ben ik in Ban Pueng en heb een huisje aan het water voor mezelf, erg mooi met airco, fan, koelkast, balkon, super dus. Soms zit het mee en soms zit het tegen. Dinsdag 14 dec. 6.30 zit ik op de fiets en de zon staat al hoog. De etappe van vandaag beslaat 94 km en hak hem in 3 stukken. Veel drinken en vooral koud waar het mogelijk is om de kern temperatuur in het lijf een beetje laag te houden. Koop lekker watermeloen onderweg en in de laatste 20 km heb ik het slecht, dus nog een extra pauze. In Nakhonphanom duik ik het eerste beste hotel in en spring onder de douche en vervolgens het bed in om even bij te tanken. De ronde van oost-Thailand heb ik in iedergeval gewonnen.Daarna oppad om iets te eten. Krijg een berichtje van Sjirk, hij is ook onderweg naar hier. (178km heeft hij achter de kiezen, petje af hoor) De komende dagen zullen we weer samen fietsen. Morgen naar Laos terug en dan richting Bolaven-plateau. Zo jullie zijn weer bij.
Tot de volgende keer. dikke kus, Ellen

Dick, leuk dat Mark sportman van het jaar is geworden. Jij al klaar voor de 11-steden? Was het tr staf etentje gezellig?
Tante Rika, sterkte met de heup.
Tiny fijn dat je weer terug bent in Ned en nou g.. weer eens echt aan het werk. Kus Lau
Bedankt voor de Kerstkaart, Erik, Peter, Hans en aanhang.

  • 15 December 2010 - 07:50

    Rob:

    Hoi Ellen, ja vervelend zon potloodventer maar meestal doen die niemand kwaad. Je had moeten roepen Its a small one hahaha. Mooi verhaal weer. Straks je zus bellen en hopelijk Maaike groetjes en hugs

  • 15 December 2010 - 07:59

    Marijke Meijer:

    Hoi Ellen,wat grappig, die guesthousemeneer met zijn kaartje hadden wij ook ontmoet. En andere fietsers ook. Hij rijdt kennelijk de hele dag op en neer om mensen te strikken. Wij zijn echter 50 km doorgereden die dag dus hebben de gastvrije ontvangst daar gemist. Maar dat werd elders wel weer goedgemaakt. We zijn nu in Pakse, morgen Bolavenplateau. het is heet hier. Geniet van de 7 -eleven, hier is die helaas niet.
    Bram en Marijke

  • 15 December 2010 - 08:01

    Hans:

    ha Ellen!
    Ja rukken moet je thuis doen...
    Je verhaal stopt opeens bij Dinsdag...
    Maar misschien was dat het ook wel.
    Een tocht van 134 km is niet niks nee!
    Weer een mooi verhaal hoor. Gefeliciteerd met jezus!

  • 15 December 2010 - 08:17

    Anneke:

    ja ja jarig maar we slapen nog.
    ga zo het ijskoude bos in dan word ik wel wakker. kus van jezus

  • 15 December 2010 - 08:36

    Sarah Den Hollander:

    Hallo Ellen,
    eindelijk kijk ik eens op je site en zie dat jij het echt bent! Lees al je reisverslagen met heel veel genoegen, al je ups en downs en alles is boeiend. Je doet dat ook zo leuk! In Nederland in winterweer en jij daar in de hete Zon. Geniet ervan met alles erop en eraan. dag, liefs, Sarah

  • 15 December 2010 - 10:28

    Rietje:

    In gedachten op de fiets?
    Niet over ons en enge mannetjes dagdromen hoor !
    Ik geniet van je verslag !
    Hou je goed en goeie reis.
    Groetjes, Rietje en Aad

  • 15 December 2010 - 12:08

    Inke:

    Hoi Ellen, trainingsstaf-etentje bij mij thuis gehad. We hebben je gemist. We zijn een beetje bij je in de buurt geweest door Chinees te halen.....Hopelijk heb je geen rukkers meer onderweg. Groetjes!

  • 15 December 2010 - 14:06

    Marianne:

    Ongelooofelijk!. dat verwacht ik helemaal niet hier!

  • 15 December 2010 - 18:30

    Urmi:

    Als ik de foto's bekijk denk ik dat ik het daar ook geweldig zou vinden (maar dan niet op de fiets!) Zo te lezen maak je genoeg mee. Het klinkt heel positief allemaal, op een kapotte doucheknop na.
    Gezellig dat je straks weer een fietsmaatje hebt.
    Hier begint de kerstsfeer zich volop aan te dienen. Kerstboom staat weer en savonds alle kaarsjes aan, heerlijk.
    Voor jouw zal de kerst een andere sfeer uitademen maar daarom niet minder leuk toch? Ik zal op mn verjaardag een kerstborrel op je drinken. Urmi.

  • 15 December 2010 - 19:46

    Marja:

    Weer genieten van je verslag. Ach... die kerels...hebben die niets beters te doen ?? Marc Tuitert Sportman van het jaar. Nicoline Sauerbreij sportvrouw en het Nederlands Elftal is sportploeg van het jaar. je bent weer bij. Geniet van je mooie reis. en nog veel plezier met je fiets maatje,
    Groet Marja

  • 15 December 2010 - 20:22

    Renate:

    Hoi, lekker dan die kerel...heb je hier ook hoor....hier wordt het weer lekker koud deze week en met morgen sneeuw. As vrijdag nog sinterklaas vieren bij mij thuis....met trainingsstaf. Zal wel weer scherpe gedichten bijzitten. Heb nog lekker geintje: waterleiding in friesland gesprongen, er heeft minimaal 5 cm water in huis gestaan. Een calamiteiten bedrijf heeft inboedel eruit gehaald en heaters geplaatst. Ga zaterdag er naar toe...ben er niet blij mee. Hoop dat de verzekering alles dekt en dat er niet teveel bouwtechnische problemen zijn ontstaan. Ik hou je op de hoogte. Zit letterlijke in zak en as meer in water dan.

  • 15 December 2010 - 20:44

    Gerard:

    Gefeliciteerd met je jarige zus.Ja het is alweer drie jaar terug maar gedachten alsof het gisteren was. kus. gerard.

  • 15 December 2010 - 22:25

    Ellen:

    Hoi meisje..wat heerlijk dat je zo goed op weg bent, prachtige foto's, geniet echt wel met je mee.. Gefeliciteerd met je jarige zus...en ja 3 jaar geleden....maar nog zo dicht bij. Kreeg vanavond nog een compliment over de prachtige foto's die in de schuur hangen...
    We hebben de eerste gehad en iedereen ging weer blij naar huis. We hebben het prachtig versierd met allemaal sterren......
    liefs van ons uit Akersloot

  • 17 December 2010 - 16:49

    Lida:

    Lees nu pas je verhaal van een paar dagen geleden. Na de kerstdrukte op school is het heerlijk rustig thuis te zijn. Voer alleen heel weinig uit en de computer zet ik bijna niet aan. Vandaag (vrijdag) is er een onwijs pak sneeuw gevallen. Heel ander weer dan bij jou. Ik heb het gevoel dat er een winterslaap aan zit te komen...voldoende eten in huis, geen afspraken, heel weinig doen en 2 weken vrij!!
    Ga je wel nog een mailtje sturen via hotmail. Kijk je daar ook naar?
    Geniet ze meid! Liefs Lida

  • 17 December 2010 - 18:12

    Boudewijn:

    Ha die Ellen, ik geniet van je uitgebreide verslagen, fijn dat je het ritme nu te pakken hebt. Benieuwd naar je belevenissen met kerst en de jaarwisseling. Ga zo door, blijf verslag doen ...

  • 17 December 2010 - 21:52

    Monique:

    Ha die Ellen,
    En weer van die prachtige foto's waarbij die potloodventer toch duidelijk ontbrak en die giraffe wel erg klein is uitgevallen, zeker wat uitgedroogd door de warmte. Tsjonge-jonge wat een temperatuur zeg en dan daar nog bij fietsen zeg, hoe ouder hoe gekker. Ik wil de leefomstandigheden uit Thailand niet idealiseren maar als ik naar de plaatjes kijk straalt er wel een rust vanuit. Vandaag is half nederland ingesneeuwd en was er wel 750 km file met weer- en verkeersalarm, dat zijn zo onze avonturen, warm achter de kachel dat wel. Daar heb je niet van terug. Wees maar blij dat je daar zit. Blijf het naar je zin hebben, toedeloe, Monique

  • 19 December 2010 - 09:43

    Trudi En Jan:

    Leuk dat je weer de komende dagen een fietsmaatje krijgt, "vieren" jullie kerst dan nog samen in Laos? Ja en jij maar zweten op die fiets hier fietsen wij met een ijspegel aan onze neus! Het weer was dit weekend ronduit verschrikkelijk!!! Vrijdagavond feest gehad van Jan zijn werk in Zeeland, de Tomtom stuurde ons na een wegomleiding de middle of nowhere in, sneeuwruimen doen ze niet in Zeeland, ja El en toen had ik zweethanden, wat een stress, kwamen natuurlijk te laat, maar het kon nog erger na de party in een heuse sneeuwstorm gezeten we zagen bijna geen hand meer voor de ogen, auto's langs de kant, in de slip na 1,5 uur stapvoets te hebben gereden (anders 0,5 uur) kwamen wij heelhuids thuis er is die nacht wel 30 cm sneeuw gevallen! Ellen tot het volgende verhaal kijk uit voor Kerstmannen, je weet maar nooit wat er onder het pak zit!

  • 22 December 2010 - 18:38

    Netty:

    Hoi Ellen,

    Zo, even vlug je verslag gelezen. Heb bijna geen tijd meer om alles bij te houden. M'n moeder is gisteren vanuit MCA naar Westerhout (oude Elisabeth ziekenhuis) gegaan. Ze mag 6 weken lang niet op het been staan. Daarna revalideren dus we rekenen op 3 maanden. Was die foto voor mij bedoeld om m'n moeder te vervoeren? Wel een idee, alleen het is hier nogal sneeuwerig dus dat zal niet lukken.
    Met Sem gaat alles goed, groeit als kool. Afgelopen zaterdag hadden ze kraamfeest. Nou geniet nog maar even van het 'warme weer' en gezellige kerst daar. Dikke kus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Een spontane, ondernemende, bijzonder aardige, leuke vrouw. Daar is er maar één van en dol op fietsen all over the world. Het ultieme vrijheids gevoel is op de fiets daar waar de weg je brengt.

Actief sinds 24 Juli 2006
Verslag gelezen: 515
Totaal aantal bezoekers 179873

Voorgaande reizen:

19 April 2022 - 05 Augustus 2022

Ciao Italië

03 December 2019 - 21 Maart 2020

Waar je ook gaat.....

14 Mei 2017 - 22 September 2017

The Great Divide Trail Noord- Amerika en Canada

04 November 2014 - 24 Februari 2015

Twee zien meer dan één!!!!

15 Oktober 2012 - 26 Januari 2013

Zuid-Amerika 2012-2013

28 Oktober 2010 - 23 Februari 2011

Fietsen in China, Laos en Cambodja

26 September 2008 - 23 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: