Verdwaald, bordeel en de golf van Thailand - Reisverslag uit Ko Chang Tai, Thailand van Ellen Geus - WaarBenJij.nu Verdwaald, bordeel en de golf van Thailand - Reisverslag uit Ko Chang Tai, Thailand van Ellen Geus - WaarBenJij.nu

Verdwaald, bordeel en de golf van Thailand

Door: Ellen de Geus

Blijf op de hoogte en volg Ellen

06 Februari 2011 | Thailand, Ko Chang Tai

Hoi allemaal
Daar zijn we weer met een nieuw avontuur. Na het verlaten van PP za 29 jan. was het weer even wennen op de fiets. De drukte van PP weer verlatend naar mate ik verder van de stad weg fietste. Na 15 km is het weer rustig en kom ik weer door kleinere plaatsen waar de kinderen weer vrolijk zwaaien en roepen. Dit was weer even wennen na 10 dgn stad. Moest er weer even inkomen. Ik rij over de 2 richting het zuiden, Takeo is mijn bestemming en ben er rond de middag na 73 km. S'avonds eet ik in een restaurant en als ik bijna klaar ben, komt er een groep mannen waarvoor een tafel gedekt staat. Als ik buiten kom wordt de ingang bewaakt door militaire politie. Sta je wel even raar te kijken. Het was zeker een belangrijke delegatie daarbinnen.
Zo 30 jan. zit ik om 7 u al weer op de fiets en heb lekker voor de wind. Vandaag staat Kep als eindbestemming op het programma, ligt aan de zee. Onderweg neem ik foto's van hangende kippen en knorrende varkens die met de brommer vervoerd worden. Tijdens het snel pakken van m'n fototoestel ben ik mijn petje kennelijk verloren want als ik die later op wil zetten is tie weg. Gelukkig hebben ze hier geen gebrek aan petjes en dus een ander gekocht. Zonder petje gaat echt niet, te warm op je kop. Later heb ik hem nog weer omgeruild met een Combadjaan die een lichtblauwe had met een embleem van Cambodja erop die ik wilde hebben. Tijdens de lunchpauze ontmoet ik een monnik waarmee ik aan de praat raak. Na afloop zegt hij mijn maaltijd te willen betalen want ik spendeer als toerist al veel geld aan zijn land en dus betaald hij het eten en krijg ook nog 2 blikje cola voor onderweg van hem mee. Toch leuk zo'n ontmoeting. Vroeg in de middag zie ik na maanden de zee weer. Check-in in een guesthouse aan het water en lig een half uur later in de zee. Heerlijk warm, eigenlijk te warm voor het lekkere. Eet s'avonds krab, want het stikt hier van de seafood. Erg lekker.
Ma 31 jan. Uitgeslapen want vandaag is het maar 25 km naar Kampot. Halverwege kom ik nog een gepens. Ned stel tegen opweg naar Vietnam en klets even met ze. Vlak voor ik Kampot binnen rij komt er een minibusje helemaal vol gehangen met kippen langs. Het is werkelijk hilarisch. Als ik Kampot in kom, staat die auto daar en dus snel foto's en een filmpje van gemaakt. Zal straks proberen het op de site te zetten als het lukt, want dit moet je gezien hebben, anders geloof je het niet. De middag bezoek ik de markt en tijdens happy hour drink ik twee cocktails voor de prijs van een. Ben tenslotte Ned.
di 1 feb. Vandaag weer vroeg oppad want ik heb nog 2 dagen om bij de grens te komen en het is nog 260 km. Het gaat lekker en heb wel tegenwind, dat is raar en de zee is ook niet meer in zicht, terwijl de weg dicht erlangs moet lopen. Na 50 km moet de afslag naar Sihanoukville komen en als die er na 60 km nog niet is en ik een bord "welcom in Takea province", realiseer ik me dat ik volledig het spoor bijster ben en de verkeerde kant op ben gereden waar ik 2 dagen geleden vandaan kwam. Ben de 3 opgefiets richting PP. Nou daar sta je dan, ik wilde niet terug over dezelfde weg en dus naar de overkant waar een minibusje stond in te laden en vroeg of ik mee terug kon naar Kampot. Voor 5 dollar werd ik ingeladen samen met de kippen en nog 20 andere met zooi. Ook de fiets werd ertegenaan gebonden.Dit beeld had ik al diverse keren voorbij zien komen en nu was ik het zelf. Dus om half 1 stond ik weer in Kampot, terug bij af. Nu de goede weg, over de brug, route 4 ook richting PP maar ook Sihanoukville. Na 4km stopt er een minibusje met het meisje erin die mijn verhaal kende en vroeg of ik mee wilde? Ja natuurlijk, dus fiets op het dak, tassen erbij en onder licht geknor van een varken dat achterin de bagageruimte lag gingen we met 23 pers. in het busje weer verder. Voor 3 dollar werd ik op de splitsing Sihanouville, Sre Ambel afgezet. De fiets werd van het dak gehaald en ik kon mijn weg weer vervolgen. Bij Sre Ambel zou een resort moeten zijn, 5 km na de afslag. Na 10 nog niets en dus terug naar de plaats zelf. Het was inmiddels al kwart voor 6 en bijna donker. Er was een hotel " Rose", bleek dus gewoon een bordeel te zijn. Maar ik had weinig keus en dus een kamer ( kon ik nog wat bijverdienen) Voor eten moest ik het dorp in, maar helaas was het enigste restaurant dicht vanwege Chinees newjaer. Dus daar was ik lekker mee, had nl wel trek na 130 km fietsen. Kon uiteindelijk met de fam meeeten, kale rijst met wat kluifbrokken pork. De hond heeft er meer van genoten die onder tafel lag dan ik. Hoefde niets te betalen.Dus op de kamer nog wat crackers gegeten en vroeg gaan slapen, hoopte ik. De nacht werd regelmatig verstoord door Karaoke, deurgeklapper en schreeuwende mannen. Jammer dus. Maar goed we hebben het weer overleeft vandaag en alles is weer goed gekomen.
wo.2 feb. 6.30 zit ik al op de fiets, na mijn eigen papontbijt. Vandaag 140 km naar Ko Khong over een heuvelachtige weg. Om de 40 km is er een rivier die ik over moet steken en daar ik ook een plaatsje waar je dan wat kan eten. Dat doe ik dan ook met tussendoor nog wat drinkstops langs de weg. Na 40 km is de batterij leeg van mijn fietscomputer en dus geen beeld meer. Even vervelend maar de rivieren zijn mijn richtlijn. Na 100km zie ik het even niet meer zitten, het is heet, heuvelig en mijn benen zijn leeg. Dus een extra stop met fruit en drinken en daarna gaat het weer. De weg is heel rustig en dus ook geen mogelijkheid om te smokkelen. Achteraf ook wel weer blij om en lukt het me om na 140km rond 16.20 in Ko Khong te zijn. Bij de kruising komt er een amerikaanse naar me toe en weet een hotel met zwembad. Na onderhandelen met de receptionist, want het moest 15 dollar kosten mocht ik uiteindelijk voor 10 dollar, mijn max had ik hem wijs gemaakt, de kamer hebben. Na 5 min lag ik al in het zwembad, heerlijk een half uur gezwommen. S'avonds goed gegeten en ook nog gratis wifi, dus kon ik nog even skypen en m'n mail checken.
do 3 feb. Moet vandaag het land uit. Maar eerst nog even naar de markt voor een batterij en dat lukt, dus de fietscomputer doet het weer. Fiets later op m'n gemakkie naar de grens (10km) en haal de nodige stempels voor eruit en erin (Thailand) te mogen. Na nog eens 20 km kom ik langs een resort met zwembad aan de zee en boek daar een kamer voor 700 bath. Is erg duur, 17.50 euro. Hier is het heerlijk, lekker zwemmen, in de namiddag een heel eind langs het strand gelopen en genoten van een mooie zonsondergang. De volgende morgen als de wekker om 6.15 gaat besluit ik hier nog een dagje te blijven, want het is tenslotte vakantie. Er is alleen een hongaars(ouder) stel die hier voor 5 mnd overnachten en verder niemand. Kan in het restaurant eten bestellen en zelf op m'n kamer later bezorgen, luxe probleem.
Za 5 feb. Na een goed ontbijt in het restaurant (was inclusief nl) zit ik weer vroeg op de fiets, nu naar Trat. Daar ben ik om 11.30 en fiets door naar de kust Leam Ngop, vandaar gaan de boten/pont naar Ko Chang. Een van de grotere eilanden van Thailand en erg toeristisch. Ik check-in voor een bungalow,50m van het strand van white sand beach.
Heb trouwens de dazzer nog moeten gebruiken vandaag. De hond was echt van plan iets aan mijn benen te doen, maar het apparaat werkte goed en hij bleef meteen staan toen ik op de knop drukte. ha ha.
Ik blijf hier tot woensdag. Morgen ga ik een dagje duiken en als het mooi is dinsdag ook. Nu lekker lui op het stand en heerlijk zwemmen in de zee. Het einde komt nu aardig in zicht en ik merk dat het fietsen nu ook wel genoeg is geweest. Heb er nu 4406,2 km opzitten in 55 fietsdagen.
Is ook wel genoeg, toch?
Nou gegroet allemaal en tot de volgende keer.
Dikke kus, Ellen


  • 06 Februari 2011 - 07:34

    Boudewijn:

    Ha die El, ik heb m'n supermanpak maar weer uitgedaan, ik hoef je niet te redden uit de handen van Thaise sexbazen. Zoals gewoonlijk heb je jezelf weer bevrijd uit je benarde positie ... Geniet van de luxe in je "last resort". Tot binnenkort, Boudewijn

  • 06 Februari 2011 - 08:56

    Rob:

    Mooie fotos weer en ook weer van alles meegemaakt. Veel zoals die kippen en varkens vervoeren ze hier op het platte land ook zo altijd weer bijzonder om te zien. Wij vertrekken morgen voor een vakantie gaan langs de westkust naar het uiterste noorden en via oostkust weer naar huis Jij veel plezier nog en hugs van ons

  • 06 Februari 2011 - 09:34

    Marja:

    Wat een verhaal, ja, ja,...... per ongeluk in een bordeel... moet je ook mee maken !!! En die foto's ... geweldig. Geniet maar lekker van de luxe, bungalow op het strand ziet er goed uit. Zoals je schrijft, het is ook vakantie. Voor je het weet ben je weer thuis, eind is in zicht. Dus.... nu nog even volop genieten, Van strand, zon en zee.
    Groet Marja

  • 06 Februari 2011 - 09:49

    Marie-jose:

    doe mij maar een kipfiletje, maar wel vers graag. Stuur maar door naar Partij voor de Dieren, genoeg werk voor ze te doen daar.
    Groetje

  • 06 Februari 2011 - 10:42

    Netty:

    Hoi Ellen,

    Wat een leuk verslag weer. Je vertelt het op zo'n manier dat je het gewoon ziet gebeuren, geweldig. Dat busje was inderdaad heel bijzonder maar het varken achterop de brommer was een goeie 2e!
    Nog heel veel plezier de laatste dagen en geniet van de zon, strand en zee want hier waai je uit je jas vandaan.
    Dikke kus.

  • 06 Februari 2011 - 13:11

    Hans En Heleen:

    wow bijna 4500! keep up the good work!

  • 06 Februari 2011 - 14:41

    Berna:

    Wow wat een afstand heb je erop zitten zeg.
    Nu lekker even nietsdoen denk ik?
    Geniet van het mooie weer, hier is het nog ver te zoeken.
    Groet van ons allen, ook van de zusters.
    Berna

  • 06 Februari 2011 - 16:45

    Tiny:

    Sorry Lau dat je verkeerd ging, komt natuurlijk door mij, als je steeds aan Tiny denkt dan raak je de weg kwijt he... haha je kan ook godver... helmaal niks! Geniet maar lekker van de duiken en het strand! je hebt het verdient. dikke kus van Tiny!

  • 07 Februari 2011 - 12:53

    Steffi:

    hahahaha, hilarisch al die kippen, biggen en mensen op en aan die busjes!
    Zwembad, cocktails en strand.. hmm, klint erg goed! Geniet ervan!

    XXs

  • 07 Februari 2011 - 14:15

    Peter En Janny:

    Raar verhaal hoor.
    Ik ben nog nooit per ongeluk in een bordeel terecht gekomen.
    nog veel plezier en groetjes van Peter en Janny.

  • 07 Februari 2011 - 18:17

    Bert:

    Hey levensgenieter,
    Als ik zo die foto's zie,dan kijk jij nergens meer van op daar.Vandaag ben je weer lekker wezen duiken,ben benieuwd hoe het is gegaan.Maar dat hoor ik wel van je,tot morgen.

  • 07 Februari 2011 - 20:09

    Peter En Francis:

    Hoi Ellen!

    Lekker hoor al die beesten over tussen in en op... maar ach, hoort erbij.
    Nog ff volhouden he, ook al is het einde inzicht en begin je het fietsen wat beu te raken.

    Liefs Peter en Francis

  • 07 Februari 2011 - 21:23

    Claes:

    Hoi Ellen,
    Dank je voor je mooie foto's! Het vervoer is toch erg bijzonder. Je had trouwens tijdens je vakantie nog wel wat kunnen bijverdienen door wat kippen aan je frame te binden! Fijne dagen, groetjes van Claes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Een spontane, ondernemende, bijzonder aardige, leuke vrouw. Daar is er maar één van en dol op fietsen all over the world. Het ultieme vrijheids gevoel is op de fiets daar waar de weg je brengt.

Actief sinds 24 Juli 2006
Verslag gelezen: 673
Totaal aantal bezoekers 179689

Voorgaande reizen:

19 April 2022 - 05 Augustus 2022

Ciao Italië

03 December 2019 - 21 Maart 2020

Waar je ook gaat.....

14 Mei 2017 - 22 September 2017

The Great Divide Trail Noord- Amerika en Canada

04 November 2014 - 24 Februari 2015

Twee zien meer dan één!!!!

15 Oktober 2012 - 26 Januari 2013

Zuid-Amerika 2012-2013

28 Oktober 2010 - 23 Februari 2011

Fietsen in China, Laos en Cambodja

26 September 2008 - 23 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: