2e dag Zion National Park, the Narrow's - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Ellen Geus - WaarBenJij.nu 2e dag Zion National Park, the Narrow's - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Ellen Geus - WaarBenJij.nu

2e dag Zion National Park, the Narrow's

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

12 Juni 2017 | Verenigde Staten, Springdale

Hoi daar.

Wat een prachtige trail heb ik vanmorgen gelopen en wel de Narrow's. De naam zegt het al een beetje, je loopt geheel door de Virgin river die hier, door zijn duizenden jaren erosie, een prachtige nauwe canyon heeft uitgesleten. Je loopt op je sportschoenen of speciale schoenen met neopreen sokken, die je kunt huren, door de stromende rivier. Gelukkig was het water niet super koud en dus goed vol te houden. Het is goed opletten geblazen,want één moment van onoplettendheid en je ligt. Heb het zien gebeuren, prutsers. Ik was ook heel blij met mijn stevige wandelstok die ik al sinds Bryce Canyon bij me heb. Ik was lekker vroeg, 7 u zat ik al in de bus naar spot 9, waar detrail start. Het was daarom ook nog redelijk rustig en kon je nog foto's nemen zonder andere mensen of dat je elkaar in de weg liep. Na 2,5 uur stroom opwaarts te hebben gelopen, draai ik om. Ik kwam nl op een stuk waar je tot Borstdiep doorheen moest en daar had ik even geen zin in. Meerdere vonden dit en omkeerpunt. De terugweg is iets makkelijker, maar ook daar schuilt weer gevaar in dat je minder goed gaat opletten. Het wordt ook weer steeds drukker naar mate ik terug loop en staan mensen op elkaar te wachten. Wat was ik blij dat ik er vroeg bij was en er volop van kon genieten. Rond 12 u was ik weer terug en na wat gegeten te hebben ben ik naar Virgin gereden waar ik nu op een luxe campsite sta met zwembad en stroom. Kost dan ook wel weer genoeg, 47 dollar voor één nacht. Maar goed dan heb je ook wat. Morgen naar Las Vegas. Zal wel een hele andere wereld zijn.

Groetjes, Ellen

  • 12 Juni 2017 - 06:37

    Jezjs:

    En weer een mooie belevenis!!

  • 12 Juni 2017 - 08:35

    Marja:

    Wow..... dat klinkt weer super goed. Wat een belevenis.
    Op naar de gokkasten en de $
    Groet
    Marja

  • 12 Juni 2017 - 13:09

    Maaikie:

    He Ellen, wat een gave trail zeg! Fijn te lezen dat je t goed naar de zin hebt nu! En ja Vegas zal een hele andere wereld zijn! Have fun en gokse

  • 12 Juni 2017 - 17:04

    Elsie:

    Ahh toch lekker zo'n kippetje. Denk dan idd aan lekker knapperige frietjes en appelmoes. Haha. Maar dat doen we wel weer als je terug bent. Geniet van de mooie vieuws.

  • 12 Juni 2017 - 19:50

    Erica:

    Hoi Ellen,
    Wat zijn die parken mooi en afwisselend. Hoop dat je ervan geniet, en in Las Vegas toch even proberen of je wat kan terug verdienen! groet

  • 13 Juni 2017 - 00:15

    Lida:

    Hoi El,
    Klinkt eindelijk weer een beetje positief. Hoop dat je nog flink wat kan en mag genieten.
    Las Vegas......Wat ga je daar doen en hoe lang blijf je? Ik kan wij de enorme hitte (zomer) nog goed herinneren. Dan verlang je vast terug naar de Narrows.

    Liefs Lida

  • 13 Juni 2017 - 19:11

    Jan En Netty:

    Hoi Ellen,

    Heb net je laatste verslagen gelezen. Wat een geklim en geklauter zeg. Maar het zal wel indrukwekkend zijn.
    We volgen je wel maar hebben niet echt tijd om altijd te reageren. Zijn heel druk met klussen bij Bart en dat duurt nog wel even......
    Nog heel veel plezier in de de USA.
    Liefs,
    Jan en Netty

  • 13 Juni 2017 - 22:08

    Janneke:

    Hoi Ellen,

    Vanavond heb ik al je avonturen gelezen! Wat een verhaal zeg, van poor loonesome cowgirl tot hikende National Park bezoeker! Ewald en ik hebben op googlemaps de road van Alberqueque naar Cuba bekeken. Wat een vlakte.... Ik kan me goed voorstellen dat dit geen picknick was in combinatie met weinig waterpunten. Stoer dat je het roer om hebt gegooid. En zo te zien toch een droomreis! Wat is het Zuid-Westen mooi hè? Voor ons veel bekende beelden, maakt het extra leuk om alles te zien en te lezen. We hopen dat je nog heel veel gaat genieten van Death Valley, Yosemite, Seqoia en alle andere prachtige parken! De groeten aan General Sherman, maar nu eerst naar het crazy Las Vegas!!! Enjoy!! Veel liefs, Janneke

  • 16 Juni 2017 - 19:55

    Ellen:

    Dat ziet er gasf uit..

    Liefs vanaf de Costa del Akercity

  • 21 Juni 2017 - 17:22

    Urmi Schagen:

    Fijn dat je weer geniet, nog veel plezier!
    Liefs Urmi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Een spontane, ondernemende, bijzonder aardige, leuke vrouw. Daar is er maar één van en dol op fietsen all over the world. Het ultieme vrijheids gevoel is op de fiets daar waar de weg je brengt.

Actief sinds 24 Juli 2006
Verslag gelezen: 510
Totaal aantal bezoekers 179640

Voorgaande reizen:

19 April 2022 - 05 Augustus 2022

Ciao Italië

03 December 2019 - 21 Maart 2020

Waar je ook gaat.....

14 Mei 2017 - 22 September 2017

The Great Divide Trail Noord- Amerika en Canada

04 November 2014 - 24 Februari 2015

Twee zien meer dan één!!!!

15 Oktober 2012 - 26 Januari 2013

Zuid-Amerika 2012-2013

28 Oktober 2010 - 23 Februari 2011

Fietsen in China, Laos en Cambodja

26 September 2008 - 23 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: