Weer thuis - Reisverslag uit Zoeterwoude-Dorp, Nederland van Ellen Geus - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Zoeterwoude-Dorp, Nederland van Ellen Geus - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

20 September 2017 | Nederland, Zoeterwoude-Dorp

Hoi Allemaal,
dit is het laatste verslag van mijn vakantie die op 14 mei van start ging en op 1 oktober zal eindigen.
Vanuit Limburg, Epen zijn we naar de Eifel, Monschau verhuist. Deze stad staat bekent om zijn vakwerkhuizen, mooi en idyllisch. We vieren Bert zijn verjaardag met een borrel en een pizza. Lopen een paar mooie routes en fietsen er een dag oa om de Rursee, mooie tocht. Vervolgens gaan we naar de Vulkaaneifel, Manderscheid. Hier lopen we 2 tochten rond meren, die inmiddels in de kraters van vulkanen zijn ontstaan, door bossen en langs het riviertje de Liesel. Fietsen een zeer afwisselende tocht door bos, weiden en soms een stukje verharde weg. Het niveau is wisselend, rood, blauw en zwart wisselen elkaar af. Het is wel erg opletten geblazen om het juiste pad te volgen. Jammer.
Daarom verplaatsen we ons wederom. Nu naar het Zwarte Woud, Waldkirch, dit moet een Mountainbike walhalla zijn. We halen een kaart bij de toerist info en gaan ermee op pad. Helaas staan de borden hier nog slechter aan gegeven om een route te volgen dan in de Eifel. We worden alle kanten opgestuurd en na 15 km hebben we nog geen meter onverhard gefietst. Bert heeft het al helemaal gehad met die routes, maar na nog even doorzetten gaat er dan toch een pad het bos in. Het is een breed pad omhoog en vervolgens het zelfde brede pad weer naar beneden. De volgende dag doen we nog een poging, maar al snel gaat het weer mis en kiezen onze eigen weg over wandelpaden en dat blijkt een goede keus, nu lijkt het op echt mountainbiken. De kaart breng ik terug naar het toerist info met ons beklag en krijg mijn geld terug. Ze gaven zelf toch ook wel toe dat de routes slecht aangegeven zijn en dat ze er mee bezig waren. Voor ons te laat.
Vervolgens zijn we naar het Tannheimer Tal, net over de grens in Oostenrijk, gegaan. Langs de Bodensee, met een mooi uitzicht op het meer. Onderweg daar naartoe begeven de ruitenwissers het en Bert kan het niet 123 verhelpen. Gelukkig blijft het redelijk droog en komen we op camping Alpenwelt terecht in een klein gehuchtje op 2 km van Tannheim, met een mooi uitzicht over het dal.
Hier laten we de ruitenwissers maken, de motor was kapot. Ook hier gaan we naar het toerist info en halen een wandel- en mountainbikekaart. Hier staan de bordjes wel goed aangegeven en maken er 2 tochten. Maar lopen kun je hier nog veel beter en we maken twee mooie tochten. Helaas is het weer zeer wisselend en houdt ons zelfs een dag in de camper. We besluiten terug te rijden naar Limburg en blijven daar nog een dagje in Epen. Het is heerlijk weer die zondag en wandelen er een mooie tocht door oa het geuldal.
Maandag zijn we terug gegaan naar Nijkerk, de camper uitgeruimd en ben ik weer naar Zoeterwoude gereden. Helaas geen warm onthaal want de verwarming stond op storing en kreeg hem niet aan de praat. (vandaag weer gemaakt, gelukkig)
Het doel om de camper uit te testen is behaald en er zijn een aantal dingen die aangepast, veranderd of vervangen moeten worden. Daar gaat Bert nu mee aan de slag voordat hij de stalling in gaat, zodat hij in het voorjaar startklaar is.

Als ik nu terug kijk op mijn vakantie, dan is het wel even een andere vakantie geworden dan gepland, maar wel met een goed gevoel dat ik mijn plannen heb aangepast. Amerika met de auto was mooi, de fietstocht van Barca naar huis heerlijk en het gemak van de camper een nieuwe ervaring. Kortom ik heb een prima tijd gehad en heb weer zin om aan het werk te gaan 2 oktober.
Heb nu nog even tijd om aan mijn fotoboek te werken. Ik zou zeggen, kom eens langs om ze te bekijken.
Zo, voorlopig ben ik weer even uit de ether tot mijn volgende grote avontuur. Bedankt voor jullie reacties en tot de volgende keer.

Groetjes Ellen

• 20 September 2017 - 22:30

Jaco:

Welkom thuis, eindelijk rust! We spreken elkaar snel!
    Groet, Jaco

• 20 September 2017 - 23:00

Lida Beumer:

Via andere kanalen ook al contact met je onderhouden. Nu ook even via je reissite...
    Fijn dat je weer veilig terug bent. Heb zin om weer af te spreken en je andere foto's te zien.

Liefs, Lida

• 20 September 2017 - 23:08

Barbara:

Hoi Ellen,
    ben je weer thuis. Je hebt wel van alles meegemaakt deze vakantie. Bloedheet weer in Amerika, wisselend in Europa en regen in Duitsland. En natuurlijk waanzinnige ervaringen opgedaan.
    Maar,..... het is wel veel fijn dat je veilig thuis bent.

We spreken elkaar weer. Eerst maar even aarden.

Gr. Barbara

• 21 September 2017 - 10:40

Sanne:

Hoi Ellen, jammer dat ik je gemist heb gister! Ik was ook bij mijn ouders toevallig :)
    Maar ben benieuwd naar je fotoboeken, misschien zin om ze binnenkort in onze nieuwe casa te showen? xx