Zion National Park, eerste middag en tweede dag - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Ellen Geus - WaarBenJij.nu Zion National Park, eerste middag en tweede dag - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Ellen Geus - WaarBenJij.nu

Zion National Park, eerste middag en tweede dag

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

11 Juni 2017 | Verenigde Staten, Springdale

Daar is ze weer, in het volgende park.

Was al vroeg weg uit Bryce want Zion is een druk bezocht park. Nou dat bleek wel. Om 10 u waren de camperplekken al vergeven. Na 2 u heen en weer rijden en overal vragen ben ik weer terug bij af, een halve mijl voor de ingang van het park, is vanuit Springdale 21 mile = 34 km., is de hi road campsite en daar is plek. Het is inmiddels rond 12 u en eet eerst wat voor ik de tent op zet. S'MIDDAGS loop ik een stukje van de East Rim trail tot aan Stave Spring dat is 16 km heen en terug. Het is heet en veel los zand, zwaar lopen. De omgeving is niet echt uitdagend en kom ook maar een paar mensen tegen. Rond 18u ben ik terug. De spring was geen daverende waterval maar een lullig straaltje uit een buisje. Loop je je daarvoor in het zweet.
De volgende dag, 6 u op. Wat nou vakantie, sta bijna 1,5 u eerder op dan thuis. Rij met de auto naar het visitercentre en neem daar de bus, want met de auto mag je de canyon niet in, naar stop 6, dat is de Angel's Landing trail. Ik had van mensen in Bryce gehoord dat die heel mooi was, wel heel steil. Nou daar was ik niet alleen. Het leek de Kalverstraat wel op zaterdag. Gekkenhuis, en dan was ik er al om 7 u. Het was wel een uitdagende trail met veel klim en klauter werk, met name de laatste km. Je moet daar zelfs regelmatig wachten omdat er weer dalers en later klimmers door een nauw gedeelte moeten. File lopen dus. Het uitzicht was prachtig, maar dat mocht ook wel na al dat beklim. Soms ging je over een stuk dat niet breder was dan 50 cm en dan aan weerszijden een afgrond van honderden meters. Kriebels in de buik. Als ik terug ben op het tussen stuk, loop ik nog een stuk richting de West Rim Spring, maar halverwege keer ik om, het is zo warm en heb niet genoeg eten bij me, wel water, bovendien ha ik het wel gehad met die Spring. Straks is het weer zo'n lullig straaltje. Kom op dit stuk bijna niemand tegen, dat was wel ff lekker, zo rustig. Bovendien moest ik dat hele stuk nog dalen ook en dat vinden de knietjes minder leuk. Hoewel nergens last van gehad, zelfs geen spierpijn. Beneden in het dal nog even heerlijk in de rivier pootje gebaaid, heerlijk fris. Terug met de bus en als we weer bij het Visitercentre zijn staat me daar toch een rij om met die bus mee te gaan, niet normaal. Je moet dus echt voor 8 u boven zijn. Ik koop nog een sandwich, waar de hele familie van mee kan eten en relax de rest van de dag. Schrijf de verhalen op de site en plaats de foto's erbij.
Zo hebben jullie wat te lezen en te kijken, ga ik de andere helft van mijn sandwich eten en lekker douchen.
Het volgende verslag zal uit Las Vegas worden denk ik.

Groetjes allemaal.
Ellen xxx


  • 11 Juni 2017 - 03:19

    Jezus:

    daar bovenop angels landing heeft erik Nicky ten huwelijk gevraagd.
    heb van hen niet gehoord dat het zo druk was....

  • 11 Juni 2017 - 10:25

    Rina:

    Gelukkig heb geen hoogtevrees! Mooi!

  • 11 Juni 2017 - 12:09

    Marja:

    Hoi Ellen,
    Gelukkig voldoende te doen, te zien en te ondernemen, ondanks plan B.
    Heel leuk om jou verhalen te lezen en zou kan ik alvast in het sfeertje te komen.
    September ga ik ook die kant op. Las Vegas zal ik ook gaan bezoeken, ik ben benieuwd wat jij ervan vindt.
    Kijk uit naar je volgende verslag.
    Groet Marja




  • 11 Juni 2017 - 14:25

    W&W:

    Hoi Ellen, fijn om weer je verslagen te lezen en te horen dat alles OK is. Hou je haaks. W&W

  • 11 Juni 2017 - 16:41

    Bert:

    Wat een mooie parken daar, prachtige foto's . Las Vegas zal wel even wennen worden
    denk ik, maar wel heel leuk. Had je ook nog een foto van die ratelslang?
    Veel plezier in de gok hoofdstad.

  • 11 Juni 2017 - 22:14

    Ilse:

    Hi Ellen, met volle aandacht lees ik je verslagen. Over een maandje maak ik samen met Erwin, Ties en Janne hetzelfde rondje :-). Prachtige foto's, geniet van je avontuur! Groetjes Ilse

  • 12 Juni 2017 - 14:24

    Rodrigo:

    'the pig stood stiff in the brook'
    ;-)

  • 12 Juni 2017 - 15:26

    Marianne:

    Grappig dat er geen sneeuw lag! lol! het ziet er inderdaad bloedheet uit.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Een spontane, ondernemende, bijzonder aardige, leuke vrouw. Daar is er maar één van en dol op fietsen all over the world. Het ultieme vrijheids gevoel is op de fiets daar waar de weg je brengt.

Actief sinds 24 Juli 2006
Verslag gelezen: 457
Totaal aantal bezoekers 179340

Voorgaande reizen:

19 April 2022 - 05 Augustus 2022

Ciao Italië

03 December 2019 - 21 Maart 2020

Waar je ook gaat.....

14 Mei 2017 - 22 September 2017

The Great Divide Trail Noord- Amerika en Canada

04 November 2014 - 24 Februari 2015

Twee zien meer dan één!!!!

15 Oktober 2012 - 26 Januari 2013

Zuid-Amerika 2012-2013

28 Oktober 2010 - 23 Februari 2011

Fietsen in China, Laos en Cambodja

26 September 2008 - 23 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: