24 uur later - Reisverslag uit Iquique, Chili van Ellen Geus - WaarBenJij.nu 24 uur later - Reisverslag uit Iquique, Chili van Ellen Geus - WaarBenJij.nu

24 uur later

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

05 Oktober 2008 | Chili, Iquique

Hoi daar ben ik weer. Ik ben weer terug in Iquique. Reden. Zag het niet zitten. Na een zeer stressvolle zaterdag en zondagmorgen met de taxi naar het eerste dorp op de berg gegaan omdat het nl een erg drukke weg is en men dit aanrade. Fiets opgetuigd en begonnen. Over de berg is de bewolking ineens verdwenen en is er volop zon. Nou en die voel je goed. Je wilt zoveel mogelijk uit maar dat kan niet want anders verbrand je levend. Zonnefactor 50, smeer je lekker je poriën mee dicht, dus het zweet gutst uit je lijf. Na een uur met een gem van 6 a 7 km per uur geklommen te hebben in een omgeving van alleen maar zand, vuil en dooie honden langs de kant, lekker stinken dus, had ook nog wind in de rug, zag ik het niet meer zitten en dacht: is dit leuk? Nee dus.Ik voelde me ook niet lekker en ik realiseerde me dat als hier iets gebeurt en je bent alleen, dan heb je een groot probleem. Mijn gevoel was niet goed en ben omgekeerd, terug naar Iquique. Terug bij Mimi even mijn hart gelucht en gejankt, want ik was toch ook wel erg teleurgesteld. Boottochtje gemaakt en naar Sergio geweest om te zeggen dat ik niet op de plaats zou zijn waar ik hem nog zou ontmoeten. We hebben een tijdje zitten praten en hij zei dat ik het nog eens moest proberen en dat ik niet te snel wil gaan. We gaan nu het volgende doen. Ik ga mogen met hem naar Colchane, hij gaat daar met een jeep heen met 2 gasten. Ik met fiets en alles mee en blijf daar 3 dagen om te aclimatieseren. In een hostel. Een dagje wandelen en een dagje fietsen en dan kijken hoe het gaat. Krijg ik problemen of zie ik het nog niet zitten dan ga ik met de bus terug of door naar Bolivia naar Uyuni. Gaat het goed dan ga ik vandaar met de fiets verder zoals gepland. We zullen het zien en beleven. Ga nu met een geruster gevoel slapen en waar het volgende bericht vandaan komt dat zien jullie vanzelf.

Groetjes, Ellen XXX

  • 06 Oktober 2008 - 06:09

    Rob:

    Misschien neem je teveel hooi op je vork zo van koud Nederland een week later in de zon dat is erg moeilijk. Daarbij klimmen met de fiets is iets anders dan in Nederland fietsen maar dat wist je al van eerdere ervaringen. Nou dan maar de alternatieve mannier ook goed. Het gaat erom dat je jezelf goed voelt en e plezier in hebt. En ja sorry Ellen je bent ook geen 18 meer he, lol. Groetjes en succes

  • 06 Oktober 2008 - 06:38

    Marie-jose:

    Ellen, je hebt groot gelijk, doe het rustig aan je hebt alle tijd en je h o e f t niets. Van niets en niemand, het is jouw reis. Hoe was het ook al weer ? Niet het doel maar de reis......
    Als ik je niet meer mail/spreek gefeliciteerd donderdag.
    liefs

  • 06 Oktober 2008 - 07:40

    Jolanda Krijgsman:

    Hoi Ellen, ja je hebt groot gelijk. Luister naar je hart en je gevoel. En laat je door niemand opjutten ('k weet niet of dat Kattuks is, maar je begrijpt me). Morgen weer een dag. Hou je haaks! Groetjes, Jo

  • 06 Oktober 2008 - 07:53

    Marja:

    Hoi El... goed gedaan, luister naar je gevoel en volg je hart... dan komt echt alles goed!!!!!!Enne .....je hebt de tijd !!! Je hoeft niet in 3 weken weer terug te zijn. Neem de tijd om te acclimatiseren... heel belangrijk. Hou je taai ... enne... doe alleen de dingen die je echt leuk vindt en niet die je moet. En ga er een leuke en speciale verjaardag van maken as. donderdag. alvast gefeliciteerd ... wanneer ik je niet meer spreek. Gr. Marja

  • 06 Oktober 2008 - 08:07

    Renate:

    Jezus!! Wel heftig...misschien te snel gegaan allemaal...vreemd land...spaanse les...nieuwe indrukken...en dan zware tocht....goed dat je bent teruggegaan...nu alles rustig aan en dan zie je wel!!
    Dikke kus...

  • 06 Oktober 2008 - 08:11

    Tamara:

    Hola Ellen

    Que buena lengua para aprender, no ?

    Yo tengo que practizar un poco.

    Los hispanohablantes tienen un verbo muy importante ......manana !
    Las cosas que tu no haces hoy, haces cuando te quieres.

    Te deseo mucha suerte y felicidad con tu viaje. Creo que eso no voy a ser un problema cuando tu conoces a personas muy amable como Mimi y Sergio !

    Un abrazo

  • 06 Oktober 2008 - 09:08

    Rodrigo:

    Ola! Doe maar rustig anos, amigo. Mañana is okos buenos!
    Rodrigo

  • 06 Oktober 2008 - 10:12

    Lida:

    Ik kon vannacht niet slapen. Ging toen even het gebied bekijken op Google Earth. Ik moet zeggen...ik schrok nogal. Ik had mij niet gerealiseerd dat het terrein er zo heftig en verlaten uit zag. Ook de zoutvlaktes en het zouthotel kunnen bewonderen. Ik stond er toen pas bij stil dat je een hele pittige, mij veel te pittige (en voor jou...?)tocht tegemoet gaat. Ik ben blij met je beslissing en vind het heeeeeeeeel verstandig dat je gas terug neemt en goed te rade gaat bij jezelf. Je bent een week weg en je heb alweer zoveel beleefd!!!
    Succes en blijf naar jezelf luisteren.

  • 06 Oktober 2008 - 10:21

    Monique:

    Ha die Ellen,
    Gelukkig hoef je je kost er niet mee te verdienen dus het naar je zin hebben is het belangrijkste. De spanning die je hebt gehad is wel weer even genoeg lijkt me. Heel goed dat je je plan hebt omgegooid en gelukkig kon je ergens heen.
    Groet,

  • 06 Oktober 2008 - 11:44

    Wim:

    Hoi Ellen, heb al je berichten natuurlijk gelezen. Wijs besluit; als je er geen goed gevoel bij hebt, moet je het niet doen. Je ziet, er zijn (bijna) altijd alternatieven. Heb van je foto's genoten. Bij voorbaat een fijne verjaardag gewenst van Wiwat en Wim. Ik zal wel op je proosten.

  • 06 Oktober 2008 - 17:37

    Urmi:

    Goed om met de auto naar Colchane te gaan. Even acclimatiseren. Goed je verstand gebruiken en luisteren naar je gevoel. Wacht rustig af waar je over een paar dagen zit. Liefs

  • 06 Oktober 2008 - 18:21

    Jan & Trudi:

    El, heeeeeeeel verstandig van je dat je terug gekeerd bent van die zoutpan, zeker als je op jezelf aangewezen bent moet je op je "instinct" afgaan.
    Zie dat je donderdag een leuke verjaardag hebt en ga je niet af lopen matten op die fiets. Lukt het niet dan neem je een chiquita of margarita what ever en dan maak je opnieuw je plan. We horen het wel! Dag El alvast een fijne verjaardag, ik neem een borrel op je, liefs Trudi

  • 06 Oktober 2008 - 18:49

    Lianne:

    Wijs besluit el, je gevoel volgen en met kleine stapjes kom je verder. Wat prettig dat je met Sergio tot alternatieven komt. Aanrader voor je verjaardag Pisco Souer. Proost, we drinken een glas op je.

  • 07 Oktober 2008 - 12:55

    Inge Van Den Broek:

    Hallo Ellen,
    Jij kent mij niet. Ik las het artikel in de Voorschotercourant die ik altijd bij mijn zoon lees. Ik vind het ontzettend knap wat je onderneemt en wens je veel succes op je verdere tocht. Mijn broer heeft op op zijn 63ste ook een lange fietstocht gemaakt van Winsum (Gr.) naar Rome. Goed gelukt!
    Nogmaals Succes? Groetjes Inge-Eindhoven

  • 07 Oktober 2008 - 13:54

    Ellen:

    Het komt goed.

  • 07 Oktober 2008 - 20:30

    Rita Bakker:

    Jammer Ellen, maar goed dat je gestopt bent. Doe het rustig aan en geniet.
    Gefeliciteerd met je verjaardag.
    Succes

  • 09 Oktober 2008 - 10:43

    Renate:

    Gefeliciteerd met je verjaardag....neem er maar eentje!! wij doen dat ook op jou..Proost!
    Vanavond proberen Trudy en ik je wel ff te bereiken en anders dikke zoenen ook van iedereen van de trainingsstaf.

  • 09 Oktober 2008 - 10:50

    Els:

    Lieve Ellen, gelukkig nog lang geen 50!!!!!
    Je bent weer even oud als ik en dat voelt (voor mij) helemaal niet rot. Ik wens je een hele fijne dag en hoop dat je hem niet in je eentje viert. Ik denk aan je en neem er eentje op je.
    Gefeliciteerd XXX Els

  • 09 Oktober 2008 - 17:26

    Lida:

    Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!Ik vind het niet leuk dat ik je niet kan bereiken. Heb het geprobeerd met sms. Ik weet niet of het aankomt.
    Ik hoop heel erg dat je een hele fijne dag hebt, waar je dan ook moge zitten.
    Voor de uitzwaaiploeg: mail mij op l.beumer@planet.nl.Ik heb info over verzendingen.
    XXXXXXXXlida

  • 09 Oktober 2008 - 21:08

    Leon En Urmi:

    We zijn benieuwd waar je vandaag, op je verjaardag zit(fietst?)
    Gefeliciteerd!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Een spontane, ondernemende, bijzonder aardige, leuke vrouw. Daar is er maar één van en dol op fietsen all over the world. Het ultieme vrijheids gevoel is op de fiets daar waar de weg je brengt.

Actief sinds 24 Juli 2006
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 180676

Voorgaande reizen:

19 April 2022 - 05 Augustus 2022

Ciao Italië

03 December 2019 - 21 Maart 2020

Waar je ook gaat.....

14 Mei 2017 - 22 September 2017

The Great Divide Trail Noord- Amerika en Canada

04 November 2014 - 24 Februari 2015

Twee zien meer dan één!!!!

15 Oktober 2012 - 26 Januari 2013

Zuid-Amerika 2012-2013

28 Oktober 2010 - 23 Februari 2011

Fietsen in China, Laos en Cambodja

26 September 2008 - 23 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: