Parapente y primera caminos - Reisverslag uit Iquique, Chili van Ellen Geus - WaarBenJij.nu Parapente y primera caminos - Reisverslag uit Iquique, Chili van Ellen Geus - WaarBenJij.nu

Parapente y primera caminos

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

04 Oktober 2008 | Chili, Iquique

Hola
Vandaag een fantastische ervaring rijker door een vlucht met een parapente.In een pak gehezen met een tuig en helm heb ik samen met een instructeur ruim een half uur in de lucht gehangen. Fly like a bird. Het is echt geweldig. Een prachtig uitzicht op Iquique en de zee. Ik heb een paar mooie foto´s kunnen maken tijdens de vlucht, want je zit gewoon op een soort stoelje, best confortabel. Dit was een eitje vergeleken met Bungie-jumpen in Nieuw Zeeland.
De weg naar de startplaats is dezelfde die ik morgen ga nemen naar Huara. Een lange langzaam klimmende weg met een kleine vluchtstrook. Daar kan ik wel op rijden, al verdwijnt hij wel af en toe. Hoop dat het morgen (zondag) niet zo druk is. Van Huara ga ik door naar Colchane, deze weg is veiliger zei Sergio maar ligt wel iets meer noordelijker. Daar ga ik de grens over en dan als het goed is de eerste zoutvlakte op (salar de Coipasa (3850m). Hier volg ik de weg naar het zuiden naar Llica en daar steek ik dan de Salar de Uyuni (3650m) over naar Uyuni. Maar tegen die tijd hoop ik weer een berichtje te kunnen sturen. De weg naar Colchane, daar zal ik ongeveer een week over doen, langzaam opbouwen om hoogteziekte te voorkomen. Misschien dat ik daar op internet kan, we zullen zien.
Ik hoop dat ik zo nog even met Sergio kan spreken over de route, hij is nl erg druk en is zeer gespecialiseerd in fietsroutes hier in de omgeving.
Zo, voor zover dit berichtje.
Verder wens ik Peter morgen een fijne verjaardag en alle anderen die in oktober jarig zijn ook. (Peter T.,Ad N.,Erik)
Dikke kus (un beso grande) para todos. Ellen

• 04 Oktober 2008 - 17:15

Lianne:

Lijkt me fantastisch gezicht zo aan de kustlijn van iquique tegen de bergkam. Je hebt wel lef. enne op de weg blijven morgen. hou je taai.

• 04 Oktober 2008 - 17:49

Marie-jose:

op google-earth je eerste reisstuk bekeken, fantastisch gaat dat worden. veel succes en plezier

• 04 Oktober 2008 - 17:59

Lida:

Ben je er niet eentje vergeten die jarig is in oktober????? de 9e om precies te zijn. Als je voor die tijd je mail niet kunt lezen, zal ik nu alvast een liedje voor je zingen....
    Cumpleanos a te!!!!
    Denk aan je!

• 04 Oktober 2008 - 20:26

Monique:

Wat geweldig dat springen en fantastisch ook die landingsfoto. Had je ook van die flapperende wangen, is niet te zien. Je durft wel veel trouwens. Veel goeds met het fietsen, groetjes.

• 05 Oktober 2008 - 08:14

Renate:

Hoi,
    Gaaf he!! Ik heb het in Oostenrijk gedaan van een besneeuwde berg...had je geen last van misselijkheid bij het dalen??? Ik nl wel....wel onwijs te gekke ervaring...alvast prettige verjaardag ....neem een borrel op je.

• 05 Oktober 2008 - 10:35

Romy:

Hai Ellen,
    Wat een avontuur ga je tegemoet, spannend hoor! Heel veel succes en geniet ervan! Ik kijk uit naar je volgende verhalen.
    Liefs, Romy

• 05 Oktober 2008 - 10:36

Urmi:

Zo kanjer! Dit verhaal klinkt gelukkig een stuk opgewekter als het vorige. Begon me een beetje zorgen te maken!
    En nu... fietsen maar!

• 05 Oktober 2008 - 11:04

Leon:

Hola Ellen,

Como estas? Te gusta viajar en Chili? Que bonita cuadros!
    Buena suerte con todo y buen viaje! Cuidado!
    Hasta pronto!
    Beso, Leon

• 05 Oktober 2008 - 11:41

Peter T:

Hoi Ellen, wat een mooie verhalen uit een mooi land. Een schril contrast als ik op dit moment naar buiten kijk in ons koude kikkerlandje. Jij alvast gefeliciteerd voor de 9e en omdat ik jonger ben wacht ik tot de 11e!! Geniet van al het moois (maar doe ook voorzichtig. Dikke kus.

• 05 Oktober 2008 - 17:45

Trudi & Jan:

Ellen wat een mooie foto!!! Super knap van je had ik nooit gedaan, ik krijg om je eerlijk de waarheid te zeggen al zweethanden als ik na deze foto kijk (hoogtevrees) Jan heeft ook la playa bekeken van Iquique vond het erg veranderd maar ja dat was 25 jaar geleden! Ellen goeie reis en wees voorzichtig!
    groetjes uit Kattuk

• 05 Oktober 2008 - 20:11

Peter En Janny:

Alvast gefeliciteerd met je verjaardag want als je dit leest is die waarschijnlijk al geweest.Alles onder controle hier maar misschien vloog je zo hoog dat je dat wel gezien hebt.groetjes van Peter en Janny en ook van Maya

• 06 Oktober 2008 - 19:58

Marije:

heej ellen!!! hoe is het in chili?? t lijkt me echt cool om te parapenten :p volgende keer als je dat gaat doen wil ik mee!! wij hebben hier 3 oktober gevierd. in walibi was het ook supergaaf!! het leek wel een beetje op parapenten in de achtbanen :p heel veel plezier verder en alvast gefeliciteerd met je verjaardag ;p xxx marije

• 06 Oktober 2008 - 20:10

Ineke:

Heey de geus speculeus, gave foto!! Het lijkt wel een sneeuwrand aan je voeten.
    Hopelijk lees je vòòr donderdag nog je berichten: heel erg geweldig gefeliciteerd met je verjaardag!!
    Enne, geuzen op steile stukken is toegestaan!
    Alles goed gegaan het eerste stuk?
    Big Hug Ineke