Nu het nog kan...... - Reisverslag uit Iquique, Chili van Ellen Geus - WaarBenJij.nu Nu het nog kan...... - Reisverslag uit Iquique, Chili van Ellen Geus - WaarBenJij.nu

Nu het nog kan......

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

02 Oktober 2008 | Chili, Iquique

Mijn één na laatste dag op school, gister even een inzinking. Er werd steeds gevraagd naar mijn ouders en dat werd een beetje te veel. Dit in combinatie met onwijs veel informatie. Wat je normaal in 2 weken krijg, krijg ik nu in een week geprakt.De druk moest dus even van de ketel en heb ff zitten janken bij Waleska, één van mijn leraren. Morgen gaan we de straat op om alles te oefenen wat ik deze week heb geleerd. Ben benieuwd, ga dus even flink aan de studie zometeen.
In mijn telefoon heb ik nu een andere sim kaart (Chili) en kan alleen hier bellen en smsen. Daar hebben jullie dus niets aan. Een sms ontvangen lukt volgens mij ook niet maar je kan het proberen. Mijn nr is 83299998. Maar er moet misschien wel iets voor een toegangsnr van Chile of zo, ik weet niet hoe dat zit. Mocht iemand van jullie weten hoe dat werkt dan hoor ik het graag. Maaike, hoe deed jij dat in Cuba en straks op jou reis?
Vanmiddag ga ik mijn fiets inelkaar zetten en een stukje fietsen.
Trouwens, kennen jullie de uitdrukking als een berg ergens tegenop zien. Nou daar kijk ik hier de hele week al naar en zal er zondag tegenop gaan. Wordt best heftig denk ik. Zaterdag zal ik nog een laatste berichtje sturen en dan kan het wel even gaan duren voor het volgende bericht.
Groetjes y un beso, Ellen

  • 02 Oktober 2008 - 18:33

    Rodrigo:

    Dag Ellen, straks trap je lekker alles van je af .... In Thailand had ik ook een Thaise simkaart, die we "leeggebeld" hebben naar NL aan het eind van de reis. Volgens mij moet het dus kunnen. Probeer eens iemand in NL een sms-je te sturen, wie weet. Groeten !!

  • 02 Oktober 2008 - 18:41

    Jack:

    Advies: rustig blijven ademen. Wat leer jij echt?

  • 02 Oktober 2008 - 18:47

    Lida:

    Ik zie net dat mijn man 5 min. geleden een reactie heeft geplaatst. Ik heb hem zelf nog niet gesproken. Grappig hoor.
    Nou Ellen, de kop is er wel af he? Is er nu al weer 1 week voorbij. Het lijkt wel gisteren dat wij jou uitzwaaiden op Schiphol. Zelf ben ik niet lekker geweest en pas vandaag weer gaan werken. Even wat rustiger aan doen. By the way.. Annet vertrekt morgen naar N.Y.!!Zitten jullie allebei in Amerika

  • 02 Oktober 2008 - 19:02

    Marie-jose:

    was het een beetje een leuke leraar ?????

  • 02 Oktober 2008 - 19:27

    Onno Dekker:

    Ellen, even over die berg waar jij zo tegenop ziet. Bedenk bij het omhooggaan en ook weer een punt komt dat het omlaag gaat. Gewoon doortrappen en vooral genieten van de omgeving. Ben wel een beetje jaloers, wat een reis!
    Succes en tot mails

  • 02 Oktober 2008 - 20:16

    Monique:

    Ha die Ellen,
    Y un beso? Geen idee wat je me wenst.
    Even luchten is altijd goed, dat leren vraagt ook veel gezit en inspanning, laat je lekker gaan. Dat fietsen zal je betere energie geven. Heel veel succes en ik kijk uit naar je verhalen. Groetjes, Monique

  • 02 Oktober 2008 - 20:34

    Marja:

    En dat daar de bergen hoog zijn, dat weet ik. Echt niets is vlak daar. Succes !!! gr. Marja

  • 02 Oktober 2008 - 21:02

    Coby:

    Wij zullen je volgen via deze site, heel leuk.
    Geniet van alles om je heen en alle succes op de bike

  • 03 Oktober 2008 - 09:30

    Maaike:

    hoi ellen, vind het vervelend voor je van die simkaart maar ik heb ook werkelijk geen idee, bij mij is het altijd gewoon gelukt, ik vraag ook altijd in de winkel of je ermee naar het buitenland kan bellen, kon in Guatemala trouwens alleen bellen naar nederland en niet smsen.. kan je er dus niet echt mee helpen! succes! en fietsse! liefs y un beso para ti tambien!

  • 03 Oktober 2008 - 10:12

    Renate:

    Muchos besos!!!!! Y un viaje muy muy bueno!! Hasta luego.

  • 03 Oktober 2008 - 15:50

    Inge:

    Vergeet niet de recepten te vragen van al die Chileense heerlijkheden. Is weer eens wat anders dan een balletje gehakt. Succes zondag!

  • 03 Oktober 2008 - 16:00

    Jan En Netty:

    Hoi Ellen,

    Kan me heel goed voorstellen dat je even stoom moest afblazen. Maar straks fiets je het van je af. Omdat jij waarschijnlijk voorlopig uit de lucht bent, willen we jou alvast feliciteren met je verjaardag donderdag. We zullen op je proosten!
    Groetjes en dikke kus.

  • 03 Oktober 2008 - 16:11

    Theo En Karin:

    Je weet Ellen zonder strijd geen overwinning. Als je terug kijkt straks is het zeker alles waard geweest. En je weet toch dat er iemand over je schouder meekijkt, en helpt. kusjes en veel plezier.

  • 04 Oktober 2008 - 07:53

    Suzanne:

    hallo ellen

    is het leuk daar
    lekker aan het fietsen
    zijn de bergen hoog?
    hahahah
    het fijne van een berg is als je boven bent dat je dan ook naar benede kan en dan ga je lekker hard :)

    doei nog veel suc6,7,8
    suus

  • 04 Oktober 2008 - 09:16

    Peter En Janny:

    Janny fietst de calvarie berg regelmatig .
    Lukt je best wel.Succes!!
    groetjes Peter en Janny

  • 04 Oktober 2008 - 09:49

    Trudi & Jan:

    Hoi Ellen, zojuist hebben Jan ik ik je bericht gelezen, Jan vertelde dat hij ook in Iquique is geweest (en Arica, Valparaiso) of hij ooit in Iquique een vriendinnetje had weet ik niet maar dat ga ik straks uitvragen. Nu maar even terug naar jou: je bent nu klaar met de cursus en dat viel niet mee dat kan ik mij voorstellen, na zo'n lange vermoeiende reis. Vandaag je laatste dag om je voor te bereiden voor de fietsreis! Doe je alsjeblieft voorzichtig en ja schaf toch maar een GPS aan voor die zoutpan (zegt Jan)!
    Dag Ellen veel liefs uit Katwijk.

  • 04 Oktober 2008 - 11:46

    Jaco:

    Bedenk dat er altijd meerdere manieren zijn om tegen een berg op te komen! Uiteindelijk kom ook jij er! Veel succes met het afzien! En heel veel plezier met de tocht! Groet Jaco
    NB: Wat is geuzen in het Spaans?

  • 04 Oktober 2008 - 12:57

    Gerard En Ellen:

    hoi meisje
    dus nu gaat het echte werk beginnen en weet je die berg die je gaat beklimmen daar kom je overheen net als al die andere.....

    liefs

  • 04 Oktober 2008 - 13:49

    Jezus:

    el, als je ergens als een berg tegenopziet is erger dan tegen een berg aan kijken.
    we weten dat je het kunt dus ga ervoor!!!!
    tranen zijn er om te laten lopen, vaak lucht het erg op.
    ben heel benieuwd naar je eerste avonturen, kan op het kaartje niet goed zien welke route je precies volgt maar dan merken we vanzelf.
    hou je taai en zet hem op tegen de bergen.
    liefs jezus.

  • 04 Oktober 2008 - 14:14

    Urmi:

    Vanuit Nederland stuur ik je veel inspiratie, moed en kracht. Niet tegenop zien. Je kan het!
    ( Weet je nog van die evenwichtsbalk,30 jaar geleden?)
    Liefs Urmi.

  • 04 Oktober 2008 - 14:22

    Urmi:

    Sorry, 40 jaar geleden!!

  • 06 Oktober 2008 - 06:41

    Inke:

    Hoi Ellen, Zet hem op! We missen je! Groetjes van Inke

  • 06 Oktober 2008 - 07:02

    Martijn:

    Hoi Ellen,
    Als je straks die bergen op moet zet je gewoon even die dieselmotor aan die je tijdens de adventurerace in Belgie ook gebruikte, dan kom jij overal wel boven hoor!!!
    Veel plezier en vergeet niet om je heen te kijken.

  • 12 Oktober 2008 - 16:12

    Marianne:

    ik ga je proberen smsje te sturen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Een spontane, ondernemende, bijzonder aardige, leuke vrouw. Daar is er maar één van en dol op fietsen all over the world. Het ultieme vrijheids gevoel is op de fiets daar waar de weg je brengt.

Actief sinds 24 Juli 2006
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 180183

Voorgaande reizen:

19 April 2022 - 05 Augustus 2022

Ciao Italië

03 December 2019 - 21 Maart 2020

Waar je ook gaat.....

14 Mei 2017 - 22 September 2017

The Great Divide Trail Noord- Amerika en Canada

04 November 2014 - 24 Februari 2015

Twee zien meer dan één!!!!

15 Oktober 2012 - 26 Januari 2013

Zuid-Amerika 2012-2013

28 Oktober 2010 - 23 Februari 2011

Fietsen in China, Laos en Cambodja

26 September 2008 - 23 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: