1000 dingen op één dag. - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Ellen Geus - WaarBenJij.nu 1000 dingen op één dag. - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Ellen Geus - WaarBenJij.nu

1000 dingen op één dag.

Blijf op de hoogte en volg Ellen

22 Oktober 2012 | Bolivia, Sucre

Hallo allemaal

Vrijdag een drukke dag gehad. Na de spaanse les naar de markt gegaan. Het blijft een heerlijke plek om rond te lopen en mensen te kijken en te fotograferen natuurlijk. Daarna naar het textielmuseum, hier worden allerlei weeflappen tentoongesteld uit heel Bolivia, mooi kleurrijk. Op deze plek heb je ook een prachtig uitzicht over Sucre en dus even iets gedronken en van het uitzicht genoten. Toen op jacht naar een toeristenbureau voor een uitstapje naar de krater van Maragua. Dat valt niet mee want je betaald overal de hoofdprijs als je alleen bent. Maar uiteindelijk toch één gevonden waar nog iemand op de wachtlijst stond. Dat scheelt dus de helft.

´S avonds bij Linda (café Amsterdam) gegeten en later naar Locots voor een uurtje salsa-les. Daar ontmoette ik een Nederlands jongen die helemaal gek van salsa was en dus super kon dansen. Ik was geen partij voor hem en ging met de leraar aan de slag. Mijn workshop salsa ooit op werk gedaan, kwam goed van pas en had de passen vrij snel door. Natuurlijk was het goede leiderschap van hem doorslaggevend. Later nog met een andere man gedanst. Tijdens dit gebeuren werd ik op de schouder getikt met de vraag of ik Ellen was. Het moet toch niet gekker worden dat ik hier nu al gezocht word. Het was Mario, de man waar ik zondag mee ga fietsen wilde een afspraak maken. Na een uur dansen ben ik afgehaakt, omdat ik de volgende dag het tripje had.

Zaterdag met gids en Ludwig, een duitse arts uit Dusseldorf met de auto naar richting Managua. We werden bij een gedenksteen afgezet en vandaar een uur bergafwaarts lopen naar een klein dorpje waar de auto weer stond. Mooie trail maar een aanslag op die benen (knieën). Later gelunched bij een rivier en doorgereden naar Maragua. Een prachtig uitzicht over deze krater (het is geen vulkaankrater maar het is ontstaan door omhoog gestuwde bodemplaten) met mooie kleuren en lijnen. Hier wat rondgelopen en toen terug naar Sucre en daar met wandelende nieren aangekomen. Na een heerlijke zwempartij in het kleine zwembadje bij het hostel, weer helemaal ontstoft en bijgekomen. Linda had daar een berichtje achtergelaten of ik ´s avonds mee ging naar een dansfestijn van orginelen volksdansen uit Bolivia. Natuurlijk en dus bij haar gegeten en met nog een paar anderen op naar de dans. Leuk om te zien, heel fleurig, kleurrijk en toeristisch. (er was ook een djoser-groep).

Vandaag, opstap geweest met ´mooie´Mario en nog 3 andere jongens. Ze stonden om half 11 klaar en na mijn fiets bewonderd te hebben zijn we vertrokken richting Potosi. Dat was heel mooi voor mij want woensdag ga ik ook die kant op en weet meteen waar ik heen moet en hoe de eerste 20 km is. In het begin ging het super want het gaan geleidelijk bergafwaart maar het verradelijke is dat je ook weer terug moet. Na nog een stuk overhard pad terug gekeerd en toen heb ik het pittig zwaar gehad. Met een hartslag van 170 had ik best wat ademnood. Maar rustig aan gedaan en de jongens hebben goed op me gepast. Had had wel het gevoel dat ik nog nooit op een fiets had gezeten. Maar dat is hier niet ongewoon want je basis hartslag ligt al rond de 100. Dus het aclimatiseren zal moeten groeien tijdens de fietstocht. Heb er wel vertrouwen in. Na een heerlijke douche en een half uurtje op bed ben ik weer het vrouwtje. Voel alleen mijn benen van de voettocht van gisteren, maar dat gaat wel weer over. Zo ik stop ermee ik zal dinsdag nog een kort stukje schrijven voor ik vertrek, dus tot dan.

Groetjes, Ellen

  • 22 Oktober 2012 - 20:20

    Lianne :

    Hoi El, klinkt weer goed, mooie start, geniet van al het fraais.

  • 22 Oktober 2012 - 20:55

    Elsie:

    Nou voel je je dan misschien hoe lk me voelde in Ierland. Hè hè heavy. Maar jou kennende komt t goed. Kus

  • 22 Oktober 2012 - 21:22

    Jezus:

    ha zus, het lijkt wel of ik een verhaal over mezelf lees ook in korte tijd zoveel mogelijk doen!!! goed zo en die hoogte ach dat went vanzelf hoop ik voor je. hele dikke kus van jezus

  • 22 Oktober 2012 - 22:07

    Renate:

    Hoi, goed je stem ff te horen via Skype. Veel succes komende woensdag bij je eerste traject!! Dikke kus ook van Jeroen.

  • 22 Oktober 2012 - 22:16

    Hans:

    Wat zijn wandelende nieren ;) ?
    Heel veel succes en geniet ervan. Klinkt in ieder geval goed. Lekker salsa dansen.
    groetjes Hans

  • 23 Oktober 2012 - 06:57

    Randi En Albert:

    !Hola Ellen!
    Super te lezen dat je alles wat we met elkaar besproken hebben én hebt gedaan én er zo van genoten hebt (ondanks dan die zware benen en wandelende nieren). We krijgen haast het jaloerse gevoel van "waren we er maar bij". Veel succes en plezier bij het vervolg!

  • 23 Oktober 2012 - 08:56

    Harry:

    Maar ehhh..., waar blijven nou die foto's?

  • 23 Oktober 2012 - 11:11

    Ria Zitman:

    Ha Ellen,
    Tjee, je hebt idd wel al heel wat ondernomen in 1 week tijd! Goede warming-up voor de komende tijd. Wens je heel goede benen bij je verdere tocht!

  • 23 Oktober 2012 - 19:29

    Trudi:

    Ola Ellen, bijna 2 weken weg en al weer heel wat ondernomen, salsadansen en met mooie Mario fietsen, lekker eten in cafe Amsterdam ja ja dat is geen slecht begin van je trip moet ik zeggen! Het is vandaag dinsdag dus goede reis gewenst hopelijk gaat het wat beter met je hartslag en de benen, take care! Groet Trudi

  • 23 Oktober 2012 - 20:03

    Ilse:

    Hi Ellen, Wat een heerlijke verhalen weer. Je hebt alweer heel wat contacten gemaakt zo te lezen.
    Hopelijk gaat het fietsen je steeds beter af, komt goed.
    Hou je rustig/taai, kom op, you can do it!!
    xx Ilse

  • 23 Oktober 2012 - 20:09

    Ellen:

    Je doet het goed, lekker dansen eten en langzaamaan wandelen en fietsen. Wij genieten van het mooie weer en prachtige beelden gezien tijdens de kuntst10daagse in Bergen. Suc6 op de eerste echte tocht...
    groetjes uit Akersloot

  • 23 Oktober 2012 - 21:34

    Janny En Teun:

    Ellen,
    we laten ook eerst even iets van ons zelf horen: zondag had Janny met haar koor uitvoering in de kerk in Wormerveer vanwege 50 jarig bestaan. Een succes: de kerk is nog nooit zò vol geweest! Na afloop een gezellig feest in de kroeg tegenover de kerk
    We wensen ook jou heel veel succes en plezier op je eerste etappe. We volgen je op de voet! Hopen op weer enthousiaste verhalen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Een spontane, ondernemende, bijzonder aardige, leuke vrouw. Daar is er maar één van en dol op fietsen all over the world. Het ultieme vrijheids gevoel is op de fiets daar waar de weg je brengt.

Actief sinds 24 Juli 2006
Verslag gelezen: 645
Totaal aantal bezoekers 179705

Voorgaande reizen:

19 April 2022 - 05 Augustus 2022

Ciao Italië

03 December 2019 - 21 Maart 2020

Waar je ook gaat.....

14 Mei 2017 - 22 September 2017

The Great Divide Trail Noord- Amerika en Canada

04 November 2014 - 24 Februari 2015

Twee zien meer dan één!!!!

15 Oktober 2012 - 26 Januari 2013

Zuid-Amerika 2012-2013

28 Oktober 2010 - 23 Februari 2011

Fietsen in China, Laos en Cambodja

26 September 2008 - 23 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: