Sucre - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Ellen Geus - WaarBenJij.nu Sucre - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Ellen Geus - WaarBenJij.nu

Sucre

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

18 Oktober 2012 | Bolivia, Sucre

Hola Allemaal
Hier een kort berichtje vanuit Sucre. De hele reis van huis naar casa verde heeft 26 u geduurd. Ik was redelijk gesloopt toen ik hier aan kwam, maar werd hartelijk ontvangen door Rene, een belg die eigenaar is van dit hostel. De douche was zeer welkom en het bed is super. Geen keiharde plank, dus dat is nu nog verwennerij. Zal wel anders worden. Daarna een paar uur geslapen en ´s avonds naar het centrum gelopen en gegeten met uitzicht over de Plaza 25de Mayor. Een drukte van jewelste. Ook gelijk Spaanse les besproken en kan morgen om half 10 aan de slag voor privé les.
Gister m´n eerste les, is even aftasten voor Liticia wat mijn niveau is. Ik heb 3u les achterelkaar en die vliegen om. ´S middags de stad wat rond gelopen en de supermarkt bezocht, even kijken wat ze hier zoal hebben. In restaurant Florin gelunched, deze is van 3 Nederlanders en één ervan gesproken. Verklaarde me voor ... dat ik ga fietsen maar wel respect. Later naar cafe Amsterdam, jawel ook van een Nederlandse, Linda. Met haar ga ik maandag naar het project voor beperkte kinderen, eerst ga ik een kijkje nemen bij het instituut en daarna gaan we met ze zwemmen. Lijkt me leuk. Bij haar in het cafe gegeten en een film gekeken Divil´s miner, deze film gaat over de mineraalmijnen in Potosi, waar ik straks ook heen ga. Het was zeer indrukwekkend.
De eerste 2 les dagen zitten er nu op en vandaag zijn we naar de markt geweest om een beetje te oefenen, erg leuk en een paar dingen gekocht en geproeft samen met Liticia.
Vanmiddag de fiets uit de doos gehaald en in elkaar gezet. Alles in nog in orde en hij staat start klaar. Ik merk nu nog wel wat adem tekort als ik een straat omhoog loop maar hoop dat dat straks minder wordt.
Nou ik ga weer verder met mijn huiswerk voor morgen, dus wat nou vakantie????
Hasta luego en adios, Ellen

  • 18 Oktober 2012 - 21:49

    Renate:

    Hoi,
    Goed te horen dat alles oké is verlopen! Oefen maar goed want je zal het nodig hebben op reis. Veel succes en tot schrijvens.
    Mylene is ook klaar vd reis maar wordt nu wel zenuwachtig! Komt goed.
    Dikke knuffel ook van mijn ouders en take care!

  • 18 Oktober 2012 - 21:51

    Denise :

    He Ellen, je bent in de stad van Randi en Albert! Heb je nog contact met hun (gehad) over hun projecten daar? Wat goed dat je weer op reis bent, Rutger en ik zijn jaloers! Tijdens onze reis na de Bark hebben we bij Florin bitterballen gegeten, stukje Holland op reis. Succes met el Espanol! Disfruta su tiempo en Bolivia, saludos desde Utrecht, Rutger, Denise en Sven

  • 18 Oktober 2012 - 21:54

    Lida:

    hoi Ellen!!!Zit je nog te mailen? Hier komt je bericht net binnen. Geweldig dat je al meteen weer gestart bent.
    Zal Wes eens even een stukkie in het Spaans laten zetten kan je verder oefenen
    Morgen de 1ekeer weer de ijsbaan op (Jaap Eden) Toch maar weer lessen genomen anders kom ik het ijs in de winter jna niet tegen. Wel at kans op een bui. Temp. is lekker (te warm)
    Hoe warm is het bij jou?
    Liefs van Lida

  • 18 Oktober 2012 - 22:26

    Annette:

    Hey Ellen,
    Wat krijg je op een leuke manier les zeg, ik zie je al lopen over de markt! Fijn dat je goed bent aangekomen en nu kan acclimatiseren. Hier wordt het morgen 20 graden, het weer is wat van slag.
    Succes met je huiswerk, je spreekt straks vloeiend Spaans!
    Voelt ook weer vertrouwd je op deze manier te kunnen volgen. Liefs Annette.

  • 18 Oktober 2012 - 22:30

    Ineke:

    Heey Ellen,

    Zolang aan het reizen geweest om Nederland uit te komen en daar meteen weer naar Amsterdam!! Het moet niet gekker worden!!
    Fijn om te weten dat je bent aangekomen, hopelijk zonder al te veel vertraging?
    Kom maar even lekker bij, doe rustig aan, denk aan de hoogteziekte hoor!
    Liefs Ineke

  • 18 Oktober 2012 - 22:46

    Pieternel:

    Hoi ellen,
    Goed te horen dat het lekker gegaan is. Doe je wel rustig aan. Leuk dat je Linda de Jong uit Stompwijk in haar café ontmoet heb. Doe haar maar de groeten uit Zoeterwoude. Ze kent me niet, maar ik ken haar moeder, dus ook haar verhalen, wel. Veel plezier!
    Groetjes Pieternel

  • 18 Oktober 2012 - 22:48

    Marja:

    Hoi Ellen, klinkt goed allemaal. Wel een lange reis achter de rug. En gelijk alweer Nederlanders ontmoet. Die zwerven ook over de hele wereld. Succes met je Spaanse lessen (dat zo echt niets voor mij zijn). En vooral met het fietsen. groet Marja

  • 18 Oktober 2012 - 22:53

    Adrie Zitman:

    ik heb je verslag gelezen en ik vind het allemaal heel mooi maar ook heel moedig ik blijf je volgen en alles lez en. groetjes en doe voorzichtig.

  • 18 Oktober 2012 - 23:01

    Marieke:

    Hoi Ellen, Wat leuk dat je weer zo'n mooie reis gaat maken. Heel veel plezier. Groeten, Marieke

  • 18 Oktober 2012 - 23:32

    Nanny:

    Hoi Ellen ,Wel een lange reis he, moet je wat lucht van mij. ik heb nog wel wat over ik blijf je volgen

  • 19 Oktober 2012 - 10:32

    Abert En Randi:

    Hoi Ellen, Leuk dat je de jongens (of in ieder geval Nico) van Florin hebt ontmoet en ook fijn dat je met Linda naar het zwemmen gaat en Psico. Doe Dra. Ana Maria, Ylunka en Lucy heel veel groeten van ons en geef al onze lieve chicos in het zwembad een hele dikke kus. Nu we weten dat je naar ze toe gaat en dat je Hugo hebt gezien missen we ze des te meer. Goed je best blijven doen met Spaans en geniet van Sucre. Hugo heeft ons ook al gemeld dat zijn malla super mooi is en Mario belt je voor een ritje op zondag en waarschijnlijk een lunch bij hem thuis.
    En ja, Rutger en Denise we hebben contact gehad, maar in Nederland want daar zijn we momenteel.
    Besos!

  • 19 Oktober 2012 - 10:50

    Monique Godefrooij:

    Ha die Ellen,
    Met al die nederlanders daar lijkt het wel een kolonie en heb je dat spaans zeker niet nodig waar je al die moeite voor doet. Grapje. Je weet ik vind je heel dapper. Het is me wel een avontuur en dan ben je nog maar net begonnen. Heel veel goeds en plezier en ik hoor je wel weer. Groetjes, Monique

  • 19 Oktober 2012 - 10:51

    Greet Mus:

    Lieve Ellen,
    Geweldig wat je allemaal onderneemt. Wat toch knap van je. Wij bewonderen je. We volgen je met spanning. Vandaag hebben wij iets heel leuks. In de namiddag komt het gezin van mijn neef uit Grave met zijn schoonmoeder bij ons koffie/theedrinken en daarna hebben ze ons uitgenodigt om dichtbij ons huis bij een Italiaans restaurant te eten. Erg lekker! Mijn ogen zijn gelaserd, nu nog een nieuwe bril; helaas lijkt het rechteroog nog niet helemaal goed. Wel verv elend, moet ik weer een afspraak maken. Allemaal energie. Heerlijk dat je zo je talen spreekt. Doe wel heel voorzichtig! Liefs Greet

  • 19 Oktober 2012 - 10:56

    Bert:

    Hola cariño,

    Me alegro de que todo tiene que venir, y que tiene mucho que explorar. Tarea que se le ha dado es un poco menos, pero esta historia ya no es un problema.

    Zo,ik heb ook even wat huiswerk voor je.

    Mooi dat alles goed is aangekomen,nu kan de reis echt gaan beginnen.
    Ik ben erg benieuwd wat voor avonturen je weer gaat beleven.

    Je maatje

  • 19 Oktober 2012 - 15:36

    Steffi:

    Heey Ellen! Wat goed te horen dat je heelhuids bent aangekomen, nu gaat het echt beginnen! Inclusief huiswerk hihi!
    Afgelopen vrijdag heb je me aangestoken, ben ziek thuis.. Hoe moet dat nu zonder appelmeisje? ;)
    Maar voel me al stuk beter, komt goed!
    Mucho genieten, en tot een volgend berichtje!
    Xs

  • 19 Oktober 2012 - 17:01

    Peter En Janny:

    Hallo Ellen, goed om te horen dat alles naar wens verloopt en we gaan je volgen.
    Groeten Peter, Janny en Maya.

  • 21 Oktober 2012 - 16:03

    Els:

    Hey Ellen,

    Hoe is het je fiets staat er klaar voor! Jij ook al bijgekomen van de reis?
    Volg je vanuit bemmel, veel plezier. Leuk dat je ook projecten aandoet!
    Groefjes els

  • 22 Oktober 2012 - 09:25

    Trudi:

    Hi El, gelukkig goed aangekomen, ja ik kan me voorstellen dat je redelijk gesloopt was dat virusje is wat je net voor de vakantie had opgedaan heeft er ook geen goed aangedaan! Ik neem aan dat je hier toch nog een week blijft (v.w. je spaanse lessen)? Ik ben ook ziek thuis sinds vrijdag niet lekker, keelpijn, snottebellen etc. smerig pestje op het werk!
    Wel ik ga stoppen, ik heb nog gisteravond nog even gekeken of je bb was op skype, doe voorzichtig en tot horens, toedeloe Trudi (ps: ook groeten van Jan!)

  • 22 Oktober 2012 - 12:19

    Tiny:

    ha die Lau, nou tiny heeft nu ook eindelijk internet! geniet ervan, lekker veel leren weer, maar je zal t zo weer oppakken, en tot snel spreeks! xxx

  • 22 Oktober 2012 - 13:47

    Martien(RRC):

    Hallo Ellen.
    Wil je toch even succes wensen en een prettige reis,ook al zie ik je niet meer op de RRC,ik hou je hier wel
    in de gaten,grapje.
    Geniet ervan,ook van de muziek en de boeken,je weet wel.

    Gr.Mart.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Een spontane, ondernemende, bijzonder aardige, leuke vrouw. Daar is er maar één van en dol op fietsen all over the world. Het ultieme vrijheids gevoel is op de fiets daar waar de weg je brengt.

Actief sinds 24 Juli 2006
Verslag gelezen: 637
Totaal aantal bezoekers 180192

Voorgaande reizen:

19 April 2022 - 05 Augustus 2022

Ciao Italië

03 December 2019 - 21 Maart 2020

Waar je ook gaat.....

14 Mei 2017 - 22 September 2017

The Great Divide Trail Noord- Amerika en Canada

04 November 2014 - 24 Februari 2015

Twee zien meer dan één!!!!

15 Oktober 2012 - 26 Januari 2013

Zuid-Amerika 2012-2013

28 Oktober 2010 - 23 Februari 2011

Fietsen in China, Laos en Cambodja

26 September 2008 - 23 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: