Lima en de start van de Dakarrace - Reisverslag uit Paracas, Peru van Ellen Geus - WaarBenJij.nu Lima en de start van de Dakarrace - Reisverslag uit Paracas, Peru van Ellen Geus - WaarBenJij.nu

Lima en de start van de Dakarrace

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

05 Januari 2013 | Peru, Paracas

Hola. Was veilig met de bus in Lima aangekomen gisteren. De taxichauffers begonnen meteen te vragen of ik de dakarrace ging fietsen. Zij dat ik die al gedaan had en het traject goedgekeurd had.
Hotel in het centrum van Lima. Het is een giga grote stad. Na aankomst in mijn hotel bent ik meteen ´s middags met de taxi naar het village de dakarrace gegaan. Daar kon je alle auto´s, vrachtwagens en motoren bewonderen die mee gaan doen, en dat zijn er heel wat. Er stonden giga lange rijen mensen te wachten om naar binnen te kunnen maar dat heb ik niet gedaan, in de rij staan bedoel ik. Ben net gekke Henkie en liep helemaal naar voren en ben tussen de hekken door naar de kassa gelopen, kaartje gekocht en naar binnen. Zo makkelijk is dat. Wat rond gelopen en foto´s gemaakt van Nederlandse deelnemers. We zijn volgens mij het sterkst vertegenwoordigd met de vrachtwagens. Alleen van de Rooy zijn er al 5 en dan heeft Jumbo er nog een paar en nog diverse anderen. Wel leuk om dat zo eens van dichtbij mee te maken.
Het was nog een hele klus om er weer weg te komen met taxi, en ben dus ook flink opgelicht. Maar dat wist ik dat dit ging gebeuren. Liever zo dan dat ik daar in het donker nog over straat loop.
Vandaag weer met de taxi erheen nadat ik de start van de motoren op de tv had gezien heb ik de auto´s en vrachtwagens life zien starten. Wat een happening. Ze komen allemaal over een podium, stappen even uit om te groeten en scheuren dan weg. Dit eerste stuk telt niet voor de race en is pure show. Het staat overal vol met mensen en is smoorheet. Heb een plekje in de schaduw gezocht anders verbrand je levend. Na 3 uur had ik het wel gezien en ben weer terug naar het centrum gegaan. Deze keer had ik mazzel met de taxi.
Net mijn ticket naar Quito geboekt, ga daar 8 jan heen.
Zal nog wat foto´s bij de laatste 2 verslagen zetten en bij deze een paar van de dakarrace.
Allemaal hasta luego maar weer en tot horens,
Ellen

  • 05 Januari 2013 - 21:53

    Jet De Veer:

    Nou Ellen, ik heb hier al een iemand die lichtelijk jalours is op jou, wat een belevenis zeg, al die vrachtauto,s en moters!! Mooi! Geniet nog van je reis!! Groetjes vanuit Nuland.

  • 05 Januari 2013 - 22:59

    Monique:

    Ha die Ellen,
    Weer eens wat anders dan de rust en de natuur en als eenzamen fietser. Je maakt ook wel echt alles mee. Misschien een idee voor je volgende reis: lekker scheuren met zo'n vrachtwagen, zie dat wel voor me. Nog heel veel plezier in Quito.
    Groet,
    Monique

  • 05 Januari 2013 - 23:56

    Dikke Leo:

    Ja goeiemiddag! Ik heb nog hele mooie handel.... Ik heb hier nog een hele goeie racewagen voor de Dakar rally. Het verbruik? Dat is 1 op 4. Nee dat is geen benzine, en ook geen diesel, maar olie. Goeiemiddag!

  • 06 Januari 2013 - 00:12

    Thea:

    Hoi Ellen, jammer dat jaap van de kooij dit jaar niet mee doet aan de Dakarrace.
    Dan hadden we 2 Zoeterwoudenaars aan de start gehad.
    Een die ging racen en een die ging kijken!!!

  • 06 Januari 2013 - 00:37

    Jezus:

    nou zus je hebt meer gezien dan ik... ik heb sprint nk in groningen gezien...

  • 06 Januari 2013 - 10:53

    Bert:

    Wat een gave foto's,Ik heb voor de zoveelste keer het gevoel dat ik wat gemist heb.
    Die laguna is ook apart zo'n plasje water tussen al dat zand,wel jammer natuurlijk dat ze het
    dan meteen weer volbouwen met hotels.Ik las dat je binnen 10 min een fietsdoos hebt gevonden
    Wat een geluksvogel ben jij ook he' .Tot vanavond

  • 06 Januari 2013 - 13:20

    Maaike:

    Hallo jumbo!

  • 06 Januari 2013 - 13:43

    Gerda:

    Hoi El
    Vanmiddag je reisverslagen gelezen, geweldig wat je allemaal weer ziet en meemaakt, geniet ervan.
    Veel plezier nog!!!
    Groeten Gerda.

  • 06 Januari 2013 - 18:49

    Marijke Meijer:

    Hoi Ellen, weer met heel veel plezier je reisverslagen gelezen, het was wel een hele expeditie deze keer, heb weer veel bewondering voor je! Geniet van de Galapgos, je zult het prachtig vinden. Wij zijn vanaf morgen ook weer een paar weken wereldfietser, Sri Lanka deze keer, (maar..) 6 weken.
    Groetjes van Bram en Marijke (www.brammarijke.nl)

  • 06 Januari 2013 - 22:36

    Annette:

    Hi hi, ik zie het al voor me, dat voordringen en tussen de hekken door, ik herinner me nog dat je vroeger bij de rijen voor de ski lift ook technieken ontwikkeld had om snel je doel te bereiken. Speciaal dat je deze start van de Dakar race gezien hebt Ellen, zeker een contrast met de avonturen in de natuur.
    Veel plezier in Quito, liefs van ons allemaal!

  • 07 Januari 2013 - 16:09

    Ellen:

    kon je nog wat hollandse kost shoppen bij de jumbo ??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Een spontane, ondernemende, bijzonder aardige, leuke vrouw. Daar is er maar één van en dol op fietsen all over the world. Het ultieme vrijheids gevoel is op de fiets daar waar de weg je brengt.

Actief sinds 24 Juli 2006
Verslag gelezen: 920
Totaal aantal bezoekers 179678

Voorgaande reizen:

19 April 2022 - 05 Augustus 2022

Ciao Italië

03 December 2019 - 21 Maart 2020

Waar je ook gaat.....

14 Mei 2017 - 22 September 2017

The Great Divide Trail Noord- Amerika en Canada

04 November 2014 - 24 Februari 2015

Twee zien meer dan één!!!!

15 Oktober 2012 - 26 Januari 2013

Zuid-Amerika 2012-2013

28 Oktober 2010 - 23 Februari 2011

Fietsen in China, Laos en Cambodja

26 September 2008 - 23 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: