Mooi, maar moeizaam - Reisverslag uit Xinping, China van Ellen Geus - WaarBenJij.nu Mooi, maar moeizaam - Reisverslag uit Xinping, China van Ellen Geus - WaarBenJij.nu

Mooi, maar moeizaam

Door: Ellen de Geus

Blijf op de hoogte en volg Ellen

06 November 2010 | China, Xinping

Hoi allemaal

Dinsdag met de fiets vertrokken Kunming uit was een hele klus Alles staat in het Chinees niemand spreekt Engels Maar door de plaatsnamen fonetisch en Chinees op te laten schrijven lukt het aardigOok het teken van hotel heb ik op laten schrijven, zodat je het kan laten zien De afgelopen 4 dagen door een mooi gebied gefietst maar veel armoede Het harde leven is op de gezichten af te lezenIk zal jullie er later meer over vertellen
Zit nu in Xinping, een grotere stad maar ook hier is het moeilijk communiceren en dat kost heel veel energie Ik heb daarom ook besloten om China te verlaten Morgen ga ik met de bus naar Jinghong en vandaar fiets ik
verderHoop daar een hotel vinden waar ze internet hebben
Dit berichtje komt achter de desk van een hotel vandaan en kan het niet te lang makenZe helpen me wel hoor, maar het kost zoveel inspanning en energie en dat trek ik nu even niet Dus hoop dat mijn besluit om hier weg te gaan goed zal uitpakken
Groet,en dikke kus
Ellen

  • 06 November 2010 - 05:06

    Jezus:

    had dit wel een beetje verwacht.
    het is heel moeilijk communiceren met de spleetogen.
    zie maar hoe en waarheen je verder trekt.
    veel succes en sterkte!!!

  • 06 November 2010 - 07:21

    Monique:

    Dag Ellen,
    Vervelend hoor dat het zoveel energie kost. Kan me voorstellen dat je niet meer tot rust komt. Hopelijk pakt je plan goed uit. Zie je geen andere reizigers? Succes met je busplan. Groetjes,
    Monique

  • 06 November 2010 - 10:03

    Bert:

    Als je niet kan communiceren,dan voel je je wel heel erg alleen,tussen 1,5 miljard Chinenzen.Het is een goede beslissing om nu naar Laos te gaan,daar zal het reizen wat makkelijker worden.Ze zijn daar ook wat meer westerlingen gewent.Ik hoop dat je het plezier in de trip weer snel terug krijgt,want anders moet ik snel jou kant opkomen.Gr je maatje

  • 06 November 2010 - 12:35

    Berna:

    Hoop dat je op een lekkere plek terecht komt. Succes met je reis!
    Liefs, Berna

  • 06 November 2010 - 15:15

    Rob:

    Tsa als je niet kunt uitleggen wat je wil wordt het zeuren dus dan maar verder trekken. Veel succes en fiets ze !!

  • 06 November 2010 - 16:16

    Maaike:

    he lieve tante, zet hem op, ik weet hoe frustrerend communicatie soms kan zijn, maar probeer er ook de lol van in te zien. Ik heb hier in haiti een maatjewaar ik geen woord van versta en zei mij ook niet, maar we komen er toch altijd weer lachend uit! denk aan je, en veel plezier in Laos! liefs x ook van bram

  • 06 November 2010 - 16:40

    Urmi:

    Van die chinezen wordt jij dus niet gelukkig. Dan wordt het tijd verder te kijken!
    Succes!

  • 06 November 2010 - 16:44

    Ellen:

    Jammer dat je je zo alleen voelt en dit in het begin van je reis, maar Ellen je hebt voor hetere vuren gestaan.
    we denken aan je liefs uit Akersloot

  • 06 November 2010 - 23:50

    Steffi:

    Heey Ellen!

    Nou, wel van de rochels af zullen we maar zeggen.. Hoop dat je op je nieuwe bestemming wat meer op je gemak bent en vol kunt genieten van alles om je heen.
    Hier in het Leidsche verder alles goed, we kijken uit naar je berichtjes!

    Groetjes!

  • 07 November 2010 - 11:18

    Marie-jose:

    lijkt me ook een hele uitdaging om met handen en voeten je duidelijk te moeten maken. Toch jammer dat je China uitgaat. liefs

  • 07 November 2010 - 13:35

    Ilse:

    Goeie keuze! Succes en plezier in je vervolgtraject

  • 07 November 2010 - 14:34

    Marianne:

    Hoi Ellen, het is du nog net zo 25 jaar later. De enigste mogelijkheid is om in een grote stad te gaan naar een groot hotel, daar je info te vragen en te laten uitschrijven in chinees. heb je je point it bij je?, ik weet dat voornamelijk reizen een probleem is van de ene naar de andere stad gezien alles in het chinees staat aangegeven. het zuiden van china is wel het prachtigste vind ik, is nog heel erg authentiek, maar als je constant stress hebt, is het niets.
    als ik de foto's weer zie van de boeren die nog in maopakken rondlopen en al die gedroogde rode pepers aan de muur, is het nog echt niet veranderd. als het je te veel is, ga dan lekker door naar laos. Daar zal het inderdaad gemakkelijker gaan. X van Marianne

  • 07 November 2010 - 17:29

    Lida:

    Hoi Ellen,
    Meid wat jammer om zo je reis te moeten beginnen. Goed dat je je plan bijstelt en zo je eigen reis maakt. Succes!

  • 07 November 2010 - 17:52

    Annette:

    Inderdaad goed dat je nu je op een communicatieprobleem stuit op zoek bent hoe je het op kunt lossen. Het zal zeker goed gaan uitpakken, wij leven hier op een afstandje met je mee, tot horens, hoop dat je snel een hotel met internet vindt.
    liefs Annette

  • 08 November 2010 - 09:26

    Sjaak Versteden:

    Ellen goedemorgen

    leuk dit verslag te lezen
    is het een idee om met Bettine Vriesekoop contact te leggen, zij spreekt een beetje chinees

    veel plezier en goed uitkijken

  • 08 November 2010 - 09:30

    Rietje:

    Iedereen kan je mailen, steunen,raad geven, maar als het er op aan komt moet je het echt zélf doen.(ik kan het weten).
    JE KAN HET,en je doet het toch allemaal maar! Alles komt goed, het komt altijd allemaal weer goed. Straks zijn dit geweldige herinneringen.
    Als je zoveel enrgie gebruikt, moet je goed eten hoor!haha. Ik schrijf al net zoveel als ik praat hé. Tot volgende keer, veel geluk en hou je goed, groetjes van groep 4 en ik.

  • 08 November 2010 - 12:12

    Els U:

    Nou snap ik nog beter waar "die rare chinees" vandaan komt. Je kunt met een wc rol staan zwaaien maar als ze dan nog niet begrijpen dat je moet poepen wordt het een probleem. Ga niet lang start maar snel naar Laos. Kus

  • 08 November 2010 - 17:43

    Marja:

    Hoi Ellen, Kon nog niet eerder reageren op jou berichtje. Ik had de Berenloop. Maar kop op!!! Je start in Chili was ook anders dan verwacht, dat ik ook goed gekomen. Groet Marja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Een spontane, ondernemende, bijzonder aardige, leuke vrouw. Daar is er maar één van en dol op fietsen all over the world. Het ultieme vrijheids gevoel is op de fiets daar waar de weg je brengt.

Actief sinds 24 Juli 2006
Verslag gelezen: 338
Totaal aantal bezoekers 179693

Voorgaande reizen:

19 April 2022 - 05 Augustus 2022

Ciao Italië

03 December 2019 - 21 Maart 2020

Waar je ook gaat.....

14 Mei 2017 - 22 September 2017

The Great Divide Trail Noord- Amerika en Canada

04 November 2014 - 24 Februari 2015

Twee zien meer dan één!!!!

15 Oktober 2012 - 26 Januari 2013

Zuid-Amerika 2012-2013

28 Oktober 2010 - 23 Februari 2011

Fietsen in China, Laos en Cambodja

26 September 2008 - 23 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: