Schitterend Bariloche - Reisverslag uit San Carlos de Bariloche, Argentinië van Ellen Geus - WaarBenJij.nu Schitterend Bariloche - Reisverslag uit San Carlos de Bariloche, Argentinië van Ellen Geus - WaarBenJij.nu

Schitterend Bariloche

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

15 November 2008 | Argentinië, San Carlos de Bariloche

Hoi Allemaal
Het is nog steeds erg mooi weer en de wind is vandaag best krachtig. Heb m´n fiets schoongemaakt en de ketting goed schoon van stof en dikke smeer en loopt weer als een zonnetje.
do 13 nov. Na een goede nachtrust zit ik om half 9 op de fiets, ik slaap onwijs hier, maar dat zal wel door de lichamelijke inspanning komen. De eerste 20 km is alleen maar klimmen en daarna wisselend, mooi uitzichten weer. Eet en drink om de 2 uur om het energiepijl zo goed mogelijk te houden en de hongerklop te voorkomen. Na 50 km houdt de geasfarteerde weg weer op en begeef me weer op de gravelroad en stof happen natuurlijk als er een auto langs komt. Er zitten weer aardige klimmetjes is en soms moet ik weer even lopen. Maar het gaat steeds beter, ik word sterker in de benen. Na 77 km kom ik bij Lago Correntoso en kampeer daar aan het meer. Een schitterende plek weer. Als ik uit de douche kom is het druk in de hut. Er blijk een nederlandse vrouw te zijn die al vanaf haar 2e hier in de buurt woont en nog goed Ned spreekt, nog veel contact met Holland. Er komt ook een stel op de motor aan, blijkt hij uit nederland te komen en zijn uit Australie, waar ze nu 4 jaar wonen. Dus ff gezelli gekletst en dan gaan zij weer verder.Ik had dus vandaag weinig voordeel bij de afdalingen daar de wind nogal sterk tegen was. Als ik s´avonds in m´n slaapzak lig hoor ik de wind gieren en is er redelijk wat bewolking aan de hemel. Zal het weer gaan veranderen.
vr. 14 nov. 6 u wakker en de wind is nog heftig en het lijkt wel of het spat. Slaap nog 2 uur, beter geslapen dan de vorige kampeerervaring. Het is een beetje koud als ik m´n hoofd buiten de tent steek. Maar het is licht bewolkt en met de wind valt het mee. Na een crackerontbijt, thee en een sinasappel stap ik weer op de fiets voor de nog 20 resterende gravelroad km. Nou na 3 km heb ik er al genoeg van als er 3 vrachtwagens en 2 pers auto´s langs zijn gestoven, ze zijn nl aan de weg aan het werk, en al weer flink stof heb moeten happen. Er komt een taxibusje aan en vraag of ik mee kan. Ja hoor geen probleem en binnen 5 tellen zit ik met fiets en al in de bus. Ze heeft net wegwerklui weggebracht en moet toch terug naar Villa la Angostura. Helemaal top. Smokkel dus 32 km, maar dat vind ik niet erg. Ze verteld dat de broer van Maxima er een zeer exclusief restaurant heeft en dat ze hier regelmatig komt met de kids en Alex. Dus zit ik om 10u al aan een lekkere bak koffie met wat lekkers. Ga verder over de verharde weg richting Bariloche en zie wel hoe ver ik kom. Het gaat echter heel lekker en langs het meer fietsen is alleen maar fun en voor de wind. Zo af en toe een klimmetje en dat weer afdalen, heerlijk. Het meer heet Lago Nahuelhuapi en is een van de grootste hier. Net voorbij Paso Coihue, leuk klimmetje, ontmoet ik 4 fietsers uit Australie die net uit Bariloche komen. Na even gekletst te hebben vervolgen we onze weg weer. Ik zie Bariloche dan al liggen aan de overkant maar moet helemaal om de baai heen, nog 37 km. waarvan de laatste 17 pal tegenwind zijn en die zijn dan nog pittig. Maar vandaag 82km afgelegd, niet slecht. M´n achterwerk is wel weer toe aan een dagje rust. Kan bijna niet eens op een stoel zitten zonder dat ik iets voel. De omgeving wordt hier al wat ruiger en koeler ondankt het prachtige weer.
Za 15 nov. Mieke jarig, gefeliciteerd nicht. Ga eerst op info uit of het mogelijk is de route naar Chili te maken via de lago´s. Dat moet 170 dollar gaan kosten volgens de regels. Nou niet dus. Ik maak alleen gebruik van de boten en dat blijkt dus uitstekend te kunnen. Jammer voor de touragency. Ga met de bus naar Cerro Campanario en stap uit met een Ned stel uit Nijwegen, en we zijn een soort van collegae. Ze hebben allebei de ALO gedaan en zitten dus ook in de beweging. We maken de wandeling samen, wel zo gezellig. Na 45 min klimmen staan we op het uitzichtspunt en wat we hier te zien krijgen is werkelijk fantastich zo mooi. Het is nl onwijs helder en je kunt alle meren en besneeuwde bergtoppen in de hele omgeving zien. Echt fantastisch. Ik had gelukkig ook mijn filmcamera mee en om dit goed vast te kunnen leggen. We hebben er wel 2 uur gezeten en om ons heen zitten kijken.
Echt heel geweldig en indrukwekkend, dat ik dit mag meemaken. Bofkont. Toen terug gelopen en met de bus terug. Nog wat rond gelopen in Bariloche, lekkere salade gegeten en morgen ga ik weer verder naar Llao Llao voor de oversteek met de veerboten. Dus het volgende bericht komt weer vanuit Chili.
Hier is nog niet veel te merken van St Klaas, maar ik heb m´n cadeau vandaag al gehad.
Mocht je niet meer automatiche de mails ontvangen kun je jezelf ook aanmelden hoor. En als je een berichtje wilt sturen via de site dan kan je altijd mijn hotmail gebruiken. ellen_de_geus@hotmail.com
Dikke knuffel maar weer en tot de volgende mail.

  • 16 November 2008 - 00:39

    Anneke:

    ha zus heb ook een direct berichtje gestuurd, ben natuurlijk de eerste die het mooie verhaal en de prachtige foto's heeft gezien. zit nog in de nachtdienst dus vandaar. liefs en een kus van jezus

  • 16 November 2008 - 09:53

    Hans:

    hey tante !

    Ik ben gewoon vroeg wakker en daarom de tweede :)
    Maar heel mooi uitzicht inderdaad. Zand happen is niet leuk dus een taxi was een goede oplossing.
    Succes weer de komende kilometers !

    de groenten van je Neefje

  • 16 November 2008 - 10:43

    Jaco:

    Nu wij je berichten weer krijgen moeten we reageren ook natuurlijk!Foto's zijn erg indrukwekkend. Leuke camping ook. Kunnen we er met de vouwwagen komen? En hoe zit het met de verse pistoletjes 's ochtends? en toch niet teveel NL op de camping? Succes en veel plezier met de rest van het avontuur! Big Hug, Jaco

  • 16 November 2008 - 10:44

    Hetty:

    Ellen, wat een adembenemende vergezichten. Met de conditie, de nachtrust en de moraal gaat het goed zo te lezen. Genieten dus! collegiale groet, Hetty

  • 16 November 2008 - 11:24

    Peter:

    Hoi tante! Mooi avontuur weer en wat zitten er door de wereld heen toch veel nederlanders valt me op aan je verhalen. Heel veel succes weer met de verdere reis!

    Groetjes Peter

  • 16 November 2008 - 12:34

    Romy Schagen:

    Wat een mooie foto's zeg! Lijkt me ook wel wat!
    Geniet ervan!
    Groetjes, Romy

  • 16 November 2008 - 13:19

    Renate:

    Hoi,
    wat een mooie foto's....ben jaloers...
    dikke kus.

  • 16 November 2008 - 13:46

    Annette:

    Wauw Ellen, prachtig! Bedankt voor de mooie foto's, geniet maar lekker. Fijn dat de fietsbenen er weer zijn, liefs Annette en fam

  • 16 November 2008 - 20:46

    Gerard En Ellen:

    Hoi Ellen
    We hebben net op google gekeken, er loopt een weg langs het meer, mooi hoor, hier staan ook veel foto's op, heb je ook de vissers gezien....
    Leuk dat je ook nog je moerderstaal kunt spreken zo ver weg....'

    liefs

  • 17 November 2008 - 06:39

    Rob:

    Hoi Ellen, je bent zeker een bofkont dat je zoveel moois kunt(mag) zien. Het fietsen zal na verloop van tijd nog beter gaan, en je kont gaat er ook meer aan wennen. Groetjes hug Rob

  • 17 November 2008 - 09:26

    Sandra:

    Het klinkt weer super. Je kampeerplek is echt uniek. Ik kijk uit naar je volgende verhaal.

    groetjes Sandra

  • 17 November 2008 - 10:32

    Everft:

    Niet slecht allemaal. En dat Sinterklaas ook nog aan je denkt! Terwijl hij hier net is gearriveerd en z'n handen vol heeft aan alle bezorgactiviteiten hier. Maar ik heb al een chocoladeletter ye pakken.

    groeten, Evert

  • 17 November 2008 - 19:35

    Coby Katwijk:

    hoi ellen ik lees dat je het nog geweldig naar je zin heb en onwijs leuke foto,s en je hebt gehijt mooier weer dan hier eind van de week krijgen we vorst dus word koude boel hier nou heel veel groetjes en kijk uit gr coby

  • 17 November 2008 - 20:55

    Mrianne:

    Ha die ellen!.
    ik hoop dat je mijn reacties ontvangt. ik denk het niet. die van daarnet kwam dus mooi niet door. je maakt wat mee daar op de fiets. zo wordt je nog een taaie> een stevige K... en mans genoeg om de kerels af te poeieren, ga zo door! liefs, marianne

  • 18 November 2008 - 14:56

    Marleen:

    Hoi Ellen,
    heb weer ontzettend genoten van al je verhalen en prachtige foto's. groeten uit Delft

  • 19 November 2008 - 17:23

    Mieke:

    hoi ellen,
    vanmiddag een collega gesproken die net terug is van een reis naar nepal,op de fiets uit de rijp.Was een half jaar weggeweest. en natuurlijk ook mensen uit akersloot ontmoet die gasten zitten ook overal!ook hij gaat je volgen.verder heeft tante ali al je berichten gelezen erg mooi allemaal maar ze zal blij zijn als je weer thuis bent.je kent het wel ellen!zal wel een kleen trekje wezen.groet uit oosthuizen.

  • 19 November 2008 - 18:59

    Ellen Hoogeboom:

    Héé Ellen, wat maak je toch veel mee en wat zie/doe je mooie dingen.
    Wezen raften,gewéldig, grote hobby van me,als het maar ergens kan dan stap ik gelijk in zo'n raft,kicken !!!En dan nog level 3/4,pittig hoor, weet ik alles van.
    Ook grappig dat je altjd weer Nederlanders tegenkomt,wáár je ook bent,altijd weer lekker om in je moerstaal je ervaringen uit te kunnen wisselen.
    Wij alweer bijna een week terug van 8 dagen Tenerife, weer véél te kort natuurlijk maar wel heerlijk zo'n weekje in de zon!Doet een mens goed.
    Hebben autootje gehuurd en veel gezien van het eiland.Bovenop een vulkaan geweest(3700 meter)waarop je een prachtig uitzicht had.
    Vind de foto's van Cerro Campanarip érg mooi,de rest mag er natuurlijk ook wezen,ha,ha.....
    Jij lekker blijven genieten daar,rustig aan en geen gekke dingen doen !!
    Groetjes vanuit een nat Leiden,hoi,hoi, Ellen

  • 20 November 2008 - 15:13

    Marja:

    Het is weer genieten van je verhaal. En wij hier maar hard werken en in de kou zitten. Ijsbaan Leiden gesloten vanwege een technisch mankement. Wat een pech kunnen we hebben. Nog een paar weken en dat gaat het water weer op de landijsbaan. Hopelijk kunnen we dit jaar weer schaatsen op de landijsbaan. Nee.... dan is het leven in Chili toch wel een stuk relaxer. Genieten maar !!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Een spontane, ondernemende, bijzonder aardige, leuke vrouw. Daar is er maar één van en dol op fietsen all over the world. Het ultieme vrijheids gevoel is op de fiets daar waar de weg je brengt.

Actief sinds 24 Juli 2006
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 179712

Voorgaande reizen:

19 April 2022 - 05 Augustus 2022

Ciao Italië

03 December 2019 - 21 Maart 2020

Waar je ook gaat.....

14 Mei 2017 - 22 September 2017

The Great Divide Trail Noord- Amerika en Canada

04 November 2014 - 24 Februari 2015

Twee zien meer dan één!!!!

15 Oktober 2012 - 26 Januari 2013

Zuid-Amerika 2012-2013

28 Oktober 2010 - 23 Februari 2011

Fietsen in China, Laos en Cambodja

26 September 2008 - 23 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: