´Geuzen´ en genieten - Reisverslag uit San Martín de los Andes, Argentinië van Ellen Geus - WaarBenJij.nu ´Geuzen´ en genieten - Reisverslag uit San Martín de los Andes, Argentinië van Ellen Geus - WaarBenJij.nu

´Geuzen´ en genieten

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

12 November 2008 | Argentinië, San Martín de los Andes

Hoi Allemaal
Gisteren ben ik in Argentinië aangekomen. Maar eerst de dagen daarvoor.
zo 9 nov. Het is gelukkig weer mooi weer en dus op de fiets gestapt richting Connaripe samen met Cecar. Hij is aardig maar meer ook niet en makkelijk omdat hij spaans spreekt.Via Villarrica en Lican Ray rijden we langs diverse meren, erg mooi. In Lican Ray gaat Cecar richting Panguipulli en ik naar Conaripe. Hij rijdt toch wat sneller en maakt meer km per dag. Na 71 km ben ik in Conaripe en kijk voor een overnachtings plek ergens aan het meer, maar ik zie veel dronken mannen en heb daar niet zo veel trek in om door hen lastig te worden gevallen. Kies daarom maar voor een hospedaje, ook niet veel maar veiliger. Had ik toch met Cecar mee moeten gaan? Later sprak ik hem weer en dat had achteraf beter geweest. Alhoewel het de volgende dag veel zwaarder had geweest. Dus toch wel blij met mijn eigen beslissing.
ma. 10 nov. Wederom strak blauw en ga vroeg oppad, 8 u zit ik op de fiets opweg naar Porto Fuy, 53 km verderop. Het lijkt niet veel maar ik ben er 8 u later pas, ra ra wat ben ik tegen gekomen onderweg. Nou weer heel veel hoge bergen die het niet toe lieten dat ik alles kon fietsen en dus moest ´geuzen´ en dat neemt een hoop tijd in beslag. Maar je wordt wel steeds beloond met prachtige uitzichten en weinig tot geen verkeer. De laatste 10 zijn heel zwaar, omdat de energie dan al aardig op begint te raken en daar houden de bergen geen rekening mee. Salto del Huilo-huilo bezocht, een giga waterval van 50 m hoog en later een heel bijzonder Hotel, Montana Magica (misschien staan het wel op internet) zie foto´s, als het lukt.
Rond 4 u ben ik in Porto Fuy in het hostel. Na een jammergenoeg koude douche, stond helemaal ingezeept toen de warme kraan ermee ophield, heb ik weer, het dorpje door gewandeld, ligt weer prachtig aan het meer. Hier loopt het vee gewoon door de straten, varkens, paarden, stieren en ik met m´n rode jas. Gek op ze zien dat hier nu jonge beesten zijn, voorjaar, tegengesteld aan ons. Later op de avond komt ook Cecar weer aangefiets. Hij heeft bijna 100 km achter de rug.
di.11 nov. We gaan vandaag samen opweg en dat kan ook niet anders want we moeten het eerste stuk met de boot/pont naar de andere kant van het meer.Deze gaat pas om 1 uur en doet er 1,5 u over. Bij de kade ontmoet ik Richie en Manfred (dtsl en zwitserland) zij zijn hier met de auto. Gezellige mannen en weten veel tips voor de komende tijd over de route en plaatsen. Slaan we weer op. Rond half 3 kunnen we pas starten en op de boot horen we over een staking bij de Chileense grens. 7 km verderop staan we daar en inderdaad gesloten, pas om 5 u mogen we verder, er staat ook een Ned stel aan de andere kant die de boot willen halen, balen dus.
Maar Cecar gaat aan de slag om ons toch door te laten, dat we het anders niet halen op de fiets naar S.M. de los Anders en geen eten hebben etc. Gelukkig mogen we na 15 min toch door. Het is wederom erg mooi en er komt een klimmmetje van 4 km zeiden ze, nou dat was er dus een van 8 km en al was het niet al te steil, er was erg veel los gesteente en soms weinig grip, ook naar beneden was heftig. Rond 6 u raakte de energie weer aardig op en Cecar was in geen velden of wegen meer te zien, lekker sociaal.
Heb even wat gerust en koekjes gegeten en dan maar weer door. Eenmaal over de top was het allemaal downhill, maar soms had ik de energie niet meer om te remmen, gelukkig ging alles goed, hoewel ik een keer dacht dat de heleboel vastgeslagen was door een steen, gelukkig niet dus. Rond half negen was ik in SM de los Andes en daar zag ik Cecar weer, hij dacht dat ik wel zou kamperen ergens en was dus maar doorgereden. Leuk he? Hostel gezocht, lekker gedoched, warm deze keer en ontstoft. Flinke pasta maaltijd gemaakt en gaan slapen.
Vandaag, 12 nov een rustdag. Cecar is verder gegaan en dat is maar goed ook, onze tempo´s liggen te veel uitelkaar en ik ben een vroege starter en stop rond 3u en hij begint pas om 11 u en gaat tot laat door. Dus beter zo. Vandaag weer wat energie opdoen en dan morgen richting Barilodge.
Zo jullie zijn weer bij, tot de volgend mail.
Dikke kus, Ellen

  • 12 November 2008 - 15:08

    Ellen De Geus:

    Foto´s niet gelukt, geen verbinding, jammer. Probeer het later nog.
    Groet,Ellen

  • 12 November 2008 - 15:31

    Anneke:

    ha die zus, ja genieten dat is het beste wat je kunt doen en niet proberen een tempo van iemand anders te volgen. lekker laten gaan. mucho plesiras. jezus en een kus

  • 12 November 2008 - 15:41

    Anneke:

    ha zus heb foto's van de beroemde waterval gezien van een ander fietsstel vorig jaar en van het hotel, staat inderdaad op internet. jezus

  • 12 November 2008 - 17:06

    Ellen:

    ha lekker aan het fietsen dus...en eh is de beloning dan groter dan als je in een bus zit....groetjes

  • 12 November 2008 - 18:08

    Wieteke En Thorwald:

    Ha Ellen we houden je reis helemaal bij. Gaaf oom steeds zo te lezen waar je bent en hoe het gaat heel veel succes groetjes Wieteke en Thorwald

  • 12 November 2008 - 18:15

    Peter En Janny:

    we hebben even de fotos bekeken en dat ziet er weer prachtig uit.
    Even gemaild naar je voor wat informatie en kan hier ook wel melden dat de beeldjes van Paaseiland gearriveerd zijn.Succes met de volgende etappe en groetjes van peter Janny en maya en nog steeds een poot van Larry.

  • 12 November 2008 - 18:39

    Urmi:

    Goed om te lezen dat jouw fietsavontuur nu echt is begonnen.
    Bij het lezen van jou verhaal fiets ik mee,en ben nu bekaf!
    Prachtig! Wat een indrukken!
    Kus..

  • 12 November 2008 - 19:17

    Trudi:

    He El, je zit nog steeds goed in je ritme ga zo door enne niet te veel naar die Cecar alias "Pedro Delgado" kijken daar kan je toch niet tegenop (misschien gebruikt hij wel doping) trek lekker je eigen plan. Zeg als je naar Barilodge gaat doe de broer van Maxima de groeten (hij heeft daar nl. een restaurantje, heb ik in de Story gelezen bij de kapper)
    Doei El, doe voorzichtig aan en tot de volgende mail.
    Liefs Trudi

  • 13 November 2008 - 02:19

    Rob:

    Hoi Ellen prachtige fotos weer. geniet er lekker van en laat je niet gek maken door anderen. Groetjes en hug Rob

  • 13 November 2008 - 07:33

    Marja:

    Super om je verhalen weer te lezen !!! Trek je eigen plan... dat doe je goed. En wat een prachtige foto's. Hoeveel heb je er al ???

  • 13 November 2008 - 07:46

    Martijn:

    Hoi Ellen,
    Wat een schitterende plaatjes allemaal. Dat je dat allemaal in zo'n korte tijd kan tegenkomen, echt fantstisch!

  • 13 November 2008 - 11:34

    Renate:

    Hoi,
    Computer nog niet gemaakt dus geen prive mails nog. Eindelijk tijd om via werk ff te kijken.
    Je hebt weer heel wat beleefd!! Laat die Cesar lekker gaan...heb je toch niks aan....met mij alles oke....ik hoop dat volgende week mijn pc weer klaar is....dikke knuffel.

  • 13 November 2008 - 14:09

    Elsu:

    He he weer even een berichtje van mij. Ik ben n.l. tijdje vrij geweest en heb je mail even niet kunnen volgen. Ben met Rex naar Middelburg geweest. Toevallig erg mooi weer en vreselijk genoten Van het zonnetje en de lekkere visrestaurantjes.Ik ben vandaag weer aan het werk gegaan en heb je stukjes uitgeprint. Ga ze vanavond met Rex lezen. Groet Els.

  • 17 November 2008 - 20:47

    Marianne:

    Leuk die cescar!. ja, er zijn maar weinig kerels die nog galant zijn op deze aarde. Wel uitkijken onderweg geussie!, de weg ziet er best slecht uit, al die hobbels....hooe gaat het met je arm?. ik zit me suf te studeren met dat frans...Bise, Marianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Een spontane, ondernemende, bijzonder aardige, leuke vrouw. Daar is er maar één van en dol op fietsen all over the world. Het ultieme vrijheids gevoel is op de fiets daar waar de weg je brengt.

Actief sinds 24 Juli 2006
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 180195

Voorgaande reizen:

19 April 2022 - 05 Augustus 2022

Ciao Italië

03 December 2019 - 21 Maart 2020

Waar je ook gaat.....

14 Mei 2017 - 22 September 2017

The Great Divide Trail Noord- Amerika en Canada

04 November 2014 - 24 Februari 2015

Twee zien meer dan één!!!!

15 Oktober 2012 - 26 Januari 2013

Zuid-Amerika 2012-2013

28 Oktober 2010 - 23 Februari 2011

Fietsen in China, Laos en Cambodja

26 September 2008 - 23 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: