Terug naar Sevilla - Reisverslag uit Jerez de la Frontera, Spanje van Ellen Geus - WaarBenJij.nu Terug naar Sevilla - Reisverslag uit Jerez de la Frontera, Spanje van Ellen Geus - WaarBenJij.nu

Terug naar Sevilla

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ellen

23 Oktober 2006 | Spanje, Jerez de la Frontera

Hoi Allemaal
Na de heftige mail van de vorige keer is de rust weder gekeerd en ben ik weer aardig hersteld. Alles wat hierna komt is nu een eitje. Een beetje te rustig. Ik ben vanaf Ronda door gereden naar El bosque, een rustig plaatsje nog in de bergen en daar op een camping gestaan, als enige kampeerder. Er waren een paar huisjes bezet omdat het weekend was maar dan houdt het wel op. Wat dat betreft is het wel een beetje saai. Het weer was wel weer lekker, zonnetje.Ik rij nu steeds meer de heuvels weer uit en dat is veel minder spectaculair. De volgende dag door naar Acros de la frontera, een wit dorp tegen de heuvel op zoals zo vele dorpen hier in Andalusia. In een casa geslapen bij een Ned-Argenteins-stel. De prijs was alleen ff schrikken. Ik dacht dat ze zei 17 euro maar toen ik haar 20 gaf en stond te wachten zei ze 70 euro. Nou dat dacht ik niet, en zei dat ik dan weer verder zou zoeken. Na het vragen hoeveel ik dan in een hostel moest betalen maakte ze er 30 euro van en daar kon ik me wel in vinden. Alles was nl vol en het was inmiddels weer eens gaan regenen. De rest van de dag in het plaatsje zelf doorgebracht. Alleen tussen 2 en 5 is er geen zak aan want alles is dicht en zeker op zondag. Dus daarna maar weer op stap. Maar ik begin het wel een beetje zat te worden, eerlijk gezegd. Vanmorgen weer regen en besloten van m´n laatste plan af te stappen om naar de kust te gaan. De voorspellingen voor de komende dagen blijven veel neerslag en dan is het aan de kust ook niet erg opbeurend. Dus naar Jerez de la frontera gefiests over een veel te drukke weg met heel veel vrachtverkeer en een harde zijwind. Daar word je niet blij van. Het waren maar 30 km maar wel hele nare km´s en eindigede weer eens op de snelweg. Zo kwam ik Jerez binnen. Snel een hostel gezocht en daar de hele middag naar de regen liggen staren, bah. Morgen ga ik met de trein naar Sevilla en breng daar de laatste dagen door. Het is een beetje een aflopend eind, jammer maar het weer speeld hier zo´n grote rol bij.
Hier laat ik het bij en dit zal waarschijnlijk mijn laatste verhaaltje zijn voor mijn terug komst in Nederland.
Groetjes en tot snel weerziens, dikke kus, Ellen
PS, Mis jullie ook hoor en niet alleen op vrijdag.

  • 23 Oktober 2006 - 20:09

    Monique:

    Ha die Ellen,
    Wat een leed zeg die barre tocht van je. En dat moet nou allemaal voor je plezier zijn, je hebt een speldje verdiend of meer een kruis van verdienste. Wat een vreselijke verhalen zeg, gauw terug en lekker weer aan het werk, misschien niet altijd even leuk maar ik vergelijking met hetgeen je hebt beschreven lijkt het me altijd beter dan dat maar mogelijk begrijp ik het leuke van afzien niet.
    Tot gauw en groetjes,
    Monique

  • 23 Oktober 2006 - 20:11

    Thea.:

    Schrale troost, het regent hier nu ook pijpestelen!!!
    Bewonder je ondernemerslust en je fietsbenen. Tot ziens in de Dorpsstraat en/of Weipoort.

  • 24 Oktober 2006 - 05:26

    W&W:

    Hoi Ellen,
    Heb met belangstelling je mails gelezen. Ik herken er veel uit van de verhalen die je over Thailand vertelde. Hier regent het ook nog alle dagen. Verleden week nog een bui, waarbij de auto's tot aan hun assen door het water reden, om van het noorden van Thailand maar te zwijgen. Daar staan hele gebieden blank. Hoop dat je de laatste paar dagen nog een beetje kunt genieten en wij spreken elkaar over de phone in Holland.
    Liefs en groeten,
    W&W

  • 24 Oktober 2006 - 16:28

    Marja:

    Wat een avontuur!!!!!uiteraard beleef je op z'n reis weer onverwachte gebeurtenissen. Later als je oud bent, ben je bere trots. je hebt het toch maar (weer) geflikt. Geniet er nog even van, je zit zo weer in de dagelijkse sleur
    gr, marja

  • 25 Oktober 2006 - 19:31

    Peter En Janny:

    Hoi Ellen,

    heftige berichten maar we zijn blij dat je weer op koers bent.
    Het zal misschien een schrale troost zijn maar het giet hier ook pijpenstelen maar de temperatuur bereikt recordhoogtes n.l. 21 graden.Als je terug bent dit weekend ziet het er aardig uit.
    Het klinkt misschien afgezaagd maar het gaat nog steeds prima met de katten.Hopen dat je een goede terugreis hebt en zien je vrijdag
    Groetjes van Peter ,Janny en Maya en een kopje van de katten.

  • 25 Oktober 2006 - 19:37

    Ineke:

    hoi Ellen hopelijk heb je wear beter weer gehad vandaag! Hier was het vandaag overdag in elk geval droog. De hele familie is inmiddels weer thuis. Jaco en de meiden hebben het erg naar hun zin gehad in Disneyland.
    Ze zijn 2 dagen lang alle kanten op geslingerd en hebben veel spectaculaire shows gezien. Voor die 2 andere was het nog niets geweest, veel lopen, lang wachten en veel apparaten waar ze nog niet in mogen!
    Thijs is een nachtje gaan slapen in de kantine van SJZ, met daaraansluitend een dagje naar speelpark Drievliet dus ook hij heeft het erg naar zijn zin gehad, maar moe!
    Vandaag je karretje weer bij de garage gehaald: nieuwe accu geplaatst en de oplader nagekeken. De rekening ligt al op je te wachten....
    Verder vind ik het ook wel weer tijd dat je naar huis komt, want ik mis je wel!
    liefs Ineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Een spontane, ondernemende, bijzonder aardige, leuke vrouw. Daar is er maar één van en dol op fietsen all over the world. Het ultieme vrijheids gevoel is op de fiets daar waar de weg je brengt.

Actief sinds 24 Juli 2006
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 179712

Voorgaande reizen:

19 April 2022 - 05 Augustus 2022

Ciao Italië

03 December 2019 - 21 Maart 2020

Waar je ook gaat.....

14 Mei 2017 - 22 September 2017

The Great Divide Trail Noord- Amerika en Canada

04 November 2014 - 24 Februari 2015

Twee zien meer dan één!!!!

15 Oktober 2012 - 26 Januari 2013

Zuid-Amerika 2012-2013

28 Oktober 2010 - 23 Februari 2011

Fietsen in China, Laos en Cambodja

26 September 2008 - 23 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: