Terug in Sevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Ellen Geus - WaarBenJij.nu Terug in Sevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Ellen Geus - WaarBenJij.nu

Terug in Sevilla

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ellen

26 Oktober 2006 | Spanje, Sevilla

Hier ben ik weer voor de laatste keer.
Ben een dag langer in Jerez de la Frontera gebleven en naar een bekende bodega geweest, die van Gonzalez Byass, van de sherry. Rondleiding met proeven. Nou dat heb ik geweten. De rondleiding was zeer interessant en de lucht was bezwangerd van de sherry-lucht, alleen daar werd je dronken van. Na het hele proces kregen we twee verschillende sherry´s te drinken. De eerste was een droge en dus niet zo geweldig en de tweede was een zoetere. Dat was helemaal kasie voor mij. Nu had ik niet zo veel gegeten en dus liep ik bijna dronken om 13u de sherry-tent uit. Het moet toch niet gekker worden. Het weer was gister lekker en heb na mijn sièsta, die zeer welkom was, heerlijk op een terras gezeten.
Vanmorgen dacht ik nog, als het goed weer is ga ik toch op de fiets naar Sevilla, nog 90 km. Maar toen ik vanmorgen wakker werd en uit het raam keek goot het pijpenstelen en donder met bliksum. Dus met de trein naar Sevilla gegaan. Nou blij toe want wat ik van het landschap mee kreeg onderweg werd je ook al niet vrolijk. Dus om 15u was ik weer bij Rosa en ze merkte gelijk op dat ik erg afgevallen was. Dacht dat het wel mee viel al zijn de broeken wel iets ruimer geworden. Toen ik net op m´n school kwam, om gratis te internetten, liep ik tegen een klasgenootje op en we hebben gelijk afgesproken om straks met nog een paar bekenden te gaan eten. Dat is wel weer gezellig. Morgen nog wat inkopen doen voor de thuisblijvers en dan ik het weer mooi geweest.
Heel veel groetjes en tot in Nederland, Ellen xxx

• 26 Oktober 2006 - 06:56

Jaco:

Het schijnt dat je enorm afvalt van zo'n sherry kuur dus Rosa zal gelijk hebben.... Verder heb ik als thuisblijver liever droge sherry! Groet,
    Jaco

• 26 Oktober 2006 - 18:13

Ellen H.:

Sherry ?!?!? Dat dronk mijn moeder 40 jaar geleden !!!Toen waren de vrouwen ook allemaal aan de sherry-kuur.......
    Afgevallen ? Dat kan jij helemaal niet hebben, dus dat wordt weer veel lekkere dingen eten als je weer thuis bent.Ben blij dat je alles weer doorstaan en overleefd hebt, weer een ervaring rijker.Ik ben benieuwd naar je Spaanse woordenschat!
    Nog even een paar dagen lekker uitrusten en ik zie je maandag !!!
    Groetjes, Ellen

• 27 Oktober 2006 - 05:54

W&W:

Hoi Ellen,

Nooit eerder sherry gedronken? Wat siesta, je moest gewoon je roes uitslapen. Dronke tor!

Kom goed naar huis.

Liefs, W&W

• 27 Oktober 2006 - 08:01

Ellen:

hoi
    Ga je thuis verder met je sherry kuur(deden ze vroeger ook al om af te vallen !!!)
    ga deze meteen weer wegbrengen. Ellen heb genoten van je reisverslagen tot thuis...
    groetjes uit akersloot

• 30 Oktober 2006 - 19:10

Jacqueline:

Jongens, niet allemaal zo lelijk doen naar El.
    Ik vind het prachtig dat ze nu eindelijk eens dronken is! De laatste keer was dat volgens mij in Barcelona in Los caracolles. En dat is toch al gauw weer vier jaar geleden. Go for it, El!
    Liefs, Jacq.