Terug in Sevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Ellen Geus - WaarBenJij.nu Terug in Sevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Ellen Geus - WaarBenJij.nu

Terug in Sevilla

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ellen

26 Oktober 2006 | Spanje, Sevilla

Hier ben ik weer voor de laatste keer.
Ben een dag langer in Jerez de la Frontera gebleven en naar een bekende bodega geweest, die van Gonzalez Byass, van de sherry. Rondleiding met proeven. Nou dat heb ik geweten. De rondleiding was zeer interessant en de lucht was bezwangerd van de sherry-lucht, alleen daar werd je dronken van. Na het hele proces kregen we twee verschillende sherry´s te drinken. De eerste was een droge en dus niet zo geweldig en de tweede was een zoetere. Dat was helemaal kasie voor mij. Nu had ik niet zo veel gegeten en dus liep ik bijna dronken om 13u de sherry-tent uit. Het moet toch niet gekker worden. Het weer was gister lekker en heb na mijn sièsta, die zeer welkom was, heerlijk op een terras gezeten.
Vanmorgen dacht ik nog, als het goed weer is ga ik toch op de fiets naar Sevilla, nog 90 km. Maar toen ik vanmorgen wakker werd en uit het raam keek goot het pijpenstelen en donder met bliksum. Dus met de trein naar Sevilla gegaan. Nou blij toe want wat ik van het landschap mee kreeg onderweg werd je ook al niet vrolijk. Dus om 15u was ik weer bij Rosa en ze merkte gelijk op dat ik erg afgevallen was. Dacht dat het wel mee viel al zijn de broeken wel iets ruimer geworden. Toen ik net op m´n school kwam, om gratis te internetten, liep ik tegen een klasgenootje op en we hebben gelijk afgesproken om straks met nog een paar bekenden te gaan eten. Dat is wel weer gezellig. Morgen nog wat inkopen doen voor de thuisblijvers en dan ik het weer mooi geweest.
Heel veel groetjes en tot in Nederland, Ellen xxx

  • 26 Oktober 2006 - 06:56

    Jaco:

    Het schijnt dat je enorm afvalt van zo'n sherry kuur dus Rosa zal gelijk hebben.... Verder heb ik als thuisblijver liever droge sherry! Groet,
    Jaco

  • 26 Oktober 2006 - 18:13

    Ellen H.:

    Sherry ?!?!? Dat dronk mijn moeder 40 jaar geleden !!!Toen waren de vrouwen ook allemaal aan de sherry-kuur.......
    Afgevallen ? Dat kan jij helemaal niet hebben, dus dat wordt weer veel lekkere dingen eten als je weer thuis bent.Ben blij dat je alles weer doorstaan en overleefd hebt, weer een ervaring rijker.Ik ben benieuwd naar je Spaanse woordenschat!
    Nog even een paar dagen lekker uitrusten en ik zie je maandag !!!
    Groetjes, Ellen

  • 27 Oktober 2006 - 05:54

    W&W:

    Hoi Ellen,

    Nooit eerder sherry gedronken? Wat siesta, je moest gewoon je roes uitslapen. Dronke tor!

    Kom goed naar huis.

    Liefs, W&W

  • 27 Oktober 2006 - 08:01

    Ellen:

    hoi
    Ga je thuis verder met je sherry kuur(deden ze vroeger ook al om af te vallen !!!)
    ga deze meteen weer wegbrengen. Ellen heb genoten van je reisverslagen tot thuis...
    groetjes uit akersloot

  • 30 Oktober 2006 - 19:10

    Jacqueline:

    Jongens, niet allemaal zo lelijk doen naar El.
    Ik vind het prachtig dat ze nu eindelijk eens dronken is! De laatste keer was dat volgens mij in Barcelona in Los caracolles. En dat is toch al gauw weer vier jaar geleden. Go for it, El!
    Liefs, Jacq.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Een spontane, ondernemende, bijzonder aardige, leuke vrouw. Daar is er maar één van en dol op fietsen all over the world. Het ultieme vrijheids gevoel is op de fiets daar waar de weg je brengt.

Actief sinds 24 Juli 2006
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 180177

Voorgaande reizen:

19 April 2022 - 05 Augustus 2022

Ciao Italië

03 December 2019 - 21 Maart 2020

Waar je ook gaat.....

14 Mei 2017 - 22 September 2017

The Great Divide Trail Noord- Amerika en Canada

04 November 2014 - 24 Februari 2015

Twee zien meer dan één!!!!

15 Oktober 2012 - 26 Januari 2013

Zuid-Amerika 2012-2013

28 Oktober 2010 - 23 Februari 2011

Fietsen in China, Laos en Cambodja

26 September 2008 - 23 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: