Nat Park Tortuquero / Raften en San José - Reisverslag uit Puerto Viejo, Colombia van Ellen Geus - WaarBenJij.nu Nat Park Tortuquero / Raften en San José - Reisverslag uit Puerto Viejo, Colombia van Ellen Geus - WaarBenJij.nu

Nat Park Tortuquero / Raften en San José

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

08 Maart 2020 | Colombia, Puerto Viejo

Hoi daar.
Hier volgen de dagen tot op vandaag.
Heel vroeg opgestaan 5.20u en met de bus/boot vertrokken naar Nat Park Tortuquero waar we rond 13u aan kwamen. Inchecken hostel en rondleiding door dorp. Even tijd voor mezelf /eten en van 6 pm tot 8 pm nachtwandeling gedaan. Super leuk, red eye tree frog gezien en 2 kleine slangetjes en de groene boomslang, zat te hoog in de boom om te fotograferen. Lange, vermoeiende maar mooie dag.
Weer vroeg op voor de safari van 5.40 tot 8.40 met een fluisterbootje door de kanalen in de jungle. Het begint met een fikse regenbui, het is tenslotte rainforest, maar later de zon. We zien enkele vogels die ik nog niet eerder heb gezien, horen en zien de Hawler monkeys, de groene leaf lizard, iguanas en twee kaaimannen. Eenmaal terug, ontbijt en dan weer klaarmaken voor de terugtocht. Deze ging jammergenoeg met wat vertragingen waardoor ik pas om 19.30 terug was in Puerto Viejo. Op terugweg reden we tussen giga bananenplantages door en er stak net een vachtje over de weg waarvoor we moesten wachten. Grappig. Morgen zelfde traject naar verzamelpunt in Siquirres, maar dan ga ik raften op de Rio Pacuare en dan door naar San Jose. Maar hoe dat is geweest horen jullie morgen.
6u opgepikt vanaf hotel maar nu met al mijn spullen + fiets. Op naar Siquirres waar ik ga raften op de Rio Pacuare. Eerst rijden we hoog de bergen in naar de start van een 30 km lange rafttocht (van zo'n 4u) door een machtig mooi landschap. Helaas staat het water vrij laag waardoor de rapids minder spektaculair zijn dan ik hoopte. We zitten met 5 in de boot met een guide en één in opleiding. Krijgen goede instructies van onze guide Nelle en manoeuvreren ons door het water. Door de lage waterstand is het nu veel technischer en we zitten ook regelmatig vast op de rotsen. Eén keer sla ik bijna overboord en grijpen ze me nog net vast. Halverwege hebben we lunch en daarna gaan we voor nog zo'n 1,5u. Zwemmen op 2 plekken en komen wwer uit in Siquirres achter het gebouw. Douchen, inpakken en wegwezen naar San José waar ik om 20u aan kom. Wat een drukte hier.
Morgen uitslapen, heb het nu wel even gehad. Helaas geen foto's.
Soort van uitgeslapen en een beetje gerommeld, ontbeten buiten de deur. Had niets meer. In middag naar busstation met een Uber om ticket te kopen naar Puerto Jimenez voor maandag, maar loket was dicht en is ook niet nodig zeiden ze daar. Terug met Uber, hij stond er nog. Boodschappen gedaan. Heb verblijf in Puerto Jimenez verlengt met 2 dgn eerder. Er is daar meer te doen dan hier in de stad en 2 dag tripjes geboekt aldaar. Verder gb.
Morgen nog een dagje San José en dan weer een dag in de bus naar Puerto Jimenez.

• 08 Maart 2020 - 13:34

Ellen:

Hoi Ellen

Mooie foto's en... je ziet er goed uit...

liefs uit Akersloot..

• 08 Maart 2020 - 15:07

Barbara:

Hi Ellen,
    Wat een gave reis is het weer. Die kaaimannen.....bbbrrrr.
    Ondanks wat je allemaal doet, je blijft er ontspannen uitzien. Hoe doe je dat?
    Heel veel reisplezier nog en lekker genieten daar!

liefs Rob en Babs

• 08 Maart 2020 - 17:45

Jacqueline En Guus:

hoi Ellen

Wij volgen je reis middels je verslagen. Mooie en een avontuurlijke reis weer.
    Soms een hoog tempo...maar je ziet daardoor wel veel!!!
    Leuke foto's…..enne…. je ziet er inderdaad ontspannen uit.
    Geniet maximaal !!!

hartelijke groetjes,