Toegift op kort verslag - Reisverslag uit Amélie-les-Bains, Frankrijk van Ellen Geus - WaarBenJij.nu Toegift op kort verslag - Reisverslag uit Amélie-les-Bains, Frankrijk van Ellen Geus - WaarBenJij.nu

Toegift op kort verslag

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

06 Juli 2017 | Frankrijk, Amélie-les-Bains

Ja, nu snap ik jullie reacties. Zeker kort verslag. Gister mooi weer alles voor nop zitten tikken. Hoop dat het nu beter gaat met foto's van de laatste 2 verlagen. Maar dat weet ik straks pas. Deze WiFi lijkt beter.

Was dus uit Blanes vertrokken en via de kust Lloret en Tossa del Mar, daar een nachtje gebleven en verder naar San Feliu de Guixols. Daar wil ik blijven maar de camping zit vol. De kust is prachtig met mooie uitzichten. Advies om naar Castel d'aro te gaan en die hebben ruim plek met zwembad. Zet de tent op een hoogje en ga lekker bij het zwembad zitten. De lucht begint te betrekken en besluit om in het restaurant te gaan eten. Dat blijkt een goede beslissing want later breekt de hel los. Eerst ziet het zwart van de donkere wolken en daarna wit van het water en de hagelstenen zo groot als stuiters. Het duurt ongeveer een uur en dan neemt het af. De eigenaresse vindt het niet verantwoord om nu in mijn tentje te slapen en biedt me een huisje aan. Dat sla ik niet af en ik weet dan nog niet hoe mijn tentje erbij staat. Als het bijna droog is loop ik erheen en hij staat er nog en ook is alles nog droog. Super ⛺, ik haal alles eruit en breng het naar het huisje. De tent komt morgen wel. Die nacht regent het nog wat, maar niet de moeite waard. Kon lekker tv kijken en een bakkie zetten in het huisje.
Volgende dag via de Via Verde naar Gerona gefietst. Het is een oud spoorwegtraject en van enkele stationnetjes hebben ze restaurants gemaakt met zelfs oplaad punten. Ook hier veel mtb's met ondersteuning.
In Gerona krijg ik een kaartje in handen van de Ruta Pirinexus, die langs de kust omhoog gaat en dan het binnenland in. Besluit dat te doen en rij de volgende dag weer terug. Gerona was trouwens wel leuk om even door te lopen, had daar de hele middag en avond.
In Palamos vindt ik een mooie camping met uitzicht over de Middellandse Zee en blijf 2 nachten, heerlijk daar. Loop nog een stuk Kustpad en verder lekker niksen.
Ga verder naar l'Ecala, de route gaat over onverharde paden waar geen verkeer kan komen en af en toe kom ik een fietser tegen. Ze proberen het hier echt wel aantrekkelijker te maken voor fietsers. Door kleine dorpjes waar altijd wel een café is waar je even een bakkie kan doen of iets eten, trek ik verder. Het weer is nog steeds super, niet te heet.
Nu ben ik in Amélie des Bons in Frankrijk, maar morgen ga ik Spanje weer in naar Ripoll. Vandaar wil ik naar/door Andorra en dat zo naar de Atlantische kust en dan naar het noorden. Maar dat duurt nog wel even. Vanaf vandaag zal het meer klimmen worden, want de bergen liggen nu rondom mij.
Zo jullie zijn weer bij.
Allemaal weer tot de volgende keer.

PS Hoe staat het met de Tour en wanneer zijn ze waar in de Pyreneeën?
Hoe gaat het met Max in de formule 1 en Wimbledon?

  • 06 Juli 2017 - 21:00

    Nicole:

    Klinkt goed allemaal. Op het noodweer na dan, maar gelukkig een fijn alternatief. Hier nu ook een beetje noodweer, onweer ⚡️⚡️⚡️ De Nederlandse tennissers zijn Wimbledon alweer uitgeknald en de rest houd ik niet zo bij, geen idee of Max de bocht is uitgevlogen

  • 06 Juli 2017 - 23:43

    Elsie:

    14 juli etappe van Sanit-girons naar foix. En aankomende dinsdag komen ze langs de camping van mijn ouders. Start in perigeux. Lekker ontspannen trappen El.

  • 06 Juli 2017 - 23:56

    Lida:

    Klinkt weer helemaal goed. mazzel dat je tijdens de hagelbui onder de pannen was. En dat alles heel en droog bleef. Lekker bakkies blijven doen en terrasjes bezoeken op marktjes. Helemaal Ellen zoals ik je ken. Geniet ze!

    Liefs, Lida

  • 06 Juli 2017 - 23:56

    Lida:

    Klinkt weer helemaal goed. mazzel dat je tijdens de hagelbui onder de pannen was. En dat alles heel en droog bleef. Lekker bakkies blijven doen en terrasjes bezoeken op marktjes. Helemaal Ellen zoals ik je ken. Geniet ze!

    Liefs, Lida

  • 07 Juli 2017 - 08:59

    Marja:

    HOi Ellen,
    Leuk vervolg van het korte verslag...
    klinkt weer goed, weer lekker fietsen, pittig hoor die klimmetjes, gaat je lukken
    Marja

  • 07 Juli 2017 - 09:26

    Monique:

    Ha die Ellen,
    Klinkt wel relaxed en die regen en hagel voor het broodnodige avontuur. Je moet uiteindelijk ook wel ontbrringen meemaken. Dat huisje past dan niet zo maar goed. Op naar de bergen en het luie zweet eruit

  • 07 Juli 2017 - 10:10

    Jan En Netty :

    Hoi Ellen, wat kan de lucht dan zwart worden hè. Hou je haaks op de bergen die je nog moet bedwingen. De tour de france is er niets bij. Gr

  • 08 Juli 2017 - 21:15

    Urmi Schagen:

    Succes Ellen en geniet!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Een spontane, ondernemende, bijzonder aardige, leuke vrouw. Daar is er maar één van en dol op fietsen all over the world. Het ultieme vrijheids gevoel is op de fiets daar waar de weg je brengt.

Actief sinds 24 Juli 2006
Verslag gelezen: 682
Totaal aantal bezoekers 179856

Voorgaande reizen:

19 April 2022 - 05 Augustus 2022

Ciao Italië

03 December 2019 - 21 Maart 2020

Waar je ook gaat.....

14 Mei 2017 - 22 September 2017

The Great Divide Trail Noord- Amerika en Canada

04 November 2014 - 24 Februari 2015

Twee zien meer dan één!!!!

15 Oktober 2012 - 26 Januari 2013

Zuid-Amerika 2012-2013

28 Oktober 2010 - 23 Februari 2011

Fietsen in China, Laos en Cambodja

26 September 2008 - 23 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: