Kilometers met de auto en bijna zonder benzine - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Ellen Geus - WaarBenJij.nu Kilometers met de auto en bijna zonder benzine - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Ellen Geus - WaarBenJij.nu

Kilometers met de auto en bijna zonder benzine

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

29 Mei 2017 | Verenigde Staten, Moab

Hoi Allemaal

Voor mijn tentje op een te drukke camping (Memorial day) in Moab zit ik dit bericht te tikken. De WiFi werkt perfect.
Met de auto verliet ik Albuquerque, fiets achterin en alles erbij, boodschappen, water etc. Ik rij in een Jeep patriot 4WD. Een automaat, dus ff wennen. De road naar Monument Valley is 300 mile en verloopt voorspoedig. Lange rechte stukken met niks. Als ik dit op de fiets had moeten doen had ik in 90 dagen misschien 3 perken kunnen bezoeken.
In de auto beleef je het land echter toch anders, maar dat is nu eenmaal zo. Nu kan ik nog wat zien.
Hou braaf mijn tankinhoud in de gaten en heb nog een kwart tank als ik nog zo'n 80 mile moet. Moet lukken, dacht in km's, foutje. Kwam mooi geen tankstation meer tegen. Lampje begon te branden en kreeg het zweet in de spl..... Zal toch niet zo zijn dat ik gelijk de eerste dag zonder kom te staan. Geluk was deze keer met mij en met de laatste liter reed ik Kayenta binnen.
Snel getankt, is hier nog soort van leuk, tank vol voor 30 dollar. Campsite gezocht en volgende dag de 17 milesloop gedaan in Monument Valley. Prachtig, het is nog vroeg en niet druk. Nog een extra dagje gebleven voor de mooie zonsondergang op een andere campsite, valleyview. Er stond daar zoveel wind, dat ik er 1,5 u over heb gedaan om mijn tent op te zetten. Een ware worsteling met de tent tegen de elementen. Maar uiteindelijk gewonnen, zware vesting met stenen gebouwd en toen lukte het. Zonsondergang en opgang waren prachtig. Daar nog een trail gelopen en de volgende dag weer op pad. En dat is nu Moab, hier is het Archief Nat Park, waar ik morgen heen ga. Onderweg hier naar toe nog een aantal dingen bezocht die ook zeer fraai waren. Zoals Canyons land area needles viewing, prachtige weidse canyon, in Bluff een historisch museum over het wilde westen. Om ja, nog even over het wilde westen. In Monument Valley kon je op de punt van een prachtig uitzicht over de Valley net als John Wayne op een paard zitten. Heb ik niet gedaan, maar heel veel anderen wel. O a van die stevige Amerikanen. Nu zie je dat beeld al voor je, het paard met zijn benen alle kanten op en zijn buik op de grond. Arm beest.
Nou morgen naar de Arches en dan horen jullie wel weer verder. Ga nog een bakkie thee nemen en slapen.

Greatings, Ellen

  • 29 Mei 2017 - 09:16

    Marja:

    Hoi Ellen,
    Door de foto's bij je verslag krijg je er een beeld bij... inderdaad wat een lange weg...... met de auto goed te doen, maar op de fiets zou ik er niet aan moeten denken.
    Gelukkig is er voldoende te zien en te beleven.
    Enjoy.
    Groet Marja

  • 29 Mei 2017 - 11:50

    Renate:

    Mooi! Ik lees weer positiviteit in je berichten!
    Geniet er van. Groetjes uit een zonnig Noordwijk.

  • 29 Mei 2017 - 12:58

    Als Bemmel:

    Hoi Ellen ; ik zie mijn vorige berichtje niet terug. Maar niet getreurd. Jammer van de fiets, gelukkig heb je hem nog wel bij je.
    Een positieve Ellen en daar gaat het in. Veel plezier en genieten. Dikke kus Els

  • 29 Mei 2017 - 20:16

    Erica:

    Jeetje Ellen, dit zijn toch echt wel kale, lange stukken. Had je dit echt ook moeten fietsen? Gelukkig dat je het nu toch op een andere manier kan doen. Erg mooie foto's en gelukkig dat je een alternatief hebt gevonden. En ja de tank inhoud, dat doe je maar 1 keer. Misschien toch een klein jerrycan achter in de auto?
    veel plezier.
    PS Garfield eet uit de hand van Myrthe

  • 29 Mei 2017 - 20:38

    Ellen:

    Hoi Ellen
    Die lange rechte weg ziet er niet aantrekkelijk uit om te fietsen.. prachtige foto's.
    De expositie zit er weer op. 2 prachrige warme dagen. Veel bezoekers een prachtige tuin, gezellige muziek en 1 beeld verkochte en 1 opdracht... genoten.
    liefs uit Akesloot

  • 29 Mei 2017 - 23:48

    Lida:

    Wat weer een gave foto's Ellen. Kun je trouwens dichtbij die monumenten komen (mag je erop 'klimmen'?) Rechte weg in het landschap is wel een plaatje hoor
    Tip: Rijd echt niet te hard want ze houden je goed in de gaten. Wij hebben dat een keer meegemaakt op zo'n weg en wij werden voorbijgereden en teruggehaald door een politiewagen. Mochten de auto niet uit! Vond het best spannend. Er was op die weg niemand te zien (Extraterrestialhighway in Nevada, staat ook nog ergens een alien langs de kant van de weg). Hoe ze wisten dat wij te hard reden............satelieten?
    Echt weer genieten via tekst en foto's.

    Liefs Lida

  • 30 Mei 2017 - 07:35

    Steffi :

    Stoere auto! En een waanzinnige omgeving! Dit lijkt meer op vakantie ;) Enjoy! Xs

  • 30 Mei 2017 - 09:43

    Urmi Schagen:

    Prachtige foto's!
    Urmi

  • 30 Mei 2017 - 17:53

    Peter En Janny:

    Hallo Ellen,
    Ziet er indrukwekkend uit allemaal.
    Stevige auto.
    Nog veel plezier en groeten.
    Peter en Janny.

  • 30 Mei 2017 - 18:37

    Trudi:

    Ow El wat een mooie foto's, prachtige omgeving zeg, doet me denken aan Breaking Bad, serie Netflix je had toch niet moeten denken dat je dit allemaal zou moeten missen El, laat die car maar lekker rijden, koop een jerrycan en gooi die ook vol dan zit je nooit zonder

  • 02 Juni 2017 - 00:53

    Tineke:

    Gave foto's Ellen. En stoere bak rijd je in!
    Groetjes vanuit Canada!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Een spontane, ondernemende, bijzonder aardige, leuke vrouw. Daar is er maar één van en dol op fietsen all over the world. Het ultieme vrijheids gevoel is op de fiets daar waar de weg je brengt.

Actief sinds 24 Juli 2006
Verslag gelezen: 632
Totaal aantal bezoekers 179590

Voorgaande reizen:

19 April 2022 - 05 Augustus 2022

Ciao Italië

03 December 2019 - 21 Maart 2020

Waar je ook gaat.....

14 Mei 2017 - 22 September 2017

The Great Divide Trail Noord- Amerika en Canada

04 November 2014 - 24 Februari 2015

Twee zien meer dan één!!!!

15 Oktober 2012 - 26 Januari 2013

Zuid-Amerika 2012-2013

28 Oktober 2010 - 23 Februari 2011

Fietsen in China, Laos en Cambodja

26 September 2008 - 23 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: