Reserva nacional de Paracas - Reisverslag uit Paracas, Peru van Ellen Geus - WaarBenJij.nu Reserva nacional de Paracas - Reisverslag uit Paracas, Peru van Ellen Geus - WaarBenJij.nu

Reserva nacional de Paracas

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

03 Januari 2013 | Peru, Paracas

Hola, daar ben ik weer. Net terug van weggeweest, trip naar het National Park. Eerst een stukje met een busje en mensen ophalen. Dan zetten ze je neer in de zon met de deur dicht, nou dat dacht ik niet. Deur open en buiten wachten in de wind. Daarna eerst naar een museum dat over het park gaat en het leven in de oceaan. Was zeker wel interessant. De guana, de shit die ze van de ballestas eilanden afschrapen (met hun nagels) gaat voornamelijk naar Engeland, waar ze het gebruiken als mest voor .... links rijdende gewassen.
Daarna rijden we naar verschillende plekken in het park met mooie uitzichten. Eén ervan WAS de cathedral, maar die is niet meer. Het was een mooie doorgang in de rotsen en is tijdens de aardbeving van 2007 in elkaar gestort. Verder een hele grote rode krab gezien, heb er een foto van maar helaas lukt het niet vanuit hier om ze erbij te zetten. Komt morgen of overmorgen, als ik in Lima ben. Langs de rotsen en strandjes vermaak ik me het best en moet steeds weer gehaald worden omdat het busje verder gaat. Ha ha nu ben ik eens de troela die te laat is, heerlijk.
Morgen ga ik naar Lima met de bus van 10 u en die vertrekt hier voor de deur, dus dat is mooi.
Nou tot snel maar weer, groetjes Ellen

• 03 Januari 2013 - 22:19

Berna:

Ellen, nog het allerbeste gewenst voor 2013! Dat het een mooi, goed, gezond jaar mag worden. Namens de familie en vooral de andere zuster!
    Ga jij lekker verder met genieten. X

• 04 Januari 2013 - 00:06

Lida:

Hoi Ellen! Een heel goed en gezellig 2013 gewenst! Liefs van ons alle 4.

• 04 Januari 2013 - 00:07

Lida:

Wanneer vertrek je naar de Galapagos?

• 04 Januari 2013 - 01:08

Jezus:

ha el, bij ons stond een groot stuk over de dakar railly. grappig dat jij de start zult zien. dikke kus jezus

• 04 Januari 2013 - 06:48

Coby:

Hoi Ellen sorry dat ik zo laat reageer maar erg druk overal mee gehad ik volg Je op de voet en vind het erg leuk het allemaal te lezen met wat je mee maakt en natuurlijk nog erg knap dat je het zo in je eentje doet maar ben onderhand weer oma geworden van een klein kleinzoontje 2680 Gr. Niet veel dus maar 37 weken en hij heet Maarten Luca ik wens je nog heel veel reis plezier kijk uit en gezond weer terug komen veel liefs coby

• 04 Januari 2013 - 07:40

W&W:

Hoi Ellen,

goede reis naar Lima en behouden aankomst.

N.a.v. je laatste trip en voor een ieder die daarin is geïnteresseerd:

google: Guano

Knuffel,
    W&W

• 04 Januari 2013 - 15:55

Urmi:

Hoi Ellen,
    Een heel gelukkig nieuw jaar toegewenst! Dat moet je gaan lukken, het eerste stukje
    doe je al goed!
    Liefs van ons allemaal.

• 04 Januari 2013 - 21:05

Elsie:

He meis, gelukkig nieuwjaar. Hou t heel 't laatste stukkie en geniet van de stoffertjes. Zijn misschien wat appelig. Kus