Regen en harde wind op Chiloé - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Ellen Geus - WaarBenJij.nu Regen en harde wind op Chiloé - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Ellen Geus - WaarBenJij.nu

Regen en harde wind op Chiloé

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

22 November 2008 | Chili, Santiago de Chile

Hoi Allemaal
Even een kort berichtje tussendoor omdat ik mijn bus naar het uitstapje voor de pinguins en seelions heb gemist vanmorgen om 7 u en de volgende pas om 14u gaat en dan kan ik niet meer terug. Dus gaat het feest niet door. Bovendien komt het met bakken uit de lucht dus dan is een internetcafe snel gevonden om de tijd te doden.
Gister dus aangekomen op Chiloé en daar werd ik meteen ontvangen met harde wind en regen. Meteen een cafe ingevlucht om even een bak cafe con leche te scoren en met mijn regenkleding op te zoeken. Het zag echt wit van het water. Toen het iets minder werd ben ik toch maar de 27 km naar Ancud gaan fietsen en dat was goed te doen. Kwam Cecar hier ook weer tegen, hij ging richting Castor, daar ga ik morgen heen.

Ook om even wat vragen van dees en geen te beantwoorden.
Lida het is hier rond 6u s´morgens ligt en rond 21.00 á 21.30 donker.
Els U. De lettertjes zijn klein, er zal straks een wereld voor je open gaan.
Arnold, ik had jouw site ook van Mieke doorgekregen en heb je reis gevold, ben dus volledig op de hoogte.
Lig nog goed op schema en anders is er altijd nog de bus.
Met de fiets nog geen pech gehad of lekke banden.
Regenkleding werkt goed, kost wat maar dan heb je ook wat. Alleen staat er weer water in m´n zakken.
Voor degene die van de boot van mijn vader weten. Hij is verkocht, 23 nov, morgen is de overdracht. Precies een jaar nadat mijn zus en ik bij mijn vader in huis kwamen en er toen ook een koper kwam. Toeval?

Dat was het weer, groetjes en een big hug, Ellen

  • 22 November 2008 - 14:00

    Suus+janneke:

    hallo ellen

    is het leuk in chili
    ik hoop het wel
    we missen je wel hoor
    leuke foto's
    jammer dat het daar zo regende hier regent en hagelt het ook de hele tijd en het heeft ook gesneeuwt maar dat bleef jammer genoeg niet liggen

    doei en nog vele plezier suus en janneke

  • 22 November 2008 - 15:09

    Wim:

    Van Anneke hoorde ik dat de boot (waarschijnlijk) zal worden verkocht. Ook Ellen B. stuurde een mailtje. Gefeliciteerd, Ellen, in ieder geval een zorg minder. Kreeg vandaag een winterse sneeuwfoto toegestuurd uit Hengelo. Kan ik mij hier ook weinig bijvoorstellen. Hou je goed en knuffels van W&W

  • 22 November 2008 - 15:29

    Han:

    Tja op je vorige foto's was het ook wel heel erg mooi , dit lijkt al wat meer op holland. Je moet de groetjes hebben van je kat (ten) ! De boel komt hier nu helemaal in de sinterklaas sfeer, en volgende week gaan we naar mijn werk waar de Sint komt en mag Evi niet meer mee vanwege haar leeftijd ! Vindt ze toch wel een beetje jammer. Voor Finn is het nog levensecht en die houd de schoorsteen goed in de gaten. Enjoy your trip en blijf leuke foto's op het net zetten.

    Grz Han.

  • 22 November 2008 - 18:41

    Peter En Janny:

    Goed bericht over de boot ,dat geeft waarschijnlijk toch wel een goed gevoel.Blijft natuurlijk vervelend maar toch.
    groetjes Peter Janny en Maya

  • 22 November 2008 - 21:01

    Mieke:

    hoi ellen,
    regen genoeg,ben je al warm water(termas) tegen gekomen? gezelli die foto
    van de slager.moeten ze hier ook invoeren,weten de mensen weer waar het vlees vandaan komt!

  • 22 November 2008 - 21:25

    M:

    moet ik nog even toevoegen www.deweergoden.nl/chili.php?Ancud.donderdag weer beter weer

  • 23 November 2008 - 17:50

    Urmi:

    Voor jou niet onbekend, regen en harde wind, echt hollandsch! Hier sneeuwt het.W.s van korte duur.Wel knus.
    De boot van je ouders is dus verkocht. Goed, maar ook gemengde gevoelens?
    Kus.

  • 24 November 2008 - 08:03

    Sandra:

    Als het dan zo ontzettend hard regent lijkt me dat wel indrukwekkend. Lekker hoor die varkenskoppen!
    Voelt misschien gek dat de boot verkocht is? Wel goed dat ie weg is.

    Tot horen,
    groet, Sandra


  • 24 November 2008 - 08:33

    Bram:

    Hee Ellen, gave verhalen. ik heb het hier regelmatig met collega's over je. heel veel succes en veel plezier en trap lekker verder.

    groeten Bram en het Mon3aan team

  • 24 November 2008 - 18:12

    Marie-jose:

    Tijd niets gelezen van je, ik kreeg je berichten altijd automatisch door. Maar nu zelf even op je site gekeken. Al veel meegemaakt zie ik en lees ook dat de boot verkocht is. Mooi dat ie weer gaat varen. Aan de Vliet ook alles ok. We gaan in maart naar Zweden naar het IJshotel.
    liefs en de groeten.

  • 24 November 2008 - 18:32

    Jan,de Oude Buurman:

    wat een lummel ,die Cesar.Samen op fietsen is toch veel gezelliger.Wel een eindje zwemmen zeker,naar je hosteltje in Ancud.Wel knus.Hier is het:handschoenen aan en muts op,brrr.
    Goede reis nog en de groeten van Jan.

  • 25 November 2008 - 18:37

    Hennie (swet):

    Hoi Ellen
    Per toeval gehoord dat je op reis bent!; de site gevonden en al je foto's bekeken. Ontzettend leuk en zal zeker in het echt bijzonder indrukwekkend zijn.
    Het ga je goed en wens je het beste.
    Groet hennie.

  • 25 November 2008 - 19:49

    Tamara:

    hey ellen,

    weer even bijgelezen en alle foto's bekeken....wow, wat een ontzettend mooie plekken heb je gezien. Ook leuk om te horen dat je zoveel verschillende mensen uit verschillende plekken van de wereld tegenkomt.

    Have Fun !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Een spontane, ondernemende, bijzonder aardige, leuke vrouw. Daar is er maar één van en dol op fietsen all over the world. Het ultieme vrijheids gevoel is op de fiets daar waar de weg je brengt.

Actief sinds 24 Juli 2006
Verslag gelezen: 449
Totaal aantal bezoekers 179855

Voorgaande reizen:

19 April 2022 - 05 Augustus 2022

Ciao Italië

03 December 2019 - 21 Maart 2020

Waar je ook gaat.....

14 Mei 2017 - 22 September 2017

The Great Divide Trail Noord- Amerika en Canada

04 November 2014 - 24 Februari 2015

Twee zien meer dan één!!!!

15 Oktober 2012 - 26 Januari 2013

Zuid-Amerika 2012-2013

28 Oktober 2010 - 23 Februari 2011

Fietsen in China, Laos en Cambodja

26 September 2008 - 23 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: