Isla de Pascua (Rapa Nui) - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Ellen Geus - WaarBenJij.nu Isla de Pascua (Rapa Nui) - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Ellen Geus - WaarBenJij.nu

Isla de Pascua (Rapa Nui)

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

29 Oktober 2008 | Chili, Santiago de Chile

Hola
Vrijdag 24 oct op dit prachtige eiland aangekomen samen met Didier en Sandrine. We hebben samen een huisje gehuurt met 2 aparte kamers, prima en niet duur. Ze zeiden dat hier alles heel erg duur is maar dat valt wel mee. Daarna Hanga Roa verkennen en de eerste Moai op de foto gezet. We bespreken ook om te gaan duiken en daaar ontmoet ik de Andy´s weer, gezellig. Als we langs de haven lopen kunnen we de turtles zien zwemmen, heel gaaf. Ook de eerste regenbui gehad sinds ik hier in Chili ben.
Zat. 25 oct. We gaan in de ochtend duiken. Het valt een beetje tegen wat vis betreft. Het is eigenlijk te koud hier. Er groeit wel koraal maar heel langzaam en er is weinig plankton, dus weinig te eten voor vissen en dus is er niet zoveel vis. Maar de helderheid van het water is hier bijzonder goed, wel 25 a 30 meter. s´middags gaan we een vulkaan beklimmen, de Rano Kau, het is heen en terug 5 u lopen. Mooi uitzicht over het eiland en de oceaan. Dat is toch wel heel bijzonder overal waar je kijkt is oceaan. We bezoeken daar ook nog een nat park met boothuizen en petroglypfs en de legende van de birdman. ´svonds lekker uiteten geweest. We eten ons hier helemaal een slag in de ronte aan vis.
Zondag 26 oct. Ik ga de hele dag met de Andy´s oppad met een jeep die we van angelica huren voor een schappelijke prijs. We bezoeken vele Moai´s en vulkaan Rano Raraku, waar de moai´s uitgehakt zijn en er liggen er ook nog niet afgemaakt. Bij Tongariki zien we de 15 moai´s op een rij, die in 1960 gerestaureerd zijn nadat ze door een tsunamie 150m land inwaarts waren geslagen. Toen naar Anakena, een heerlijk strand en daar gezwommen. Daarna door langs de kust met hele hoge klifs en in een ´cave´geweest, bijzonder donker .Gelukkig komden we met een groepje mee die zaklampen hadden. Daarna Tahai waar we de zonsondergang bewonderen met de moai op de voorgrond. Gezellig uiteten geweest en nog een borrel gedronken. Een lange leuke dag en afscheid genomen van de Andy´s, zij gaan morgen weer weg.
Maandag 27 oct Weer gedoken op een andere plaats, nu veel meer vis gezien en de underwater Moai. Vandaag wat regen gehad, s´middags wat rond gelopen in het dorp en gerelaxed.
Dinsdag, 28 oct. s´morgens nogmaals gedoken en in een cave gedoken, best eng en donker maar gelukkig kon ik steeds licht zien waar ik heen kon, anders ga ik er echt niet in. ´smiddags naar het museum geweest en geshopped. Een Moai gekocht die ik zal opsturen naar Nederland. ´s avonds uiteten met Sandrine en Didier.
Wo 29 oct. afscheid genomen van S en D en spullen gepakt want vandaag vlieg ik weer terug naar Santiago. Het was een hele bijzondere ervaring om hier te zijn met deze inmens grote Moai´s en hun geschiedenis.
Ga proberen er wat foto´s bij te doen en anders komt dat later.
Tot horens weer in Santiago, vanavond
Dikke kus, Ellen

• 29 Oktober 2008 - 16:31

Margreeth En George:

We genieten erg van je belevenissen, zo ook weer van dit verslag over Paaseiland. We blijven je volgen. Groetjes, Margreeth en George

• 29 Oktober 2008 - 17:22

Marja:

Fantastich om steeds je verhalen te lezen. Het is echt genieten !!! En wat gaaf dat je zoveel gedoken heb. Het klinkt allemaal erg goed. blijf genieten.
    gr. Marja
    Die inmiddels het Peruaanse gevoel niet meer vast kan houden, maar nog steeds enorm geniet van alle prachtige foto's.
    Tot je volgende bericht maar weer.

• 29 Oktober 2008 - 18:26

Ellen Hoogeboom:

Hééé die Ellen, gaaf zeg die foto's van de Moai's.Al zijn het'r "maar" 2,de schoonheid spreekt voor zich, heel bijzonder!!
    Hoop dat we er snel meer kunnen zien van je.
    Je maakt veel mee en ziet ontzettend veel,kan je het nog allemaal opslaan op je harde schijf?
    Tis hier nat en koud,zag vanmorgen mensen hun auto krabben,dan weet je genoeg.
    Ik nog 5 daagies werken,dan een weekje naar Tenerife waar het 25 graden is,héééérlijk,kijken er naar uit.
    Jij blijven genieten daar en hou ons op de hoogte,leuk !
    Daaaaaaaaaag, El x

• 29 Oktober 2008 - 21:29

Monique:

Ha die Ellen,
    Wat een hoop leuke en interessante belevenissen, klinkt allemaal heel goed en erg vakantie-achtig. Heel wat anders dan de koude en herfstachtige toestanden hier. Heel veel plezier, laat het tot in alle vezels doordringen. Toedeloe.

• 30 Oktober 2008 - 01:36

Ikzelf , Ellen:

Nou die foto´s vallen best tegen. Ben nu weer in Santiago en ga proberen er morgen wat meer op te zetten. Goede vlucht gehad.
    Doei, Ellen

• 30 Oktober 2008 - 17:33

Peter En Janny:

Net een mail vestuurd naar jou en zie ik je berichten over paaseiland verschijnen.
    Heel indrukwekkend allemaal en een prachtig strand.
    Dacht dat de beelden kleiner waren maar ze zijn best groot.
    Horen weer van je
    Groetjes Peter Janny en Maya

• 30 Oktober 2008 - 17:56

Jan En Netty:

Hoi Ellen,

Leuke verhalen schrijf je. We beleven het zo mee. Kijk je wel uit in Santiago, het zal er wel even drukker zijn dan op Paaseiland. Wat een leuke foto van de schildpad.
    Groetjes maar weer.

• 30 Oktober 2008 - 18:18

Annette:

klinkt goed allemaal, bedankt voor de mooie foto's, beelden zeggen veel!
    liefs Annette

• 30 Oktober 2008 - 20:01

Marianne:

Ha die Ellen,
    Ik geniet erg van je foto's en verhalen. Nu even in Nederland voor een marathonbezoek. Als ik het zo zie is het daar erg mooi weer. Hier niet aan de orde!. het vriest al hier.

• 30 Oktober 2008 - 20:06

Lida:

Dit verhaal en de fotoos klinken naar vakantie. Fijn dat je het weer wat beter hebt. Foto's zijn mooiiiii.
    Ben benieuwd wat je nu weer gaat doen.
    Ik hoor het wel.
    Groetjes

• 31 Oktober 2008 - 12:17

Elsu:

He lekker wijf, kijk je uit in die caves. Coos heeft ook Zondag zijn duikdiploma gehaald, lekker stressie maar top. Erg koud hier inmiddels, koud voor de tijd van het jaar. Lekker de kachel aan en de pantoffels op de bank. Spreek je later kus |Els.