Beroofd in de metro - Reisverslag uit , van Ellen Geus - WaarBenJij.nu Beroofd in de metro - Reisverslag uit , van Ellen Geus - WaarBenJij.nu

Beroofd in de metro

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

19 Oktober 2008 | ,

Hoi
Even een minder leuk voorval. Gister in Santiago aangekomen en een gezellige dag gehad. In een supermarkt kwam ik Scott tegen die hier een hostel heeft speciaal voor fietsers en motorrijders. Hij nodigde me uit om allerlei tips over de route naar het zuiden te geven. Nou dat was natuurlijk helemaal gaaf. Hij wist leuke plekjes om te overnachten zowel met de tent als in een hostel. Heb nu heel wat informatie. Ook op Paaseiland wist hij een goed en niet al te duur onderkomen. Zijn hostel was ook de helft goedkoper en dus ben ik vandaag 19 oct. verhuist naar hem. Ik kwam gisteravond ook nog een ander stel tegen op straat en hier uit de wijk en we raakten aan de praat, heel gezellig en nodigden me uit om een wijntje te drinken bij hen thuis en zo geschiedde.
Vandaag de 19e dus zou ik met haar de stad in gaan en we hadden om 12u afgesproken, maar om 12.20 was er nog niet en ben dus zelf aan de loop gegaan. Eerst opzoek naar het bekende plaza de armes. Gevonden en wat rond gelopen. Op een gegeven moment had ik m´n rugzak even op m´n rug en ik merkte dat er iemand dicht achter me liep, ik draaide me met een ruk op en ga een mep naar achter. Ik raakte een jongen en die was heel beteuterd, zo van ik doe toch niets. Nou wel dus, want mijn buitenvak van m´n rugzak stond al open. Ik snel gekeken en bleek mijn leesbril weg te zijn, gelukkig alleen die want ik had daar ook één van mijn portomonees zitten. Die zat er gelukkig nog in. Dus wel balen van de bril maar ik heb er nog een. Rugzak dus strak op de buik en ik met de metro naar het hostel. Op een gegeven moment word ik in metro vlak voor een stop waar ik eruit moest, in de rug geduwd en aan de voorkant tegen gehouden. Op dat moment zat ik dus in een soort sandwitch en ja toen hebben ze het buitenvak open geritst en daarin zit nog een klein vakje met een rits en daar zat mijn reisportemonnee in met m´n credit card en cash geld. 200 euro en 300 dollar, die had ik alvast voor Paaseiland gehaald. Nou mooi weg dus. Daar zat ook m´n paspoort in, los in dat vakje maar die zat er gelukkig nog in. Direkt m´n credit card laten blokkeren en diefstal van geld en bril door gegeven aan verzekering. Dat is dus geregeld en ik heb gelukkig mijn bankpas nog waar ik gewoon weer geld mee kan halen. Dat was dus een geluk bij een ongeluk. Wat voelde ik me k.. genomen zeg. Heb ook wel even moeten janken van de spanning maar dat is nu over. Morgen ga ik met Scott aangifte doen bij de politie en dan is dat hoofdstuk weer voorbij. Ik laat m´n vakantie niet door zoiets vergallen. Bovendien heb ik geluk gahd dat het dierbij is gebleven en ik zelf niets heb.
Zo en nu ga ik een borrel nemen, op de goede afloop.
Dikke kus,
Ellen
ps, heb er geen foto´s van.

  • 20 Oktober 2008 - 06:51

    Marie-jose:

    iedereen weet het en het gebeurt ook bij een ander maar als je het zelf overkomt. Niet leuk hoor. liefs

  • 20 Oktober 2008 - 07:31

    Evert:

    Die Chilenen toch! Het lijken wel europeanen. Boefjes. Ze wisten waarschijnlijk niet wat een Geus eigenlijk is, anders hadden ze dit niet aangedurfd. In de 80-jarige oorlog piepte die spanjolen (dat zijn die chilenen toch eigenlijk ook, niet?) wel anders.
    Zet 'm op.
    Op naar Paaseiland, het eiland van de wederopstanding.

    Groeten uit de krediet-crisis (je hoort het wij hebben het hier ook niet makkelijk;-))!

  • 20 Oktober 2008 - 07:53

    Monique:

    Ha die Ellen,
    Potverdorie, heel vervelend allemaal ondanks alle voorzorgmaatregelen. Dat er geen kruid tegen gewassen is lijkt me een vervelend gevoel. Ben blij da jij nog wel heel bent. Veel plezier en groetjes.

  • 20 Oktober 2008 - 08:07

    Wim:

    Hoi Ellen - je hebt er niet veel aan, maar het komt vaker voor (voor mij Thailand 1999). Maar zoals ik lees, blijf je er positief over. Heel goed.
    Hen dit weekend mijn toneelvoorstellingen gehad; nou je hebt wat gemist hoor!!
    Voorzichtig hoor.
    Knuffel Wim.

  • 20 Oktober 2008 - 08:08

    Wim:

    Hoi Ellen - je hebt er niet veel aan, maar het komt vaker voor (voor mij Thailand 1999). Maar zoals ik lees, blijf je er positief over. Heel goed.
    Hen dit weekend mijn toneelvoorstellingen gehad; nou je hebt wat gemist hoor!!
    Voorzichtig hoor.
    Knuffel Wim.

  • 20 Oktober 2008 - 08:32

    Romy :

    Hey Ellen, wat balen zeg! Maar het schijnt inderdaad heel veel te gebeuren..
    Geniet verder van je reis!
    Liefs, Romy

  • 20 Oktober 2008 - 08:43

    Marianne:

    Hoi Ellen,
    Wat rot zeg - gelukkig heb je de moed alweer opgepakt! Maar hoe je dat soort dingen nu moet voorkomen?
    Veel liefs en groetjes uit Amsterdam!

    Marianne


  • 20 Oktober 2008 - 08:56

    Martijn :

    Hoi Ellen,
    Wat een vervelend voorval zeg. Gelukkig ben je zelf ongedeerd en hopelijk kun je het een beetje van je af zetten en volop gaan genieten op Paaseiland. Doe de paashaas de groeten!!

    Groetjes,
    Martijn

  • 20 Oktober 2008 - 08:56

    Marianne:

    Hallo Ellen,
    Wat balen zeg!. ik ging er eigenlijk al van uit dat je wist dat dat gebied erg berucht is om zijn berovingen. Ik zou je aanraden om een buidel op de buik te dragen onder je broek en daar ook mee te slapen. Doe hem dus nooit af!.
    ik zou alleen een paar euro in je portemonaille doen en de rest echt verbergen. als je wilt, kan ik evt iets kopen bij de zwerfkei en het naar je opsturen.
    ik ga nl vlgde week naar nederland.
    laat even weten wat je wilt.
    liefs marianne

  • 20 Oktober 2008 - 08:57

    Marianne:

    wat ik ook voor je kan kopen is een riem met een rits aan de achterzijde.

  • 20 Oktober 2008 - 09:14

    Annette:

    En wat heb je het allemaal meteen weer goed afgehandeld zeg! Shit dat het je overkomt maar inderdaad laat jij je vakantie er niet door vergallen. Fijn dat je hulp hebt van Scott om het hoofdstuk af te sluiten! big hug, fijn dat je zelf niks hebt, Annette

  • 20 Oktober 2008 - 09:19

    Lida:

    Wat balen Ellen!!!Ik schrok wel even van je verhaal. Goed dat je meteen actie ondernomen hebt en ik hoop dat je je waardevolle spullen een veiliger plekje gaat geven. Op je lichaam dragen lijkt mij ook een goed idee. Ik neem aan dat er in Santiago ook buitensportwinkels zullen zijn waar ze speciale materialen verkopen voor dit probleem. Helaas kan je je bon van Carl Denig daar niet inwisselen. Ik ga donderdag met Robin de stad in en neem jouw bon (van Denig) mee.Ik heb nog speciaal wasmiddel nodig voor mijn North Facejack.Het is hier nu herfstvakantie. De kids liggen nog in bed( 11.00 uur!!) Ze lagen gisteren na 24.00 uur pas in bed.Lekker weggeweest en niets hoeven. Heerlijk!Liefs van Lida


  • 20 Oktober 2008 - 09:36

    Berna:

    jeetje Ellen, gebeurd voor je het weet dus. Da's echt pech hebben.
    Gelukkig niet je bankpas!!! Nou ik hoop dat je borrel gesmaakt heeft, had je dan ook wel verdiend. Nou toitoi de komende tijd.

  • 20 Oktober 2008 - 10:47

    Urmi:

    Wat ontzettend naar om zo iets mee te maken. Ook angstig. Gelukkig laat jij je niet gek maken.Blij dat je nog heel bent. Nu je belangrijkste spullen op je buik gaan dragen lijkt mij ook het verstandigst. Veel plezier op Paaseiland!

  • 20 Oktober 2008 - 10:50

    Urmi:

    P.S Jammer dat je er geen foto,s van hebt!!!

  • 20 Oktober 2008 - 15:22

    Peter:

    Hoi Ellen,

    Wel balen zeg, toch zonde. Ik ben in grote steden ook altijd als de dood dat ze wat van me stelen. Ook hier trouwens, voor mn deur, fiets weg... Maar in een vreemd land voel je dan helemaal ongelukkig ff.
    Succes met aangifte doen en laat je vakantie er niet door verpesten inderdaad.

    Groetjes uit Utrecht!

  • 20 Oktober 2008 - 15:56

    Cora:

    Jeetje, mooi waardeloos zoiets, maar laat je niet op je kop zitten hierdoor en blijf genieten hoor. Groetjes

  • 20 Oktober 2008 - 16:55

    Peter En Janny:

    Jammer van de spullen die je kwijtgeraakt bent maar het belangrijkste is ,zoals je zelf al zei, dat het verder goed afgelopen is.Hier alles onder controle.
    Begint nu toch wel wat kouder te worden en het erf ligt onder een dik pak bladeren.
    Groetjes, Peter, Janny en Maya

  • 20 Oktober 2008 - 17:05

    Marja:

    Hoi EL,
    Ja, wat moet ik nu nog zeggen...alles is al gezegd. Het is K.... maar dat geld overleef je wel weer, Je bent er zelf goed van afgekomen en je hebt de draad weer opgepakt !!!!Heel goed gedaan. Gr. Marja

  • 20 Oktober 2008 - 17:10

    Mieke:

    wat een toestand ellen!
    neem een fette borrel
    partij schelden en weer verder naar de mooie dingen van je reis!

  • 21 Oktober 2008 - 11:09

    Ineke:

    lees net je berichtje, potjandrie!!!
    Even balen als het je overkomt. Het is gelukkig 'maar'geld en niet je leven.
    Geniet van paaseiland, herinneringen kan niemand je afnemen!!
    Veel liefs van de lemmerzalen.

  • 21 Oktober 2008 - 12:14

    Marleen:

    Hoi Ellen,
    Heb net alle verhalen voor het eerst gelezen.Wat een avontuur! Leuk ook met al je foto's erbij. Ik wens je, misschien een beetje laat maar natuurlijk een heel gelukkig nieuwjaar.groeten uit Delft. Marleen

  • 21 Oktober 2008 - 12:41

    Els U:

    Hoi Effe nog geen tijd om te lezen. Uitgeprint en thuis even rustig de tijd nemen. Laat donderdag weer iets horen. Hier is de herfst echt doorgebroken. Het regent en ,s avonds voor het eerst de verwarming aangehad. Iets wat jij je nauwelijks voor kan stellen. Hoewel. als ik lees at het bij jou 'snachts -5 is heb je misschien wel heimwee naar je verwarmde waterbed en je winterdekbed. Dikke zoen Els.

  • 21 Oktober 2008 - 16:55

    Jan En Netty:

    Hoi Ellen,

    Je hoort of leest vaak akelige verhalen maar dan is het nog ver weg. En dan nu zit je er zelf middenin. Kop op, even goed kwaad worden en dan weer verder. Succes en een dikke knuf.

  • 08 November 2008 - 22:05

    Mignon En Joris :

    Nou... erg herkenbaar.... Zijn zojuist in metro bij Bellas Artes beroofd.. en hebben net onze borrel op!
    Geniet van je reis!
    Groeten,
    Joris en Mignon
    www.mignonenjoris.waarbenjij.nu

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Een spontane, ondernemende, bijzonder aardige, leuke vrouw. Daar is er maar één van en dol op fietsen all over the world. Het ultieme vrijheids gevoel is op de fiets daar waar de weg je brengt.

Actief sinds 24 Juli 2006
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 180173

Voorgaande reizen:

19 April 2022 - 05 Augustus 2022

Ciao Italië

03 December 2019 - 21 Maart 2020

Waar je ook gaat.....

14 Mei 2017 - 22 September 2017

The Great Divide Trail Noord- Amerika en Canada

04 November 2014 - 24 Februari 2015

Twee zien meer dan één!!!!

15 Oktober 2012 - 26 Januari 2013

Zuid-Amerika 2012-2013

28 Oktober 2010 - 23 Februari 2011

Fietsen in China, Laos en Cambodja

26 September 2008 - 23 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: