Back home again - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ellen Geus - WaarBenJij.nu Back home again - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ellen Geus - WaarBenJij.nu

Back home again

Door: Ellen de Geus

Blijf op de hoogte en volg Ellen

24 Februari 2011 | Nederland, Amsterdam

Hallo Allemaal

Ik ben weer thuis. Dit wordt het laatste reisverslag van mijn fantastische reis.
De laatste anderhalve week dus niet veel op de fiets gezeten en een luxe leven geleid. De laatste dagen in Bangkok waren gezellig en heb me prima vermaakt.
Zondags zijn we naar de weekendmarket geweest. Een markt waar werkelijk alles te koop is van beesten tot kleding, antiek, meubelen, kunst, eten en drinken, werkelijk alles. De beesten zijn zeer aandoenlijk en je moet je eigen normen en waarden die wij tov dieren hebben wel even aan de kant zetten. (partij voor de dieren kan hier nog heel wat werk verzetten)
Jonge honden en katten, muizen, reptielen, vissen en vogels, uilen, eekhoorns en ander klein gespuis. In de kooitjes en een temperatuur van 36 graden. Nou dan kun je je misschien wel voorstellen hoe ze er bij hangen/liggen.
Bij thuiskomst lekker weer even het zwembad in en s'avonds heerlijk gebbq.
De maandagmorgen eerst met de fiets naar het verhuisbedrijf om hem in te laten pakken. Dat ging als een speer met 5 man waren ze bezig. Ze deden het alleen een beetje te goed en de doos was bijna niet meer te hanteren. Ze brachten me ook nog keurig thuis en dat allemaal voor niets. Daar heb ik de doos weer opengemaakt en de fiets eruit gehaald. Alleen het bubbeltjesfolie erom laten zitten. Daarna nog even naar de kapper en manicuren/pediceren met voetensrub zodat ik weer als nieuw terug kan keren naar Holland. De kapper had m'n haar een beetje blond gemaakt, ik kon bijna lichtgeven zo wit. Dus dat moest overnieuw en toen was het goed.
Dinsdagmorgen nog kleren gekocht, shirt en dichte schoenen, broek had ik al eerder gekocht. Heerlijk op de fiets door de stad crossen, langs al het stilstaande verkeer. Helaas kreeg ik nog een fikse onweersbui op m'n kop en kwam zeiknat thuis. Maar koud was het niet en een uur later scheen de zon weer. Dus nog een laatste keer zwemmen en m'n tassen pakken. Rond half 9 brengt Marianne me naar het vliegveld. Spullen inchecken en nog een beetje rondneuzen. Om 23.59 vertrekt mijn vliegtuig en na de maaltijd doe ik mijn masker voor, oordoppen in, nekkraag om en deken over me heen om te slapen Een uur voor de landing word ik wakker gemaakt voor het ontbijt. Prima dus. 5.55 landen we op Schiphol en staan Bert, Annette en haar zus om me te begroeten.Het is hier bere koud zeg, het verschil is zo'n 36 graden. Even gezellig een bakkie en dan naar huis. Best vreemd om weer thuis te zijn met 4 muren om je heen na 4 mnd buiten leven met alle ruimte en vrijheid.
Ik kijk terug op een fantastische fietsreis met geweldig leuke ontmoetingen en avonturen. Ga snel aan m'n fotoboek maken zodat ik jullie straks nog een beetje mee kan laten genieten. Ik wil iedereen bedanken voor de leuke reacties op m'n site en tot het volgende avontuur.

Hele dikke kus, Ellen

  • 24 Februari 2011 - 21:11

    Berna:

    He Ellen, dank je voor alle mooie verhalen en avonturen die je met iedereen gedeeld hebt. Fijn dat je heelhuids thuis bent en ik hoop je snel te zien. Liefs, Berna

  • 24 Februari 2011 - 21:23

    Boudewijn:

    El, welkom thuis ! IK vond het een fantastische reis, volgende keer ben ik weer van de partij. Ik zie je weer in de Does ... , maar eerst even acclimatiseren.

  • 24 Februari 2011 - 21:40

    Sanne:

    Welkom thuis!!

  • 24 Februari 2011 - 21:44

    Peter En Francis:

    Welkom terug in Nederland!! Gister viel hier nog sneeuw... :-s
    Naja, ook dat went weer.
    Ik ga je snel een keer bellen!

    Liefs Peter en Francis

  • 24 Februari 2011 - 21:58

    Monique:

    Ha die Ellen,
    Welkom en ik hoop dat je weer gauw echt thuis gaat voelen. Deze reis nemen ze je nooit meer af. Met je foto's en reisverslagen kun je je reis nog vaker maken en dat is denk ik wel een geruststelling.
    Groetjes,
    Monique

  • 25 Februari 2011 - 07:46

    Rob:

    Hoi Ellen het zal toch ook wel weer fijn zijn om thuis te zijn. je hebt inderdaad een fantastische reis gemaakt en veel beleefd. Ben benieuwd wat het volgende avontuur gaat worden. Wij zijn net een paar dagen thuis ook fantastisch gehad maar dat heb je misschien al gelezen.

  • 25 Februari 2011 - 09:16

    Hans + Heleen:

    Chillen in de hangmat!
    Das er hier voorlopig niet bij nee met de kou :(
    Maar toch welkom terug!
    groetjes!

  • 25 Februari 2011 - 12:33

    Elsu:

    Nou mooi dat je weer thuis bent. Zie ik je wel op mijn verjaardag. Kus.

  • 26 Februari 2011 - 09:07

    Rina:

    Hoi Ellen, ik vond het erg leuk omje avonturen mee te beleven! Welkom terug. Rina P

  • 27 Februari 2011 - 07:50

    Ad:

    Ik heb er weer van genoten. Benijdenswaardig en alles met plezier gelezen. Stoer hoor! En....en...wat wordt de volgende?

  • 07 Maart 2011 - 18:44

    Pieter & Helen:

    Hoi Ellen, welkom thuis! Een beetje laat, maar we lopen beetje achter, zijn zelf ook weg geweest naar Oostenrijk! Daarna ziek, en nu laatste reisverslag gelezen! wat een geweldige ervaring! Die nemen ze je niet meer af. Mel moest lachen bij sommige foto's. vond het beetje raar om jou zo te zien. Lieve groetjes en dikke kus, Pieter, Helen, Kimberley en Melanie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Een spontane, ondernemende, bijzonder aardige, leuke vrouw. Daar is er maar één van en dol op fietsen all over the world. Het ultieme vrijheids gevoel is op de fiets daar waar de weg je brengt.

Actief sinds 24 Juli 2006
Verslag gelezen: 700
Totaal aantal bezoekers 179654

Voorgaande reizen:

19 April 2022 - 05 Augustus 2022

Ciao Italië

03 December 2019 - 21 Maart 2020

Waar je ook gaat.....

14 Mei 2017 - 22 September 2017

The Great Divide Trail Noord- Amerika en Canada

04 November 2014 - 24 Februari 2015

Twee zien meer dan één!!!!

15 Oktober 2012 - 26 Januari 2013

Zuid-Amerika 2012-2013

28 Oktober 2010 - 23 Februari 2011

Fietsen in China, Laos en Cambodja

26 September 2008 - 23 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: