Van Ko Chang naar Ko Samet met hondenaanvaldag - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ellen Geus - WaarBenJij.nu Van Ko Chang naar Ko Samet met hondenaanvaldag - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ellen Geus - WaarBenJij.nu

Van Ko Chang naar Ko Samet met hondenaanvaldag

Door: Ellen de Geus

Blijf op de hoogte en volg Ellen

14 Februari 2011 | Thailand, Bangkok

Hoi Allemaal
Het einde komt steeds naderbij en het fietsten zit er bijna op.
zo, ma, di en wo ben ik op Ko Chang gebleven. Heerlijk relaxed, beetje lezen, zonnen,zwemmen, wandelingetje langs het strand, lunchen en dineren, muziek luisteren, massages, manicuren en pedicuren en al wat meer om het leven te veraangenamen. De dinsdag een dagje met de boot weg geweest om te duiken. Was een heerlijk dagje op de boot. Het duiken opzich was niet echt heel boeiend, maar wel aardig. In iedergeval geen 2e dag.
De do 10 feb. verlaat ik Ko Chang weer, begin eerst met 800m omhoog lopen, even een foto van een mooi uitzicht over de baai waar ik de afgelopen dagen heb doorgebracht en dan door naar de boot. Aan de overkant m'n visa verlengt tot 24 feb (1900bath = 45 euro) belachelijk duur, maar goed het is niet anders.
Dan richting Chantaburi, de weg is licht heuvelachtig en nog rustig. Als ik weer op de 3 aankom is het meteen een stuk drukker. Wat dat betreft is het goed dat het einde inzicht komt. In Laem Sing (96 km) neem ik een bungalow en duik de (pis lauwe) zee in. S'avonds eten aan het strand, lekker windje maar toch opgevreten door de muggen, dus snel weg daar.Waren goed getraind denk ik om tegen de wind in te vliegen.
Vr 11 feb. Vandaag wil ik een kort stukje en dan weer lekker ergens aan zee. Maar na 40km gaat de weg van zee af en pas na 112 km kom ik er weer langs. Op die laatste 80 km ben ik zeker 12x aangevallen door een hond, serieuze pogingen. Gelukkig had ik de dazzer aan m'n broek hangen en iedere keer keken ze raar op de neus en dropen ze af. Soms toch nog een keer proberen maar er komt toch wel een heel raar geluid uit dat mens. In Laem Mea Phim heb ik weer een huisje aan het strand en blijf daar een dag. Heerlijk weer zwemmen, zonnen, (de witte fietstenuplekken zijn al aardig aan het bijkleuren) struinen langs de vloedlijn en s'avonds spagetti met seafood. (oa, met inktvis) S'avonds begin in overal jeuk te krijgen en de volgende ochtend zit ik onder de bulten en jeuken, gek word ik er van. Azaron helpt een beetje en de zoute zee ook, dus veel in het water gelegen. Vast een allergische reaktie op iets, misschien de inktvis want dat was het enige vreemde dat ik had gegeten.
Zo 13 feb De laatste fietsdag. Het is een kort stukje (25km) naar Ban Phe waar de boot vertrekt naar Ko Samet. Moet wel even een traantje wegpinken als ik van de fiets af stap. 4639,2km liggen er achter me. in 58 fietsdagen.
Als Marianne (is ic-verpleegkundige) arriveerd met haar fam en ik m'n bulten laat zien, gaan we eerst naar de farmacie en kopen anti-histamine creme en pillen tegen de jeuk. Hopen dat het helpt.De fietst gaat in de auto en daarna vertrekken we met de speedboot naar het zeer luxe resort voor de komende 4 dagen. Heerlijk weer genieten van zon, zee en de rest. De bulten zijn gelukkig al een stuk minder en jeuken niet meer zo erg.
Zo, dit was het weer tot nu toe en de volgende keer zal vanuit Bangkok zijn.
Ik ga er lekker van genieten hier en tot horens allemaal weer.
Hele dikke kus, Ellen

Debby van Elburg, wat leuk dat je hebt gereageert. Sinds de lagere school niet meer gezien of gesproken. Stuur even een berichtje naar m'n hotmail dan kunnen we ff bijkletsen via de mail. Ben wel benieuwd hoe je in Griekenland terecht bent gekomen. ellen_de_geus@hotmail.com
Wim, gefeliciteerd met je verjaardag vandaag.
Rob, fijne vakantie
Marie-Jose en Jan heel veel plezier in Nieuw Zeeland, genietse
Tiny, dikke kus van Lau

  • 14 Februari 2011 - 06:58

    Monique:

    Ha die Ellen,
    Wat ben je bruin zeg. Gefeliciteerd met je fantastische prestatie. Ik vind je zo dapper. Zo te horen lekker relaxen en weer even terugkomen op de gewone wereld. En wat een prachtig uitzicht op de baai en grappige wegloopschelp. Geniet nog lekker zodat je er weer een tijdje tegen kunt als je terug bent. Hopelijk is de jeuk over want daar word je anders gek van.
    Groetjes,
    Monique

  • 14 Februari 2011 - 09:21

    Urmi:

    Je hebt het fantastisch gedaan. Nu weer even bijkomen. In gedachten de fietsroute afleggen die je hebt ondernomen. Geniet nog maar even van het lekkere weer want hier is het nog lang geen zomer! Doe Thailand alvast de groetjes van mij want op 6 maart los ik je af. Groetjes Leon en Urmi.

  • 14 Februari 2011 - 10:27

    Lydia,:

    Hi Ellen,

    Wat zie je er mooi en goed uit!
    Ik wens je nog fijne dagen.
    Leuk je binnenkort weer hier te verwelkomen. Ik heb vooral van je foto's genoten, dank je wel!

    groeten vanuit het RRC

  • 14 Februari 2011 - 10:32

    Sjirk:

    Jammer dat het alweer bijna voorbij is, Ellen. Je zult het hier missen. Hopelijk blijven Laos, Cambodja en Thailand nog lang aan je kleven.

    groeten uit Phnom Penh

  • 14 Februari 2011 - 10:35

    Marja:

    Hoi Ellen,
    Ko Samet, ja dat is bekend terrein voor mij. Ooit ook een paar dagen gerelaxed na een rondreis door Thailand. Echt geweldig, met de boot daar naar toe en de laatste meters door het water, anders was er niet aan land te komen. Geniet er nog even van. En vooral nagenieten van alles wat je beleefd heb. Het is weer een enorme ervaring en vooral een mooie reis geweest. Tot in Zoeterwoude.
    Groet Marja

  • 14 Februari 2011 - 18:18

    Renate :

    Hoi,

    Lekker bruin maar ook aardig wat afgevallen volgens mij...maar je kon het hebben...hihi.
    Geniet van de laatste dagen en spreek je thuis.
    Knuffel en tot snel!!!
    Eindelijk weer ff bijbeppen.....

  • 14 Februari 2011 - 18:37

    Netty:

    Hoi Ellen,

    Je hebt alle strepen al goed weggewerkt zo te zien. Je ziet er geweldig uit.
    Ik kreeg al de kriebels van het lezen over die muggen en jeukbulten...
    Mooi dat die weer flink afgezakt zijn.
    Geniet nog even met volle teugen voor je weer koers zet naar NL.
    Dikke kus
    Netty

  • 14 Februari 2011 - 19:19

    Steffi:

    Duo-penotti! Haha, leuke foto!
    Bizar denk ik, als je zo terug kijkt op de landkaart wat je allemaal gefietst hebt zeg! Gelukkig met honden-buzzer, azaron en de nodige noodle-hapjes voor onderweg.
    Laat je nog lekker vertroetelen daar, en tot bijna!

    XXs

  • 14 Februari 2011 - 21:58

    Tiny:

    ha lau, je bent godv.....veul afgevallen lijkt t. gadver straks zie je er nog goed uit.
    bedankt voor de eervolle vermelding onderaan het bericht het werd godv...wel eens tijd.
    fijne valentijn hoor want ik hou toch wel van je. dat je godv snel naar huis mag kommen

  • 15 Februari 2011 - 09:32

    Rietje:

    Hallo Ellen
    Ook ík vind het jammer dat je reis er bijna op zit. Dank je wel voor je schrijven en foto's. Ben af en toe best wel een beetje jaloers geweest.
    Nog fijne dagen en goeie vlucht terug.
    Rietje

  • 16 Februari 2011 - 19:59

    Trudi:

    Nou El lekker strak lijf gekregen van 4639,2 km fietsen sjonge je ziet er erg goed uit geus, trouwens vervelend van de jeuk en de bulten zo in de laatste dagen van je vakantie. Het erge is je kan er niet vanaf blijven grrr ik weet er alles van (onze zomer-vakantie van 3 wk doorgebracht met giga jeuk dag en nacht, histamine-pillen en mentholzalf van de huisarts hielpen bij mij helaas niet echt, kwam wrs door de zon of van de cranberry's, daar was ik nl gek op maar nu niet meer!)
    Nu nog lekker een weekje van je vrijheid genieten want straks zit je weer in het keurslijf.
    Groetjes Trudi

  • 16 Februari 2011 - 20:57

    Claes:

    Hoi Ellen, wat heb jij een gigantisch eind gefietst. Daar kun je trots op terugkijken. Wat een rothonden!Werkt die dazzer op batterijen? Je zult nu hopelijk weing last meer hebben nu je niet meer fietst, maar vervang ze op tijd! Groeten, goeie reis en tot woensdag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Een spontane, ondernemende, bijzonder aardige, leuke vrouw. Daar is er maar één van en dol op fietsen all over the world. Het ultieme vrijheids gevoel is op de fiets daar waar de weg je brengt.

Actief sinds 24 Juli 2006
Verslag gelezen: 718
Totaal aantal bezoekers 179639

Voorgaande reizen:

19 April 2022 - 05 Augustus 2022

Ciao Italië

03 December 2019 - 21 Maart 2020

Waar je ook gaat.....

14 Mei 2017 - 22 September 2017

The Great Divide Trail Noord- Amerika en Canada

04 November 2014 - 24 Februari 2015

Twee zien meer dan één!!!!

15 Oktober 2012 - 26 Januari 2013

Zuid-Amerika 2012-2013

28 Oktober 2010 - 23 Februari 2011

Fietsen in China, Laos en Cambodja

26 September 2008 - 23 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: