Vliegend voor de wind naar Punta Arenas - Reisverslag uit Punta Arenas, Chili van Ellen Geus - WaarBenJij.nu Vliegend voor de wind naar Punta Arenas - Reisverslag uit Punta Arenas, Chili van Ellen Geus - WaarBenJij.nu

Vliegend voor de wind naar Punta Arenas

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

05 Januari 2009 | Chili, Punta Arenas

Gearriveerd in Punta Arenas.
Dat is in 2 dagen gelukt dankzij de harde wind die ik de meeste tijd in de rug of zijvoor had.
vr 2 jan. Niet veel gedaan in Pto Natales. De zwartnek zwanen nog een keer bezocht van dichtbij.Er was onwijs veel wind. Met Claudia geluched en gedineerd en tussen door boodschappen gedaan voor de komende 3 dagen.
za 3 jan. 9u zit ik op de fiets en er is geen wind, heel gek. Dus heb hem een soort van tegen en dat is na zoveel dagen lopen best even wennen. Maar om 12u wordt de wind aangezet en vlieg ik er overheen. Ga soms wel 50 km/u, hou af en toe een pauze om de energie voorraad weer aan te vullen en dan weer gaan. Het weer is goed, lekker zonnig. Na 122km hou ik het voor gezien gen vraag bij een enstancia of ik er kan kamperen. Er is hier nl niets, alleen maar uitgestrekte pampa waar de weg doorheen loopt. Soms hele lange rechte stukken met hier en daar een flauwe bocht. Dat is wel vervelend en afstompend.
Ik krijg een mooi plekje aangewezen in de luwte en met pick-nic tafel, helemaal goed. Mag zelfs douchen in huis en dat alles voor niets.
Vandaag 2 vossen gezien die vlak voor me de weg overstaken en diverse Nandu´s waarvan één met 4 jongen.
zo. 4 jan. Als ik wakker word om 7u regent het en draai me om om nog even verder te pitten. Een uur later is het getik over en steek m´n hoofd uit de tent. Blauwe lucht, dus eruit en alles uit de tent. Ontbijtje en de tent is droog als ik het op heb. Bedank de boer en ga er van tussen. Na 10 kan het regenpak al aan voor de eerste bui. Maar daarna ook weer snel droog en zonnig. Dit gebeurt nog 2 keer en dan is het verder mooi weer met natuurlijk veel wind. Na 16 km zit ik al aan de warme choco, dit is de laatste plek waar je iets kan krijgen, zeggen ze, voor Punt Arenas. Dat blijkt achteraf mee te vallen. Bij een splitsing bij een pompstation zie ik een aantal fietsen staan en rij erheen. Zijn het Ana, Philip`, Maria en Pavel, die ik al eerder ontmoet heb.
We rijden gezamenlijk verder naar P Arenas. Het laatste stuk (40km) is flink zijwind en hangen we echt helemaal schuin om niet van de weg geblazen te worden. Na 113 km bereiken we ons doel en gaan naar een hostal. Een gezellige plaats met nog een fietser die we al eerder ontmoet hadden. Wordt overmorgen gezellig als we met z´n allen vertrekken. Snel langs de supermarkt en een warme hap maken, het is inmiddels al 21u.
ma 5 jan. Geslapen als een roos tot bijna 10u nog net optijd voor het ontbijt. Ik ga straks naar een pinguin-collonie (16u) en verder is het een beetje rusten vandaag. Hoe het daar was lezen jullie wel in het volgende verslag.
PS. Heb nog een paar foto´s geplaatst bij het vorige bericht.

Groetjes allemaal. Ellen xxx

  • 05 Januari 2009 - 18:11

    Anneke:

    ha zus, hier is het ook veel wind en dan met een aardig graadje min dan heb je wel een idee wat de gevoelstemp is..... heel veel succes verder en gezellig met zijn allen. begin vanavond aan mijn reeks van 7. kus van jezus

  • 05 Januari 2009 - 21:48

    Ellen:

    goh lekker dat je zo opschiet joh. jij in de zon voor de wind, Ik spijbel morgen van Fytness en ga lekker schaatsen...

    groetjes

  • 06 Januari 2009 - 07:06

    Wim:

    Hoi ellen, over de wind kunnen wij hier meepraten. Gisteren hadden wij een regenbui zo heftig, dat ik dacht de boel hier weg zou spoelen. Heb genoten van de schitterende foto's. Blijf overeind! Knuffel W&W

  • 06 Januari 2009 - 09:47

    Lida:

    Ik spijbel ook, van pilatus. Ga ook zo schaatsen met iem. uit het dorp. Wij gaan Waterland in. Rodrigo is ook al vertrokken met een collega. Gek hoor dat het weer een keer kan. Groetjes van ons allen en jij veel plezier weer op de fiets.

  • 06 Januari 2009 - 14:54

    Rob:

    Hoi Ellen wat een prachtig land. Die lange wegen zijn dan wel geestdodend ik wilde dat ik er kon fietsen. Je ziet toch veel prachtige dingen. Het is in nederland zeer koud tot -18, en hier is het ook koud snachts 18 en overdag tussen 24 en 28. Ik stap morgen weer op de fiets bouw het weer langzaam op. Nog heel veel fietsplezier, je maakt trouwens veel km nu doeiiiiii

  • 06 Januari 2009 - 21:48

    Urmi:

    Mooie natuurfoto's. Soms mis ik wat verhalen over de cultuur. Hoe is de bevolking.Kom je veel armoede tegen of valt het wel mee.
    Ik heb het sporten ook weer aardig opgepakt. De maand december heeft mij naast alle kadootjes ook 2 kilo extra kado gegeven! Ben nu iedere dag een half uurtje aan het fietsen op de sportschool...dus nog lang niet zoveel als jij doet!

  • 06 Januari 2009 - 23:53

    Maaike:

    bij deze even een kort berichtje! Gelukkig nieuwjaar vanuit Australie! Sydney! hihi. tot snel mails! xxx

  • 07 Januari 2009 - 18:53

    Peter En Janny :

    Hallo Ellen,
    Wel wat laat maar nog de beste wensen voor 2009. We hebben je kaart ontvangen vandaag[7 januari].Het zijn wel aardige afstanden als je zo op de foto kijkt.
    Groeten Peter Janny en Maya

  • 09 Januari 2009 - 18:00

    Jan & Trudi:

    Hoi Ellen,
    Mooi zilvervosje is weer eens wat anders dan ons duinvosje die nu dagelijks rondom ons huis aan het scharrelen is voor eten, het is hier bitterrrrrrrr koud (klein beetje overdreven maar wel koud) Nu fietsen naar het werk met een ijspegel aan m'n neus. Hou vol El nog 2 weekjes en je ziet ijsbergen zo groot als torenflats (zeker 3 km, breed) ronddrijven vlgs mijn zus. PS ben je al veel afgevallen van het fietsen, heb je al een strak lijf????
    Hou je taai tot het volgende verhaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Een spontane, ondernemende, bijzonder aardige, leuke vrouw. Daar is er maar één van en dol op fietsen all over the world. Het ultieme vrijheids gevoel is op de fiets daar waar de weg je brengt.

Actief sinds 24 Juli 2006
Verslag gelezen: 435
Totaal aantal bezoekers 179641

Voorgaande reizen:

19 April 2022 - 05 Augustus 2022

Ciao Italië

03 December 2019 - 21 Maart 2020

Waar je ook gaat.....

14 Mei 2017 - 22 September 2017

The Great Divide Trail Noord- Amerika en Canada

04 November 2014 - 24 Februari 2015

Twee zien meer dan één!!!!

15 Oktober 2012 - 26 Januari 2013

Zuid-Amerika 2012-2013

28 Oktober 2010 - 23 Februari 2011

Fietsen in China, Laos en Cambodja

26 September 2008 - 23 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: