Naar school - Reisverslag uit Iquique, Chili van Ellen Geus - WaarBenJij.nu Naar school - Reisverslag uit Iquique, Chili van Ellen Geus - WaarBenJij.nu

Naar school

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

30 September 2008 | Chili, Iquique

Estoy una estudiante de Espanol
Het lijkt heel wat maar is nog niets. Na een heftige reis met een dag oponthoud in Santiago. Ik miste daar mijn aansluiting naar Iquique omdat het vliegtuig een uur vertraging had en ik mijn bagage moest ophalen om het vervolgens weer in te checken en zoals wel vaker gebeurt, is de fiets altijd een probleem. Gelukkig was ik samen met een duits meisje en hebben de dag samen door gebracht. (van half 9 tot 16u) Kon gelukkig de mensen inlichten die me op zouden halen. Dus eenmaal in Iquique aangekomen, alles is nog heel aan de fiets, werd ik naar mijn logeeradres gebracht en daar was Mimi. Een oudere overvriendelijke vrouw, die me direct vol begon de stoppen met eten. Nou dat heb ik de volgende dag aardig ingeperkt want anders kom ik die bergen straks helemaal niet meer op. Na een lange nacht slapen, was kei kapot, heeft Mimi me door Iquique gesleept. Van de ene kennis naar de andere, gezellig hoor maar je moet overal eten.Sergio is een vriend van Mimi en hij heeft een outdoorbedrijfje. Hij heeft me veel verteld over de route die ik ga volgen over de zoutvlakte en heeft veel bruikbare tips. Ik spreek hem later deze week nog en gaan dan de route op mijn kaart intekenen. Misschien ga ik nog een GPS aanschaffen ook. Zal ook nog betere beschermfactor tegen de zon moeten kopen, 30 is niet genoeg, moet 60 zijn en een pet met flappen in de nek en voor de wangen, zodat alleen je ogen met de zonnebril ervoor zichtbaar zijn. De zon is zeer gevaarlijk.
Ook heb ik een nieuwe simkaart in de telefoon en is nu alles in het Spaans. Ik heb dus een nieuw nummer maar hij doet het nog steeds niet en moet er weer mee terug. Heb ik weer.
Maandag was mijn eerste schooldag en Mimi bracht me naar school, het leek de eerste lagereschooldag wel dat je door je moeder weggebracht wordt. Ik heb priveles van 2 verschillen docenten. 2x 2u met een korte pauze.Het is best intensief en de middag gebruik ik voor huiswerk en een beetje rond kijken in de stad.
Hier laat ik het even bij en aan het einde van de week zal ik jullie weer berichten. Daarna zal het misschien wat moeilijker worden.
Groeten en een big hug, Ellen

  • 30 September 2008 - 19:48

    Wim:

    Big hug 2u2 en wel je best doen op school hè?

    En, geniet nou nog even van dat eten. Dat fiets je er echt nog wel van af!


  • 30 September 2008 - 19:55

    Peter:

    ¡Hola Ellen! Que tal? Goed om te horen dat je goed opgevangen wordt. Vast wel weer wennen op een school, les krijgen enzo. Hier gaat alles z'n gangetje. Groetjes Peter

  • 30 September 2008 - 20:10

    Evert:

    Factor 60 en een GPS. Ik had al weinig twijfel maar dan kan je echt overal tegenaan. Succes!

  • 30 September 2008 - 20:24

    Marja:

    Leuk om je eerste ervaringen te vernemen. Ik blijf je volgen !!!
    Gr. marja

  • 30 September 2008 - 20:25

    Thea:

    Ben benieuwd hoe je eruit
    ziet met een pet met flappen. Zijn het oorflappen of geldflappen?

  • 30 September 2008 - 21:50

    Marie-jose:

    nou, lekker beginnetje toch ? Had je maar thuis moeten blijven!!!

  • 01 Oktober 2008 - 07:11

    Jan En Netty:

    Hoi Ellen,
    Blij te horen dat je goed aangekomen bent. Kan ik het ook weer via de tamtam verder laten weten hoe het jou vergaat. Geniet nog even van je verblijf daar want je hebt nog heel wat km voor de boeg met heel wat avonturen.
    Dikke kus.

  • 01 Oktober 2008 - 08:13

    Rodrigo:

    Zo te lezen heb je alles Dikvoormekaar !

  • 01 Oktober 2008 - 08:26

    Marianne Otten:

    Beschermingfactor 60 dat hebben wij hier in Nederland nu even niet nodig!!! Zo slecht weer. Bescherming paraplu red je niet. Groetjes

  • 01 Oktober 2008 - 09:16

    Jezus:

    heb geprobeerd je te smsen, maar is waarschijnlijk niet gelukt. geef maar een seintje als het weer lukt.
    had je die vertraging niet had je ook nooit met dat meisje kennis gemaakt, moet je maar denken.
    ben twee dagen in turkije geweest en ga morgen twee dagen italie.
    lekker laten verwennen joh, straks moet je het alleen doen, lekker die bruikbare tips die je van een kenner krijgt. liefs jezus

  • 01 Oktober 2008 - 09:41

    Wim:

    Hoi Ellen, ben blij te horen dat je goed bent aangekomen.
    Reizen is altijd anders dan je denkt, ondanks een goede planning. Maar dat weetjij als geen ander. Houd je goed en toi toi toi!
    Wim

  • 01 Oktober 2008 - 13:37

    Urmi:

    Leuk bericht.
    Dat je overal moet eten is misschien niet het ergste, maar is het eten eigenlijk wel lekker?
    Geniet er nou maar goed van, straks is het misschien wel afzien.
    En vergeet die sunblock niet.Zeeeer belangrijk!Had je ook bij mij moeten kopen he!
    Wacht je volgende bericht af. Goed je best doen op school!


  • 01 Oktober 2008 - 16:57

    Renate:

    Toe maar prive les....is het wat??? Ik bedoel dan de leraar he.....haha...niet het spaans....Verder hier zijn gangetje niks spannends....dus wees maar blij dat je daar zit...slecht weer ook overigens...dikke kus en tot gauw??? zal niet lukken ben ik bang (geintje).....ik bedoel dan ook tot sms ze of mailze

  • 01 Oktober 2008 - 17:11

    Cora En Kees:

    Je bent in ieder geval goed aangekomen en hoeft niet meteen aan je fiets te sleutelen. Geniet er nog maar van deze week en laat je nog maar even lekker verwennen. Groetjes uit het natte en winderige Akersloot

  • 01 Oktober 2008 - 17:52

    Annette:

    Veel plezier op school en laat je lekker vertroetelen door Mimi! Ik probeer zelf ook foto's te plaatsen maar kan dat wel? Heb nog een leuke van vieze Freddie...je weet wel xxx

  • 02 Oktober 2008 - 09:26

    Monique:

    Ha die Ellen,
    Spannend alemaal, het is nu echt begonnen. Haal alles naar binnen met volle teugen. De beschermingsfactor die we hier nodig hebben is in de vorm van een paraplui, heel wat anders dan bij jou.
    Groetjes, Monique

  • 02 Oktober 2008 - 15:55

    Pieternel:

    Hoi Ellen, Wat heerlijk om zo opgevangen te worden. Geniet er maar van, zodat je straks op moeilijke momenten nog even aan Mimi en Sergio kan terug denken.
    Hier is het enorm regen- en stormachtig. De kroegentocht van Leidesn Ontzet valt wrs een beetje in het water vanavond, hopen op droog weer morgen. Kan je niet een beetje zon deze kant opsturen, dan verdelen we hem. Hoe lang heb je Spaanse les? succes met de verder voorbereiding van de mooie tocht langs de zoutvlaktes. Groetjes en een dikke zoen

  • 02 Oktober 2008 - 16:10

    Peter En Janny :

    Hallo Ellen,
    Goed om te horen dat je weer geseteld bent.Alle begin is een beetje moeilijk moet je maar denken. Veel succes met de school en groetjes.
    Peter en Janny.

  • 06 Oktober 2008 - 06:44

    Els:

    Lieve Ellen, ben je aan het volgen en vind het nogal wat, probeer wat langzamer op gang te komen joh. Het leven daar is veel slower dan hier. Dus aanpassen geblazen. Pas op met die zon!!!! Hasta la vista en een dikke X. Els

  • 11 Oktober 2008 - 13:34

    Mieke:

    hoi ellen,natuurlijk nog van harte met je verjaardag,ik had een berichtje geplaats maar is vast niet helemaal goed gegaan want ik zie het niet staan dus nog maar een keer. tante ali heeft je gebeld en toen anneke maar gebeld kan ook natuurlijk! we gaan je volgen via de site en print ze voor in de beemster , geniet van je reis!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Een spontane, ondernemende, bijzonder aardige, leuke vrouw. Daar is er maar één van en dol op fietsen all over the world. Het ultieme vrijheids gevoel is op de fiets daar waar de weg je brengt.

Actief sinds 24 Juli 2006
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 179703

Voorgaande reizen:

19 April 2022 - 05 Augustus 2022

Ciao Italië

03 December 2019 - 21 Maart 2020

Waar je ook gaat.....

14 Mei 2017 - 22 September 2017

The Great Divide Trail Noord- Amerika en Canada

04 November 2014 - 24 Februari 2015

Twee zien meer dan één!!!!

15 Oktober 2012 - 26 Januari 2013

Zuid-Amerika 2012-2013

28 Oktober 2010 - 23 Februari 2011

Fietsen in China, Laos en Cambodja

26 September 2008 - 23 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: