Aan de Middelandse Zee - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Ellen Geus - WaarBenJij.nu Aan de Middelandse Zee - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Ellen Geus - WaarBenJij.nu

Aan de Middelandse Zee

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ellen

14 Oktober 2006 | Spanje, Madrid

Hoi
Eindelijk weer een internet mogelijkheid gevonden, direkt naast de camping waar ik nu verblijf. In heel Granada geen mogelijkheid kunnen vinden. De laatste kwam uit Cordoba en dus gaan het verhaal daar beginnen.
Voordat ik Cordoba verliet eerst nog even langs de fietsenmaker, mijn achterrem bleef hangen en kon niet goed meer remmen. Voor 3 euro was ik geholpen en het euvel verholpen. In drie dagen van twee etappes van 60 km en de laatse van 95 km naar Granada gefietst. De eerste twee gingen voor geen meter en het leek wel of er geen energie in het lijf zat. Eten viel me niet lekker en zat echt tegen m´n zin dingen naar binnen te proppen omdat je weet dat het nodig is. De eerste stop was in Baena, in een hostel geslapen en de volgende etappe was naar Algarinego. Het was deze twee dagen s´morgens bewolkt en dus goed fietsweer en tegen de tijd dat de zon door kwam stopte ik ermee. Ben door prachtige maar toch ook wel weer saaie olijfbomen plantages gereden, nou dan weet je op een ogenblik ook wel hoe die dingen eruit zien. In Algarinego sliep ik in een bed en breakfast bij een engels stel die daar twee jaar geleden een huis hebben gekocht. Leuk stel en gezellig mee gekletst in het engels. De etappe naar GRanada ging heel erg lekker. Er was geen wolkje aan de lucht en had er een hard hoofd in dat het vandaag lekker zou gaan. Maar niets was minder waar. Het was zelfs koud soms op de afdaling en er stond een lekker windje. Ook hier weer een mooi stukje Andalusia gezien. Vlak voor ik La Zubia, een klein dorp 5km van Granada kwam er een auto naast me rijden en kreeg spontaan 2 muffins van hem en hij was razend enthousiast. Toeterend ging hij verder. Leuk he dat zoiets gewoon gebeurt. Heb ik in Ned nog nooit mee gemaakt.
Op de camping kwam tegenover me de zoon van mister Bean te staan. Ongelooflijk wat een type, je kon zo de ondertiteling er bij verzinnen. Heb wel moeten lachten. Het dagje Granada heb ik doorgebracht met een bezoek aan het Alhambra. Daar kwam ik aan en er stond een rij van 3 dagen. Nou niet dus he. Je kon alleen nog kaarten kopen voor de tuin en daar stonden ze dus voor in die rij. Om de gebouwen te zien moest je 10 dagen van te voren reserveren. Dus geen Alhambra. Daarna de Arabische wijk afgestuind, dat was erg leuk. Kleine , nauwe straatjes met veel mooie gebouwen en huizen met arabische invloeden. s`avonds naar een flamengo dans gebeuren geweest. Erg leuk, gelukkig niet zo commercieel. Het was een klein theaterachtige ruimte voor ongeveer 50 pers. en de dansers en danseressen klapten en zongen zelf onder begeleiding van een spaanse gitarist. Moooi om die expressie op hun gezichten te kunnen aflezen. Zat namelijk 2e rij. En vandaag door een prachtig natuurpark naar de kust gereden. ruim 45 km klimmen en en tot slot een giga mooie afdaling van 35km. Was blij dat de remmen het goed deden anders ben je niet meer jarig. De afgronden waren soms erg diep. De helse drukte van de kust viel wel ff tegen als je uit die stille bergen kom. Maar ook dat is Spanje. Ik blijf hier een dag of 3 om ff lekker van de zon en het strand te genieten en niet elke ochtend weer weg te moeten. Zo jullie zijn weer op de hoogte. Hoop dat je veel leest plezier hebt gehad aan dit stuk en tot mails.
Groetjes en een dikke knuffel van mij.
PS nog geen español tegen gekomen waarvan ik dacht dat ik in actie moest komen.

• 14 Oktober 2006 - 20:53

Monique:

Ha die Ellen,
    Nou om maar even met die PS te beginnen: die muffinman had je je visitekaartje moeten toegooien, fantatstisch toch, zet een advertentie, doe een oproep op tv maar zoek hem. Waarom heb je niet een beetje doorgefietst om hem bij te houden? Ja van Alhambra zijn de rij wachtenden bekend, je kunt kaarten in nederland regelen of je moet waanzinnig vroeg zijn, het is wel heel erg mooi.
    Geniet lekker van de zon en veel plezier,
    Groetjes,
    Monique

• 15 Oktober 2006 - 09:51

Rob En Jeck:

Hoi Ellen, we zijn weer online zoals j ziet is leuk te lezen dat je daar heerlijk kunt fietsen. Lijk wel wat op hier als ik het zo lees. Maar hier zal de vochtigheid wel n stuk hoger liggen gemiddeld 77%. Misschien moet je niet zo ge4concentreerd op de fiets zitten en rondkijken dan zie je wel mooie Spaanse mannen hahahaha. Of bedoel je in aktie komen omdat ze vervelend kunnen zijn? geniet ze aan het strand en tot schrijfs. Groetjes Rob en Jeck

• 15 Oktober 2006 - 16:41

Mama Geus:

We hebben vandaag een feestje gehad van tante aaf en ome kees. En we hebben veel gevaren en koffie met gebak en een brunch aan boord. Was om half 4 weer afgelopen en het was heel gezellig!
    Je zit al op de helft van je vakantie, het begint al weer op te schieten!
    De groetjes en tot horens via de sms!

Pa en Ma.

(via Sanne)

• 15 Oktober 2006 - 17:45

Anneke:

ha zus heb di/woe het mooiste dorp van frankrijk gezien. Gordes, naast avignon, werkelijk fantastisch. je gelooft je ogen niet. foto's zijn niet te doen geeft nooit weer wat je ziet. mocht je ooit in de buurt komen wie dan ook GA ER HEEN.
    zeg ik niet snel {deze mevrouw is een snob) afgelopen dagen in suriname geweest en heb het nog nooit zo heet gehad daar. maar ook weer een ervaring. was niet op tijd voor het feest, jammer. geniet met volle teugen en tot mails. jezus

• 15 Oktober 2006 - 21:00

Lida:

Hoi Ellen,
    Ons bezoek (afgelopen juni) aan het Alhambra gaf een ander beeld. Wij konden echt op de dag zelf nog terecht en kiezen uit diverse tijden (voor het bezoek aan de hoofdattractie, het paleis van de sultan). Wij waren toen niet heel erg onder de indruk. Jij hebt zelf ook vast mooiere paleizen gezien in de wereld.
    Wij zaten toen in Nerja. Misschien kom je er nog in de buurt (60 km boven Malaga aan de kust). Breng dan wel een bezoek aan de grotten van Nerja. Die vonden wij erg indrukwekkend. Zaterdag vertrekken Rodrigo en ik voor een korte vacantie naar Madrid. Heb er veeeeeel zin in.
    Morgen ga ik trouwens schaatsen (wat een gek idee he?)en vandaag heb flink gefietst (2 uur)
    Moet ook maar eens een km teller regelen, dan kan ik ook wat specifieker zijn. Tot horens en kijk goed om je heen! Liefs Lida

• 17 Oktober 2006 - 13:56

Jaco:

Mijn advies is niet teveel te denken en meer je intuitie te laten spreken. Komt het allemaal goed, vooral in drukbezochte kustplaatsen waar menig espanol zich graag zou willen laten verrassen door een vrouw die in actie komt. Eerste winst binnen trouwens afgelopen zondag: 7-1! Groet,
    Jaco

• 17 Oktober 2006 - 16:35

Peter En Janny:

Verhaal gelezen,het klinkt erg mooi.
    Blijf zoeken naar de ware.
    De katten schreeuwen de hele dag en het tweede lijk is geborgen. Verder alles goed.

Groetjes Peter Janny

• 17 Oktober 2006 - 20:41

Astrid:

Hoi Ellen, een beetje laat, maar toch nog gefeliciteerd met je verjaardag! Leuk om je verhalen te lezen. Gaat zeker wel een stuk sneller hé, zo spaans leren in de dagelijkse praktijk? In plaats van zwoegen voor je maandagavond les. Ik ben benieuwd naar je volgende verhaal, want inmiddels heb je vast weer het strand verlaten en ben je er weer op je stalen ros op uit getogen. By the way, hier gaat het morgen weer regenen (het is toch altijd meer genieten van de zon als je weet dat je het thuis niet zou hebben)
    Que tienes un buen tiempo!
    saludos Astrid