Jarig in Cordoba - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Ellen Geus - WaarBenJij.nu Jarig in Cordoba - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Ellen Geus - WaarBenJij.nu

Jarig in Cordoba

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ellen

09 Oktober 2006 | Spanje, Sevilla

Hola amigo´s
Ja en daar zit je dan in Cordoba op je verjaardag in je eentje kerstfeest te vieren. Maar ik heb al heel veel smsjes gehad vandaag. Een fijn gevoel dat er toch nog mensen aan je denken.
Ja de afgelopen 2 dagen ben ik dus van Sevilla naar Cordoba gefiest. Het was niet echt heftig wat het landschap betreft. Dor en dood en weinig afwisseling. Ben wel door een paar mooie plaatsjes gereden, typisch spaans, van die witte dorpjes tegen een heuvel aan. Het is wel erg warm om te fietsen en het is dus zaak om vroeg op de fiets te zitten en dan maar siesta houden rond de middag of zelf al stoppen en onderdak zoeken. Kamperen in het binnenland valt niet mee, weinig campings. Gister kwam ik hier in Cordoba aan en vond al snel de campimg maar onwijs duur, je moet nl voor de plek en twee personen betalen. Je wordt dus behoorlijk genaaid waar je bij staat en dat is in dit geval niet leuk. 17 euro per nacht.Nederland is goedkoper. Maar goed niet te lang bij stilstaan, ik ga gewoon wat meer wild kamperen. Vandaag dus in Cordoba doorgebracht, de antique mosquiza bezocht, zeer indrukwekkend en groot en door de joodse buurt rond gelopen met z´n vele souvinirs winkeltjes. Lekker kits allemaal.
Straks lekker tapas eten met een tinto verano. Allemaal nog bedankt voor jullie lieve verjaardagsgroetjes en m´n collegae voor het mooie gezang vanmorgen.
Liefs en dikke kus, Ellen

  • 09 Oktober 2006 - 15:58

    Marie-jose:

    van harte buuf met je verjaardag, helemaal alleen, maar waarom ben je dan niet gewoon thuis, met koffie en gebak!!!!!!!! Tot mails

  • 09 Oktober 2006 - 18:07

    Marja:

    Ja,Ja, weer lekker weg met je verjaardag ???? Je hebt in ieder geval geen last van boodschappen sjouwen etc.etc.
    Maarre..... van harte gefeliciteerd en toch nog een gezellige avond. Groetjes.
    Ps weer heel leuk om je spannende verhalen te lezen.

  • 09 Oktober 2006 - 19:46

    Harry:

    Hoi Ellen,

    Nou je hebt m'n sms-je wel gelezen zeker. Sorry dat ik je verjaardag ben vergeten. Maar..., dat had een reden. Gaat slecht met m'n moeder. Bijna geen contsct meer mee te krijgen. We zorgen dat m'n niet alleen met haar is, dus steeds is een ander bij hen. Ik kiom er nu net vandaan en ga dan morgenochtend weer. Een hele drukte dus. Maar gelukkig is er geen sprake van ondraaglijk lijden. Ze ligt heel rustig en vredig in bed. We hopen echter dat het niet te lang meer duurt.

    Helaas geen mooi bericht. Toch hoop ik dat je het goed naar je zin hebt.

    Tot gauw!

    Groetjes,

    Harry

  • 09 Oktober 2006 - 20:18

    Ingrid,Maarten En **:

    Lieve Ellen,
    Staat ons weer fraai: verjaardag vergeten. Enige excuus is dat we geen verjaardagskalender hebben. Hier gaat alles goed: 3 oktober overleefd met hutspot en haring en wittebrood (wat we allemaal te danken hebben aan die spanjolen). Het water is nog even nat en het wordt aardig druk in je baantje. Wel gezellig.
    Doe voorzichtig en we bewaren de verjaardagskussen voor als je weer terug bent.
    Groet
    Ingrid Sterre en Maarten

  • 10 Oktober 2006 - 06:20

    W&W:

    Hoi Ellen - Nogmaals van harte en nog maar vele jaren erbij. Had al een mailtje naar je e-mail adres gestuurd. Leuk om je verslag te lezen. Vraag me af, of de Spaanse warmte met die van Thailand is te vergelijken. Doe wel voorzichtig he, met dat wildkamperen. Hier verder alles goed. Groeten en een knuffel van W&W

  • 10 Oktober 2006 - 07:14

    Sandra:

    Je bent lekker bezig! Geniet nou! voor je het weet zit je al weer hier. Zit nou niet zo te zeuren, jij gaat toch op vakantie op je verjaardag! Het lijkt mij ook heel vies en naar zo in spanje met die tapas en die wijn, in de zon. Ik heb echt medelijden, maar niet heus, de geus. Ik zit hier op mijn verjaardag in de regen, op het werk, Ik ben degene die zou moeten klagen! Dag Ellen!sandra

  • 10 Oktober 2006 - 07:16

    Martijn:

    He de Geus, hou eens op met klagen. Eerst expres zorgen dat je op je verjaardag niet in het land bent, maar met 30 graden op een terasje in Spanje kunt zitten en dan nog klagen ook! Je kunt ook eerder terug komen hooooor...

    Enfin
    Ik hoop dat je ons gezang hebt kunnen waarderen en dat je een fijne verjaardag hebt gehad. De taart komt wel in november!
    Verder zie ik dat je zelf ook de website opkan, dus dat is mooi.
    Nog heel veel plezier en tot later...


  • 10 Oktober 2006 - 09:10

    Pieternel:

    Gefeliciteerd Ellen, Ik hoop dat je een flinke tinto op deze mooie behaalde leeftijd hebt genomen. Zeker als je het alleen moet vieren moet je jezelf lekker verwennen. Een grote verjaardags zoen van mij

  • 10 Oktober 2006 - 09:22

    Janine:

    Hai Ellen,

    Nog gefeliciteerd met je verjaardag, zal wel vreemd zijn dat je dan in een ander land in je eentje zit.
    Moet wel zeggen dat ik het jammer vind dat je op excursie naar het stierenvechten bent geweest....zo hou je als toerist de boel in stand, en je kent me dus je weet dat ik daarover val...
    Verder veel fietsplezier weer.

    groetjes Janine

  • 10 Oktober 2006 - 13:06

    Lianne:

    Het heeft even geduurd voor ik wist welke kat zijn naam als wachtwoord uitgeleend had... Proficiat met je verjaardag, lijkt me heerlijk zo in de spaanse zon, geniet ervan.

    groeten, ook van gerard,

  • 10 Oktober 2006 - 16:03

    Ellen H.:

    Hoi Ellen, nog van harte met je verjaardag !!!Nog heeeeeeeel veel jaartjes in goede gezondheid EN dat je nog maar heel veel van de wereld kan/mag gaan zien.Ben niet op tijd om je dat OP je verjaardag te wensen maar als jij me jouw mobiele nummer niet geeft kan ik ook niet op tijd een verjaardags-sms versturen !!
    Als je nou eens niet zoveel fietst dan kan je de HELE dag je Spaanse lessen in de praktijk gaan brengen......Hoe gaat het daarmee, kan je je je al beter uitdrukken of blijft het "handen en voetenwerk" ?
    Had voor ons wel handig geweest in Mexico, zelfs de medewerkers van de hotelreceptie bleven maar in het Spaans ratelen.
    Hou je taai daar, lekker genieten en blijven gaan..................................Groetjes, Ellen H.

  • 10 Oktober 2006 - 21:10

    Cock En John:

    Nog van harte Ellen!
    Wij wisten natuurlijk niet dat je jarig was. Fijn dat je het even hebt gemeld.
    Lijkt me wel lekker zo fietsen onder de spaanse zon. Zo bloed heet is het toch niet meer?
    Groetjes van ons tweeen en nog een fijne reis
    Cock


  • 11 Oktober 2006 - 19:23

    Erica:

    Hai El,
    Leuk om te zien dat het goed gaat met je. Dank je dat je het mooie weer ook naar Nederland stuurt. Wij genieten er volop van! geniet van je vakantie.

  • 11 Oktober 2006 - 19:30

    Annemiek:

    Hoi Ellen,
    Allereerst nog van harte met je 18e. Wel cool dat je dat daar in je 1tje viert. Knap van je dat je weer zo'n uitdaging aangaat. Leuk dat we je zo kunnen volgen. groetjes van ons uit 't Veld

  • 12 Oktober 2006 - 18:09

    Marianne:

    het is weer hartstikke leuk om weer iets van je te horen. hoe is het met je spaans?. ja, als je toerist bent wordt je steeds in de maling genomen, maar ik begrijp wel uit je verhaal dat het erg leuk is. Nog knappe mannen????

  • 15 Oktober 2006 - 15:12

    Sanne:

    Beter laat dan nooit... GEFELICITEERD!!!

    Sanne

  • 09 Oktober 2008 - 07:53

    Conny En Joke :

    Hoi El, ook names ons, van de balie, van harte gefeliciteerd. Leuk hoor, om je site te lezen. Prettige verjaardag in Cordoba!

    Groetjes, Conny en Joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Een spontane, ondernemende, bijzonder aardige, leuke vrouw. Daar is er maar één van en dol op fietsen all over the world. Het ultieme vrijheids gevoel is op de fiets daar waar de weg je brengt.

Actief sinds 24 Juli 2006
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 180178

Voorgaande reizen:

19 April 2022 - 05 Augustus 2022

Ciao Italië

03 December 2019 - 21 Maart 2020

Waar je ook gaat.....

14 Mei 2017 - 22 September 2017

The Great Divide Trail Noord- Amerika en Canada

04 November 2014 - 24 Februari 2015

Twee zien meer dan één!!!!

15 Oktober 2012 - 26 Januari 2013

Zuid-Amerika 2012-2013

28 Oktober 2010 - 23 Februari 2011

Fietsen in China, Laos en Cambodja

26 September 2008 - 23 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: