Van Puno naar Cusco - Reisverslag uit Uyuni, Bolivia van Ellen Geus - WaarBenJij.nu Van Puno naar Cusco - Reisverslag uit Uyuni, Bolivia van Ellen Geus - WaarBenJij.nu

Van Puno naar Cusco

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

01 December 2012 | Bolivia, Uyuni

Hola mis amigos
Hier een kort verhaaltje van mij voordat ik morgen voor 4 dgn naar Machupicchu vertrek.
Met de bus van Puno naar Cusco gegaan, zo´n bus met allemaal toeristen. Dit keer bewust gedaan zodat je onderweg nog een aantal keren wordt uitgelaten voor een aantal munuten en foto´s kan nemen, ha ha. Maar dan zie nog eens wat en krijg een goede lunche. Je zit dan wel 10 uur in een bus. De weg is over het algemeen redelijk glooiend met uitzondering van de pas op 4353m. Dat is een klim van bijna 20 km. Maar met de bus vrij eenvoudig.
We hebben wat van de inka-cultuur kunnen snuiven onderweg.
Na aankomst een hostel gezocht en alvast een rondje gelopen in het centrum. De volgende dag een ander hostel genomen dat een poepie goedkoper was en daar voor 2 nachten geboekt. Daarna m´n tour geboekt naar Machupichu. Een 4dgn - 3 nachten trip, een combi van fietsen en lopen, maar dat horen jullie na terugkomst van de trip.
Nadat ik alles geregeld had liep ik op de plaza del Armes Josh en Danika uit Australie weer tegen het lijf. Zij gaan ook morgen op tour met een andere organisatie. ´s middags samen een citytrip gedaan. Je rijdt met een oude tram door Cusco en ziet alle bezienswaardigheden en een hostes verteld erover. Wel leuk, want dan weet je meteen iets meer van de stad en kun je later nog terug naar bepaalde plaatsen die je interessant lijken. We gaan later ook samen eten, gezelli.
Vandaag weer wat rond gelopen en een politiefestival meegemaakt. Alle districten hebben een afvaardiging en die gaan zingend en dansend door de de straten, heel vrolijk.
Nog even een kijkje op de markt genomen want ook dat blijft altijd leuk en ga straks voor een heerlijke massage.
Zo, dit was het weer. Ik heb heel veel zin in de trip morgen, 6 u vertrekken, dus weer afzien. Wat ben ik eigenlijk zielig. (ha ha) Ik spreek jullie na 5 dec weer. Allemaal fijne sinterklaas mocht je dat vieren, hier verschijnen de eerste kerstbomen ook al.
Dikke knuffel, Ellen

  • 01 December 2012 - 21:33

    Berna:

    He Elle,weer gaaf om je verslag te lezen! Heel veel plezier de komende dagen Hoop dat je verwachtingen uitkomen en je over het vroege opstaan heenkomt haha!
    Jij ook fijne Sinterklaas!

  • 01 December 2012 - 21:37

    John Wissenburg:

    Beste Ellen
    Ook op de hoogegeest 45 wordt je verslag regelmatig gelezen en bekeken ik vind je heel dapper hoor dat je er zo alleen op uittrekt.je zult wel gemerkt hebben dat wij niet altijd reageren maar het komt er gewoon niet van.
    hier is alles nog hetzelfde ik ben wel bezig nog een carpoort naast het huis te maken met daarop nog een serre zodat we binnen in de zon kunnen zitten.het straatwerk en de fundatie is klaar maar omdat ik alles zef doe gaat het niet zo snel.gisteren heeft Gerard Boots en Thijs me even geholpen met de montage van de winterbanden het begint hier af en toe al een beetje te vriezen ofschoon het op het ogenblik erg hard regent we zijn beide nog redelijk gezond al merk je wel dat je ouder wordt.Ellen we wensen nog een fijne vakantie en pas op jezelf
    groeten Cock en John

  • 02 December 2012 - 10:50

    Marja:

    Hoi Ellen,
    Ga genieten van de trekking naar Machupichu. Is wel pittig maar echt heel bijzonder !!!. Ben benieuwd naar jou ervaring. Die dragers zijn ook echt fantastisch. En kunnen ontzettend goed en lekker koken. Laat je lekker verrassen. En na 4 dagen is een douche...... erg aangenaam.
    Heel veel plezier.
    Groet Marja

  • 02 December 2012 - 12:42

    Annette:

    Dank je wel Ellen! Jij ook heel veel plezier met de tour, dat zal weer veel mooie foto's op gaan leveren! Gisteren zijn wij na het sinterklazen met de fam Van Diepen naar de film Cloud Atlas geweest, een film met 5 verhaallijnen erin, bijzonder. Volgens de film komen we steeds weer terug in het heelal en vervolgen dan onze reis. Denk dat jij m ook mooi vindt. Je bent alvast uitgenodigd om de film in huisbios te komen bekijken, ha ha.
    Geniet van je mooie reis, liefs Annette

  • 02 December 2012 - 14:10

    Els:

    Hey Ellen, lees net je laatste bericht.
    Begon net met een rijm want wij vieren vanavond Sinterklaas met een spel. Dit keer geen surprises want dat vind men!!! Tegenwoordig een gedoe. maar ik heb er toch een gemaakt met dus nog een gedichtje erbij. Heb alles in de sintstemming in huis je kent me! Het wordt vast gezellig. Jij ook een fijne trip toegewenst. Kijk uit naar je volgende reportage. Liefs els merel en lisa

  • 02 December 2012 - 14:10

    Els:

    Hey Ellen, lees net je laatste bericht.
    Begon net met een rijm want wij vieren vanavond Sinterklaas met een spel. Dit keer geen surprises want dat vind men!!! Tegenwoordig een gedoe. maar ik heb er toch een gemaakt met dus nog een gedichtje erbij. Heb alles in de sintstemming in huis je kent me! Het wordt vast gezellig. Jij ook een fijne trip toegewenst. Kijk uit naar je volgende reportage. Liefs els merel en lisa

  • 02 December 2012 - 14:10

    Els:

    Hey Ellen, lees net je laatste bericht.
    Begon net met een rijm want wij vieren vanavond Sinterklaas met een spel. Dit keer geen surprises want dat vind men!!! Tegenwoordig een gedoe. maar ik heb er toch een gemaakt met dus nog een gedichtje erbij. Heb alles in de sintstemming in huis je kent me! Het wordt vast gezellig. Jij ook een fijne trip toegewenst. Kijk uit naar je volgende reportage. Liefs els merel en lisa

  • 02 December 2012 - 14:11

    El:

    Beter 3 berichten dan niets toch.????!!!!
    Nogmaals de groetjes
    Els

  • 02 December 2012 - 17:18

    Jezus:

    he zus, wel een lange busrit maar dan heb je ook wat!!! geniet van de 4 daagse reis dat zal wel buyzonder zijn. kan nog net je verslag lezen voor wij gaan denk ik. we vertrekken 6 rond 11 uur hier van huis. kus van jezus

  • 02 December 2012 - 20:13

    Trudi:

    Hoi Ellen, heerlijk vorige week je stem te horen dat skype is wel een uitkomst vind je niet? Meid en nu naar Machu Picchu, ga je ook het Incapad volgen (moet je mij horen, ik heb nl even gegoogeld) wel geniet van de schoonheid en natuur en ....... de toeristen (ik las 400.000 per jaar!)
    Toedeloe tot je volgende reisverslag! Trudi

  • 03 December 2012 - 13:58

    Steffi:

    Hi Ellen! Brrrrrr, nou hier sneeuwt het en zit ik naast de verwarming met warme chocomel!
    Veel plezier met de Inca's, tot gauw!

  • 04 December 2012 - 22:46

    Ellen:

    hoi vakantie ganger in Cusco
    je laat ons weer lekker genieten zo
    van je verhalen en je kiekjes
    Behalve dan die van dat skeletje
    geef mij maar de natuur of de kleurig gekleede mensen
    Een lekkere massage wat heb je nog meer te wensen
    Samen met bekende een trip naar Machupichu
    Dit is moeilijk rijmen op chu......du ku oh ik gebruikte vanaag mijn paraplu.........
    Ja wij hebben ons uitgeleefd op suprise en rijmen van de sint en zijn pieten
    Vandaar dat jij nu van mijn laatste rijm mag genieten....
    Lieve Ellen houd ons nog lekker op de hoogte van je al je belevenissen
    je verhalen en foto's willen wij hier in Akersloot niet missen.....

    liefs

  • 05 December 2012 - 08:24

    Renate:

    Hoi El,
    Net terug van 3 dagen Barcelona! Mooie wedstrijd gezien en veel doelpunten! Barcelona is top, daar kan het Nederlandse voetbal nog wat van leren! Verder cultuur gesnoven en lekker trapas gegeten! Ik weet nu weer waarom ik het altijd met Wout zo naar de zin had in Espana!
    Misschien wel weer huisje kopen daar!
    Vanavond Sint met de familie en weekend naar Balk .... Sneeuw misschien wel!
    Jeroen nog steeds bij het Rrc helaas maar we blijven uitkijken naar iets anders!
    Je bent weer op de hoogte en tot horens! Dikke knuffel!

  • 05 December 2012 - 08:25

    Renate:

    Trapas= tapas

    Dat heb je met automatische woordinvulling op je i- pad..... Hihi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Een spontane, ondernemende, bijzonder aardige, leuke vrouw. Daar is er maar één van en dol op fietsen all over the world. Het ultieme vrijheids gevoel is op de fiets daar waar de weg je brengt.

Actief sinds 24 Juli 2006
Verslag gelezen: 621
Totaal aantal bezoekers 179806

Voorgaande reizen:

19 April 2022 - 05 Augustus 2022

Ciao Italië

03 December 2019 - 21 Maart 2020

Waar je ook gaat.....

14 Mei 2017 - 22 September 2017

The Great Divide Trail Noord- Amerika en Canada

04 November 2014 - 24 Februari 2015

Twee zien meer dan één!!!!

15 Oktober 2012 - 26 Januari 2013

Zuid-Amerika 2012-2013

28 Oktober 2010 - 23 Februari 2011

Fietsen in China, Laos en Cambodja

26 September 2008 - 23 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: