Laatste bericht voordat ik naar Antarctica vertrek - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Ellen Geus - WaarBenJij.nu Laatste bericht voordat ik naar Antarctica vertrek - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Ellen Geus - WaarBenJij.nu

Laatste bericht voordat ik naar Antarctica vertrek

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

24 Januari 2009 | Chili, Santiago de Chile

Hola chicos
Dit is het laatste bericht voor ik naar Antarctica vertrek.
Het is vandaag 24 jan en vanmorgen heb ik de Europa binnen zien komen van zijn trip.Er ging een heel bijzonder gevoel door me heen. Zo van straks zit ik op die boot, heel speciaal. Het moet best vreemd zijn als je na 22 dagen weer terug komt in zo´n haven en dan afscheid moet nemen van schip, bemanning en gasten.
Ik zit nu in het B&B en daar zijn ook twee Nederlanders, met fiets, die als crewmembers op de Europa mee gaan. Van hen heb ik al de nodige info gekregen van wat mee te nemen. Ze gaan vandaag ook vragen of er nog laarzen voor me zijn, anders moet ik die nog kopen.
De afgelopen week heb ik dus doorgebracht op school en met huiswerk maken. Het was een week die snel voorbij is gegaan. De laatste dag op school hebben we afgesloten met een wandeling naar een uitzichtspunt over Ushuaia en Beagle canal. Erg mooi. Het was een trip van 4 uur heen en terug. Ik dacht dat we een tour door de stad was. Daar het weer mooi was, liep ik op slippers. Heb dus die hele tocht op slippers gemaakt. Het is gelukkig goed gegaan maar confortabel was het zeker niet. Had gelukkig nog een banaan bij me, maar ook dat was eigenlijk te kort. Slecht voorbereid dus (en slechte info gehad).Daarna zijn we met een paar studenten uiteten geweest. Was erg gezellig.
Vanmorgen heb ik een bezoek gebracht aan de gevangenis en tevens maritiem museum.
Het was erg interessant.Het moet geen pretje zijn geweest om toen gevangen te hebben gezeten. Ook was er een gedeelte aan Antarctica geweid met expedities die er in de loop der tijd zijn geweest etc.
Ook alle soorten pinquins staan er en hun beschrijving. Het is leuk al een beetje meer te weten over het continent op deze manier.
Ik heb inmiddels weer wat kaarten ontvangen en ook de sudoko en Zweedspuzzelboek van de Bootsen, dank.
Nou verder gaat alles goed hier en het begint nu wel te kriebelen hoor. Ik heb er onwijs veel zin in na bijna 16 dagen wachten en het schip nu gezien te hebben.

Allemaal de groetjes,
Dikke kus,Ellen



  • 24 Januari 2009 - 19:08

    Lydia :

    Lieve Ellen,

    Bijzonder om steeds je berichten te lezen. ik wens je een onwijs mooie trip. het zal een onvergetelijke ervaring worden waar je al die tijd naar uitgekeken hebt.... en nu is het bijna zover, goede vaart meidje!
    hartelijke groet van Lydia

  • 24 Januari 2009 - 19:45

    Monique:

    Ha die Ellen,
    Prachtig die boot, niet te groot en heel spannend wat je weer tegemoet gaat. Heel veel plezier, het lijkt allemaal niet op te houden, zoveel spannende ervaringen achter elkaar. Behouden vaart en veel groeten.

  • 24 Januari 2009 - 19:53

    Berna:

    Wow Ellen, wat een mooie boot zeg. Spannend om daar mee te gaan varen!
    Een hele goede vaart en probeer er vooral optimaal van te genieten. Liefs en groet, Berna

  • 24 Januari 2009 - 20:47

    Annette En Claes:

    Lieve Ellen,
    We wensen je een hele goede tocht en hopen dat je een mooi plekje vindt. We denken aan je,
    groetjes, C&A

  • 24 Januari 2009 - 21:21

    Marja:

    Hoi El. Ja, Ja .....nu is het bijna zover. Je hebt er lang naar uitgekeken. Maak er een mooie en vooral speciale reis van !!!! Met vele mooie herinneringen. Hoop dat je leuke mensen ontmoet op de boot. Ik wil je een hele goede reis, mooie reis en een heel bijzondere reis wensen. En ga er vooral bijzonder van genieten, zeker van de speciale momenten. Gr. Marja

  • 24 Januari 2009 - 23:39

    Lida:

    Hoi Ellen, kom net bij Cora vandaan. Zij heeft de zeiltocht met de Europa 2 jaar geleden gemaakt in Jan 2007. Op haar verjaardag vertrek jij met dezelfde boot. Heb toen hele indrukwekkende foto's gezien. Ik ben erg benieuwd maar de jouwe straks.
    Ik hoop zo dat je ons pakketje nog zult ontvangen voordat je vertrekt. Ik baal er wel van. Het had er al noeten zijn!
    Heel veel plezier!
    Lida

  • 25 Januari 2009 - 02:50

    Helene:

    Hoi Ellen,
    Fantastisch die boot.. Kan me voorstellen dat je er naar uitkijkt. Al die verslagen zijn overigens geweldig om te lezen! Hier gaat het goed. De poezen zijn helemaal relaxed en moeten straks weer aan jou wennen! ;) Groetjes, Helene

  • 25 Januari 2009 - 11:27

    Ellen:

    Geniet lekker van alles ben benieuwd of je thuis een pinquin na kan doen...

    groetjes uit Akersloot

  • 25 Januari 2009 - 11:40

    W&W:

    Eindelijk is het dan zo ver dat je het speciale deel van je reis kunt gaan maken. Zeker niet onbelangrijk. wij hopen dat je ervan zult genieten en zijn heel benieuwd naar je ervaringen. Heel veel liefs en groeten W&W

  • 25 Januari 2009 - 14:38

    Urmi:

    Wat ga jij een geweldige ervaring tegemoed. Spannend! Geniet met volle teugen en maak er een mooie tijd van.
    Leon en Urmi

  • 25 Januari 2009 - 16:13

    Evert:

    Ellen, muts op en genieten maar van die pinguins! En pas op voor de ijsbergen.


  • 25 Januari 2009 - 16:37

    Hetty:

    Ellen, een mooie reis toegewenst op de Europa!


  • 25 Januari 2009 - 18:22

    Renate:

    doe voorzichtig op die boot....heel veel plezier en maak mooie foto's voor ons.
    Ik denk aan je bij het belanrijke moment voor je!! dikke kus

  • 26 Januari 2009 - 19:46

    Marianne:

    Ha die Ellen!
    Nou, met wat jij mee maakt is het vergeleken met mij maar saai.
    Eigenlijk wist ik niet dat je ook naar Antartica zou gaan. You lucky basterd!!Ik neem aan dat je spaans nu wel erg goed zal zij, net als je conditie.
    ja, dat schip ziet er gaaf uit. maar niet voor mij want ik ben heel erg snel zeeziek.
    het zal best een belevenis zijn als je al die dieren zal zien daar. echt geweldig!!
    ik heb nu de griep, net zoals iedereen in europa.
    kus van jack en fleur!

  • 27 Januari 2009 - 09:10

    Ineke:

    Wat een prachtige boot!
    Hij doet me denken aan een oude t.v serie The Onedine-Line of zoiets.
    De bemanning op zo`n schip moest wel heel hard werken!
    Moet jij ook het want of het kraaiennest in?
    Heel veel plezier en veel sterkte op deze tocht. Kies een mooi plekje uit voor het verstrooien van da as van Pa en Ma!
    Veel liefs

  • 27 Januari 2009 - 09:20

    Janneke:

    Hoi Ellen,
    het is vandaag studiedag.
    Dus Thijs en ik zijn vrij.
    Heb je al zin in de bootreis?
    Ik vind de boot erg mooi.
    We hebben zin in de skivakantie.
    Als wij terug komen van de vakantie, kom jij ook al bijna terug!!!!!!
    Gelukkig maar want ik mis je.
    groetjes & veel plezier
    JANNEKE

  • 27 Januari 2009 - 16:07

    Peter En Janny:

    Heel veel mooie dingen toegewenst tijdens je bootreis en we horen weer van je.
    groetjes Peter Janny en Maya

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Een spontane, ondernemende, bijzonder aardige, leuke vrouw. Daar is er maar één van en dol op fietsen all over the world. Het ultieme vrijheids gevoel is op de fiets daar waar de weg je brengt.

Actief sinds 24 Juli 2006
Verslag gelezen: 611
Totaal aantal bezoekers 179848

Voorgaande reizen:

19 April 2022 - 05 Augustus 2022

Ciao Italië

03 December 2019 - 21 Maart 2020

Waar je ook gaat.....

14 Mei 2017 - 22 September 2017

The Great Divide Trail Noord- Amerika en Canada

04 November 2014 - 24 Februari 2015

Twee zien meer dan één!!!!

15 Oktober 2012 - 26 Januari 2013

Zuid-Amerika 2012-2013

28 Oktober 2010 - 23 Februari 2011

Fietsen in China, Laos en Cambodja

26 September 2008 - 23 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: