Glacier Porito Moreno - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Ellen Geus - WaarBenJij.nu Glacier Porito Moreno - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Ellen Geus - WaarBenJij.nu

Glacier Porito Moreno

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

24 December 2008 | Argentinië, El Calafate

Hoi lui.
Gister bijna een moord gepleegd, er was een jongen op de kamer gekomen midden in de nacht en die begon me daar een partij te snurken, een varken was er niets bij. Oordoppen hielpen niet en heb hem steeds een oplazer verkocht als hij weer begon te zagen. Dat vond hij niet zo leuk en we gingen bijna op de vuist. Gelukkig ging hij de volgende ochtend weer weg, anders had ik een andere kamer gevraagd.

Ik wil jullie een heel klein beetje het gevoel van Kerst met sneeuw en ijs mee geven. Gister bij de Glacier Porito Moreno geweest met een tour. Met de bus via via erheen en onderweg nog een baby-guanaco de fles gegeven. Naar mate we dichter bij de glacier kwamen werd het jammer genoeg steeds beroerder met het weer en uiteindelijk regen en harde wind. Eerst met de boot ernaar toe en daarna nog een mogelijkheid er langs te wandelen vanaf een prachtig uitzichtspunt. De Glacier is 257 km lang en 4 breed. De hoogte is 50 a 55 meter. Echt heel indrukwekkend. Ondanks het weer toch erg genoten.
Vannacht gelukkig weer lekker geslapen en naar de zwarthals zwanen gewandeld die hier in lago Argentino zitten, mooi om te zien.
Terug in de stad, zit ik op een terras, verse jus te drinken, komen de meiden uit Duitsland aanlopen. Waren gister aangekomen, dus even zitten kletsen en misschien morgen samen ergens eten. Samen Torres del Paine gaat niet lukken want Barbara heeft 2 ontstoken achillis pezen en loopt dus niet zo vlot.
De Kerst gaat aan mij rustig voorbij net als alle andere dagen, gelukkig.
Zullen jullie niet te veel eten, is niet goed. Misschien een tip om een stukje te gaan fietsen op één van de Kerstdagen.
Deze keer een kort verslagje.
De foto van het HLR team is overgekomen, mis wel veel mensen en er zitten een paar vreemden tussen.

Groetjes allemaal, Ellen xxx

• 24 December 2008 - 18:03

Evert:

Hee Ellen,

Wij gaan ons deze kerst weer helemaal ongans eten. Fietsen doen we volgend jaar weer ;-)
    Veel plezier en felice navidad (zoiets zingt Julio Iglesias, toch?)

Groeten, Evert

En niet om je jaloers te maken maar ze verwachten dat we volgende week kunnen schaatsen. Dat zal dan ook aan onze neuzen voorbij gaan want dan zitten we met Wim en Desiree (en Franka) een weekje in de Alpen.

• 24 December 2008 - 20:35

Wieteke En Thorwald:

Ook al gaan de dagen je rustig voorbij toch een hele fijne kerstdagen op de fiets!!

• 24 December 2008 - 21:43

Maarten:

Hoi lieve Ellen, we hebben lang niets van ons laten horen, maar lezen steeds je berichten. soms met de tranen van het lachen, soms van het huilen. Maar zo is je reis natuurlijk ook.
    we wensen je toch hele goede dagen en jaarwisseling en dat het laatste traject van je reis adembenemend mag zijn. goede reis verder.
    Maarten Ingrid en Sterre.
    ps de 3e kerstochtend (as.zaterdag) staat voor ons in het teken van de 50x50m in zwembad de does, joepie!!

• 24 December 2008 - 22:25

Ellen:

Hai Ellen,
    Indrukwekkende foto's weer! Je maakt wat mee, he? Heel veel plezier de komende tijd; ik hoop ook dat je veel rustige nachten (zonder moordpartijen!)zult meemaken!
    Wat de HLR-foto betreft: een aantal mensen was er gewoon niet die dag en een aantal al naar huis toen we de foto maakten. Nieuw voor jou zijn Roos (stagiaire Maatschappelijk Werk Hartrevalidatie, achterste rij, zwarte trui en rode rok), Inge (nieuwe arts Hartrevalidatie, middelste rij, roze shirt) en Diana (nieuwe arts Longrevalidatie, middelste rij, in 't groen)en misschien Merel (dochtertje van Sandra, vooraan)? Verder ken je iedereen, toch???
    Tot later! Ben benieuwd naar al je berichten die nog komen gaan!
    Groetjes en fijne Kerst!
    Wendy

• 24 December 2008 - 22:26

Lida:

Hoi Ellen,
    Het pakket is onderweg!!
    Heb vandaag voor het eerst in mijn leven een pakketje verzonden! Ik vond het nogal wat om het af te geven aan de medewerkster van het postkantoor. Ik hoop dat het er is als jij over een maand in Ushuaia aankomt.
    Wat een indrukwekkende foto's van de gletsjer. Ik heb meteen op internet verder gezocht naar afbeeldingen en vond zelfs video's van het storten van grote stukken sneeuw en ijs in het water. Wat een bijzondere natuur.
    Prettige en bijzondere'kerst'dagen en op 31 december 00.00 uur (jij 5 uur eerder!) hebben wij een 'spiritueel' samenzijn.
    Liefs van Lida

• 24 December 2008 - 22:27

Wendy:

Toch leuk dat ik jouw naam bij het vorige berichtje hebt gezet als afzender, he?
    Foutje!
    Bye bye,
    Wendy

• 24 December 2008 - 22:50

Cock:

Hallo Ellen,
    ja dat moeten wel een paar bijzondere kerstdagen voor je worden. Zie je daar ook niets van kerstversiering of iets dergelijks?
    We hopen toch dat je fijne dagen hebt en natuurlijk een feestelijke jaarwisseling.
    Wij brengen de dagen matig etend door en denken aan je.
    Groet,
    Cock en John

• 24 December 2008 - 22:55

Jaco En Ineke:

8 minuten voor 12, hier bijna kerst! Fietsen niet, wel wandelen. Marije moet oefenen voor het winterkamp! En nog een paar dagen, dan schaatsen! 5 dagen vorst is er voorspeld! Ondanks dat de kerst aan je voorbij gaat wensen wij je toch fijne dagen... Liefs, Ineke & Jaco

• 25 December 2008 - 09:06

Jolanda:

Ik zou zeggen... fijne kerstdagen en een goede jaarwisseling toegewenst.

• 25 December 2008 - 10:15

Boudewijn:

He Ellen,

Kijk je een beetje uit met het aanvallen van onbekende snurkende varkens ... je moet nog helemaal naar de Zuidpool. Bijzondere dagen gewenst en nog een mooie reis.

• 25 December 2008 - 12:53

Monique:

Ha die Ellen,

Moordneigingen zijn niet bepaald de kerstgedachten die hier gelden maar mogelijk heb je je aangepast aan het land, in ieder geval wel aan je omstandigheden en dat lijkt me heel belangrijk. Wat een prachtige foto's weer. Veel goeds en een kerstgroet, Monique

• 25 December 2008 - 13:47

Annemiek:

Hoi Ellen,
    Eindlijk een reactie uit 't Veld. Nu lekker de tijd vanwege de vakantie. Bedankt voor al je berichten en de prachtige foto's. Wat maak je een mooie reis en kunnen we zo meegenieten. Wij wensen je een goede kerst en een heerlijk begin van 2009.

• 25 December 2008 - 20:05

Claes Annette E En D:

lieve Ellen
    een vrolijke kerstgroet vanuit nederland voor jou van ons allemaal!
    Wat een enorme ijsbergen, prachtige foto's! Het komt op de foto al overweldigend over! Ja, ons kerstcadeautje voor jou ligt straks op je te wachten hoor! liefs van ons allemaal x x x x

• 26 December 2008 - 09:33

Mieke:

hoi ellen,
    bedankt vvor je mail.
    gisteravond oma achter de pc met advokaat met slagroom, om je berichten en de fotos e bekijken.wat moet je met die snurker ellen? was de herberg vol? met raye gaat het goed hij heeft alleen last van de hechtingen gelukkig gaan die er dinsdag uit.vanavond gaan we naar gerard en mary.
    ik denk dat de kerst bij jou mooier is dan in oosthuizen!geniet er van en tot volgende keer!
    groetjes mieke en raye

• 26 December 2008 - 11:02

Eric Van Oosterwijk:

Hoi Ellen heb de foto,s eens bekeken , wat een prachtige reis maak jij zeg.
    Dat zijn de plekjes waar je normaal gesproken niet over durft te dromen.
    Als je die zonnige plaatjes ziet zijn wij hier in Nederland flink jaloers.
    Het is nu hier in Alkmaar een half graadje boven nul.
    Ik zou vandaag naar Feyenoord gaan maar ik sla een keer over mij te koud in het stadion.
    Ik ga wel ff kijken voor een paar schaatsen want als we de berichten moeten gaan geloven kunnen van de week op natuur ijs.
    DUS WAT BEDOELEN ZE NOU MET KLIMAATVERANDERING.

Groetjes van Gea en Eric

• 26 December 2008 - 13:15

Sanne:

Hey!

Prachtig! Al dat ijs, ongelovelijk!
    XX Sanne

• 26 December 2008 - 14:42

Marja:

Hoi El. Het is inmiddels 2de Kerstdag en ik begin weer een beetje bij te komen van alle Kerst-drukte. Vanochtend nog wel even wezen schaatsen in Leiden. Zoals de weersvoorspellingen nu zijn schaatsen we waarschijnlijk na het weekend op "Veld 11". Gaaf he... en dat in de Kerstvakantie. Eerst maar even kijken wat de wind doet. Maar het zou echt weer heel gaaf zijn !!!! Ik heb weer genoten van je verslag en mooie foto's. Kijk weer uit naar je volgende verslag. Gr. Marja

• 26 December 2008 - 17:10

Ellen:

hoi
    Net lekker in Egmond gewandeld, lekker over de bevroren duinen, met een zonnetje erbij.
    Niet zoveel ijs gezien als jij, maar wat niet is kan nog komen.
    liefs uit Akersloot

• 26 December 2008 - 18:10

Trudi & Jan:

Wij hebben 2 dagen na het kerstdiner gewandeld El, vandaags als extra'tje een ijspegel aan m'n neus, brrrr het wordt hier ook koud het is vandaag niet boven het vriespunt geweest!!!
    Doe voorzichtig en wat een mooie foto's weer. Wat die foto van de HLR betreft: ik sta er ook niet meer op, uit het oog uit het hart!!!!