Eindpunt carratera autral de Chili - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Ellen Geus - WaarBenJij.nu Eindpunt carratera autral de Chili - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Ellen Geus - WaarBenJij.nu

Eindpunt carratera autral de Chili

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

16 December 2008 | Chili, Santiago de Chile

Hola todos gente
Allereerst even zeggen dat ik foto´s bij hitte op de carratera austral heb gezet, twee berichten geleden dus.
12 dec Een gedenkwaardige dag vandaag, de sterfdag van mijn vader nu een jaar geleden. Niet veel bijzonders gedaan in Cochrane, fiets schoongemaakt en tijdens de lunche een aardige gepensioneerde tandarts gesproken. Maar een verassend einde. Rond 20.30u komt Max, gepensioneerde piloot uit Dtsl met een gigo zalmforel aan van 6 kg. Bernarda, de eigenaresse van het hostel maakt hem klaar en rond half 10 zitten we met z´n allen te eten, heel gezellig. Mario en Senesio (agenten) Joseba (een baskische terrorist met vakantie) nee hoor leuke jongen, Max en ik. Met lekkere witte wijn en het spaans gaat steeds beter. Ook spreken we af dat Mario me morgen de eerste 5 km met de auto weg brengt omdat dat een slecht stuk is.
13 dec. En zo geschiede om 9 staat hij klaar en we laden alles op de carabinairo auto. Na 5 km mag ik zelf weer en de weg is hier beter en de uitzichten weer prachtig. Na anderhalf uur haal ik het koppel in uit Zwitserland/Colombia. We kletsen even en daarna ga ik mijn eigen tempo verder. Na 40 km hou ik pauze maar met mij nog 80 horsfly´s en het is zaak te blijven bewegen, ben nog vermoeider van de lunch dan van het fietsen. Dus snel weer op de fiets. Rond half 4 zoek ik een kampeerplek, eerst bij een boer, maar dat is zo´n rare man en beslis verder te gaan. Later vind ik een geschikte plek een km van de weg bij een fam., één van de jongens spreekt Engels. Ik zwem in de rivier want douchen kennen ze hier niet, heerlijk na zo´n lange tijd weer even zwemmen. Daarna lekker koken een krijg later nog een soort van viskoekjes.
zo 14 dec Hanen en honden hebben me gewekt en rond 9 u zit ik weer op de fiets. Ga richting Tortel, moet een heel bijzondere stad zijn door plankiers met elkaar verbonden en geen wegen. De weg er naar toe is bere slecht, dus het moet wel heel bijzonder zijn. Dat valt dus even tegen als ik er rond half 1 ben. Loop er een uurtje rond en ga dat terug, probeer een lift maar lukt in eerste instantie niet. na 5 km komt er een auto me achterop en zij nemen me mee terug naar de splitsing en zetten me daar af. Ik ga dan richting Pto Yungay en zij naar Cochrane. Ik begin gelijk met een pittige klim en het weer begint om te slaan. Veel wind en wolken maar het is nog droog. Gelukkig voor de wind en ook hier is het weer prachtig. Je rijdt langs diepe ravijnen waar de rivier door kronkelt in de diepte. Onwijs mooi. Na 74 km en ruim 6 uur op de fiets ben ik in Pto Yungay en begint het te regenen. Ik kan in de barak van de militairen slapen maar moet wel 15.000 p betalen, 20 euro onwijs duur dus, maar doe het toch en dat is maar goed ook want het begint onwijs te regenen en te waaien, de hele nacht.
Ma 15 dec. Hiep hoera, mijn zus is vandaag jarig. Het regent nog een beetje en om half 10 ga ik naar de boot. Heb vandaag geen zin om het volgende zware traject te gaan fietsen van 2 dagen (100km) en op de boot regel ik een lift. Kan met 2 jongens mee die in Villa O´Higgins moeten zijn voor hun werk. De weg is inderdaad heftig en de 2 klimmen nog erger en ben dus blij dat ik lekker in de auto zit. Als ik een foto wil maken moet ik het zeggen. Na 2 u zijn we er en brengen ze me naar een goede plek, El Mosco, een gezellig vrij nieuw hostel en de eigenaar spreekt Engels. Er zijn ook 2 franse jongens met een halforts fiets die ze in Pto Natales hadden gekocht en daar was van alles mis mee. De eigenaar van het hostel heeft de drager een extra buisversteviging gegeven en nu maar hopen dat ze houden. Verder is het lekker relaxen de middag. Ticket gekocht voor de boten voor overmorgen.
Di 16 dec. lekker uitgeslapen en zitten kletsen, de franse jongens uitgezwaaid en later in de middag komt Joseba met de bus aan en zijn fiets, is nog niet gemaakt en dus nog alle tieripes aanwezig, wel 30 om zijn bagagedrager te ondersteunen. Nog later op de middag komen ook Phillipe en Ana aan. Gezellig en ook zij boeken de boot en gezamelijk bestellen we 2 paarden om een groot deel van onze bagage te vervoeren voor de tocht van morgen. Hoe dat zal verlopen lezen jullie in het volgende verslag. S´avonds eten we met z`n allen en de wijn is rijkelijk aanwezig.

Groetjes en een dikke kus, Ellen

  • 16 December 2008 - 21:35

    Jaco:

    Hallo Ellen. Wel een abrupt einde. Er is waarschijnlijk iets mis gegaan. Ook met het verhaal over het verrassende einde van de 12e december. Hier in het koude NL vragen wij ons af: Hoe is het afgelopen met die baskische terrorist en Max? De censuur laat ons in het ongewisse! Wij kunnen slechts gissen! XX Jaco

  • 17 December 2008 - 18:11

    Peter En Janny:

    Zalmpje van 6 kg niets vergeleken bij mijn snoek van 26 pond.
    Grapje!!!
    Lijkt me mooi om eens op zalm te kunnen vissen en weet uit ervaring dat een goed bereidde zalm een ware delicatesse is.
    Ondanks moeilijke herinneringen toch nog een positief reisverslag, knap hoor. Ik zou inderdaad goed uitkijken voor vreemde boertjes want het blijven bijzondere die agrariers.
    Hier gaat alles goed, alweer 35 jaar getrouwd dus wat kan een mens zich nog meer wensen.
    Nog 35 jaar natuurlijk maar dat gaat wel lukken.Groetjes Peter, Janny en Maya

  • 17 December 2008 - 18:51

    HansvanWolfswinkel:

    Querida Ellen,
    Wat een moedige reis. Sterkte met 12/12 (en alle gedenkdagen... )Als jij bergafwaarts fietst kom je weer even iets dichterbij-deDoes, terwijl je toch verder weg gaat!! Gek toch daar verweg down-under zo op-je-kop zulke mooie foto's maken in de winter die zomer is.
    Feliz Navidad en el bicicleta. Y un buen ano nuevo . snaH.

  • 18 December 2008 - 12:41

    Gerda:

    hoi Ellen
    Eindelijk een berichtje van mij .Leuk hoor je verhalen te lezen. Ik doe het af en toe op swet, want die oude laptop van mij thuis krijgt jou site niet te pakken, maar zo lukt het ook.Ik wens je gelijk maar even fijne feestdagen hoewel je daar misschien niet zoveel van merkt? Geniet verder van je reis en pas goed op jezelf. groetjes Gerda.

  • 18 December 2008 - 15:26

    Rob:

    Hoi Ellen prachtig weer dat verhaal maar inderdaad abrupt eind. Maar dat komt nog wel. Ja 12/12 ook veel aan je pa gedacht heb jezus nog aan de lijn gehad. Geniet ze en tot het volgende verhaal

  • 19 December 2008 - 20:22

    Inge En Bert:

    Heb gehoord dat je fietsvriendjes niet zo van knoflook houden, vooral de Amerikaanse soort. Smeren (of eten?) dus. Of je andere vrienden daar blij mee zijn, durf ik niet te zeggen. Alvast prettige feestdagen en een sportief, gezond en kookgoed 2009!

  • 20 December 2008 - 21:13

    Els:

    Hallo Ellen,

    alles gaat nog steeds voorspoedig zo te lezen.

  • 22 December 2008 - 08:28

    Sandra:

    "Een verrrassend einde in gesprek met de tandarts": het maakt nieuwsgierig! Een jaar geleden je vader overleden, jij denkt aan hem (aan hun), zij zien jou vast ook gaan daar in Chili.

    groet, Sandra

  • 22 December 2008 - 12:56

    Boudewijn:

    Beste Waterratten,

    De tijd is rijp, de sterren staan gunstig en de goden zijn ons gunstig gezind ....

    Aanstaande zaterdag 27 december 2008 hebben we meer tijd tot onze beschikking in het 25 meter bad van de Does. We worden niet verjaagd door bulderende zwemdocdenten en lessende kinderen, want het is vakantie. MAAR NIET VOOR ONS !!! Komende zaterdag staat de training geheel in het teken van de race der races, de derby van Leiderdorp en omstreken. Vanaf 7:15 uur worden jullie verwacht in zwembad "de Does" voor een wedstrijd tegen jezelf. Een wedstrijd die vooral aankomt op mentale kracht. Alles zal anders zijn: de eersten zullen de laatsten zijn, de toppers van nu, zullen kadavers blijken, de achterhoede spelers van weleer zullen de koningen van 2009 zijn. Bouw dus nog wat reserves op tijdens de kerstdagen en ga vooraf nog even naar je mental coach, want zaterdag zwemmen we de legendarische

    50 x 50 meter

    De tijdmeting is in handen van onze man van Atlantis, ik rijd rond met de dopingbus. ZEND DEZE MAIL ROND AAN IEDEREEN DIE NIET IN DE KOP VAN HET BERICHT WORDT GENOEMD !!!

    Prettige kerst .... Ik reken op jullie .... laat weten als ik je moet halen (je wordt niet thuisgebracht)

    Tot zaterdag,


    Boudewijn Ruijs

  • 23 December 2008 - 13:33

    Elsu:

    He wijffie. Alles kits>? Hier hebben we de kerstreis er weer opzitten. Het ziet er allemaal prachtig uit. Ik ben erg mijn best aan het doen om je een kaartje te sturen. Wilde daar een foto van je huis in de sneeuw bij doen, helaas het zit er dit jaar niet in dat er snel sneeuw komt. hoewel, het wordt aankomende week 's nachts behoorlijk koud -7 graden. Ik heb er nu iets anders bijgedaan. Als het je op tijd bereikt zie je het vanzelf. Dikke zoen Els

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Een spontane, ondernemende, bijzonder aardige, leuke vrouw. Daar is er maar één van en dol op fietsen all over the world. Het ultieme vrijheids gevoel is op de fiets daar waar de weg je brengt.

Actief sinds 24 Juli 2006
Verslag gelezen: 490
Totaal aantal bezoekers 179810

Voorgaande reizen:

19 April 2022 - 05 Augustus 2022

Ciao Italië

03 December 2019 - 21 Maart 2020

Waar je ook gaat.....

14 Mei 2017 - 22 September 2017

The Great Divide Trail Noord- Amerika en Canada

04 November 2014 - 24 Februari 2015

Twee zien meer dan één!!!!

15 Oktober 2012 - 26 Januari 2013

Zuid-Amerika 2012-2013

28 Oktober 2010 - 23 Februari 2011

Fietsen in China, Laos en Cambodja

26 September 2008 - 23 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: