Spanje 1 - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Ellen Geus - WaarBenJij.nu Spanje 1 - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Ellen Geus - WaarBenJij.nu

Spanje 1

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ellen

04 Oktober 2006 | Spanje, Sevilla

Hoi allemaal (wachtwoord: odie, voor wie het kwijt was)
De vlucht naar Sevilla is goed en vlot verlopen. Nadat ik de fiets in elkaar had gezet en alles er aan gehangen had kon ik op pad gaan. Natuurlijk geen fietspad en dus het eerste stukje over de autoweg. Gelukkig een klein stukje en toen kon ik op een ventweg ernaast verder rijden, lekker rustig. Het was maar een klein stukje naar het centrum van Sevilla en kon de plattegrond die ik had goed volgen om op de plaats van bestemming te komen. In de straat aangekomen een man het adres onder zijn neus geduwd en gevraagt of hij kon vragen of ik goed zat. Rosa was niet thuis en dus heb ik haar gebeld. Hola, Ellen de Holanda en toen kwam ze snel naar huis. Ze praat dus geen woord Engels en dus moet ik gelijk al mijn geleerde woorden in de strijd gooien.
Het gaat best aardig met de standaard zinnetjes. Krijg een rondleiding door de flat en neem later een douche. Nou dat ging gelijk mis. De douche wilde niet meer uit, dat heb ik weer. Snel aangekleeed en Rosa te hulp geroepen. Het was normaal en je moet hem op een speciale manier dicht doen. Zo ook het toilet anders blijft hij doorlopen en de kraan van de wasbak ook. Maar verder gaat het wel als je het eenmaal door hebt. Zaterdag samen naar mijn school gelopen en de rest van de dag zelf door het centrum van de stad gelopen en de bezienwaardigheden bezocht, nog nergens in geweest. Ook met zo´n dubbeldeks bus bovenin gezeten door de stad gereden, echt de toerist uitgehangen dus. Ook de zondag gaat op aan het verkennen van de stad en woordjes leren.
Maandag gaat het beginnen om 9 u moeten we op school zijn en krijgen info over culturele uitstapjes die er de komende week worden georganiseerd en de klas indeling volgd na de rondleiding in het gebouw. De leerlingen komen overal vandaan en er heerst een hele prettige sfeer. Ik zit in een klein groepje met 5 andere uit 5 verschillende landen, duitsl, rusland, engeland, oostenrijk, zwitserland en ik. Cinta is een echte spaanse en brengt het heel levendig. Je hebt echt geen tijd om je aandacht te laten verslappen. We hebben les van 11u tot 14u en later op de dag een rondleiding door de stad met een borrel. Onwijs leuk en maak kennis met veel andere studenten het is echt heel erg gaaf en gezellig. De cervezas en tinto veranos vloeien rijkelijk. In het donker naar huis is ook een hele kunst. Ik moet iedere dag 20 min lopen naar school.
De tweede dag idem, leren en spreken weer veel en ik regel er nog een uur spreken bij samen met nog een meisje. Dus aansluitend aan de les van 9.15 tot 13.u heb ik nu nog een uur tot 14u. Nou daarna ben ik aardig opgebrand. Dan eten, huiswerk en excursie op het eind van de dag. Ben dan tussen 21u en half 10 thuis, Rosa heeft dan nog eten staan, gelukkig niet zoveel en slapen als een blok. De excursie ging naar het museo de bellas artes, niets voor mij dus. Veel religieuze schilderijen en uitleg in het spaans. Je begrijpt dat ik snel klaar was daar en even een terrasje heb gepakt om huiswerk te maken en lekker van de zon te genieten. Want het weer is tot nu toe heerlijk, rond de 25 tot 30 graden.
Vandaag weer een beetje meer geleerd en gelunched met mede studenten. Heerlijke broodjes, tapas en ander lekkers. Straks gaan we op excursie naaar de plaza de torres. de stierenvecht-arena met het museum ernaast.
Ik vermaak me dus prima en zat er zelfs aan te denken nog een week extra hier te blijven want het is erg gezellig met elkaar. Maar ik doe het niet en ga het geleerde straks in praktijk brengen tijdens mijn fietsrit door Andalucia.
Nou ik ga mijn huiswerk maken en tot de volgende mail.
Groetjes en dikke kus, Ellen

  • 04 Oktober 2006 - 15:32

    Netty:

    Dat klinkt allemaal heel goed. Mooi dat je het zo naar je zin hebt. Gister was de loting voor de UEFA en AZ zit in het poultje van Sevilla. Misschien kan jij alvast wat spionagewerk voor Louis van Gaal verrichten!
    Heel veel plezier daar en alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag volgende week. We nemen er eentje op jou.
    Groetjes,
    Jan en Netty

  • 04 Oktober 2006 - 16:40

    Ellen:

    Heee die Ellen, nou, zo te lezen heb jij het weer prima naar je zin daar in het zonnige Sevilla....mooi zo en houden zo.Onderwijl heb je al 2 dagen school gehad en ik ben erg benieuwd hoe je Spaans al vordert.Kan je straks met Joke keuvelen want die spreekt het ook nog steeds prima !De 3-oktober-festiviteiten zijn weer voorbij, we hebben het enorm getroffen met het weer want de Taptoe is weer eens verregend en vandaag kwam het ook met bakken uit de lucht !
    Ik heb de optocht bekeken vanaf het terras op de Douzasraat, we zaten daar zo mooi en heerlijk in het zonnetje dat we het allemaal wel best vonden en ook zijn blijven zitten.Spaatje, biertje en toen was de optocht alweer voorbij.Bij mij schoonmoeder hutsspot gegeten(heeeeeeerlijk) en daarna lekker naar huis.
    Vandaag kregen we het aardig voor onze kiezen op werk, tis niks dat je 2 dagen vrij hebt maar de schade moet je dan weer inhalen !Ach,nog een daggie is het weer weekend !
    Zaterdag was ik in Katwijk om naar de 1/2 marathon te kijken en wie zag ik daar in de voorste linie lopen ????Onze Martijn en hij ging eeeeeerg rap !Hij had een tijd van 1.27 en dat in de ZWAARSTE marathon van Nederland !!
    Doe jij maar flink je best op "school" en heel veel plezier toegewenst met je klasgenoten !
    Groetjes, Ellen

  • 04 Oktober 2006 - 17:11

    Wim:

    Goed gedaan, Ellen. Wij zitten hier wel met 30 graden in de regen, hoor. Zaten gisteren zonder stroom, vergeten de rekening te betalen. Maar nu is alles weer onder cntrole. Geniet ze en tot horens,
    W&W

  • 04 Oktober 2006 - 20:20

    Monique:

    Ha die Ellen, wat dynamisch allemaal, leuk hoor. Wat spreek je nou met elkaar met al die nationaliteiten zal het wel een vreemd gebrabbel zijn als het op zijn spaans gaat. Wie weet wat je allemaal hebt toegezegd en/of wat ze hebben begrepen van wat je zei. Blijf doen wat je leuk vindt, heel veel plezier en groetjes,
    Monique

  • 05 Oktober 2006 - 00:25

    Jezus:

    heerlijk, lekker genieten daar zowel van de taal de stad als de mensen!!

  • 05 Oktober 2006 - 15:26

    Jacqueline:

    Ha die El!
    Na alle eerdere mailtjes eindelijk deze kunnen openen (omdat ik steeds dacht dat het Garfield was...) Eureka!!!!
    Heel gaaf Chica, dat je deze reis maakt. Ook best een beetje gezond jaloers! Het is zo'n enorm mooie streek en de taal is zoooo fantastisch maar daar ben je inmiddels zelf ook wel achter! Wat is Sevilla een mooie stad hè? \ik vind het echt supertop van je! Vanaf nu weet ik je gelukkig weer te vinden (met password) Heel veel plezier, geniet ervan en hasta la proxima! Diviértese!!!! Groetjes, Jacq.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Een spontane, ondernemende, bijzonder aardige, leuke vrouw. Daar is er maar één van en dol op fietsen all over the world. Het ultieme vrijheids gevoel is op de fiets daar waar de weg je brengt.

Actief sinds 24 Juli 2006
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 180188

Voorgaande reizen:

19 April 2022 - 05 Augustus 2022

Ciao Italië

03 December 2019 - 21 Maart 2020

Waar je ook gaat.....

14 Mei 2017 - 22 September 2017

The Great Divide Trail Noord- Amerika en Canada

04 November 2014 - 24 Februari 2015

Twee zien meer dan één!!!!

15 Oktober 2012 - 26 Januari 2013

Zuid-Amerika 2012-2013

28 Oktober 2010 - 23 Februari 2011

Fietsen in China, Laos en Cambodja

26 September 2008 - 23 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: