Hoe anders in San Francisco. - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Ellen Geus - WaarBenJij.nu Hoe anders in San Francisco. - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Ellen Geus - WaarBenJij.nu

Hoe anders in San Francisco.

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

25 Juni 2017 | Verenigde Staten, San Francisco

Hoi.

Nou zeg, dat is wel even een andere wereld. Toen ik hier woensdag naar toe reed begon het al steeds drukker te worden op de weg. Onderweg in een grotere plaats al een fietsdoos weten te scoren, dus dat was super mazzel.
En blij met de navigatie, zodat ik in één keer naar het hotel reed. Het Warfield hotel ligt vlakbij Union Square en Powell station, waar ook het historische trammetje rijdt tegen de steile straatjes. En waar iedere dag ongeveer 1,5 km wachtrij voor staat.
Heb me de afgelopen dagen hier prima vermaakt met oa: fietstocht naar de Golden Gate Bridge, bezoek Alcatraz, 2x rondje met hop on hop off bus, honkbal wedstrijd van de Giants tegen de NY Metz en de gay-pride, die dit weekend hier is. En dan tussen door veel door wijken gelopen en langs het waterfrond waaronder Fishermans warf. Muziek geluisterd op straat en optredens van streetdance. Maar ook veel mensen gekeken en die contrasten zijn bijzonder groot. Mensen die op straat leven, vuilnisbakken nalopen, bedelen, slapen en onder de wonden zitten en met honden. Dikke, hele dikke en nog dikkere mensen en GIANTS. En die lopen of zitten bijna altijd te eten of lopen met eten. Maar zeker door de Pride dit weekend, heel veel extravagante types, de trans march was hier gister ook. Ik heb mijn ogen uitgekeken en dan dacht ik al wat gezien te hebben, niet dus. Maar nu wel.
Kortom ik heb mezelf goed vermaakt hier.
De Golden Gate bridge is nog een apart verhaal. Dat werd 3x is scheepsrecht. De eerste x op de fiets, reden we er heen en zag je de bekende San Francisco fog aan komen waaien. Tegen de tijd dat we er aan kwamen was de brug ook weg. Het was er koud en er waaide een flinke koude wind.Tweede x was met de hop on/of bus, weer mist, nog erger. Derde x weer met hopbus eindelijk helemaal gezien al zaten er nog wat slierten mist rond de hoogste pilaren.
Maar wat me toch ook wel op valt is bv je gaat op de hop on/off bus zitten om iets te zien, er zitten mensen tussen die alleen maar op hun telefoon zitten te kijken, ook in het stadion van de Giants viel me dat op. Je denkt dat ze voor de wedstrijd komen, maar nee, ook hier is de telefoon weer belangrijk en er zat er zelfs een te haken. Dan denk ik blijf lekker thuis.
Maar goed het is nu eenmaal zo. Ik heb de fiets weer in de doos en morgen rond 18 u naar het vliegveld en vlieg dan om 22.20 u via Rijkjavik, waar ik 4,5 u wachttijd heb, door naar Barcelona. Daar kom ik in de nacht aan om 0.30 u aan op 27 juni. Dus het volgende bericht komt weer vanuit Europa.

Bedankt voor jullie berichtjes en hoop dat jullie een beetje mee gereist hebben. Al was het wel heel iets anders dan voorspeld.
Ik heb met de auto 3352 mile gereden, dat is 5363,2 km. Best veel, vind ik zelf.

Nou groetjes maar weer.

  • 25 Juni 2017 - 10:15

    Rina:

    Ellen het was heel leuk om jouw in je berichtjes te volgen! Een goede reis terug naar Europa en een mooie fietstrip terug naar Nederland! De afstand zal geen probleem zijn....en water genoeg..

  • 25 Juni 2017 - 11:22

    Jet De Veer:

    Goede reis terug!! Fiets ze!!

  • 25 Juni 2017 - 11:59

    W&W:

    Hoi Ellen - dat was de USA always same same but this time different! Dat wordt vast weer een mooi fotoboek.
    Goede vlucht naar Europa.
    Gisteren is Wiwat aangekomen.

    Groetjes en een vette knuffel van ons,
    W&W

  • 25 Juni 2017 - 12:25

    Berna Katwijk:

    Ha die Ellen.
    Hoe anders dan je eerste plan, maar zeker niet minder boeiend! Hartelijk dank voor al je verhalen vanuit
    Trumpicana! Ongemerkt heb ik heerlijk meegereisd. Prachtig dat je zo creatief bent omgegaan met de aanvankelijk zo beroerde tegenvaller. Ellen, mooie thuisreis en daarna weer fris.....alle hens aan dek!

  • 25 Juni 2017 - 13:42

    Lenie :

    Mooie verhalen en foto's Ellen.
    We wensen je een hele goede reis naar Barcelona!
    Lieve groet, Frits en Lenie

  • 25 Juni 2017 - 13:43

    Marja:

    Hoi ellen,
    Ik heb zeker met je meegereisd, wetende dat ik in september ook een deel van deze route zal gaan maken. Idd wel heel veel kilometers met de auto gemaakt.
    Goede vlucht en veel fietsplezier.
    Groet Marja

  • 25 Juni 2017 - 14:57

    Lida:

    Hoi El,

    Wat heb je in korte tijd weer een hoop beleefd.
    En ondertussen ben je weer op weg naar Europa.
    Goede vlucht en ik volg je weer verder.
    Liefs!

  • 25 Juni 2017 - 19:29

    Peter En Janny:

    Goede reis en we horen het weer.
    Groetten, Peter een Janny.

  • 26 Juni 2017 - 09:04

    Marianne:

    Hoi Ellen, fijn dat je weer thuis komt hoor. Je hebt weer in ieder geval een super reis gehad. We spreken wat af want ik neem vannacht het vliegtuig naar NL

  • 26 Juni 2017 - 09:10

    Cock:

    Hoi Ellen,
    Wat een bijzondere afsluiting van deze hele bijzondere trip.
    Je hebt er inderdaad heel wat kilometers opzitten.
    Goede reis terug en welkom in je vaderland.

  • 26 Juni 2017 - 11:14

    Rodrigo:

    Toch weer met veel plezier je verhalen gelezen. Welkom terug in Europa!

  • 26 Juni 2017 - 20:18

    Erica:

    Goede vlucht en daarna weer op de fiets! Fiets ze in Europa.

  • 27 Juni 2017 - 10:15

    Mariëtte:

    Hoi ellen

    Het was weer fijn om zo met je mee te reizen door mee te lezen.
    Sterkte met de vliegreis en ik hoor je graag weer vanuit Spanje.

  • 27 Juni 2017 - 15:32

    Monique:

    Ha die Ellen,
    Inmiddels waarschijnlijk aangekomen in Spanje, weg uit het Trumpgebied waar je toch ook weer de nodige avonturen hebt gehad.
    Ik weet niet wat je verder gaat doen maar ik begrijp fietsen, hoelang en van waar naar waar, geen idee maar dat is niet belangrijk. Ik hoop dat je je beentjes weer lekker gaat bewegen en wens je veel plezier. Tot horens, Monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Een spontane, ondernemende, bijzonder aardige, leuke vrouw. Daar is er maar één van en dol op fietsen all over the world. Het ultieme vrijheids gevoel is op de fiets daar waar de weg je brengt.

Actief sinds 24 Juli 2006
Verslag gelezen: 466
Totaal aantal bezoekers 179625

Voorgaande reizen:

19 April 2022 - 05 Augustus 2022

Ciao Italië

03 December 2019 - 21 Maart 2020

Waar je ook gaat.....

14 Mei 2017 - 22 September 2017

The Great Divide Trail Noord- Amerika en Canada

04 November 2014 - 24 Februari 2015

Twee zien meer dan één!!!!

15 Oktober 2012 - 26 Januari 2013

Zuid-Amerika 2012-2013

28 Oktober 2010 - 23 Februari 2011

Fietsen in China, Laos en Cambodja

26 September 2008 - 23 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: