Eindig fietsreis in Cuba, terug naar Albuquerque. - Reisverslag uit Cuba, Verenigde Staten van Ellen Geus - WaarBenJij.nu Eindig fietsreis in Cuba, terug naar Albuquerque. - Reisverslag uit Cuba, Verenigde Staten van Ellen Geus - WaarBenJij.nu

Eindig fietsreis in Cuba, terug naar Albuquerque.

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

22 Mei 2017 | Verenigde Staten, Cuba

Hoi Allemaal.

Om een lang verhaal kort te maken, ik breek mijn fietsreis af en ga over op plan B. Na een week al? Ja, ik kan niet genieten van het fietsen en de omgeving. Ik ben van Albuquerque naar Grants gefietst in 2dgn, zo'n 120 km deels over de Interstate 40, wat geen feest was met de drukte van het verkeer en deels over de route 66. Daarna de alternatieve great divide verharde weg naar Cuba gefietst omdat het gesneeuwd had op de onverharde trail en ik niet meteen het zware werk wilde doen. Op deze alternatieve weg viel het me, met name mentaal, al zo zwaar, dat ik er geen blij gevoel van kreeg. Ik voelde de spanning zo in mijn lijf dat ik maar moeizaam eten naar binnen kreeg. En dat moet toch, anders val je van de fiets. De 192 km naar Cuba heb ik in 2 dgn gedaan, deels op de fiets, zo'n 60 km per dag en deels gelift. Onderweg waren er een aantal dingen gebeurd die steeds een beetje van mijn zelfvertrouwen af snoepten. Met name het gebrek aan water en de lange afstanden met niks. Of er stond op mijn kaart dat er een mogelijkheid was om iets te kopen, maar dan was het dicht.Je moet dan zoveel water meenemen dat de fiets ook steeds zwaarder bepakt raakt en dat alles bij elkaar, werd me teveel.
Morgen ga ik met de bus terug naar Albuquerque en ga daar informatie zoeken om een auto te huren en dan de Nationale Parken in het westen te bezoeken. Daarna vlieg ik naar huis en ga daar lekker verder fietsen.

Ik baal hier zelf natuurlijk nog het meest van, dat ik het zo verkeerd ingeschat heb. Maar het is wel vakantie en het moet geen strafkamp worden. Ik ben er best emotioneel onder en de knop moet nog om, maar dan hoop ik er wel weer van te kunnen genieten.

Groetjes, Ellen

  • 22 Mei 2017 - 06:42

    Marja:

    Hoi Ellen,
    Tjeempie wat een verhaal. Maar denk wel een verstandige beslissing, ook al valt dat niet mee.
    Je moet er wel van genieten en het moet goed vallen, als deze ingrediënten er niet zijn, dan moet je inderdaad een beslissing nemen. En ik denk een juiste beslissing.
    Ga nog even genieten van de parken daar. En zet de knop om.
    Groet Marja

  • 22 Mei 2017 - 07:08

    Nicole:

    Hey Ellen, wat ontzettend balen joh! Maar goed dat je de beslissing hebt genomen om niet door te gaan als je niet kan genieten. Ga lekker genieten van de mooie parken en wie weet wat er daar nog op je pad komt. Veel liefs , Nicole

  • 22 Mei 2017 - 07:10

    Jacqueline En Guus:

    Hai Ellen.
    Dit zal geen makkelijke beslissing voor je zijn geweest, waarschijnlijk wel een verstandige.
    Met al jouw fietservaring weet je inmiddels wel wat goed voor jou is en wat werkt....
    Blijft een anti-climax, het afbreken van je reis.
    We hopen dat je toch nog kan genieten van de parken, de natuur blijft fantastisch!

    Big hugs, guus en jacqueline

  • 22 Mei 2017 - 07:23

    Marie-jose:

    Hoi Ellen, dat is een tegenvaller voor je. Maar jouw kennende, de juiste beslissing. Plan B zal ook fantastisch worden. Hoop op je nieuwe reisverhalen! Een omschakeling voor jou maar je nieuwe koers heb je al bepaald. Geniet daar van. Liefs, Marie-José

  • 22 Mei 2017 - 07:47

    Lenie:

    Ellen, wat een kanjer ben je! Ik heb al zoveel bewondering voor jouw kracht en doorzettingsvermogen om zulke afstanden te fietsen. IK heb ook enorm veel bewondering voor je kracht om deze keuze in je eentje te maken. Na zoveel plannen vooraf, heb je gewoon naar jezelf geluisterd! Heel goed! Als het energie gaat lekken, dan wordt het alleen maar afzien. Ik wens je sterkte om dat laatste stuk terug te rijden en daarna .... een geweldige tracking door het gebied met de auto. Met meer ontspanning.
    Met een zoen, Frits en Lenie

  • 22 Mei 2017 - 08:11

    Berna (katwijk):

    Hoi Ellen, wat een tegenvaller. Gelukkig zijn er alternatieven en ben je sterk en creatief genoeg om jezelf weer bijelkaar te rapen. Wie weet wat deze nieuwe zijstraat je gaat opleveren aan mooie onvermoede verrassingen!
    Sterkte enne ....hou vol!

  • 22 Mei 2017 - 08:44

    Janny En Teun:

    Lieve Ellen,
    erg jammer, maar gelukkig ben je verstandig. Nieuw avontuur!
    Janny en Teun.

  • 22 Mei 2017 - 08:48

    Harry Mos:

    No worries Ellen! Gewoon je gevoel volgen en genieten van plan B. Je hebt jezelf immers al vaak genoeg bewezen. Groetjes en een dikke kus, Harry

  • 22 Mei 2017 - 09:21

    Maaike:

    He Ellen, wat balen dat het allemaal niet zo loopt als verwacht, maar kop op! Plan B wordt vast fantastisch!! Daar weer van genieten! Liefs x

  • 22 Mei 2017 - 09:23

    Lianne Luijks:

    Hoi Ellen,
    Daar moet je sterk voor zijn, te durven vertrouwen op je intuïtie. Het gaat je lukken de knop om te zetten en te gaan genieten van het vervolg van je trip. Het ga je goed. Groet, Lianne


  • 22 Mei 2017 - 09:25

    Gerard:

    Ellen, erg jammer dat het niet lukt, maar als ik jou was zou ik met de auto er een lekkere roadtrip van maken! Neem lekker de tijd om alles goed te bezoeken, te bekijken en te ervaren (desnoods de route die je wilde doen). Zoveel te doen en te zien daar, dat gaat nooit vervelend denk ik! Heel veel plezier en maak er een gave alternatieve reis van!
    Gerard

  • 22 Mei 2017 - 10:03

    Boudewijn:

    Domper!

  • 22 Mei 2017 - 10:29

    Inke:

    Wat een tegenvaller voor je! Dapper besluit! We leven met je mee! Liefs van Inke

  • 22 Mei 2017 - 11:34

    Barbara:

    hoi Ellen,
    natuurlijk jammer maar zo verschrikkelijk knap van je om het plan om te gooien.
    Nu gaan genieten van de mooie parken. Veel foto's maken en geen haast!
    Veel succes en gr. Rob en Barbara

  • 22 Mei 2017 - 11:41

    Trudi:

    Lieve El,

    Meid wat een verhaal maar wel een stoer besluit zeg!! Zoals je zegt vakantie moet geen strafkamp worden en je heb jezelf door de jaren heen al genoeg bewezen !!! Misschien lekker nog naar de westkust van Amerika is dat nog een optie om dat met een auto te doen??? We gaan het allemaal horen (of lezen) veel liefs en kussen Trudi

  • 22 Mei 2017 - 11:41

    Rodrigo:

    Maak er nog wat van, Ellen.
    Jammer dat je geen handel van Dikke Leo mee had: water in poedervorm. ('hoef je alleen maar water bij te doen....')
    Liefs Rodrigo

  • 22 Mei 2017 - 11:52

    W&W,:

    Hoi Ellen, ik heb je een mailtje gestuurd.

  • 22 Mei 2017 - 12:17

    Urmi:

    Goed dat je je gevoel volgt, zeker geen dingen doen waar je niet blij van wordt!
    Probeer nog te genieten van de resterende tijd daar,
    Liefs Urmi

  • 22 Mei 2017 - 13:40

    Rina:

    Dat gaat vast goed komen! Veel plezier hoor!

  • 22 Mei 2017 - 14:29

    Renate:

    Wat balen! Nu verder genieten en komt wel weer goed.
    Nog veel plezier!
    Renate

  • 22 Mei 2017 - 14:59

    Jet De Veer:

    Soms vallen dingen tegen Ellen , goed dat je plan B ook hebt geniet daarvan!!
    Groetjes!!!!

  • 22 Mei 2017 - 17:14

    Erica En Myrthe:

    Hoi Ellen, we zijn er helemaal stil van. Naar dat het niet lukt, maar probeer nog te genieten welliswaar met een ander vervoermiddel. Knuffels van ons en Odie en Garfield.

  • 22 Mei 2017 - 17:38

    Sanne:

    Wat ontzettend jammer voor je dat het niet is wat je gehoopt had. Maar heel goed om vooral naar je gevoel te luisteren en dus te stoppen. Ik hoop voor je dat je kunt genieten van het laatste deel van je trip.
    xx

  • 22 Mei 2017 - 18:39

    Elsie:

    He Ellebel, maak je van plan B een plan A. Auto kun je ook parkeren en heerlijk gaan wandelen in al die mooie parken. En de berenbel........die bind je aan je rugzak. Even uit je plaat gaan flink schreeuwen tegen de lucht ( ruimte zat daar, niemand die je hoort) en weer verder. En zoals je uit al deze reacties kan afleiden, je bent niet alleen op reis. Wij reizen allemaal een beetje met je mee.
    Dikke zoen Elsie

  • 22 Mei 2017 - 19:14

    Monique:

    Lieve Ellen, weet je wat zo plezierig is, dat je met het fietsen niet de kost hoeft te verdienen. Goed hoor te besluiten dit zo niet verder te doen. Ik wil wel graag dat je heelhuids terugkomt. Natuurlijk een ongelooflijke tegenvaller dat het zo anders is dan je had verwacht maar helaas laat niet alles zich voorspellen en voorbereiden. Niet alles is wat het lijkt is momenteel een reclameleus, helemaal waar dus. Ik vind je het erg goed hoe je je plan hebt omgegooid dus op naar plan B en hoop dat je, na wat rust, ondanks alles met volle teugen kunt genieten. Lieve groet, Monique

  • 22 Mei 2017 - 20:24

    Berna:

    Jeetje El.wat een tegenvaller voor je. Maar wel een wijs besluit! Jij als geen ander weet wat je te wachten staat en je hebt gelijk, je hebt vakantie. Ik hoop.dat je van de parken gaat genieten en je vakantiegevoel weer terugkrijgt.
    Liefs van ons, Peet en Berna

  • 22 Mei 2017 - 21:31

    Peter En Janny:

    Hallo Ellen,
    Hopen dat je alternatieven vind en daar evenzo goed van gaat genieten.
    Jou kenende gaat dat vast lukken.

    Groeten, Peter, Janny en Maya.

  • 22 Mei 2017 - 22:31

    Marjolein:

    Kuzzzzzzzz! Komt goed!!!

  • 22 Mei 2017 - 22:39

    Bert:

    Hey topper,
    Niks aan het handje, heel goed van je dat je bent omgedraaid.
    Gewoon een nieuwe trip in elkaar draaien en verder gaan.
    De volgende keer doen we hem gewoon met z'n tweeën.
    Kus van je maatje.

  • 23 Mei 2017 - 08:18

    Jan Van Der Plas:

    Knop omzetten, en enjoy met plan B.
    Zou eigenlijk plan A moeten zijn.

    Met vriendelijke groeten Jan

  • 23 Mei 2017 - 08:18

    Jan Van Der Plas:

    Knop omzetten, en enjoy met plan B.
    Zou eigenlijk plan A moeten zijn.

    Met vriendelijke groeten Jan

  • 23 Mei 2017 - 21:23

    Jan En Netty :

    Hoi Ellen, goed dat je nu de juiste beslissing hebt genomen. Het moet wel leuk blijven. Geniet nog van de parken en dan lekker hier verder vakantie vieren. Dikke knuffel van ons

  • 23 Mei 2017 - 21:52

    Rita Bakker:

    Balen Ellen maar goede keuze. Het moet leuk zijn. Kop op en sterkte.

  • 23 Mei 2017 - 23:14

    Elle:

    KANJER !!!!

    SAMEN MET BERT IS OOK LEUK.....

    LIEFS UIT AKERSLOOT

  • 24 Mei 2017 - 10:59

    Marianne:

    Hallo Lieverd, het lijkt een anti fietsclimax maar toe ik de foto's zag, begreep ik het helemaal. je bent al zwaar bepakt en je gooit er zo onderweg wel een grote hoeveelheid litertjes in, en dan de felle zon erbij. genieten staat voor afzien.....De parken zijn ook heel mooi te bezoeken en als ik jou ken zal je dat niet op z'n amerikaans doen. ( footootje uit het raam maken... ha ha ha) Voor mij persoonlijk goed om te horen want dat betekent dan dat ik jou waarschijnlijk zal gaan zien van de zomer!, ja, ik weet het heel erg egoistisch, maar dat mag wel als je wat ouder word. je had gelukkig een plan B, stel je voor dat je niets had! Wij zitten een weekje in Utrecht op de heuvelrug, kom dan maar gezellig langs! XX Marianne uut Thailand

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Een spontane, ondernemende, bijzonder aardige, leuke vrouw. Daar is er maar één van en dol op fietsen all over the world. Het ultieme vrijheids gevoel is op de fiets daar waar de weg je brengt.

Actief sinds 24 Juli 2006
Verslag gelezen: 686
Totaal aantal bezoekers 179873

Voorgaande reizen:

19 April 2022 - 05 Augustus 2022

Ciao Italië

03 December 2019 - 21 Maart 2020

Waar je ook gaat.....

14 Mei 2017 - 22 September 2017

The Great Divide Trail Noord- Amerika en Canada

04 November 2014 - 24 Februari 2015

Twee zien meer dan één!!!!

15 Oktober 2012 - 26 Januari 2013

Zuid-Amerika 2012-2013

28 Oktober 2010 - 23 Februari 2011

Fietsen in China, Laos en Cambodja

26 September 2008 - 23 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: