Voorlopig einde fietstocht, toch in gips. - Reisverslag uit Nong Khai, Thailand van Ellen Geus - WaarBenJij.nu Voorlopig einde fietstocht, toch in gips. - Reisverslag uit Nong Khai, Thailand van Ellen Geus - WaarBenJij.nu

Voorlopig einde fietstocht, toch in gips.

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

30 December 2014 | Thailand, Nong Khai

Sabadee cap.

Na de paar dagen rust in Viengvang zijn we in 2 dagen door gefietst naar Vientiane. Het waren geen leuke fietsdagen. Ten eerste omdat het steeds drukker werd op de weg, geen mooie omgeving meer en ik had pijn in mijn armen. Links pijnlijk doordat ik ieder hobbeltje voelde ondanks het drukverband en rechts pijnlijk door het met 1 hand sturen en inspanning.
Maar misshien doen de 4 dgn rust (Kerst en weekend) er nog goed aan. Heb veel zitten lezen en van terras naar terras getrokken. We hebben onze visa voor Thailand geregeld en verder niets gedaan.
Dus maandag klaar voor vertrek naar de grens. Maar na een paar km was het voor mij al duidelijk dat er nog niet veel verbetering in zat. De hobbeltjes deden nog steeds pij en schakelen en remmen gingen nog helemaal niet.
Zat te huilen op de fiets en dat kan niet de bedoeling zijn. Na het passeren van de grens, dat zeer vlot verliep, hebben we in Nongkhai een guesthouse gezocht voor 3 nachten (tot na oud en nieuw) en zijn n de middag naar het ziekenhuis gegaan met de rontgenfoto's voor een second opinion.
Daar zeiden ze dat er een stukje van een handwortelbeentje is afgescheurd. In het gips om het volstrekte rust te geven en zeker niet fietsen. Over 2 weken terug naar een ziekenhuis om het opnieuw te laten beoordelen of het voldoende genezen is of niet.
Einde fietsavontuur voor de komende weken. Dat was wel even een domper en heb een paar traantjes gelaten. Bert is er nogal nuchter over. Het gaat zoals het gaat en we passen onze reis aan. Zeker niet terug naar de kou.
Vandaag hebben we besloten om met de nachtbus naar Bangkok te gaan van 1 op 2 januari en daar een hotel of guesthouse nemen voor 2 weken. Bert vermaakt zich daar prima en ik ga naar mijn vriendin Marianne die daar woont en als ze thuis is en misschien vlieg ik ook nog een paar dagen naar mijn oom Wim op Phuket. Na de volgende controle kijken we verder wat we gaan doen. Kan zomaar zijn dat we met de rugzak verder trekken of ergens gaan duiken en de laatste weken nog naar Myanmar. Maar dat horen jullie tegen die tijd wel weer. Niet te ver op de zaken vooruit lopen.
Natuurlijk baal ik hier wel van want we worden toch aardig beperkt in onze vrijheid. Maar het gaat goed komen, mede door Bert zijn positieve instelling, je kan nog heel veel dingen wel. (Lopen en een rugzak dragen).
Wij wensen jullie een gezellige jaarwisseling toe en dat we maar weer een mooi en avontuurlijk jaar in gaan.
Een toost op 2015.
Ellen en Bert.

• 30 December 2014 - 13:24

Harry:

Ha Ellen en Bert,

Dat valt dan dus toch nog tegen. Jammer hoor! Maar jullie zijn volgens mij zo bereisd dat je ook hier wel een goede oplossing voor vindt. En vergeet niet: wat jullie ook doen, het is in elk geval -waarschijnlijk - een stuk spectaculairder dan de dagelijkse zaken hier...! Hoewel: met oud & nieuw in het vooruitzicht gaan wij natuurlijk ook wel weer een paar lekkere en leuke dagen (en feestjes) tegemoet.

Fijne jaarwisseling en wijsheid bij het nemen van beslissingen.

Groet,

Harry

• 30 December 2014 - 13:29

Lianne:

Wat een pech. en wat heerlijk om de plannen te kunnen bijstellen. Geniet van de onverwachte dingen. Mooie jaarwisseling, Lianne en Gerard

• 30 December 2014 - 13:38

Rita Bakker:

Hoi
    Dat is even balen zeg. Niets anders op dan je plannen bijstellen maar dat lukt jullie goed als ik het zo lees. Geniet ook daar weer van. Fijne jaarwisseling en een gezond en mooi 2015 Groet Rita

• 30 December 2014 - 13:46

Rina:

Fijne jaarwisseling!

• 30 December 2014 - 13:58

Marie-jose:

Wat een pech, maar elk nadeel heeft zijn voordeel !! Wie weet wat je nu weer zonder fiets mee gaat maken. Veel plezier verder samen en een mooie jaarwisseling. marie-jose

• 30 December 2014 - 14:09

Jet De Veer:

Das ff een tegenvaller, maar goed, zo telezen toch nog een leuk programma!! Goede jaarwisseling en de beste wensen voor 2015.

• 30 December 2014 - 14:18

Rodrigo:

Toch fijne dagen gewenst. Maak een mooie trektocht met de rugzak! Ga duiken! Geniet van het mooie weer, de prachtige omgeving, de lieve mensen en van elkaar .....

• 30 December 2014 - 15:27

Renate:

Hoi, heb je al een appje gestuurd! Komt goed. Belangrijk nu dat je het goed laat genezen en niet te snel weer de dingen oppakt! Je hebt je in ieder geval herpakt mede dankzij Bert! Doe rustig aan en geniet in ieder geval van de dingen die je nog wel kunt.... Gewoon laten verwennen door je mannetje....hihi.
    Fijne jaarwisseling en dikke zoen.
    Renate

• 30 December 2014 - 15:33

Bill The Windmill:

Ha die El, wat een leuke vent die Bert. Precies de goede instelling: het komt zoals het komt en je kan nog heel veel dingen wel: je laten masseren aan het strand, kunst kijken in de binnenlanden, drink met je billen bloot melk uit een kokosnoot .... joh eindeloos! Nu gaat het beginnen ! Tot binnenkort, Bill

• 30 December 2014 - 15:39

Ilse:

Hi Ellen, balen joh, maar inderdaad...... Stay positieve en er zijn nog legio dingen die je kunt!
    Maak er wat van! Een sprankelend nieuw jaar gewenst!!
    Tot in 2015!

• 30 December 2014 - 16:31

Jezus:

nieuwe plannen nieuwe toekomst..op naar 2015 !!
    ook dit avontuur is weer nieuw, voor t eerst in t gips...
    dikke kus voor beiden jezus

• 30 December 2014 - 17:11

Monique:

Ha die Ellen en de mij onbekende Bert,
    Dikke pech dus. Je komt zo wel nog eens ergens anders dan je had gepland, laat je verrassen!
    Een hele goede jaarwisseling en nog veel plezier met wat voor plannen dan ook.
    Veel goeds in het nieuwe jaar. Groetjes.

• 30 December 2014 - 17:46

Berna:

Jeetje pechvogel, gelukkig dat je met Bert bent en hij je laat zien wat je nog wel kan. Maar wie weet wat het voor moois oplevert. In ieder geval een hele goede jaarwisseling en een goed begin van 2015 ( ondanks je gips).
    Kus van ons X

• 30 December 2014 - 18:50

Bram En Maaike:

Hele goede jaarwisseling voor jullie beide, ff tegenvallertje maar kop op hè!!
    Maak er maar weer wat moois van! Dikke x ook van Tiny aan Lau!

• 30 December 2014 - 18:54

Jan En Netty:

Hoi Ellen en Bert, Mooi dat jullie zo flexibel zijn. Soms zit het mee en soms tegen. Maar bedenk dat er altijd weer ergere dingen zijn dus geniet ervan! Een heel goede jaarwisseling en alvast proost op 2015!
    Dikke kus. Jan & Netty

• 30 December 2014 - 19:10

Elsie:

Beetje meer bagage zo met dat gips maar die hard die je bent komt het goed. Dikke zoen voor het nieuwe jaar.

• 30 December 2014 - 21:47

Lida:

Lieve Ellen en Bert!
    Wat ontzettend jammer dat jullie de plannen moeten bijstellen.
    Goed om te horen dat jullie weer vooruit kijken en nieuwe plannen maken.
    Heel veel plezier in Bangkok! Is in ieder geval een stuk warmer (neem ik aan)
    Liefs, Lida

• 30 December 2014 - 21:54

Lida Beumer:

En natuurlijk de allerbeste en allerliefste wensen voor jullie voor het komende jaar!
    Het is bij jullie al de 31e, maar midden in de nacht en zo rond de 20 graden.
    Een heel bijzonder uiteinde daar in Thailand!

Nogmaals, liefs van Lida

• 31 December 2014 - 00:15

Lydia:

ha Ellen en Bert,
    De juiste man aan je zijde en een flexibele instelling en alles komt goed. beterschap (gelukkig was er een ziekenhuis!) ben benieuwd wat je allemaal nog voor moois gaat meemaken in het nieuwe jaar
    Veel geluk, gezondheid en wensne voor een mooie reis nog vanuit La Douce
    Lydia

• 31 December 2014 - 04:24

Jacqueline En Guus:

hoi Ellen en Bert

Heerlijk dat je nu toekomt aan al die dingen die je anders niet gedaan zou hebben.
    Geniet van deze nieuwe wending en vooral geniet van elkaar!!!
    This the way it is...!!
    Veel sterkte Ellen en geniet van het moment met elkaar.
    een happy en liefdevol new year XXX

liefs, guus en jacqueline

• 31 December 2014 - 09:07

Coby:

Goh Ellen wat sneu voor je nou maar hoop dat jullie toch nog een leuke oud en nieuw mee maken daar en pijn voor je minder word veel liefs Coby xx

• 31 December 2014 - 10:09

Urmi Schagen:

Hoi Ellen,
    Wat een tegenvaller... Hopelijk geneest het snel en kunnen jullie verder..
    Maak er het beste van en geniet van de bezoekjes in Bangkok en Pukhet.
    Een fijne jaarwisseling!

• 31 December 2014 - 13:48

Inke:

Hoi Ellen, balen zeg, van je pols! Je had het toch wel goed aangevoeld dat er iets niet goed zat...
    Sterkte! Ik hoop dat de pijn nu snel minder wordt en dat het mooi geneest!
    Ik wens jullie toch een fijne jaarwisseling en natuurlijk alle goeds voor 2015!
    Liefs, Inke

• 31 December 2014 - 18:17

Ineke:

Hoi Ellen en Bert,
    een paar weekjes rust op zo'n lange reis is toch zo gek nog niet! Alleen vervelend dat het op deze manier moet gebeuren maar ja ... Het is en blijft een avontuur! Gelukkig is het je linkerarm , daar doe je toch al wat minder mee!
    Luister naar Bertt, hij staat er positief in zo te horen, het is zoals het is.
    Dit biedt nieuwe kansen en ideeën en jullie doen dingen die je anders niet gedaan zou hebben.
    Beterschap en veel gezondheid in 2015!
    Have fun, Ineke

• 01 Januari 2015 - 12:05

Monique Brugman:

Hoi Ellen,

Ik zag je blog via Lida op Facebook. Wat vervelend van je hand, maar inderdaar er zijn nog veel dingen die je wel kunt. Het is even schakelen, maar dan vind je zeker een andere mooie invulling voor je reis. Happy newyear en dat je ook in 2015 weer veel mooie avonturen mag beleven.

Groet,
    Monique

• 01 Januari 2015 - 22:26

Els Putter:

Lieve Ellen,

Jammer dat het tegenzit. Hopelijk blijven genieten!!! Een geweldig 2015 voor jou en bert.
    Xxx Els merel en Lisa.

• 02 Januari 2015 - 10:20

Cock :

Heel goed Ellen, accepteren en met alles wat je nog wel kunt je plan bijstellen.
    Je bent gelukkig niet aan bed gekluisterd! Tel je zegeningen.
    We wensen jullie een heel goed en gelukkig 2015 en nog een hele mooie voortgang van de reis. Ellen sterkte ermee! Groet, J en C

• 03 Januari 2015 - 10:22

G. Mus:

Lieve Ellen,
    Schrok van je mail. Die pijn is afschuwelijk. Jaren geleden had ik ook iets heel vervelends met een handwortelbeentje. Ik kamde altijd voor ik naar mijn werk ging het haar van mijn moeder met allemaal kleine rolletjes maar kon dat met die hand onmogelijk goed krijgen. En zo liep mijn moeder met lang los haar. Wat vond ze dat erg. Ik wilde de kinderen van je tante Ali een condoleance schrijven, de zoon deed veel voor de doopsgezinde gemeente. Kon ik toch niet op de naam komen. Een jaarboekje van enige jaren geleden gezocht en warempel had ik gevonden. Toen kon ik de foto, die ik mee wilde sturen, niet vinden en zo is er niet van gekomen. Dat spijt me, ze kenden mijn overleden zus en zwager Loes Koeman-Mus en Paul koeman uit de Beemster heel goed. Oudjaar vierden wij thuis bij de buis. O.a. naar Joep van 't Hek gekeken, het vuurwerk en gelezen. Veel sterkte. We wensen jullie een heel gelukkig en gezond nieuw jaar! Geweldig, die positieve instelling! Greet Mus.