Panama - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Ellen Geus - WaarBenJij.nu Panama - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Ellen Geus - WaarBenJij.nu

Panama

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

01 Februari 2020 | Panama, Panama-stad

Zoals gezegd ben ik de volgende dag vertrokken uit Puerto Lindo, het was perfect fiets weer. De weg heerlijk rustig en redelijk vlak. In Portobello, de ruïnes van het Spaanse fort bekeken en fiets door tot Sabanitas. Dat ligt op 50 km en er zou een hotel zijn. Niet dus, tegenvaller. Hotel 40 km verderop. Fiets nog 13 km verder en hou dan een taxi aan die me naar Chilibre brengt, waar het hotel is. Blijf 2 nachten om Nat Parque Soberania te bezoeken. Wilde er eigenlijk naartoe fietsen en daar slapen, maar betaalbare accommodatie was al vol, alleen nog van 125 dollar per nacht. Dat was te gek. Dus volgende dag met taxi naar park en mooie track gelopen en best veel dieren gezien. Zoals de Hawler monkey, de whitenose Coati(neusbeer) en de Agouti (goudhaas)., verder veel groen en enge bomen, mooie vlinders en de White-neck kolibrie.
Volgende dag naar Panama city gefietst en ben er rond de middag. Check in en verken de buurt een beetje.
Gister naar Miraflores geweest, het bezoekerscentrum van het Panama kanaal + de 3D Imax film. Heel erg mooi en informatief. Wat een project is dat geweest. Twee giga schepen in en uit de sluizen zien gaan, precisiewerk is dat. Ze gaan in 3 etappes 27 m omhoog, varen over het Gatun meer en aan de Colon kant weer naar beneden, 80 km verderop. De hele economie van Panama draait op de toegangsprijzen van dit project.
Later nog wat langs de boulevard gelopen.
Vanmorgen wandeltour door oude stad gedaan, was niet zo geweldig, gids was niet echt goed. Daarna nog met Uber (taxi) naar Parque Nat Metropolitano geweest, mooi uitzicht over Panama city, weinig spektakel, 1 knaagknijn gezien.
Zo dat was het voor nu, tot later maar weer.

• 02 Februari 2020 - 14:01

Maaike :

Ha die Ellen, je maakt wel wat mee op zo'n bootreis! Goed dat ze zo relaxed bent, jij hebt het overal gezellig. Jammer hoor, dat jullie niet gezeild hebben. Maar de sterrenhemel ziet er fantastisch uit. Als ik hier naar de regen buiten kijk is het bijna niet voor te stellen dat je lekker in bikini loopt daar. Onze achtertuin is veranderd in een permanente modderpoel (Tijs ziet er uit alsof hij er een duik in heeft genoten).
    Goeie reis nog verder! Maaike

• 02 Februari 2020 - 17:19

Ellen:

Hoi die Ellen
    ik denk dat we tegelijk aan de pc zitten. Jij dus weer lekker een stuk gefietst.
    weer prachtige plaatjes... Miraflor.... herkende je deze naam nog van de hoogegeest???
    en jij overtreft de sluizen, als ik denk aan Canal du Midi
    Het is hier de hele dag al donker en regenachtig.

liefs ellen

• 02 Februari 2020 - 20:01

Maartje Peeters:

Hoi Ellen,

Leuk om al jouw reis avonturen te lezen. Ik ben in gedachte nu ook direct weer terug in Panama. Miraflores vond ik ook erg indrukwekkend en de San Blas eilanden

• 03 Februari 2020 - 19:28

Marja:

Hoi Ellen,

Tja..... het is toch wel weer een heel avontuur. En toch weer lekker gefietst. Leuk om je verslagen weer te lezen. Je maakt toch wel weer heel bijzondere dingen mee.
    Inmiddels leven we alweer in februari, en helaas nog geen winter hier.