San Blas islands - Reisverslag uit Puerto Lindo, Panama van Ellen Geus - WaarBenJij.nu San Blas islands - Reisverslag uit Puerto Lindo, Panama van Ellen Geus - WaarBenJij.nu

San Blas islands

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

27 Januari 2020 | Panama, Puerto Lindo

Hola, daar ben ik weer. Puerto Bello, Panama. Vanmorgen 9 am kwamen we aan land, dag 6: in de stromende regen.
Dag1 wo: Nadat iedereen inkopen had gedaan vertrokken we naar de boot. Hier controle bagage door douane, alles moest open, en dan aan boord. Fiets boven op dak aan een hek, nadat ik vooral de ketting goed had ingepakt, en vervolgens de hoes erover en die weer ingetapt. Heb een bed achterin met 5 anderen naast de motor. Dat wordt weinig slaap vrees ik. 9 pm varen we weg, na een heerlijke maaltijd, de skyline van Cartagena achter ons latend. Maak kennis met de voornamelijk jongeren in de groep en Coco, de boot hond. Ben ruim de oudste.
Dag 2 do: Nadat ik in bed lag, begint de maag al onrustig te worden en ga flink over mijn nek en vervolgens ook diaree. Als ik leeg ben gaat het wel weer en breng zo de nacht door tot de ochtend. Ga er even uit voor thee en dan weer liggen. Na de lunch weer overgeven en neem pilletje tegen zeeziekte. Zo de hele dag horizontaal doorgebracht.
Dag 3 vr: vroeg in de ochtend, 4 am zijn we bij de San Blas eilanden en gaan voor anker. Eindelijk rust en slapen. Rond 10 am, het tweede ontbijt (eerste is om 7 am) ben ik er weer en voel me goed. Eet wat een gaan met klein bootje naar wit eilandje zonder palmen. Goed insmeren dus. Er gaat een koeler met drank mee en de jongelui gaan meteen aan de cola-rum, bier, vodka en muziek etc. Snorkel het eilandje rond en drink mijn eigen frisje. Na de lunch gaan we naar een ander eiland, groter met palmen. Weer zwemmen en snorkelen en gaat de drank weer mee en een bal. We volleyballen een beetje in het water, heel relaxed allemaal. In namiddag terug naar boot en zie de kreeften die we s'avonds te eten krijgen, levend geslacht worden. Achterlijf wordt er afdedraaid en ze piepen het uit, de poten bewegen nog alle kanten op. De voelsprieten worden afgehakt en en nog 2 voorpoten en de rest gaat overboord en dat x 25. Ze smaken ineens heel anders.
Dag 4 za: Varen naar zandbank om te snorkelen en te zwemmen en na de lunch naar een groter eiland waar we de rest van de dag en avond blijven. Na de lunch nog in het Kraaiennest v d boot geklommen, mooi uitzicht. Vermaak me prima met rond lopen over het witte stand en lezen op een rustige plek. De jongelui zijn al weer aan de zuip en harde muziek. Ga daar rond half 6 ook bijzitten. We proosten met een kokosnoot, de melk is weer vermengd met rum, mijn niet, op de reis. Eten op het eiland met een groot vuur en breekt de party los. Ik ga rond 11pm terug naar de boot met nog een stel en de anderen feesten en zuipen tot in de vroege uurtjes, ook nog terug op de boot(after party) De gierende hormonen en zaadvragende ogen/houding van de meiden horen erbij. Ha ha, het is weer eens een kijkje in de keuken van de twintigers.
Dag 5 zo: Sommigen weten echt niet meer wat ze gedaan hebben en het is een wonder dat iedereen nog leeft na zulke hoeveelheden drank en dat er niemand is verzopen. Een wist niet meer dat ze het water in was gesprongen. In de middag begint het bloed weer een beetje de overhand te krijgen tov de alcohol, ze zijn zo brak als wat en komende verhalen. We varen naar de immigratie en kaptain James regelt de paspoorten. Daarna gaan we nog naar een eiland en regent het, ik zwem er heen met nog een paar.
Na het avondeten gaat de motor weer aan en gaan we voor de laatste etappe.
Dag 6 ma.: We varen tot 4.45am en liggen dan in de baai voor Puerto Lindo. Eindelijk weer rust en kan nog tot 7 u slapen. Na ontbijt betaald iedereen de kaptain en krijgen de paspoorten terug. Dan gaan we in groepen van boord en nemen afscheid in de stromende regen. Ik blijf als enige in Puerto Lindo en zoek mijn hotel en eerst een warme douche want dat hebben we 5dgn niet gehad.
We hebben dus niet echt gezeild alleen maar gemotord, dat vond ik wel jammer. Maar een mooi ervaring weer en wat een prachtige bounty eilanden zijn het.
Vandaag rust, sta nog wiebelig op de benen en morgen op de fiets, mits het droog is. Anders blijf ik nog een dagje.

  • 28 Januari 2020 - 04:29

    Wim:

    Hoi Ellen, wat een avontuur weer. Maar wel een hoop wijzer geworden zo lees ik. Mooie foto's.
    Dit verslag lees ik in Thailand. Ben gisteren goed aangekomen via Abu Dhabi. Vandaag komt de rest aan.
    Hier alles goed. Goede reis verder en liefs en groeten van W&W

  • 28 Januari 2020 - 11:06

    Nicola:

    jemig wat een sterrenhemel! Prachtig. leuk hè in t kraaiennest :-)

  • 28 Januari 2020 - 11:08

    Jet De Veer:

    Prachtig die sterrenhemel!! Geniet van je verdere reis!

  • 29 Januari 2020 - 17:30

    Monique:

    Ha die Ellen, misschien niet altijd naar wens wat er gebeuren ja die leeftijd van je wordt steeds exclusiever wanneer je dat soort tripjes maakt; uitbuiten wanneer je de kans krijgt zou ik zeggen. Je doet het allemaal wel en maakt wel heel veel mee. Leuk hoor. Ik beleef het mee vanaf de bank. Nog heel veel pleier en op naar het volgende. Groetjes.

  • 30 Januari 2020 - 20:10

    Trudi :

    Goh El wat heb je weer een prachtig reisverslag geschreven en daarbij weer mooie foto’s. Op naar een volgend avontuur, take care !

  • 31 Januari 2020 - 23:51

    Elsie:

    Jaaaa dit is een paradijs vergeleken met een gillende tweeling van twee onder je woonoppervlak en een bouwplaats voor je deur. Dat kraaiennest lijkt me nix maar het uitzicht zal prachtig zijn. Heel veel water

  • 02 Februari 2020 - 17:06

    Ellen:

    Hoi Ellen
    Gelukkig duurde je ziek zijn niet zo lang.
    prachtige foto's zeg. De laatste laat wel zien dat je moeite hebt met je jongere medereizigers....
    Ja, die tijd heb jij ook gehad.
    Geniet lekker verder van je reis..

    liefs Ellen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Een spontane, ondernemende, bijzonder aardige, leuke vrouw. Daar is er maar één van en dol op fietsen all over the world. Het ultieme vrijheids gevoel is op de fiets daar waar de weg je brengt.

Actief sinds 24 Juli 2006
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 179584

Voorgaande reizen:

19 April 2022 - 05 Augustus 2022

Ciao Italië

03 December 2019 - 21 Maart 2020

Waar je ook gaat.....

14 Mei 2017 - 22 September 2017

The Great Divide Trail Noord- Amerika en Canada

04 November 2014 - 24 Februari 2015

Twee zien meer dan één!!!!

15 Oktober 2012 - 26 Januari 2013

Zuid-Amerika 2012-2013

28 Oktober 2010 - 23 Februari 2011

Fietsen in China, Laos en Cambodja

26 September 2008 - 23 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: