LOST CITY - Reisverslag uit Santa Marta, Colombia van Ellen Geus - WaarBenJij.nu LOST CITY - Reisverslag uit Santa Marta, Colombia van Ellen Geus - WaarBenJij.nu

LOST CITY

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

10 Januari 2020 | Colombia, Santa Marta

I found the Lost City.
Ha daar ben ik weer, een dag eerder dan gepland. De 5 dgn tour loopt gewoon met de 4 dgn mee en dan mag je op dag 4 om 9 am in een kamp blijven niks doen tot de volgende morgen 9 am en dan met een vreemde groep mee naar beneden. Dat vond ik niet leuk en ben dus maar door gelopen met de groep.
Het was een hele klim en dalen door het tropische regenwoud met in de nachten hevige regenval.
Dag 1 bestond uit ophalen hotel en naar touroffice voor de rest van de groep en naar het beginpunt rijden in El Mamey waar we de lunch hebben en te voet vertrekken naar Campamento casa Adam. We slapen in bedden met muskieten netten op een lange rij en 2 hoog. Daar is een keuken bij en douches, koud. De ezels brengen al het eten en drinken naar boven en iedere groep heeft zijn eigen kok. Tijdens de trek zijn er stops en krijgen dan fruit of een snack. De gidsen zorgen voor alle service, eten delen en opruimen, koffie/choco en tourinfo volgende dag. De lichten gaan om 9 pm uit en dan ligt iedereen ook te ronken. Blij met oordoppen, steeds prima geslapen. Dag 2: 5 am opstaan en 5.30 ontbijt, 6 u lopen naar Mumake, waar we 2 u. konden relaxen en zwemmen in de rivier en vervolgens door naar Paraiso. Hier overnachten we weer en dag 3 (5 u op/6 u weg) is naar de ciudad Perdida, slechts 1km maar door de rivier en 1500 treden steil omhoog. Eerste indruk was matig, is dit het wat ronde steengroepen, maar nog meer omhoog was er meer. Toch wel mooi en bijzonder. (toch is Machu Pichu indrukwekkender) Daar uitleg van 2 u. over de diverse sectoren. Terug naar Paraiso, zwemmen en spullen ophalen en terug naar Mumake, weer zwemmen en overnachten. Dag 4: 15 km omlaag met nog 2 flinke klimmen, naar El Mamey, waar we weer afsluiten met een lunch en terug rijden naar Santa Marta. De uitzichten waren prachtig en de paden zeer divers, goed opletten geblazen.
Omdat ik nu een dag eerder terug was en geen hostel had, heb ik dit afgedwongen voor mij te regelen op hun kosten. Dat hebben ze gedaan. Heb een lange nacht gemaakt en ga zo naar mijn hostel en spullen voor nog 3 nachten daar en wil nog een dagje naar Minca. Hoe dat verloopt lezen jullie later weer.
Groetjes en voor degene die afgelopen week jarig waren, nog gefeliciteerd.

• 10 Januari 2020 - 15:31

Barbara:

Hoi Ellen,
    Lost city, wat een trip. Nog steeds geen spierpijn opgelopen? Jij bent ijzersterk.
    Leuk om je verslag te lezen, is altijd weer een humorvol verhaal.
    Fijn dat het zo goed gaat met je.
    Wij gaan morgen heerlijk 8 dagen Tenerife onveilig maken. We boffen want het is de aankomende week heel mooi weer. Even voor de goede orde; ik schrijf geen verslag.

Veel plezier weer en graag tot jouw volgende verhaal.
    Liefs Rob een Babs

• 10 Januari 2020 - 15:59

Jaco:

I've LOST TRACK: Het was toch een fietsvakantie? Maar leuk om te lezen, volgens mij vermaak je je uitstekend. En volgend jaar Noorwegen met de camper, Lysefjord, Florli, 4.444 treden steil omhoog. Makkie voor een geoefend iemand! Groet, Jaco

• 10 Januari 2020 - 17:13

Monique:

Ha die Ellen,
    Tsja voor zo'n bereisd iemand als jij raken de fantastische ervaringen mogelijk wat op en wordt het 2.0, altijd nog wel erg goed lijkt mij. Het klinkt allemaal heel avontuurlijk en goed dat je druk hebt gezet om die overnachting te regelen, een rare manier van 5 daagse tour aanbieden om dan 1 dag rust te geven aan het eind. Wat heb jij toch een power om dat allemaal te doen. Kom je daar dan ook leeftijdgenoten tegen of zijn het allemaal jonkies? Op naar het volgende avontuur en heel veel plezier. Gooi die fiets maar gewoon weg als die je in de weg zit, Ha, ha. Groet Monique

• 10 Januari 2020 - 17:31

Peter EnnJanny.:

Hallo Ellen
    Ziet er spannend uit allemaal.
    Groeten, ook van Janny.

• 10 Januari 2020 - 19:00

Marja:

Klinkt weer als een geweldige reis. Die trekking zijn altijd weer indrukwekkend. Goed om weer bezig te zijn.
    Altijd weer leuk om je verslagen te lezen.
    Groet Marja

• 12 Januari 2020 - 13:15

Lenie Turk:

Dag Ellen,
    Het nieuwe jaar is al weer halverwege de eerste maand. Wat een enerverende Kerst en Jaarwisseling heb je doorgemaakt aan de andere kant van de big ocean. Ik bewonder je lef en doorzettingsvermogen om weer in je eentje op pad te gaan. Fijn dat je escortes en goede begeleiding hebt georganiseerd om je steeds een stuk op weg te helpen. Wat doe je veel spannende dingen! Ik lees de verslagen en de foto's maken het beeld nog completer. Dan realiseer ik me dat het stukjes zijn uit jouw totaalbeeld, zonder de geuren en vooral zonder de geluiden. Het vallend water vind ik altijd zo indrukwekkend. Zo zal ook de stilte zijn als je door de lucht mag gliijden. Geniet van al je prachtige ervaringen!
    Heel veel liefs, ook van Frits,
    Lenie

• 13 Januari 2020 - 19:04

Ellen:

Hoi Ellen fijn om te lezen dat het goed met je gaat...

liefs vanuit Akersloot

• 13 Januari 2020 - 22:01

Elsie:

He Ellebel, gaat lekker met je. Krijg je wel dikke kuiten van van al dat geklim. Geniet ervan joh. We blijven je volgen. Kus van ons allen uit Zoe.