San Gil - Reisverslag uit San Gil, Colombia van Ellen Geus - WaarBenJij.nu San Gil - Reisverslag uit San Gil, Colombia van Ellen Geus - WaarBenJij.nu

San Gil

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

28 December 2019 | Colombia, San Gil

Bucaramanga, daar 2 nachtjes gebleven. De dag doorgebracht in de stad met bezoek aan Plaza B, kerk en soort Albert Cuip, lekker veel bende. Daarna door naar San Gil met Copatran, dit busbedrijf zijn inmiddels m'n vrienden.
Mooie rit door de bergen en de Valle de Chicamocha. In San Gil mijn hostel Sam's VIP snel gevonden en blijf hier tot 2 Jan. De Kerstdagen vul ik met raften en een bezoek aan Bucharra. Raften was super gaaf en best heftig. Bucharra is het mooiste dorp van Colombia, zeggen ze. Valt wel mee hoor. Loop de Camino Real, 5 km naar Guane, mooi pad, maar heet. Donderdag, parapente boven de canyon Chicamocha, fly like a eagle, zo mooi en rustig. Net als de gieren die ook op de thermiek zweven. En vandaag canyoningen, ook weer heel leuk. Al was het iets minder spektakel dan ik had verwacht. Te weinig water en dus veel klimmen en klauteren over grote stenen in de droge rivier. Maar 3 leuke sprongen en 4 x abseilen. En zo maak ik de dagen vol. Het is wel een andere invulling dan ik normaal gewend ben op fietsvakantie. Ben nu niet de hele dag onderweg, leef nu meer als een bachpacker. Maar het is oké, heb nu meer vakantie. Ha ha. Tot de volgende keer maar weer, in het nieuwe jaar. Daarom alvast een mooi en gezond 2020.

• 28 December 2019 - 23:42

Steffi :

Ha Ellen! Gezellig je berichtje :) Misschien wat minder aan het fietsen maar niet minder actief! Klinkt heel tof allemaal! Hier wordt het langzaam wat kouder, 's nachts rond het vriespunt maar nog lang geen schaatsweer hoor ;) Lekker genieten van de zon en activiteiten daar, groetjes ook van Niels

• 29 December 2019 - 09:52

Rina Pepping:

Een active bachpacker dat wel!

• 29 December 2019 - 10:00

Marja:

Hi Ellen,
    Zo zie je wel weer heel veel van een land. Maakt niet uit hoe je je verplaatst. Wat een kleurrijk land. En uiteraard ook weer wat sportiefs, stoer hoor.
    Jij ook een leuke en bijzondere jaarwisseling. Later zeg je: van 2019 naar 2020 zat ik....... ergens in Colombia. Hoop dat je deze jaarwisseling kan vieren met wat leuke en gezellige mensen om je heen.
    Kijk uit naar je volgende verslag.
    Groet Marja

• 29 December 2019 - 10:12

Berna:

He Ellen, heerlijk toch zo een actieve vakantie. Inderdaad minder fietsen maar wel veel.andere dingen ondernemen. Hele goede jaarwisseling en een spetterend begin van 2020

• 29 December 2019 - 10:51

Peter En Janny:

Hallo Ellen,
    Een hele goede jaarwisseling en een prima 2020.
    groeten, Peter en Janny.

• 29 December 2019 - 10:56

Harry Mos:

Fijne jaarwisseling Ellen! Lekker blijven genieten daar!

• 29 December 2019 - 14:11

Barbara:

Hoi Ellen, je bent lekker bezig. Ik vind je erg stoer, wat haal jij een hoop enge dingen uit. Je legt jouw lat steeds hoger.
    Ik wens je een gezellige jaarwisseling en een prima Columbiaans begin.
    Groeten, Rob en Babs

• 29 December 2019 - 21:22

Marianne:

Hoi Lieverd, waarom moet je je verontschuldigen over wat je doet? Je hebt het toch naar je zin? Het gaat erom dat je geniet en dingen doet die voor jou een gevoel van vakantie geven. Het is nieuwe Mindfullness van Ellen de Geus.... Geniet ervan zonder je schuldig te voelen. IK vond je filmpje van het raften erg leuk om te zien. Heerlijk om met de feestdagen lekker weg te zijn. Heb ik jaren gedaan en het beviel mij best.

• 29 December 2019 - 21:38

Elsie:

Je doet altijd de dingen waar ik van gruw. Hoogte en nattigheid

• 29 December 2019 - 21:40

Elsie:

Je bent een lekker gek mens en ik wens je een avontuurlijk 2020. Groet van ons allemaal.

• 30 December 2019 - 15:09

Dikke Leo:

Ja goedemiddag. Volgens mij heb jij mooie handel. Je fiets bijvoorbeeld. Doe je toch niet zo veel meer mee. En ik verkoop m dan weer aan die koppeljongens. Goedemiddag!

• 31 December 2019 - 17:47

Trudi En Jan:

Ha Ellen, jij bezige bij! Pfff dat filmpje van dat raften wat je stuurde was beste specta! Je bent zoals ik zie op de foto je zeker al aan het voorbereiden vwb skydiven in 2020, eerst abseilen en daarna het grotere werk! Nou meid fijne jaarwisseling ( feliz año nuevo) en een gezond 2020 toegewenst met nog meer mooie avonturen! Groetjes ook van Jan

• 01 Januari 2020 - 10:23

Maaike:

Ha die Ellen, een heel gelukkig nieuwjaar!
    (Zijn jullie zijn nu ook in 2020 aan beland?)
    Wat geweldig, al jouw tripjes door berg en water. Ik doe het je niet na, haha.
    Liefs uit Zaandam, Maaike

• 01 Januari 2020 - 12:01

Janny En Teun:

Ellen, een heel goed 2020 en een fijne reis verder.
    Liefs, Janny en Teun.

• 04 Januari 2020 - 07:01

Diana Van Manen:

Ellen, Gezond en sportief stoer 2020.
    Dat je reis je veel moois mag brengen.
    De hartelijke groeten uit Klijndijk Drenthe.
    Je oud collega Diana van Manen.