Medellín - Reisverslag uit Medellín, Colombia van Ellen Geus - WaarBenJij.nu Medellín - Reisverslag uit Medellín, Colombia van Ellen Geus - WaarBenJij.nu

Medellín

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

21 December 2019 | Colombia, Medellín

Vanuit Ibaque ben ik op de fiets naar Solento gefietst, een stukje van 25 km waar ik 3 u over heb gedaan. Rustig aan klimmen en regelmatig pauze. De afslag Salento is downhill en mijn hotel ligt beneden. Heel rustig gelegen. Ga 's middags met de bus naar Solento Plaza waar alle Jeeps vertrekken naar diverse mogelijkheden. Ik doe een koffietoer naar Finca Buenos Aires. Het hele proces wordt doorlopen en afgesloten met natuurlijk een bakkie. Volgende dag een andere tour naar Valle de Cocora. Dit gebied staat bekend om zijn 60m hoge Waxpalmen. De grote ronde is 12 km en gaat fots omhoog en vervolgens omlaaf door jungle gebied en passeer regelmatig de rivier dmv een "stevige" hangbrug. Erg mooi rondje en veel kolibries gezien.
Volgende ochtend word ik door de eigenaar van het hotel boven gebracht en fiets door naar Pereira, dit is vooral naar beneden. Heel fijn. Regel meteen een ticket voor morgen naar Medellin. 's Middags bezoek ik een fruitmarkt, begraafplaats (net een klein dorp), Plaza Bolivar en Cathedral La Senora de Nuestra Pobezo, een kerk met een bijzondere houten balken dakconstructie. Plaza super mooi verlicht 's avonds. Vertrek naar Medellin met de bus, een rit van ruim 8 uur. Op en neer, slinger de slang door de bergen in file en wachtende voor weg opbrekingen. Fijn hoor zo'n bus. Net voor donker in hotel. Blijf 4 dgn. Dag 1, de Pablo Escobar tour, het verhaal en bezoeken 4 plekken oa El cathedral, de zelfgebouwde "gevangenis" en begraafplaats van hem en zijn ouders. Vrouw en 2 kinderen leven onder andere namen in Argentinië. Later nog met de kabelbaan naar Park Avri. Dag 2 naar El Penol en Guatape, een zeer kleurrijk dorp en een bizar grote rots in een prachtig meren gebied. Dag 3, Na 3 uur in rijen te hebben staan wachten een ticket kunnen bemachtigen om zondag naar Bucaramanga te kunnen gaan. Heel Colombia is vrij nu en wil met de bus. Later de Free walking tour van 4,5 uur in het centrum gedaan. Ook heel informatief met diverse highlights. Dag 4, de Graffiti tour in het district 13, tot voor kort de gevaarlijkste wijk van Medellin. Nu een toeristische trekpleister vanwege de vele graffiti die nu de verhalen vertellen van toen. Goede uitleg van de gids, 5u lang. Namiddag gebruikt om wat boodschappen te doen voor morgen in de bus naar Bucaramanga. Ik wens iedereen alvast fijne Kerstdagen( Feliz Navidad) . Die ga ik in San Gil doorbrengen. Tot later of Hasta luego.

• 22 December 2019 - 08:21

Romy:

Leuk om te lezen, mooie stad he Medellin!
    Wij waren er vorig jaar ook in deze tijd dat de Colombianen zelf vakantie hadden.
    Op sommige plekken wat drukker, maar ook wel gezellig:)
    Fijne reis verder!
    Liefs Romy

• 22 December 2019 - 13:41

Evert:

Je bent weer lekker bezig! Veel plezier en avontuur gewenst en een witte kerst mis je in Nederland niet.
    Groeten, Evert

• 22 December 2019 - 14:02

Steffi:

Ha Ellen! Mooie plaatjes zeg! Lijkt me bijzonder om die kolibries in het echt te zien! En lekkere hapjes daar, oliebollen met mozzarella haha, die wil ik ook wel proeven! Hier regenachtig en zacht weer, pollen in de lucht met Kerst. Dinsdag gaan we allemaal 'op chique' naar het werk, mooi om de traditie in stand te houden :) We sturen je een fotootje!
    Xs

• 22 December 2019 - 15:59

Barbara:

Hoi Ellen, het zijn weer indrukwekkende foto's ( en het verslag ook hoor!). Die graffiti is inderdaad schitterend. de makers zijn ware kunstenaars. Jij ook goede Kerstdagen en een prima jaarwisseling.
    Groeten, Rob en Barbara

• 22 December 2019 - 17:22

Trudi En Jan:

Prachtige foto’s El en wat een mooie kerstboom aldaar op de Plaza, goede reis naar Bucaramanga en jij fijne kerst en jaarwisseling toegewenst en kijk uit voor rotjes of hebben ze die daar niet

• 23 December 2019 - 17:15

Annemiek Ligthart:

Ha die Ellen.
    Geen Kerstkaartje dit jaar, dus nu even een berichtje. We leven met jouw avonturen mee. Ook omdat Lars en Linde sinds 13 december ook in Colombia vertoeven.
    Die zitten nu bij Lago Calimara Darien? Beetje bij jou in de buurt?
    Hoop dat je leuke mensen treft voor de Kerst.
    We blijven je volgen. Veel plezier.

Groetjes Martin en Annemiek

• 26 December 2019 - 15:30

Francis:

Feliz Navidad Ellen!!
    Leuk om je foto's te zien. Stiekem een beetje mee genieten van de zon :)

• 28 December 2019 - 15:11

Peter En Janny: