Onderweg naar Ibaque en Armenia - Reisverslag uit Armenia, Colombia van Ellen Geus - WaarBenJij.nu Onderweg naar Ibaque en Armenia - Reisverslag uit Armenia, Colombia van Ellen Geus - WaarBenJij.nu

Onderweg naar Ibaque en Armenia

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

14 December 2019 | Colombia, Armenia

Onder motorescorte verlaat ik Bogota de eerste 50km, maar goed ook zelf nooit gevonden. Daarna zelf door en het is erg druk op de weg en best pittig en warm. Na 90 km zoek ik een hotel en slaap als een OS. Volgende ochtend kom ik er achter dan mijn regenjas nog in Bogota hangt. Schakel Luis in en hij gaat hem opsturen naar Ibaque. Ik fiets door richting Ibague en begin na 70 km een beetje de moed te verliezen vanwege de drukte maar ook niet lekker in mij vel, verkouden, hoogte speelde mee en dus hou ik een bus aan en hop fiets erin en naar Ibaque. Blijf 3 dgn ivm jas en bezoek de botanische tuin, de fruit-en andere zaken markt. En dat is anders dan bij ons, de gieren zitten op het dak en dat is niet voor niks, ha ha. Plaza Bolivar is altijd gezellig druk en veel muziek, lekker staat dansen daar. Na 3dgn vertrek ik zonder jas, helaas. Ga met de bus de pas over naar Armania en dat is een goede keus. Het wordt een lange rit van 6 u over 78 km. Een lange file van auto's, vrachtwagens en bussen, soms staan we gewoon een half uur stil. Bovendien is het weer slecht aan het worden en weinig zicht. Jammer want het zal best mooi zijn. Net voor donker 6u, kom ik in mijn hotel. Blijf 3 nachten en fiets hier 2 ritten op advies van Luis. Eén naar Montenegro, Parque del Cafe, LA Tebaida 40 km en de ander van Armenia, Filandia, Quimbaya, Montenegro en terug, 70 km
Het zijn mooie ronden, daar waar het rustig is maar ook weer veel verkeer. Filandia is een mooi dorp, kleurrijke huizen en de Plaza Bolivar met kerk is altijd bedrijvig. Lekkere fruitcocktails en frisse fruitdranken. Heerlijk.
Ik moet eerlijk zeggen dat Colombia me nog niet heeft overtuigd van een mooi fietsland, zeker niet, de drukte van het verkeer is zeer ongezond en dat is jammer. Zal ook meer met de bus gaan doen. Morgen naar Solento, 25 km, is te doen en daar ga ik in de Valle del Cocora wandelen, staat bekend om de Waxpalmen van 60m hoog. Ik ga het zien. Later meer.
Iedereen die in december jarig is/was, alvast gefeliciteerd.

• 14 December 2019 - 12:08

Barbara:

Hoi Ellen, fijn om weer iets van je te horen. Het is wel weer een avontuur waar je aan begonnen bent. Ik vind het stoer van je. Let goed op jezelf, en een prima december maand! De foto's geven wel een goede indruk bij je verslag.
    Groetjes, Rob en Babs

• 14 December 2019 - 19:28

Rita Bakker:

Success Ellen

• 14 December 2019 - 20:03

Marja:

Hoi Ellen,
    Tja...... het dat het leven in Colombia anders is, daar had je je op ingesteld, maar de ervaring daar en het dagelijkse leven voelen, dat zijn toch 2 dingen.
    Hoop dat Colombia verder op je reis toch zal gaan inspireren.
    En idd, de bus is een heel goed alternatief !!!
    Als ik die foto zie, vanuit de voorraam van de bus.... daar wil je toch niet tussen fietsen.
    Hou je haaks .... gaat zeker weer goed komen.
    Groet Marja

• 15 December 2019 - 17:18

Marijke:

Ha Ellen, go go go, goed om je weer te volgen.En te genieten van je verhalen en belevenissen. Akerslootse groet, Marijk

• 15 December 2019 - 21:02

Urmi:

Hoi Ellen, ik denk toch dat Colombia je gaat bevallen, maar het is inderdaad niet zo een geschikt land om te fietsen misschien.. Geniet van de mooie dingen die nog op je (fiets)pad gaan komen, Urmi.

• 17 December 2019 - 14:10

Monique:

Ha die Ellen,
    Misschien als je straks weer thuis bent en de foto's ziet dat je het mooie kunt ontdekken. Wat een gedoe zeg met die vrachtwagens. Goed gedaan je te laten vervoeren. Een goede verdere reis, je maakt het toch allemaal mooi wel me, misschien niet altijd even leuk maar wel een groot avontuur.
    Stoer hoor. Groet,
    Monique

• 19 December 2019 - 17:07

John Wissenburg:

beste Ellen wat vind ik jou toch dapper zo op avontuur te gaan veel plezier en hou je taai
    groet john en ook van cock

• 22 December 2019 - 11:32

Coby:

Hoi ellen wat. Een onderneming weer hoop dat alles goed mag gaan en je weer veel gaat zien wens je hele fijn feestdagen en goed 2020 gr coby