Bogota - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Ellen Geus - WaarBenJij.nu Bogota - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Ellen Geus - WaarBenJij.nu

Bogota

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

07 December 2019 | Colombia, Bogota

Hola.
De eerste dagen zitten erop. Vlucht was prima verlopen en de bagage intact. Busje van hotel stond op afgesproken plaats en kon er zo in. Prima hotel en mooie kamer. 6 u plaatselijke tijd lag ik al in bed (bij jullie 6 u later). Gevolg dat ik de volgende ochtend om 6u mijn fiets al in elkaar aan het zetten was, kan maar gebeurt zijn. Hield niets over. Om 10u kwam Luis, een gepensioneerde Colombian die ook veel fietst. Met hem mijn route doorgenomen en hier en daar wat aangepast. Nog een paar must see plaatsen I gevoegd en één weg geskipt, die doe ik met de bus. Verder heeft hij een motor escort geregeld om morgenochtend om 7 u Bogota veilig en vlot uit te kunnen rijden. Hoop dat het een succes gaat worden. Daarna samen een prepay simkaart voor mijn telefoon gekocht met data en belminuten, zodat ik onderweg dingen kan opzoeken. Ook kan ik ten allen tijden op hem terugvallen. Heel fijn. Die middag niet de stad in geweest ivm stakingen in het centrum.
Volgende dag een 4,5 u durende bike-tour gedaan, heel leuk. We hadden een goede gids die veel wist te vertellen over een stuk geschiedenis van Colombia en Bogota, de verhalen achter de prachtige graffiti overal in de stad. In een koffiebranderij geweest en koffie gedronken, fruitmarkt bezocht waar we wel 10 soorten hebben geproeft, super lekker. In een Park een fruitbowl als lunch en Tejo gespeeld. Zoek dat maar op op internet. En gewonnen, 1x in de roos en 1x een explosie. Daarna terug naar hotel.
Vandaag weer naar Candelaria en de Mosarate bezocht, een kerk boven op de berg met een prachtig uitzicht over de stad. Met de kabelbaan omhoog en naar beneden gelopen. S'middags naar museo de Boltero geweest en Plaza Bolivar. Nu heel rustig en veel duiven, als op de dam. Boltero is mooi, veel gezien.
Nu is alles ingepakt en staat de fiets klaar. Heb er zin in om te gaan fietsen, kijken hoe het is.
Tot de volgende keer vanuit......

• 07 December 2019 - 07:51

Maartje Peeters:

Heel veel succes op de fiets en een mooie reis toegewenst.

Groetjes Maartje

• 07 December 2019 - 09:10

Urmi:

Goed geregeld allemaal, weer veilig uit Bogota.
    Veel plezier op de fiets!

• 07 December 2019 - 09:35

Wendy:

Klinkt als een goed begin van je reis Ellen!! Heel veel plezier met alles wat nog komen gaat! Ik ga je weer volgen!!

• 07 December 2019 - 12:19

Gerard:

Veel plezier! Rij voorzichtig, eet een appel! :P

• 07 December 2019 - 13:51

Anneke:

goed gedaan allemaal zus en al veel gezien en kennis opgestoken!!!

• 07 December 2019 - 14:12

Trudi:

Fietse El, take care!

• 07 December 2019 - 19:57

Renate De Mooij-van Der Bent:

Top! Gelukkig wel begeleiding! Nu verder! Blijf op je hoede en doe voorzichtig!

• 08 December 2019 - 11:36

Lenie Turk :

Klinkt als een goede start Ellen! Wat fijn dat je iemand hebt om mee te sparren! Mooi vervolg!

• 08 December 2019 - 15:41

Harry Mos:

Dat klinkt allemaal weer goed Ellen! Veel plezier en wees voorzichtig, xxx

• 08 December 2019 - 17:08

Marja:

Nu ik dit lees heb je je eerste fiets kilometers er alweer op zitten, ik hoop dat het niet gelijk heel pittig is en dat er veel te zien is onderweg.
    Ik blijf je volgen en ben benieuwd naar je verhalen.
    Blij te lezen dat Luis stand by is.......

• 08 December 2019 - 20:26

Monique:

Ha die Ellen,
    Een goed begin is het halve werk

• 11 December 2019 - 21:02

Marianne:

Hoi Lieverd, geniet van het lekkere fruit en rij voorzichtig......we houden je in de gaten...