Fietstocht zit er op, thuis in Zoeterwoude - Reisverslag uit Zoeterwoude-Dorp, Nederland van Ellen Geus - WaarBenJij.nu Fietstocht zit er op, thuis in Zoeterwoude - Reisverslag uit Zoeterwoude-Dorp, Nederland van Ellen Geus - WaarBenJij.nu

Fietstocht zit er op, thuis in Zoeterwoude

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

15 Augustus 2017 | Nederland, Zoeterwoude-Dorp

Hoi, daar ben ik weer, vanuit mijn eigen huisje.

De fietstocht zit er op. Ik ben gisteren terug gekomen en werd op de laatste km's vergezeld door Erica. Heel leuk.
Vanaf Berck-su plage ben ik vanaf Calais van de kust af gegaan naar Brugge, mooie stad, veel terrassen en dus ff een lekker bakkie daar. Bij de toerist info krijg ik een uitdraai van de knooppunten route die helemaal naar Breda gaat. Het is 169 km en doe daar nog 2 dgn over. Helaas ook een dag met flinke buien, maar niet koud. Campings zijn er niet veel op dit traject en dat resulteerde in een lange fietsdag. In Zelzate, waar ik gehoopt had een slaapplaats te vinden, zat alles vol. Een receptioniste kwam met een tip over een mini-camping op 4,6 km en die had ruim plek. Het was inmiddels al 19 u en had er al 124km op zitten, genoeg dus. Lekker uit eten gegaan in het restaurant dat t.o. de camping. Had ik wel verdiend en het regende ook weer.
Vrijdag was het weer lekker weer en voor de wind, via Antwerpen, door de St Annatunnel, naar Breda. Daar woont mijn zus en ben daar het weekend geweest. Zondag naar Oosterhout, verjaardag Maaike en daar geslapen en maandag naar Zoeterwoude. Ook nu weer een mooie knooppunten route via Hank, Bleskensgraaf, Lekkerkerk en Gouderak, langs dijken en rivieren, weilanden en kleine dorpjes op auto luwe weggetjes en 3x met de pont over een rivier. Wat is Nederland toch mooi en afwisselend.
Ik heb in totaal 3467,3 km gefietst waarvan 420,7 in Amerika en 3046,6 in Europa. Als mooie bijkomstigheid ben ik ook nog eens 14 kg afgevallen zonder op het eten te letten, heerlijk toch?

Ben nu met de voorbereidingen bezig om met de camper weg te gaan komend weekend tot de laatste week van september samen met Bert. We beginnen in Limburg en daarna zien we wel. Jullie horen het wel.

• 15 Augustus 2017 - 21:11

Marja:

Hoi Ellen,
    Goed te lezen dat je weer heelhuids thuis gekomen bent.
    Heel veel plezier op de camperreis, lekker alles uitproberen en tot daarna.
    Groet Marja

• 15 Augustus 2017 - 21:27

Rina:

Jeetje Ellen! Wat een km heb je gefietst zeg! Veel plzier op je camperreis!

• 15 Augustus 2017 - 21:51

Berna:

Welkom thuis Ellen en veel.plezier op.je vervolgvakantie met.de.camper.
    Groet, Berna

• 16 Augustus 2017 - 07:53

Jan Van Der Plas:

Hallo Ellen, welkom thuis. Na je vakantie moeten we weer eens afspreken.

Groetjes Trudi & Jan

• 16 Augustus 2017 - 11:31

Barbara:

Hoi Ellen, eindelijk weer Zoeterwoudse grond onder de voeten. Ik vind je wel vreselijk stoer hoor. Wat een boel km's heb jij gedraaid. In je eentje hè, een topprestatie!
    Nu lekker samen genieten van een huis op 4 wielen. Nog heel veel plezier en we spreken/zien elkaar weer. Ik ben wel heel benieuwd naar al je ervaringen.
    Dikke kus, Rob en Barbara

• 16 Augustus 2017 - 12:21

Marie-jose:

welkom thuis en veel plezier met de camper - wij gaan nu camperen in amerika, see you

• 20 Augustus 2017 - 12:45

Jan En Netty:

Hoi Ellen,

Wij zijn ook net terug van onze vakantie in Engeland. Het was een heerlijke vakantie in Cambridge, Cotswolds en bij Oxford in de buurt. Leuke campings, veel gezien en gedaan en ook lekker veel gelezen. Fijn dat je weer terug bent. Nu weer lekker met de camper eropuit samen met Bert. Heel veel plezier.